jo crec que per a molts de nosaltres, com bé heu dit, hi ha un abans i un després amb aquest temporal!!! la cosa s'ensumava feia dies, i tot apuntava a que hi hauria un bon temporal, però jo crec que la cosa va sortir de mare i que ningú n'esperava la duresa amb que finalment arribà, amb vents huracanats molt importants i pluges continuades que ens dugueren a registres bestials, ni tampoc ningú s'esperava la persistència i duració del temporal tants de dies, que pens que és un dels factors que féu més mal, no trobau?
la meva experiència, la record ben nitida: dissabte horabaixa, ja cap al fosquet, vaig anar amb un company al mirador de formentor, o millor dit del colomer... i vos imaginau el que era allò? una cosa mai vista (almanco per jo, clar!
), uns vents que feien feredat. no es podia estar dret, literalment, i estàvem allargats al terra per poder anar avançant... record que els esquits de les ones que pegaven baix arribaven en forma de microgotes fins al mirador (i recordau que es troba a uns 200 msnm!). res, que era impressionant!! un jove que estava per allà duia un anemometre d'aquests manuals (jo fins aquell moment no n'havia vist cap d'aquests), i record que ho va mirar i me va dir el cop de vent que registrà, però ara no record si me digué 120 i pocs o 130 i pocs
vàrem baixar cap al port i allà va... el cotxe es va morir! després d'algunes peripècies, vàrem tornar a campanet i la cosa es va anar complicant. el poble, com per tot, era intrensitable. les teules queien una rera l'altra, i de l'església queien a dotzenes! jo no m'hagués atrevit a passar per cap dels dos costats de l'església a peu, i a campanet per anar d'una part a l'altra és ben necessari passar-hi! les destrosses, en general, com per tot! també record que aquell vespre vàrem fer una volta amb les autoritats demanant a tothom que partís cap a casa i es tancàs, que no era segur estar al carrer o als bars, per tot plegat, i la gent ho entenia, de ver!
res, no m'enroll més. les dades de pluja de l'episodi no les tenc davant, però crec recordar que a campanet passàrem els 300 mm, però ara no ho record bé **EDIT: més de 260mm, ara he trobat un arxiu que ho posava**. tenc les dades a casa, no aquí. i respecte al vent, només dir que el cop màxim que registrà el meu anemometre fou uns 115 km/h o cosa així, fins que morí, fet que es produí al principi del temporal, així que supòs que hi hagué ratxes superiors. el meu veïnat, amb estació també, crec que registrà un cop d'uns 130 km/h
res, ido això és el que més record del temporal, però ja vos dic, no tenc les dades a mà. les dades són a campanet....
res, un temporal de primera, que no té res a envejar d'algunes depressions tropicals d'aquestes fortes, pens!
PS: perdonau si m'he allargat massa!