Autor Tema: Meteorologia illenca  (Llegit 1771 cops)

Desconnectat forà

  • Boirina
  • *
  • Missatges: 3
    • Veure Perfil
Meteorologia illenca
« el: De Setembre 29, 2010, 12:45:22 p. m. »
Bon dia illencs.
M'estreno a meteorologiabalears amb una sol·licitud d'ajut.
Sóc de sa península i he vingut un munt de vegades a Mallorca.
Finalment estic bastant decidit a venir-hi a viure una temporada. De fet he estat per aquí aquest darrer cap de setmana, veient cases de lloguer per la zona de Santa Maria, Consell, Binissalem, Lloseta, Selva, etc.
Necessitaria que algú em digués on puc trobar informació sobre els índex d'humitat d'aquestes poblacions -que no sé si poden variar massa d'un lloc a l'altre- per acabar-me de decidir, perquè tinc una mica de problema amb l'excés d'humitat.
El diumenge a la tarda vaig notar diferència entre Lloseta i Consell, per exemple -vull dir que a Lloseta es notava força humitat i els cotxes estacionats al carrer eren ben humits i, al cap de deu minuts, a Consell tots eren ben secs!-
En fi, si algú me'n pot dir alguna cosa...
Gràcies a tothom!

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: Meteorologia illenca
« Respondre #1 el: De Setembre 29, 2010, 13:01:05 p. m. »
Bon dia illencs.
M'estreno a meteorologiabalears amb una sol·licitud d'ajut.
Sóc de sa península i he vingut un munt de vegades a Mallorca.
Finalment estic bastant decidit a venir-hi a viure una temporada. De fet he estat per aquí aquest darrer cap de setmana, veient cases de lloguer per la zona de Santa Maria, Consell, Binissalem, Lloseta, Selva, etc.
Necessitaria que algú em digués on puc trobar informació sobre els índex d'humitat d'aquestes poblacions -que no sé si poden variar massa d'un lloc a l'altre- per acabar-me de decidir, perquè tinc una mica de problema amb l'excés d'humitat.
El diumenge a la tarda vaig notar diferència entre Lloseta i Consell, per exemple -vull dir que a Lloseta es notava força humitat i els cotxes estacionats al carrer eren ben humits i, al cap de deu minuts, a Consell tots eren ben secs!-
En fi, si algú me'n pot dir alguna cosa...
Gràcies a tothom!


Benvingut forà!  :D

Pel que dius de la HR, a Mallorca i per les dimensions de l'illa ho tens un poc cru  :-\. En principi com més al centre de l'illa, menys humitat, però has de tenir molt en compte l'alçada del lloc. Els anticiclons hivernencs provoquen molta condensació (boira) a les planes i depressions.

Lloseta està lleugerament més alt que Consell, però hi arriba fàcilment l'aire fred de la serra, acanalat per la vall del torrent d'Almadrà.

Ubicacions alternatives podrien ser la part alta de Selva, Campanet, Costitx o Llubí.
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat forà

  • Boirina
  • *
  • Missatges: 3
    • Veure Perfil
Re: Meteorologia illenca
« Respondre #2 el: De Setembre 30, 2010, 00:55:48 a. m. »
Moltes gràcies!
M'ho hauré de mirar bé, doncs.
En principi Lloseta em semblava una bona opció perquè hi vaig veure una casa de lloguer que està molt bé i perquè hi arriba el tren. Que hi faci més fred, no em fa res. Però com he dit en el primer missatge, ho vaig trobar més humit. A més la casa és antiga i em va semblar que, tot i els murs gruixudíssims, rebia humitat del terra.
D'aquí a unes setmanes haig de tornar a veure més cases. A veure què en surt de tot plegat.
Gràcies, altra vegada.

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Meteorologia illenca
« Respondre #3 el: De Setembre 30, 2010, 08:24:55 a. m. »
Benvingut !!!


Home, es pobles mes aferrats a la serra hi plou mes,  o sigui que jo començaria per aqui ( supos que t´agrada la pluja).

Pero si no tens vehicul, el tren pasa per LLoseta com be dius, pero per exemple Alaró esta domes a dos km de l´estacio i es un poble mos mes guapo


De totas maneras si tens problemas amb l´humitat a mal lloc has decidit venir a viure

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Meteorologia illenca
« Respondre #4 el: De Setembre 30, 2010, 12:34:14 p. m. »
Tenen raó els companys, Forà.  :-\ Aquí humitat n'hi ha per tot arreu i a qualsevol època de l'any. Si de cas, més que un poble en particular podries triar una localització en concret que ajudés a que no fos tan humida la casa, per exemple orientada al sud en lloc de del nord, sense soterranis, ben orejada...etc.

Desconnectat forà

  • Boirina
  • *
  • Missatges: 3
    • Veure Perfil
Re: Meteorologia illenca
« Respondre #5 el: De Setembre 30, 2010, 16:30:01 p. m. »
Gràcies a tots!

Per cert que, si finalment vinc a viure a Mallorca -sigui on sigui-, ja m'oferiré a col·laborar en la recollida de dades meteorològiques.

Fins aviat.