Autor Tema: Seguiment mes d´AGOST 2010  (Llegit 93113 cops)

Desconnectat elea

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1611
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #195 el: D’agost 11, 2010, 16:15:24 p. m. »
 ::)



No sé si caera alguna gota, pero dejo el informe de Estofex intentado traducirlo lo mejor posible, que siempre se aprende algo..A ver si podemos aprovechar este bochornooo :P

Una columna de masa de aire caliente, que se caracteriza por un pronunciado gradiente vertical, aparentemente una elevada capa limite afmosférica procedente del Atlas cubrirá la mayor parte de la península Ibérica. Con Bajas pocos pronfundas inducidas térmicamente en superficie, vientos del Levante aportarán una masa de aire húmedo sobre esta región, generando una latente moderada inestabilidad, con valores aproximados de MLCAPE de más de 1000 J / kg por GFS, ECMWF y el modelo WRF. Con valores moderados de DLS, alcanzando 15 a 20 m / s, y una mayor SREH, valores aportados por los vientos superficiales de Levante, las condiciones parecen ser muy favorables a la convección bien organizada, incluyendo la posibilidad de supercélulas.

Debido a la masa de aire caliente a niveles más bajos de la troposfera, los valores importantes de CIN que predicen los modelos solo se romperan en pequeñas e irregularres zonas y pequeñas cantidades de precipitación. Con la falta de ascensos a escala sinóptica, los valores de CIN probablemente se mantendrán altos y los ascensos a mesoescala de las zonas de convergencia local y / o forzados ascenso debido a las barreras topográficas. A pesar de la incertidumbre con respecto al inicio de tormenta, de gama baja de nivel 1, se emite para la región donde la cobertura de tormentas puede ser más abundantes de lo esperado y con tormentas bien organizadas, la amenaza de granizo de gran tamaño o las ráfagas de viento severas existirá.
Cuida, ama y respeta
cada ser vivo del planeta...

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #196 el: D’agost 11, 2010, 16:38:15 p. m. »
Vaja calor més mala de sofrir que fa  >:(
Per cert, m'he oblidat de dir-vos que avui dematí ha fet una ruixadeta per Establiments, poca cosa perquè la base dels niguls era altíssima com heu comentat.

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #197 el: D’agost 11, 2010, 16:42:06 p. m. »
Vaja calor més mala de sofrir que fa  >:(
Per cert, m'he oblidat de dir-vos que avui dematí ha fet una ruixadeta per Establiments, poca cosa perquè la base dels niguls era altíssima com heu comentat.



era sa que jo he vist i m´ha agafat a la UIB

menos mal que al final avui no hem anat a la platja !!!

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #198 el: D’agost 11, 2010, 16:43:27 p. m. »
Per cazatormentas estan xerrant molt d´una depresio subsahariana que afectaria a Canarias  i Marroc amb aiguats i que despres pot afecar amb molta força a Espanya

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #199 el: D’agost 11, 2010, 16:47:41 p. m. »
i avui a es catalans ses previsions li hi han fet figa, ¿ tempestas? casi cap. Supos que es niguls alts les han fotudas

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #200 el: D’agost 11, 2010, 16:50:42 p. m. »
Per cazatormentas estan xerrant molt d´una depresio subsahariana que afectaria a Canarias  i Marroc amb aiguats i que despres pot afecar amb molta força a Espanya
A quin termini? A mitjà plaç, la setmana que ve, al manco GFS i Europeu el que veuen és una llengua fresca europea ???

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #201 el: D’agost 11, 2010, 16:51:53 p. m. »
Per cazatormentas estan xerrant molt d´una depresio subsahariana que afectaria a Canarias  i Marroc amb aiguats i que despres pot afecar amb molta força a Espanya
A quin termini? A mitjà plaç, la setmana que ve, al manco GFS i Europeu el que veuen és una llengua fresca europea ???


http://www.cazatormentas.net/foro/seguimiento-de-situaciones-meteorolgicas/posible-depresion-subsahariana-puede-afectar-a-canarias-16-08-10/


Desconnectat Llorenç

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 113
  • SÀHARA OCCIDENTAL INDEPENDENT// SALUT PER HAITÍ
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #203 el: D’agost 11, 2010, 16:53:55 p. m. »
"elea", gràcies.
Entre el GFS i el Estofex sempre estàs al dia.
Felicitats anticipades pel teu "cumple".

Llorenç.
Llorenç.
Palma. Pont des Tren.
llroigt@gmail.com
llroigt@hotmail.com

Desconnectat Xalocada

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1609
  • Portocolom
    • Veure Perfil
    • Balearsmeteo
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #204 el: D’agost 11, 2010, 17:46:13 p. m. »
Per aqui sa temperatura se está enfilant per amunt ::), ara ja tenim 31,9º C (Sa temperatura mes alta de enguany) en una HR:63%, quina bascota!!!Una xafogor de 43º C es vent es de SSW-SW.Insoportable :-X

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #205 el: D’agost 11, 2010, 18:34:10 p. m. »
Si, sa de pluges és feresta però on pitjor està es a Galícia i W peninsular, denotant absència de zonal, i això ens hauria d´afavorir de qualque manera  ;D


Fa uns días vaig veure el Pare Janer ( des Convent de Sóller ) i ma comentar que enguany no ha fet es fohen calent  ( pentura ahir o avui es posible que vagi bufat)
Sí, és cert, no obstant se majoria de foehns ferestos es dónen entre finals d´Agost i inicis de Setembre (1999, 2008).
PD: Fa molts mesos que faig el mateix que tu, sols escric i llegesc aqui  ;D

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #206 el: D’agost 11, 2010, 18:47:27 p. m. »
Hi ha un cúmul més o menos bastant vertical cap al nord de sa Serra, així a ull deu estar entre Caimari i Pollença crec jo. Ja me sorprén que hagi crescut tant veient es radiosondatge de les 14h, que mostra clarament com anam "una mica" justos d'humitat. Per cert, es gfs marca tempesta per avui vespre al NE de ses illes, però com per fiar-se del gfs....

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #207 el: D’agost 11, 2010, 19:03:40 p. m. »
Hi ha un cúmul més o menos bastant vertical cap al nord de sa Serra, així a ull deu estar entre Caimari i Pollença crec jo. Ja me sorprén que hagi crescut tant veient es radiosondatge de les 14h, que mostra clarament com anam "una mica" justos d'humitat. Per cert, es gfs marca tempesta per avui vespre al NE de ses illes, però com per fiar-se del gfs....
;D ;D

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #208 el: D’agost 11, 2010, 19:44:35 p. m. »
Bones!

Jo estic parapetat dins ca meva amb finestres i persianes tancades (per lluitar contra la calor) i no tenc visió d'aquests cúmul.

La màxima avui per Vilafranca ha estat de 33,7ºC i actualment tenim 30,9ºC i 28%HR!. El vent bufa de llebeig!

El sat 24 mostra l'arribada d'una capa de niguls alts!

Aemet, poc a poc ha anta rebaixant la intensitat de les pluges per dijous i divendres!  :-\

A veure qué acabarà passant però jo som optimista per divendres!  ;)

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #209 el: D’agost 11, 2010, 19:48:05 p. m. »
Bones!

Quina calor que fa a Mallorca, jo ara estic aqui amb 22°C, super be. Estic disfrutant, ni fa fred ni fa calor, tot es verd, tot es guapo, fins les alemanyes!  ;D ;D ;D

(Perdonau pels accents).

Dema comenca (i per les ces trencades) el mal temps amb pluja i mes fred.

Be, esper que rebeu tempestes, bufare direccio sud per que us arribin les pluges d aqui.

 ;)
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com