Autor Tema: Seguiment mes d´AGOST 2010  (Llegit 93001 cops)

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #510 el: D’agost 23, 2010, 15:51:58 p. m. »
Quique, mentre bufi vent de SW pur tu i jo no hem de passar massa pena pes termòmetre. Això no vol dir que sa sensació de calor no sigui acusada.

Gregal, alerta amb això de que sequera a sa façada atlàntica ens hagi de beneficiar a la força. Si de cas significaria que sa façana mediterrania s'hagi de veure afavorida, ara, tots sabem que ses precipitacions a València-Catalunya-Illes Balears difícilment evolucionen de manera simètrica.

PD: han fet un petit resum a IB3 de s'especial que feren sobre ses torrentades del '89.
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #511 el: D’agost 23, 2010, 17:11:20 p. m. »
Mes de 2.000 km me pegat conduint

Pero sempre es un plaer conduir per la peninsula, perque domes hi ha cotxos aprop de les ciutats, despres tot es buit, no com per aqui. Ahir vaig deixar es cotxo davant el Pilar i vos asegur que per Saragassa casi no hi habia circulació

Xerran des temps, i per no ferme pesat, domes xerrare des dia de la tempesta forta ( al dia abans ja ni va haber per es Pirineus)

Es día es va aixecar en niguls mitjans pero sense "chicha" sense desenvolupament, alguna virga, vaig anar cap a Canfranc, atravesarrem es port de Somport i a es valls francesos hi habia un matalas de boiras altas. A França varen fer cuatre gotas, pero es cumuls començaban a creixar forts, tornarem per es tunel de Somport, mes de 8 km i quan arriba a Canfranc Estacio per dinar, ja començ a sentir trons, va ploura un poc damunt jo, pero inclus varem poder dinar a un jardi, aixi com acababam de dinar es va posar ben fosc i vai dir " ara si que ma ploura be", tronar novament pero res, 4 gotas damunt, inclus es va estirar, anaren despres al poble de Canfranc i alla si habia plougut be, partirem cam a Aisa ( no confondre amb Ainsa) i pujant per un port vaig veure difrentes tempestates, pero petitas de un parei de trons, anam a Jaca i alla si que vaig sentir un tronarro, pero parexia que tot ja estaba llest, com de cop es va posar negre negre cap llevant, i partirem cap al hotel que estaba a mitg cami entre Jaca i Sabiñanigo y era un espectacle sa gran i extensa contina d´aigo que cai, i res, a cercale, i vaig estar una hora donant voltas dins un diluvi, estonas amb calabruix, al final vaig anar al Hotel que esta damunt un turo i dominanas tot es vall, i de dins s´aparacament vaig continuar vent ploura i amb un bon fred.
Ah, i vull donar les gracias a n´Embat que aquests dias ma estan informant del temps que feia aqui, pentura jo he estat un poc pesat perque le acribillat cada dia amb un munt de sms  ;D ;D ;D ;D
 

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #512 el: D’agost 23, 2010, 17:48:28 p. m. »
Quique, mentre bufi vent de SW pur tu i jo no hem de passar massa pena pes termòmetre. Això no vol dir que sa sensació de calor no sigui acusada.

Gregal, alerta amb això de que sequera a sa façada atlàntica ens hagi de beneficiar a la força. Si de cas significaria que sa façana mediterrania s'hagi de veure afavorida, ara, tots sabem que ses precipitacions a València-Catalunya-Illes Balears difícilment evolucionen de manera simètrica.

PD: han fet un petit resum a IB3 de s'especial que feren sobre ses torrentades del '89.
No crec que això tengui tanta resolució per filar tan prim. Lo que vull dir es que en general es mediterrani ho tendria millor que sa façana atlàntica. No vol dir que ens ho menjem tot, però de una o altra manera, alguna cosa hauriem de rebre segur i a més tenguent en compte els mesos on ens trobariem.

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #513 el: D’agost 23, 2010, 19:32:29 p. m. »
Veig que t'ho vares passar ben bé uetam :)

I en quant als models, no m'agrada gens el que preveu el gfs a llarg termini des de ja fa vàries actualitzacions: una nortada escorada a l'est de tal manera que noltros ens menjaríem l'aire fred en superfície mentre que la península itàlica i la mar tirrena es quedarien amb l'aire fred en alçada i amb les tempestes. Esper que no s'acompleixi perque seria una situació especialment improductiva per noltros i ens refredaria la mar.

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #514 el: D’agost 23, 2010, 20:24:41 p. m. »
Quique, mentre bufi vent de SW pur tu i jo no hem de passar massa pena pes termòmetre. Això no vol dir que sa sensació de calor no sigui acusada.

Gregal, alerta amb això de que sequera a sa façada atlàntica ens hagi de beneficiar a la força. Si de cas significaria que sa façana mediterrania s'hagi de veure afavorida, ara, tots sabem que ses precipitacions a València-Catalunya-Illes Balears difícilment evolucionen de manera simètrica.

PD: han fet un petit resum a IB3 de s'especial que feren sobre ses torrentades del '89.
No crec que això tengui tanta resolució per filar tan prim. Lo que vull dir es que en general es mediterrani ho tendria millor que sa façana atlàntica. No vol dir que ens ho menjem tot, però de una o altra manera, alguna cosa hauriem de rebre segur i a més tenguent en compte els mesos on ens trobariem.
Amb això estic totalment d'acord
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #515 el: D’agost 23, 2010, 20:27:40 p. m. »
Veig que t'ho vares passar ben bé uetam :)

I en quant als models, no m'agrada gens el que preveu el gfs a llarg termini des de ja fa vàries actualitzacions: una nortada escorada a l'est de tal manera que noltros ens menjaríem l'aire fred en superfície mentre que la península itàlica i la mar tirrena es quedarien amb l'aire fred en alçada i amb les tempestes. Esper que no s'acompleixi perque seria una situació especialment improductiva per noltros i ens refredaria la mar.
De moment sembla clar que tendrem una setmana de calor. Després, es vera que marquen un tàlveg molt cap en es llevant i una entrada d'aire bastant fred.

Haurem d'esperar a veure que passa.
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #516 el: D’agost 23, 2010, 20:38:40 p. m. »
Referent a l'incendi d'eivissa, comentar-vos que malauradament no és l'únic que roman actiu ja que avui capvespre se n'ha declarat un altre entre Petra i Sta. Margalida que de moment està fora de control.  :-[ Tenim dos focs grossos.
Des de Sta Ponça, on soc ara, es veu perfectament la fumarassa que arriba d'Eivissa, ara a la posta de sol segurament es veurà més coloració vermellosa de l'habitual a nivells baixos degut a les cendres.

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #517 el: D’agost 23, 2010, 20:47:04 p. m. »
Quin desastre lo d´Eivissa,  :-[
Per desgràcia no és l´incendi més gros que han tengut mai les Illes (que tampoc sé quin ha estat, no sé si voltros ho sabeu) però record que entre el 14 i el 16 de setembre de 1993 es foc se menjà literalment Cala Tuent, amb 400 hectàrees cremades. I amb 2 focus que anaven cap al Puig Major i cap a la cala, amb sa mola enmig, un autèntic desastre. Ho record com si fos ahir perquè per allà tenc un olivar i va quedar tot arrassat.
« Darrera modificació: D’agost 23, 2010, 20:48:59 p. m. per Gregal »

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #518 el: D’agost 23, 2010, 20:48:13 p. m. »
Referent a l'incendi d'eivissa, comentar-vos que malauradament no és l'únic que roman actiu ja que avui capvespre se n'ha declarat un altre entre Petra i Sta. Margalida que de moment està fora de control.  :-[ Tenim dos focs grossos.
Des de Sta Ponça, on soc ara, es veu perfectament la fumarassa que arriba d'Eivissa, ara a la posta de sol segurament es veurà més coloració vermellosa de l'habitual a nivells baixos degut a les cendres.
S'esta cremant sa marineta de Petra??

Entre lo d'Eivissa i això es meu coret pateix
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #519 el: D’agost 24, 2010, 00:02:32 a. m. »
Referent a l'incendi d'eivissa, comentar-vos que malauradament no és l'únic que roman actiu ja que avui capvespre se n'ha declarat un altre entre Petra i Sta. Margalida que de moment està fora de control.  :-[ Tenim dos focs grossos.
Des de Sta Ponça, on soc ara, es veu perfectament la fumarassa que arriba d'Eivissa, ara a la posta de sol segurament es veurà més coloració vermellosa de l'habitual a nivells baixos degut a les cendres.
S'esta cremant sa marineta de Petra??

Entre lo d'Eivissa i això es meu coret pateix
Ara mateix no te sabria dir exactament. Se que és entre Son Serra de Marina i Petra, que crema bàsicament dins un pinar; i que tambésn'hi ha un altre de més petit a s'Albufera.

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #520 el: D’agost 24, 2010, 01:41:02 a. m. »
Hi pot haver més dispersió?? Igual una +27 o una +8  :o


Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #521 el: D’agost 24, 2010, 09:49:06 a. m. »
Amb sa darrera actualització, al manco per noltros, s'han carregat es GFS...
Mala visibilitat avui demati, el que assegura un dia de calor i basca

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #522 el: D’agost 24, 2010, 10:58:42 a. m. »
Bon dia!

És insufrible. Venc de fer uns assumptes pel centre de Palma i estic xop, xop.

28,1ºC   84%

Sensació de 40ºC

Mínima de 24,1ºC   :o
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #523 el: D’agost 24, 2010, 11:47:36 a. m. »
A Inca 31,2ºC amb més d'un 60% d'homitat relativa, es a dir, uns 41 grauets de sensació tèrmica. Demà pareix que baixarà una miqueta el termómetre, però de dijous a diumenge fotrà una bona calor una altra vegada.....

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #524 el: D’agost 24, 2010, 12:37:32 p. m. »
Per Establiments pareixem peixos fora de la mar. Tot són boques obertes i això que de moment només 31ºC...però al 66% d'humitat.