Autor Tema: Seguiment mes de JULIOL 2010  (Llegit 35264 cops)


Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de JULIOL 2010
« Respondre #76 el: De Juliol 14, 2010, 19:08:36 p. m. »
Estam dins un pur i dur juliol com feia anys que no teniam

 
Ben vera!! Mos haviem mal acostumat un poc.

Per cert, me diven que per Alemanya tenen "sarao"
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de JULIOL 2010
« Respondre #77 el: De Juliol 14, 2010, 21:00:52 p. m. »
I demà comença sa canícula... aaaai quina peresa!!! Res, a seguir sa doctrina que ja va explicar en quiquetor, que me pareix molt correcta: ara esteim invertint per a sa pròxima tardor i hivern.
Jo de moment estic bastant encantat perquè es foehn i sa iso +25 no han aparegut. I segons ses retxes pot haver baixada tèrmica (lleugera eh)  ;D
Tenc entès que tradicionalment a Mallorca es considera que la canícula comença el 20 de juliol i acaba el 20 d'agost. I per això entre les nostres dites populars hi figura:"Santa Margalida l'encèn i Sant Bernat l'apaga"
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de JULIOL 2010
« Respondre #78 el: De Juliol 14, 2010, 21:16:12 p. m. »
Jo no crec que estiguem tenguent un juliol especialment dur, fa caloreta, però lo típic per aquest mes. A més pareix que la setmana que ve les temperatures podrien baixar lleugerament, si bé encara queda molt per treure conclusions.

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de JULIOL 2010
« Respondre #79 el: De Juliol 14, 2010, 21:58:04 p. m. »
Jo no crec que estiguem tenguent un juliol especialment dur, fa caloreta, però lo típic per aquest mes. A més pareix que la setmana que ve les temperatures podrien baixar lleugerament, si bé encara queda molt per treure conclusions.
No es especialment dur, però es de calor constant, sense alts i baixos.

Record alguns anys enrera en que es juny era molt calent i es juliol tenia algunes refrescades. Fins i tot record algun front atlàntic mitjanament actiu travessant Mallorca en es juliol i deixant màximes d'entorn a 22-23ºC.

Crec que es això al que es refereix en uetam
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de JULIOL 2010
« Respondre #80 el: De Juliol 15, 2010, 10:38:27 a. m. »
Bones!

Jo, al igual que en llevant, tampoc tenc percepció d'un estiu massa càlid de moment. Ara bé, només m'estic bassant en una percepció subjectiva. Les dades són les que ens diran com està essent l'estiu!.

De moment per Vilafranca la màxima de l'any he estat de 33,4ºC!. Tal vegada sí que és cert que enguany no hi ha baixades, que la temperatura es manté alteta durant molts de dies seguits, però.....

Crec que està sent més calurós a la banda de ponent de Mallorca ja que crec que molts de dies ha bufat vent amb component de llevant, la qual cosa "suavitza" les temperatures a la meitat oriental de l'illa. Tal vegada per això la meva percepció és "de no massa calor".



Avui el dia ha començat amb molts de niguls baixos, elevada himitat i 27,4ºC en aquests moments per Vilafranca (mínima tropical, evidentment, amb 21,2ºC).

 ;)

Desconnectat Xalocada

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1609
  • Portocolom
    • Veure Perfil
    • Balearsmeteo
    • Correu
Re: Seguiment mes de JULIOL 2010
« Respondre #81 el: De Juliol 15, 2010, 11:40:01 a. m. »
Con diu en Quique, a es llevant de Mallorca no hem pasat de moment molta calor, record que l´any pasat ja duiem 7 dies en temperatures superiors als 30º C enguany només 1 dia 31,1º C (13 Juliol), i ses nits propicals son de 21º C o qualca dia 22º, es vent de llebeig només mos a entrat un dia, i es vent dominant aqui a estat es Xaloc fluix (embat) practicament tot es Juny i lo que duim de Juliol i lo unic descacable es sa xafogor per ses humitats altes.
Resum a Portocolom:
Juny: 1,8º C més baixa que l´any pasat
Juliol: 1,2ºC mes baixa que l´any pasat (de moment)
« Darrera modificació: De Juliol 15, 2010, 11:50:31 a. m. per Xalocada »

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de JULIOL 2010
« Respondre #82 el: De Juliol 15, 2010, 11:51:59 a. m. »
Bon dia a tots  ;D
Ahir vaig arribar de bell nou a Sa Roqueta que me va rebre amb un baf i una caloreta....  :)
Quin canvi. Esper adaptar-me prest perquè fa tan sols 36 hores que tenia un bon fred perquè enguany als Pirnieus encara queda molta neu, pareix un anys dels 80's.
Be, vaig a llegir-me el seguiment  ;)

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment mes de JULIOL 2010
« Respondre #83 el: De Juliol 15, 2010, 13:19:50 p. m. »
Bon dia a tots  ;D
Ahir vaig arribar de bell nou a Sa Roqueta que me va rebre amb un baf i una caloreta....  :)
Quin canvi. Esper adaptar-me prest perquè fa tan sols 36 hores que tenia un bon fred perquè enguany als Pirnieus encara queda molta neu, pareix un anys dels 80's.
Be, vaig a llegir-me el seguiment  ;)


Benvingut de nou, Embat!  :)
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de JULIOL 2010
« Respondre #84 el: De Juliol 15, 2010, 17:49:05 p. m. »
Com be ha dit en Twin, quan vaig dir que era un juliol " dur i pur " no anaba per sa calor. Si no que feia anys que teniam un juliol que no hi ha res interesant de meteo. Tots es días son casi igual, sol sol y mes sol, sense expectativas de veure cap cambi destacable i tot pareix que acabarem es mes amb un rosco al pluvio. ¿ Quands de juliols  fa que no acabam a 0 es pluvios? 

I xerrant de calor.

No se que pasa enguany a Palma a per ca meva, pero tots es vespres i nits fa oratge, cosa que no solia pasar  casi mai. Apart de que ses minimas son tropicals, pero tampoc no es quedan gaire altas

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de JULIOL 2010
« Respondre #85 el: De Juliol 15, 2010, 21:00:58 p. m. »
Si, sa veritat és que en aquest sentit aquest juliol és molt avorrit, tots els dies són iguals, fa sol i calor i no veim niguls ni per casualitat. Altres vegades al menys vèiem qualque cúmul a l'interior de l'illa o niguls associats a entrades africanes (inclòs record qualque juliol on ja hi havia qualque tempesta a la mar), però enguany ni això.

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de JULIOL 2010
« Respondre #86 el: De Juliol 16, 2010, 01:48:15 a. m. »
BuF!. Aquesta nit fa una humitat ben alta!. Tenim 24,1ºC i 89%HR per Vilafranca!  :P

Es veu perfectament la boirina-calitja a l'ambient!

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de JULIOL 2010
« Respondre #87 el: De Juliol 16, 2010, 13:48:27 p. m. »
Gràcies Zuco  ;) A mem si tenc temps més tard i vos puc penjar unes fotos que vaig fer que pot ser vos agradin.  :)

Nit tropical per aquí, 20.4ºC i ara mateix passam els 32ºC, amb molta calitja com diu en Quique, de fet, la visibilitat és realment dolenta.

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de JULIOL 2010
« Respondre #88 el: De Juliol 16, 2010, 14:06:55 p. m. »
Més tard posaré un fil al tòpic d'excursions, però com que això no se on posar-ho vos ho pos aquí, tanmateix ara a falta de méteo pot ser mos poguem entretenir amb altres herbes relacionades.  ;D

Vos propòs un joc.  ;D

Mirau quins niguls que vaig "caçar". Era a uns 2800 metres més o manco, al sector de les Maladetes, al Pirineu d'Osca. Qualcú me sabria dir què són i quin és el motiu de les coloracions?  ;) Vaaaaaaa...fàcil  ;D





I llavors, un segon joc.  ;D També facilet  ;)
Fent cim a la tercera punta de les maladetes occidentals, vaig pegar el darrer glop a una botella de suc (bastant xerec per cert  ;D ). La vaig tapar. No entra aire, no surt aire.  ;)


I ahir, en arribar a cases, a Mallorca, passà això... ;)  :o :o :o


Va, qui me podria dir perquè la botella pareix un paper arruat?  ;D

El premi: la botella  ;D ;D ;D Buida, clar.  ;D

« Darrera modificació: De Juliol 24, 2010, 16:32:55 p. m. per embat »

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de JULIOL 2010
« Respondre #89 el: De Juliol 16, 2010, 18:18:45 p. m. »
Bones!

Avui 34ºC de Màxima per Vilafranca, la màxima d'aquest any!  :P

En referència a les fotografies de n'embat (benvingut novament al forn de Sa Roqueta  ;) ) els niguls són algun tipus de cirrus que està produint una iridiscència. Es produeix per la reflexió i refracció de la llum entre les gotetes d'aigua i/o gel que conté el nigul, o això crec.

En referència al tema de l'ampolla jo crec que és per la diferència de pressió. A veure: botella que s'omple d'aire al cim de la Maladeta (més de 3000m), és a dir, que entra aire a uns 700 hPa que queda retingut quan tanques el tap. Després voles cap a Mallorca i en arribar a nivell de la mar l'aire exterior de la botella es troba a major pressió (uns 1000 hpa) que el que hi ha dins la botella (un poc més de 700 hPa); Per tant, la força exterior sobre les parets de l'ampolla és major que la força que fa l'aire interior sobre aquestes. Conseqüència: les parets de plàstic reaccionen a la diferent força aplicada a cada banda, es deformen i queden vençudes cap a dins. Aquesta podria ser l'explicació, no?  ;)
« Darrera modificació: De Juliol 16, 2010, 18:20:33 p. m. per Quiquetor »