Autor Tema: Seguiment mes d´abril 2010  (Llegit 37875 cops)


Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment mes d´abril 2010
« Respondre #196 el: D’abril 24, 2010, 13:21:18 p. m. »
Bones!

Dia guapo (per la gent normal) i per nosaltres també, perquè es desenvolupen cosetes aquí i allà.

Avui ja vaig en màniga curta a les hores centrals del dia. A l´interior de Mallorca, 23ºC

Aquí,

19,2ºC
82%
1016,5 hPa
S, 6 km/h

Mínima de 13,2ºC

 :)
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 


Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´abril 2010
« Respondre #198 el: D’abril 24, 2010, 14:23:52 p. m. »
Bones torres se veuen.  ;D
Avui les he seguides tot el dia, perquè en dies així un passa gust de veure com s'aixequen aquests nigulassos. Feia temps que no teniem una evolució diürna tan clara com la d'avui.
A la Serra, sobretot al SW és aquí on han agafat més força, jo les tenc a la dreta, no me tocaran, però deuen ser els que deixen pluges a n'en Tomeu. No estan en absolut estratificats des de la meva posició pel que la humitat a capes altes avui ha estat més que suficient. Si ara sentia un tro seria ja massa  ;D

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´abril 2010
« Respondre #199 el: D’abril 24, 2010, 14:32:37 p. m. »
Bones torres se veuen.  ;D
Avui les he seguides tot el dia, perquè en dies així un passa gust de veure com s'aixequen aquests nigulassos. Feia temps que no teniem una evolució diürna tan clara com la d'avui.
A la Serra, sobretot al SW és aquí on han agafat més força, jo les tenc a la dreta, no me tocaran, però deuen ser els que deixen pluges a n'en Tomeu. No estan en absolut estratificats des de la meva posició pel que la humitat a capes altes avui ha estat més que suficient. Si ara sentia un tro seria ja massa  ;D
per sinterior de Mallorca ni ha un que du molt mala idea...
Fa 5 minuts el me mirat i es un senyor congestus amb aspiracions a més.
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´abril 2010
« Respondre #200 el: D’abril 24, 2010, 15:16:04 p. m. »
Fa brusca ens aquests moments per Vilafranca!. :-\   Com sempre en aquestes situacions, veig que la part activa de la precipitació està per devers Sant Joan-Montuiri i el nucli es mou cap el Sud.

Crec que Porreres pot rebre!

Per la banda de Manacor n'hi ha un altre nucli!

De moment no sent cap tro!

EDIT: de refilada sembla que el nucli ens afecta a Vilafranca. Comença a precipitar amb una certa intensitat!  ;D

« Darrera modificació: D’abril 24, 2010, 15:20:59 p. m. per Quiquetor »

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´abril 2010
« Respondre #201 el: D’abril 24, 2010, 15:26:11 p. m. »
Buf!
Ara fa una bona aigua per Vilafranca!

Intensitats de 75 mm/h i de moment recollim 4,8mm!  ;D

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´abril 2010
« Respondre #202 el: D’abril 24, 2010, 16:18:25 p. m. »
Finalment hem recollit 10,2mm per Vilafranca!

Segons meteoclimatic per Manacor 11,6mm (tot i que l'altra estació marca només 2mm), per Sant Joan 6,4mm i per Porreres 1mm!

M'agradaria saber per Montuiri que ha fet!

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´abril 2010
« Respondre #203 el: D’abril 24, 2010, 16:52:03 p. m. »
En Uetam diu que per Sineu també ha fet una bona aigua i que des d'allà veia ploure de cap al llevant ;D

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´abril 2010
« Respondre #204 el: D’abril 24, 2010, 17:14:31 p. m. »
Per les condicions que hem tengut avui no m'esperava una precipitació tan aceptable.

Aquí teniu una composició del Radar del nucli des de que s'ha començat a formar (les 14:40h aprox) i fins les 16:10h:


A veure si aquesta primavera i estiu tenim unes quantes més d'aquestes, que fa un parell d'anys que no tenim bones tempestes d'evolució!  ;)



Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´abril 2010
« Respondre #205 el: D’abril 24, 2010, 17:49:56 p. m. »
Idò alerta demà  ;)
Per cert, la composició és molt bona. Es veu perfectament on ha confluit l'embat  ;D

Els nuclis de la Tramuntana podrien haver perdut pistó quan ha entrat l'embat?  ::) Avui tiraven fort els de la vora del Galatzó i companyia, supòs que per escalfament de la vessant sud de la Serra. Ha estat posar-se en marxa l'embat i perdre empenta. Tot i això han deixat anar 4 gotes quan s'han desplaçat de cap al SE o E, fregant can Uetam però sempre de manera més discreta que els del centre de Mallorca  ::)

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´abril 2010
« Respondre #206 el: D’abril 24, 2010, 18:01:44 p. m. »
Idò alerta demà  ;)
Per cert, la composició és molt bona. Es veu perfectament on ha confluit l'embat  ;D

Els nuclis de la Tramuntana podrien haver perdut pistó quan ha entrat l'embat?  ::) Avui tiraven fort els de la vora del Galatzó i companyia, supòs que per escalfament de la vessant sud de la Serra. Ha estat posar-se en marxa l'embat i perdre empenta. Tot i això han deixat anar 4 gotes quan s'han desplaçat de cap al SE o E, fregant can Uetam però sempre de manera més discreta que els del centre de Mallorca  ::)

demà dependrem molt del que passi a 700hpa. En superficie seguirem sobrats d'humitat, i a 500hpa per dema migdia en tendrem mes que avui, però a 700hpa veig incertesa.

Ens ha d'arribar una nova massa d'humitat en aquest nivell per dema, pero n'hi ha que la donen per dema migdia i nhi ha que la retrassen en es vespre. Si arriba en es moment oportu dema tendrem sarao amb llamps i trons, en cas contrari, creixement d'ennigulades sense pluges
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´abril 2010
« Respondre #207 el: D’abril 24, 2010, 18:46:39 p. m. »
I també que tendrem un tel de niguls alts que pot desbaratar la correcta arribada del sol  :-\

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´abril 2010
« Respondre #208 el: D’abril 24, 2010, 20:58:32 p. m. »
jo venc de buidar un pluviometre que tenc entre Porreres i Villafranca, a 2km de Porreres en linea recta i he recollit 22,9mm (i no sobra cap 2  ;D ;D )
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´abril 2010
« Respondre #209 el: D’abril 24, 2010, 22:19:01 p. m. »
jo venc de buidar un pluviometre que tenc entre Porreres i Villafranca, a 2km de Porreres en linea recta i he recollit 22,9mm (i no sobra cap 2  ;D ;D )

Ara vos contera una cosa

Ja sabeu que jo som es "meteo" de sa meva feina.  Ido be, tenc una companya d´alla que te una caseta a fora vila a Porreras i avui feia una torrada a part des companys, pero a altres mai mos ha convidad. Hi dijous i dissabte ma va demanar quin tens faria avui. Jo li vaig dir que un bon sol, pero a ets altres que no habia convidat lis vaig dir. Dissabte a partir de les 14 horas podria haber tempestas al interior de Mallorca, pero a ella no li he volgut dir perque mai mos convida. jajaja i ames ara veig que es a on ha plogut mes  ;D ;D ;D