Autor Tema: Seguiment mes d'octubre  (Llegit 33386 cops)

Desconnectat gorgblau

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 996
  • Tobogan d'en balti
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'octubre
« Respondre #45 el: D’octubre 17, 2018, 07:50:36 a. m. »
Per cert Miquel enhorabona per la feina de desxifrar la magnitud dels cabals assolits per la zona! Inaudita la dada de 26 metres d'amplada i un punt maxim de 2,65 de profunditat  :o :o :o :o :o :o :o :o :o BRUTAL!

Jo tambe ho faig a petita escala als torrents de sa serra que les conec a sa perfeccio i tambe despres de plogues bibliques quan paso per dins els torrents em vaig fixant amb les marques de ses puntes de crescuda maxima que ha soportat el torrent........no faig cap mesura amb metre ni numerica pero ho faig visualment i tenc mesures mentals de marques de crescudes mosntruoses als torrents de sa serra.
Visca Mallorca!!!

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'octubre
« Respondre #46 el: D’octubre 17, 2018, 12:43:15 p. m. »
Brutal lo que pot caure entre dijous i divendres a la costa del País Valencià o sud de Catalunya. En principi aquestes llevantades no són les situacions més favorables per noltros, però estic pensant que precisament avui fa 11 anys crec que teníem (estic parlant de memòria) una situació sinòptica com la de demà, i va passar el que va passar.


Desconnectat jorda

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1626
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'octubre
« Respondre #47 el: D’octubre 17, 2018, 20:49:03 p. m. »
Hem tengut un episodi de torrentades només comparable (en temps propers) a 6 de setembre de 1989, els cabals i la capacitat destructiva dels torrents de Sant Llorenç i Artà ha estat comparable als que varen tenir els torrents de la part més afectada el setembre de fa 29 anys (Cala Murada, Portopetra -al vessant de Llevant- i So n'Elegant i Son Xorc -al vessant de Campos-).

El principal inconvenient ha estat que l'àrea urbanitzada afectada per torrentades de magnitud màxima enguany ha estat superior (la torrentada urbana de Manacor de 1989 era provocada per un torrent que no duia el brutal cabal de Sant Llorenç ara) i que potser per l'hora o perquè hi ha més trànsit que aleshores hi ha hagut més cotxes en situació de perill.

Amb tot, la intensitat de precipitació -i ho dic com a testimoni presencial- és la més brutal que jo hagi viscut mai, perquè el gruix del diluvi va caure en tongades brutalment fortes que s'anaven alternant amb altres moments en què plovia més fluix, de manera que a l'àrea on jo era (i no va ser el bessó de tot) caigueren 150 mm en unes 2 hores, però amb puntes inusitades.

L'aiguada era tal que als màxims s'interrompia la recepció de la radio, no es sentien els trons ni el remor de la torrentada i la visibilitat esdevenia pràcticament nul·la.


Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'octubre
« Respondre #49 el: D’octubre 18, 2018, 17:52:14 p. m. »
La darrera actualització de l'Harmonie va forteta per noltros per aquesta propera nit. Ja veurem què acaba passant... Ara ja entram en un moment en que més val mirar el cel i el radar que no pas els models.

Desconnectat EsCos

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 401
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'octubre
« Respondre #50 el: D’octubre 18, 2018, 19:09:26 p. m. »
La darrera actualització de l'Harmonie va forteta per noltros per aquesta propera nit. Ja veurem què acaba passant... Ara ja entram en un moment en que més val mirar el cel i el radar que no pas els models.

Jo del model Harmonie no en faria massa cas, crec que no acaba d'afinar gaire on caurà l'aigua a nivell local. Analitzant una mica el ràdar i satèl·lit hi ha un parell de coses per comentar:

1. El mostre que hi ha a Castelló és espectacular, esperem que no hi faci cap desastre.
2. Recordant lo estàtica que va ser la tempesta de Sant Llorenç, es curiosa la tempesta que es va regenerant continuament damunt la mar al NW de Formentera, ho podeu veure bé a la seqüència del ràdar de precipitació. També hi ha hagut durant bastant de temps una tempesta estàtica al NW d'Eivissa... Coincidència?
3. Lligat amb el punt anteior, hauriem de vigilar d'aprop el nucli convectiu d'Andratx, a veure com es comporta durant les següents hores.
4. Curiosa la "llengua" de precipitació que entra per el NE, afectant de ple les zones afectades la setmana passada... Esperem que la seva intenssitat de precipitació no vagi "in crescendo".

Amb tot ens espera una nit apassionant.


Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'octubre
« Respondre #51 el: D’octubre 18, 2018, 20:07:56 p. m. »
Uf... Quina mala pinta té el radar per al NE de Mallorca...

Desconnectat Pla_Mallorca

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 736
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'octubre
« Respondre #52 el: D’octubre 18, 2018, 20:18:46 p. m. »
Apart del Llevant que és on hi torna ploure més (per sort no són nuclis estàtics, tot i que la terra tan abeurada tot deu ser escorrentia)....on em sembla que beuran de valent serà a les Pitiüsses, el que puja d'abaix té corda per estona. Nit interessant que caldrà seguir. Lloret aigua de canal i ja duim 23 mm.

Desconnectat Ironside

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 424
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'octubre
« Respondre #53 el: D’octubre 18, 2018, 20:58:24 p. m. »
En un visto y no visto pasamos de los 25 mm en Inca. :o :o

Desconnectat miquel.br

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 131
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'octubre
« Respondre #54 el: D’octubre 18, 2018, 21:41:59 p. m. »
Ja superam els 40 litres a difrents pobles de Mallorca. Curios com es va regenerant la tempesta que afecta a la meitat nord de l'illa.

Desconnectat Xaragall

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1146
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'octubre
« Respondre #55 el: D’octubre 18, 2018, 22:49:05 p. m. »
De moment des de ja fa unes hores sa cosa està molt tranquil·la per aquí i pel radar de moment no es veu res.

Així i tot he recollit a foravila 22,8 mm, repartits quasi a parts igual entre el matí i horabaixa. Allà ja duc 117,2 mm aquest octubre.

A Llucmajor no ha fet llarg, 13,2 mm.

Desconnectat Tem-Es Figueral/Marratxi

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 278
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'octubre
« Respondre #56 el: D’octubre 19, 2018, 18:20:07 p. m. »
Vaya tarde en Marratxi,en 2 horas llevamos unos 40 litros...parece que las nubes se forman a pocos KM de aqui,y descargan todo encima nuestro.

Desconnectat cap de fibló

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1065
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'octubre
« Respondre #57 el: D’octubre 19, 2018, 18:51:58 p. m. »
Vaya tarde en Marratxi,en 2 horas llevamos unos 40 litros...parece que las nubes se forman a pocos KM de aqui,y descargan todo encima nuestro.
es asi ,  desde mi casa lo observo perfectamente. Como dices hace dos horas que esta sobre vosotros. 


Desconnectat cap de fibló

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1065
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'octubre
« Respondre #59 el: D’octubre 20, 2018, 11:22:24 a. m. »
Ara que esta tan recent el desastre de Sant Llorenç,  el torrent de Sant Magi de Palma es una autentica bomba de rellotgeria .  Ja ho vaig llegir fa anys al llibre des nostro expert company Miquel Grimalt  !!

Ahir vaig estar a mitgdia moments despres de un fort ruixat a la zona de Son Vida, capçalera d, aquest torrent, i vaig veure en directe com es comporta aquesta zona :  enormes pendents asfaltades u hormigonades,  tot allo es com un embut que  va directe a la zona del golf son Vida i Son Muntaner , per despres anar cap a la zona del col.legi Sant Caietano i d,alla pasant ja tot per zona urbana,  cap al Capuccino del Passeig Maritim.... a on esta soterrat   :o :o :o

si feis una passetjada amb Google maps veureu el enorme risc que hi ha alla de cases i viviendes  just devora un llit de torrent estretissim que tot d,una colapsaria ....     

el que no se , es si la conca es similar o inferior, ni mes detalls mes tecnics, pero te molt mala pinta  :-X :-\