Autor Tema: Seguiment mes d'octubre  (Llegit 33383 cops)

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'octubre
« Respondre #30 el: D’octubre 09, 2018, 22:24:34 p. m. »
El mapa de llamps és un poema també: a la península d'Artà hi cauen llamps des de fa 7 hores consecutives.

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'octubre
« Respondre #31 el: D’octubre 09, 2018, 22:32:32 p. m. »
Aemet acaba de decretar alerta vermella per precipitacions per aquestes properes hores al nord-est de Mallorca:

"Precipitación acumulada en 12 horas : 220 mm. Se han observado más de 220 mm en la parte oriental de la zona. Se espera que las precipitaciones disminuyan en intensidad durante la madrugada."

L'alerta vermella és fins les 2 de la matinada.

Desconnectat Xaragall

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1146
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'octubre
« Respondre #32 el: D’octubre 09, 2018, 22:43:49 p. m. »
Si, de totes maneres, aquestes alertes a posteriori mai m'han acabat de convençer... i més veient el radar, que per sort pareix que tot es desplaça cap a l'est i el pitjor ja ha passat ( o això desig... )

Jornada històrica tot recordant per exemple la de setembre de 1989. 

És vera que és molt mal de preveure, però ahir q vaig tenir una estona, el model europeu indicava bitxos molt importants....  bossa freda en bona posició, una incipient baixa a Algèria aportant aire de llevant càlid i humit, octubre amb es brou calent, eren grans ingredients per monstres estàtics com el d'avui.

Desconnectat cap de fibló

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1065
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'octubre
« Respondre #33 el: D’octubre 09, 2018, 22:45:33 p. m. »
Al 89  la superficie afectada va ser molt mes gran, pero intensitat per lo que diuen els registres ha estat molt semblant.  Tant al 89 com avui el dia anterior havia plogut molt.   Pitjor encara...

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'octubre
« Respondre #34 el: D’octubre 09, 2018, 23:30:27 p. m. »
Sincerament, el que hem viscut avui serà una efemèride meteorològica més a recordar, especialment pels veinats de Sant Llorenç, Son Carrió, Colònia de Sant Pere,...

Demà serà el moment de fer recull de dades pluviométriques però els registres semblen brutals. Se xerra de 220mm a Colònia de Sant Pere i de 180mm a Sant Llorenç. Hi ha hagut una tempesta estàtica més de 5 hores per allà

Els records i les mirades cap al 6 de setembre del 89 són inevitables cada vegada que m'arriba una foto o un video de la situació d'avui.

Ja tenim una víctima mortal i esperem que no en trobin més.

I qui ha de fer una bona autocrítica de com gestiona els avisos és AEMET. La veritat és que la gestió de la situació ha estat nefasta. Algú hauria de demanar responsabilitats a aquesta gent i millores. No sé si encara es fa la gestió dels avisos a MAdrid o Valencia (per tema de les retallades) o bé se fan a les Illes, però la realitat és que s'ha fet molt malament i, de fet, ja fa un temps que no acaba de funcionar massa bé.


Per Vilafranca 27,6mm avui, res a veure amb les barbaritats de Sant Llorenç i Colònia de Sant PEre.

Desconnectat jorda

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1626
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'octubre
« Respondre #35 el: D’octubre 10, 2018, 07:58:02 a. m. »
He pogut viure la torrentada en directe I és molt més grossa que la de 1989, de molt.

Desconnectat Pla_Mallorca

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 736
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'octubre
« Respondre #36 el: D’octubre 10, 2018, 08:10:12 a. m. »
Quin drama!!! 257 mm en 5 hores és molta aigua, intensitats brutals....i el resultat catastròfic. Ara aviat sortiran els oportunites a dir que la culpa era del torrent..... Un altre tema que caldria revisar seriosament és el de les alarmes d'Aemet  :-X!! Per cert, lo estàtica, virulenta i lo localitzada que va ser la tempesta.... es pot explicar per factors geogràfics locals?.

Salut i força llorencins i llorencines.

Desconnectat gorgblau

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 996
  • Tobogan d'en balti
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'octubre
« Respondre #37 el: D’octubre 10, 2018, 08:36:06 a. m. »
Terrorific lo del llevant Mallorqui! Quines dades per un sector que no esta preparat per asumir aquets registres descomunals...

1º Lo de que els torrents estan bruts o nets es lo de menys (sensacionalisme periodistic) ja que amb aquestes quantitats de pluja no hiha torrent que valgui, sortira de mare si o si, excepte els torrents de sa serra que ja estan erosionants de forma que poden aguantar monstruositats infernals (l'any passat a Escorca caigueren 640 L/m2 en poc mes de 24 hores i ni se varen inmutar els torrents de sa serra) pero be, no estem parlant de muntanya...

2º Altre tema es lo que comentam moltes vegades, ON CONSTRUIM??? aqui radica el problema, l'aigua sempre seguira el seu cami, SEMPRE, i els enginyers, arquitectes etc...no ho volen veure.....HO SABEN, PERO NO HO VOLEN VEURE! i construeixen en llocs on es part d'un curs d'aigo...ara be, estem parlant que tal vegada l'aigua a sant llorenç ha passat per llocs on feia 200 anys que no hi passava, vull dir que son fets extraordinaris i com que no tenim la pauta a seguir pues se desconeix o s'ignora i pot arribar a pasar lo que ha passat

3º tema previsio i desenvolupament de la tormenta....els avisos i les previsiones era de fortes tempetes, pero en cap moment es va arribar a atorgar el nivell vermell o extrem...perque?? quines son les particularitats de que la tormenta es fes tan forta i tan localitzada? caldria saber tots els ingredients que teniem a l'atmosfera ahir per tenir exemples i explicacions a lo que ha passat.
Visca Mallorca!!!

Desconnectat Josemacawa

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 819
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'octubre
« Respondre #38 el: D’octubre 10, 2018, 20:08:11 p. m. »
Aún no tengo palabras para expresar lo sucedido ayer  :'(
Palma-vivero

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'octubre
« Respondre #39 el: D’octubre 12, 2018, 21:14:23 p. m. »
Supos que tots estam molt impactats pel succeït per la zona de Sant Llorenç i Artà.

Per la meva part, esperaré uns dies a transmetre les meves impressions sobre el tema.
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Xaragall

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1146
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'octubre
« Respondre #40 el: D’octubre 14, 2018, 12:09:11 p. m. »
Bon dia,

mentre ens anam recuperant del fort cop que ha suposat totes les víctimes i danys provocats per la torrentada del nord-est de Mallorca,
dir que la situació meteorològica es presenta realment moguda a partir d'avui horabaixa, amb un avís taronja per a Mallorca....

I la setmana que ve ja veurem, insisteixen els principals models amb una llevantada de gran recorregut marítim.... Mentre plogui bé i amb seny benvingut sigui... Potser aquest sí sigui l'octubre que recuperarà tota la fama perduda els darrers anys

Tocarà seguir la situació

Desconnectat miquel.br

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 131
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'octubre
« Respondre #41 el: D’octubre 14, 2018, 15:31:02 p. m. »
Supos que tots estam molt impactats pel succeït per la zona de Sant Llorenç i Artà.

Per la meva part, esperaré uns dies a transmetre les meves impressions sobre el tema.



Jo també fare les meves valoracions d'aqui uns dies.

Desconnectat miquel.br

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 131
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'octubre
« Respondre #42 el: D’octubre 14, 2018, 21:53:27 p. m. »
Les precipitacions del darrer temporal  a bona part del quadrant nord-est de l'illa foren espectaculars, registres superiors als 200 litres, no descartaria de que en determinats indrets s'acumulassin mes de 300 litres. Duc mes de 15 anys vegent torrentades i desbordaments arreu de l'illa, potser m'he perdut algunes revingudes de la serra, pero per poc que puc m'agrada anar a voltar per veure quines zones s'embassen d'aigua i fins a quin nivell arribaa  correr l'aigua. Entre sant llorenç i Artà les crescudes d'aigua foren brutals, la que més me va impactar la del torrent dels revolts a Artà, el llit del torrent deu fer uns 5 metres d'ample i dos d'alçada, pero esque la revinguda superava els 5 metres d'alçada i entre 50 i 100 metres d'amplada. La del Torrent de les Planes també va ser especacular i vegent el mapa de zones inundables per aquest torrent al seu pas per Sant llorenç, la torrentada actual supera, a la zona que en un princpi es creia que podria afctar per un periode de retorn de 500 anys.

A part dels torrents, va correr aigua en indrets que mai havia vist correr l'aigua, a on practicament no te relleu per poder acumuar-ne. No ha estat un problema de neteja dels torrents, ni tampoc a l'existencia de punts mes estrets com puguin ser ponts etc. La quantit d'aiga va ser excepcional.

Tema avisos de l'Aemet, van fallar, si, alerta groga i una vegada ja superaven els 100 litres fiquen la vermella. Em sorpren que a la pròpia pagina de l'aemet, els mapes d'avisos, els mapes dels models i els mapes generats per precipions maximes per exemple mostrin tantes diferències.

Posem per cas que l'agencia estatal hagues posat un avis vermell per risc d'inundació, que s'hagues fet pre prevenir tal desastre ?

crec que molt poca cosa, els mitjnas de comunicació i el boca a boca haguessin avisat a la població. Però la gent hagues deixat d'aparcar a zones de perill d'inundació? els baixos ocupats per gent major haguessin estat desallotjatso avisats els familiars ?

Sap la població quines carreteres, quins carrers, quines cases estan en zones inundables?

Crec que no.

Fa una estona he vist que hi ha uns mapes de zones de perill d'inundació a les illes, son un total d'11 zones, entre elles hi ha Sant Llorenç i S'illot, pero no Son Carrió. Poble que tambe fou afectat per la crescuda del torrent que venia de Sant Llorenç. Sap la gent quines son aquestes Zones, estan senyalitzades als pobles d'alguna manera ? NO.

Jo mateix aquest pont vaig estar a punt de deixar el cotxe a Pollença uns dies a una zona inundable. Però pel record de fa poc de Sant Llorenç no ho he fet.

Veig inviable el tema de despoblar les zones inundables,potser si fer algunes millores per mitigar els afectes a les cases. Pero la gent crec que hi seguira visquent. El que si que es podria delimitar mitjançant alguna senyalització viària son tots els carrers i carreteres amb risc d'inundació. potser a la carretera amb un pilo de color  blau a l'inici i al final. Als pobles i ciutats un cercla blau a l'esfalt cada 100 metres o 150, per que la població o pugui veure. Crec que tothom estaria mes concienciat de quines zones son perilloses.

Tampoc veig viableque tota la xara viaària actual quedi protegida de les crescudes d'aigua, son moltes les carreteres que passen per torrents.  Pero potser seria interessant identificar tots aquests punts i miar si seria possible garantir un minim de xara viària que permeti nodeixar cap poble aillat en cas de revinguda ique assegri una circulacó segura, No se si m'explic, miar si seria viable aixecar alguns trams de carreteres que s'inunden per tal que a tots els pobles s'hi pugui accedir.


https://www.caib.es/sites/aigua/ca/planos_inundacia/?tipo=alfa



Desconnectat miquel.br

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 131
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'octubre
« Respondre #43 el: D’octubre 16, 2018, 15:15:44 p. m. »
Entrevista a la delegada de AEMET a les Balears, respecte a les darreres inundacions. Que opinau?

https://www.diariodemallorca.es/mallorca/2018/10/16/efecto-aemet-activo-tarde-alerta/1356391.html

Desconnectat gorgblau

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 996
  • Tobogan d'en balti
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'octubre
« Respondre #44 el: D’octubre 17, 2018, 06:44:26 a. m. »
Sincerament crec que AEMET no te culpa de res...ells amb els 50 models diferentes que tenen fan una previsio i sa previsio era una cosa pero finalment es va recargolar sobre si mateix i es va formar un monstre biblic al llevant. La natura te aquestes coses que per molts de satelits i tecnologia que tenguem, sa darrera paraula la te sa natura.

De totes maneres, si se pens fredament...de que hagues servit decretar s'alerta vermella a les 18:30 / 19:00??? que fou quan començaren arribar totes les telefonaes a emergencies de que sant llorenç hi havia molts de problemes, vull dir que no hagues servit de res.....fins i tot si haguessin decretat s'alerta vermella a les 17:30 abans de que pases tot aixo....algu pensa que tota sa poblacio no hagues fet exactament lo mateix que estava fent quan lis va arribar sa megra crescuda?

Tot hagues succeit exactament igual, tant si s'avis vermell hagues arribat a les 16:00 com a les 17:00 com a les 19:00 com a les 22:00.....fins i tot m'atreviria dir que si s'avis s'hagues emes el dia anterior amb mes de 24 hores d'antelacio tot hagues succeit exactament igual...

Perque nigu s'espera que al carrer de ca teva t'arribi un caudal de 2 metres d'altura per 5 metres d'ample per molta alerta vermella que emetin amb molta antelacio...

Aixi que pe jo a AEMET 0% de culpa i nigu te culpa de res.
Visca Mallorca!!!