Autor Tema: Avui fa 10 anys... (i 60...)  (Llegit 5341 cops)

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Avui fa 10 anys... (i 60...)
« el: D’octubre 04, 2017, 00:15:35 a. m. »
...va arribar pel sud això:

https://www.youtube.com/watch?v=HsbhgA7PbR4

No he trobat quasi cap vídeo de cap lloc del món amb una tempesta tan brutal com aquesta. Si no es veu, és difícil imaginar-se la foscor que hi havia, i la inconcebible activitat elèctrica que duia aquella tempesta: no eren un llamp per segon, n'eren varis. Basta veure el vídeo per comprovar-ho. Crec recordar que el sostre de la tempesta arribava als 16 kms d'altura i que va produir intensitats de precipitació gairebé apocalíptiques. Es varen enregistrar més de 700 l/m2 per hora en períodes de 10 minuts així mateix. Per suposat, la força del vent va ser extrema. Hi va haver al menys un fibló apart dels vents frontals de la tempesta, que àmpliament degueren superar els 100 km/h.

Jo quan va arribar aquella tempesta estava a classe. L'únic que vaig poder veure era foscor, una foscor que semblava, sense exagerar, que era de nit. Quan vaig sortir de la universitat vaig veure que la carretera de Valldemossa esteia totalment embossada de cotxes que anaven a Palma. Així que vaig decidir agafar la carretera de l'Esgleieta. El panorama era desolador: branques per tot, pedrotes que no sabia com però esteien damunt l'asfalt, cotxes aturats aquí i allà, etc.

Sens dubte una de les tempestes més brutals que hem tengut. Fa només 10 anys d'allò, però per jo és com si fossin altres temps. Durant el primer decenni de segle era difícil d'imaginar uns finals d'estiu i uns inicis de tardor tan poc tempestuós com els que esteim tenint aquests darrers anys. Lo bo d'aquell dia és que no ens imaginàvem que en dues setmanes tornaríem a tenir un dia inoblidable (però això quedarà per un altre tòpic).

Voltros com ho vareu viure? podem fer servir aquest tòpic per a contar les nostres experiències personals d'aquell dia!
« Darrera modificació: D’octubre 04, 2017, 10:00:11 a. m. per Twin »

Desconnectat gorgblau

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 996
  • Tobogan d'en balti
    • Veure Perfil
Re:Avui fa 10 anys...
« Respondre #1 el: D’octubre 04, 2017, 07:35:55 a. m. »
bufff correcte! mitic el 4 d'octubre de 2007!

per sa meva part jo estava arribant a ca meva i feia un horabaixa normal, una mica ennigulat pero res a destacar, i recordo que de cop i volta per migjorn vaig veure una negror molt forta i vaig pensar uepp ve pluja pero poca cosa mes.....en questio de 20 min es va fer fosc per complet al 100%, precipitacio destructiva, llamps cada segon, ratxes de vent faraoniques......i despres de la mega tormentarra buuummm va mig sortir el sol i el caos a Ciutat era increible. Despres ens arribavem noticies de que al sector de ponent de ciutat (cami dels reis / son espases) havia mort un home, i molts mes ferits....fou historic a la par que terrible! un fet meteorologic que sempre perdurara en els nostres records!

PD: tambe recordo que 13 dies despres el 17/10/2007, un demati tambe va ploure una monstruositat en poc temps, Sa Riera a sa part baixa de Ciutat baixava aixi buffff

https://www.youtube.com/watch?v=0TKdzXs3AsI
Visca Mallorca!!!

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Avui fa 10 anys... (i 60...)
« Respondre #2 el: D’octubre 04, 2017, 10:06:46 a. m. »
M'he pres sa llibertat d'editar es tema des tòpic. Sa tempesta des 4 d'octubre de 1957 es mereix també tots els honors forils, més de 400mm a Santanyí, amb es Camp den Torrella completament negat, i gent a Ses Salines anant amb barca (hi ha fotos d'això i són brutals).

Sa des 4 d'octubre de 2007 la vaig viure a primera línia de s'Arenal. Tothom parla de la gran activitat elèctrica, però jo de llamps en vaig veure ben pocs, i tro no record haver-ne sentit gaire. Supos que l'esclafit que em vaig menjar és el responsable. Mai podré oblidar estar a primera línia de s'Arenal, mirar cap a la mar, i veure una columna d'arena que venia directa. Hi va haver un moment en què es va deixar de veure la mar, i vaig arribar a pensar que venia un fibló descomunal. Per sort, va ser només un esclafit
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat gorgblau

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 996
  • Tobogan d'en balti
    • Veure Perfil
Re:Avui fa 10 anys... (i 60...)
« Respondre #3 el: D’octubre 04, 2017, 20:20:26 p. m. »
ostias! no sabia lo del 4 d'octubre de 1957! caramba! 400 L/m2 en 24 hores?
Visca Mallorca!!!

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Avui fa 10 anys... (i 60...)
« Respondre #4 el: D’octubre 04, 2017, 20:34:18 p. m. »
ostias! no sabia lo del 4 d'octubre de 1957! caramba! 400 L/m2 en 24 hores?
Fa anys vaig llegir una nota de s'antic INM que deia que realment no es sabia lo que havia plogut. Que s'observador havia buidat 200mm dos pics, però al parèixer havia vessat es pluvio...

Si no vaig errat va ser un vespre, almanco això es lo que m'ha contat mumare. Que varen sentir ploure fort en s'anit, i que quan s'aixecaren tot nedava.
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com