Autor Tema: Seguiment mes d'agost 2017  (Llegit 10634 cops)

Desconnectat jorda

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1626
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'agost 2017
« Respondre #60 el: D’agost 10, 2017, 09:09:52 a. m. »
Aquesta línia de ruixades que sembla te intenció de travessar Mallorca fa més bona pinta que la de la matinada ... si no es desfà a mesura que avença cap a Llevant ... o su no posa es turbo I passa en un vist I fet.

Desconnectat white cloud

  • Boirina
  • *
  • Missatges: 28
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'agost 2017
« Respondre #61 el: D’agost 10, 2017, 12:27:18 p. m. »


Desconnectat isvatec

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1024
  • desde palma( la vileta)
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'agost 2017
« Respondre #63 el: D’agost 10, 2017, 19:50:36 p. m. »
Al final 7mm  Que lástima que lo bueno, siempre acabe pronto.

Al menos tendremos unos días de respiro.
AMUNT MALLORQUETA!!!

Desconnectat Pla_Mallorca

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 736
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'agost 2017
« Respondre #64 el: D’agost 10, 2017, 23:20:26 p. m. »
Avui a Lloret 8 mm, i la nit es presenta ben fresca....18'6 graus i baixant. Algunes imatges de les Pitiüsses han estat bastant espectaculars, hi va pegar de valent.
« Darrera modificació: D’agost 10, 2017, 23:22:08 p. m. per Pla_Mallorca »

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'agost 2017
« Respondre #65 el: D’agost 12, 2017, 11:37:49 a. m. »
A Porreres fa sol a mitges, amb 4 nigulets que de tant en tant el tapen un poc. Sa veu que hi ha un poc d'humitat per ses capes baixes.
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'agost 2017
« Respondre #66 el: D’agost 15, 2017, 21:26:47 p. m. »
Molt d'avorriment a curt, mitjà i llarg termini. Pareix que una bossa d'aire fred en altura es despenjarà la setmana que ve cap a la península itàlica, lo qual ja sabem que és una posició horrible pels nostres interessos. Amb sort tendrem quatre estratocúmuls durant el dia i poca cosa més. Res, paciència.

Desconnectat cap de fibló

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1065
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'agost 2017
« Respondre #67 el: D’agost 18, 2017, 10:06:12 a. m. »
fa mesos que estic seguint el mapa  d´anomalies de temperatura a nivell planetari  de "climate reanalyzer ".
Hi ha una cosa que m´ha cridat l´atencio durant aquest temps;   sempre hi ha una anomalia negativa mes o manco  situada a l, atlantic nord i sempre hi ha una anomalia positiva al desert del Sahara i zones del nord d´Africa.   A Africa en general també...

Jo pens si aixo pot tenir relació amb aquestes primaveres, estius o tardors tan calentes que esteim tenguent a la peninsula iberica, illes o peninsula italiana, per exemple.

Desconnectat miquel.br

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 131
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'agost 2017
« Respondre #68 el: D’agost 19, 2017, 12:55:39 p. m. »
Bon dia! Pareix que d'aqui 10 dies hi ha incertesa en els moels i amb això diria que qualque possiblitat de les primeres tempestes de finals d'estiu.  S'haura d'anar seguint.

comentar que a la gespa per exemple es normal i habitual que en situacions de calor i humitat com les que hem tengut aquest mes apareguin certes malalties per fongs, pero m'ha sorpres veure aquestes malalties a determinades plantes adventicies ( males hermes)  que fins enguany jo mai havia vist que estessin afectades.

esperant que arribin les tempestes d'estiu i les nits fresques, ja queda poooc!

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'agost 2017
« Respondre #69 el: D’agost 20, 2017, 00:55:53 a. m. »
Idò sí, encara és prest per confirmar, però se comencen a veure coses interessants per a finals de mes, com ara un possible tàlveg despenjant-se cap a sa península ibèrica i desplaçant-se cap a l'est (això sol ser tempesta grossa segura per noltros), però encara falta molt. Ho hem d'anar seguint.

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'agost 2017
« Respondre #70 el: D’agost 21, 2017, 14:21:19 p. m. »
M'encoratge veure que tant ECMWF com GFS insisteixen en fer circular l'hipotètic tàlveg per damunt la Península fins arribar al Mediterrani. Això ens garantiria entreteniment (ja veurem si aigua), però com sempre, i més en aquesta època de l'any, tenc una porada de que el tàlveg quedi enquellat pel ponent de la Península, el que ens garantiria una aportació de substrat saharià interessant...
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat cap de fibló

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1065
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'agost 2017
« Respondre #71 el: D’agost 22, 2017, 20:20:34 p. m. »
M'encoratge veure que tant ECMWF com GFS insisteixen en fer circular l'hipotètic tàlveg per damunt la Península fins arribar al Mediterrani. Això ens garantiria entreteniment (ja veurem si aigua), però com sempre, i més en aquesta època de l'any, tenc una porada de que el tàlveg quedi enquellat pel ponent de la Península, el que ens garantiria una aportació de substrat saharià interessant...
buff,  aquesta darrera sortida de models te tota sa pinta d´anar cap  els teus pitjors presentiments   >:( >:( >:( >:(     

estic fart de calor .... molt fart !!! :(

Desconnectat isvatec

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1024
  • desde palma( la vileta)
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'agost 2017
« Respondre #72 el: D’agost 22, 2017, 21:15:24 p. m. »
Bueno, aún no está todo dicho, todavía quedan días, con lo cual, hay esperanza.
AMUNT MALLORQUETA!!!

Desconnectat Xaragall

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1146
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'agost 2017
« Respondre #73 el: D’agost 22, 2017, 21:27:07 p. m. »
Veient s'evolució que han anat mostrat les darreres sortides dels principals models, jo ja no me faria gaires ilusions. Més aviat m'aniria mentalitzat per menjar basca dies i dies. No pareix que vulgui avançar ni quan es reintegri a sa circulació general, amb lo qual ni tramuntana entraria després ( de totes maneres això ja és elucubrar molt faltant tants dies  :P )

Esper que alguna variable se'ls hi escapi als models i doni un gir. Si no, que s'en vagi el més a l'oest possible i no tendrem tanta calorada  ;D ;D

Desconnectat cap de fibló

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1065
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'agost 2017
« Respondre #74 el: D’agost 23, 2017, 18:41:15 p. m. »
Res de nou.  La baixa es queda al SW peninsular i per noltros basca i calor.    De moment sembla que encara queda la porta oberta a que a final de mes entri una nova vaguada .  Aixi xerrariem de que a una semana vista podría haver qualque esperança de canvis.