Autor Tema: Seguiment mes de juliol 2017  (Llegit 10042 cops)

Desconnectat gorgblau

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 996
  • Tobogan d'en balti
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de juliol 2017
« Respondre #60 el: De Juliol 26, 2017, 06:06:19 a. m. »
Jo tenc ganes de que mos entri sa +30 o sa +31º! ja que estem dins plena canicula amb en "belcebu" torrant-mos cada dia....com a minim estaria be batre records a topeee! jaja pero nomes un dia sa +31º!
Visca Mallorca!!!

Desconnectat jalguersuari

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 216
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de juliol 2017
« Respondre #61 el: De Juliol 26, 2017, 11:23:17 a. m. »
A ca meva a les 08.00 hores ha caigut un ruixat intens que ha deixat 10 mm en poca estona.

No recordava pluja apreciable un mes de Juliol des de feia anys, pero pel que dieu de la temperatura veig que serà un miratge dins l'infern que tindrem.

L'estiu passat no vaig haver de posar l'aire acondicionat per dormir cap nit. Enguany ja he perdut el compte...
« Darrera modificació: De Juliol 26, 2017, 11:26:40 a. m. per jalguersuari »
Palma (La Bonanova)

Desconnectat grenotet

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 818
    • Veure Perfil
    • red de estaciones en tiempo real
    • Correu
Seguiment mes de juliol 2017
« Respondre #62 el: De Juliol 27, 2017, 01:21:06 a. m. »
Bones,avui per ser juliol per la part del llevant amb tengut un poc de moviment,entre 5 i 11 mm ha estat se preci,vos deix un parell de fotos que he pogut fer



Desconnectat gorgblau

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 996
  • Tobogan d'en balti
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de juliol 2017
« Respondre #63 el: De Juliol 27, 2017, 06:19:29 a. m. »
Bon dia minimes destacables a la Serra! Lluc 13,6º i Son Torrella 12,6º! Alaro i Sant Mateu amb 16º tambe esta molt be de minima per ser juliol!
Visca Mallorca!!!

Desconnectat isvatec

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1024
  • desde palma( la vileta)
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de juliol 2017
« Respondre #64 el: De Juliol 27, 2017, 14:44:58 p. m. »
Bones!! Ayer por mi zona 2 5mm, pero como bien decís,  todo un lujo para un mes de julio.

Los próximos días, parece que seguiremos recogiendo energía    (toca sudar)  un saludo!
AMUNT MALLORQUETA!!!

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de juliol 2017
« Respondre #65 el: De Juliol 28, 2017, 12:23:11 p. m. »
No tenc paraules, amb la darrera sortida de models. Dilluns, Dinarts i Dimecres de sa propera setmana no baixarem de sa iso +28  :-X  :-X :-X

Desconnectat gorgblau

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 996
  • Tobogan d'en balti
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de juliol 2017
« Respondre #66 el: De Juliol 28, 2017, 21:51:22 p. m. »
bufff mare santa de cristo! que heavyyy!

Llubi arribara "facil" a nes 44º! Tambors d'una mallorca modo forn de fundicio!
Visca Mallorca!!!

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de juliol 2017
« Respondre #67 el: De Juliol 29, 2017, 01:32:06 a. m. »
Una llàstima perquè la ISO +30 se'ns quedarà a les portes d'afectar-nos. Van passant els estius i no hi ha manera de que ens entri la +30. Començ a pensar que és impossible :'(

Desconnectat gorgblau

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 996
  • Tobogan d'en balti
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de juliol 2017
« Respondre #68 el: De Juliol 29, 2017, 06:41:33 a. m. »
jo creco que l'ISO +30º, es equivalent a veure la -16º a les Illes, son casos possibles pero excepcionals (l'any de sa neu 1956 tenguerem l'ISO -16º a 1500 metres) Sincerament jo crec que en algun moment de l'historia aqui a damunt nostre hem arribat a tenir sa +30º, lo que pasa que al no tenir  dades desde principis del 1900 cap enrere es complicat contrastar-ho.

Aixi i tot al que jo anomeno el "forn hexagonal" de Mallorca (INCA - LLUBI - MURO - SA POBLA - CAMPANET) dilluns / dimarts veig factible que es puguin arrebasar el record de Sa Pobla 44,2º! venga som-hi apostes apostes!

jo dic SI TENDREM UN NOU RECORD!  8) 8) 8)

pd: I les minimes a la cara nord de sa serra seran de traca! Estellencs, Banyalbufar, Port de Valldemossa, Soller, Cala Tuent, Sa Calobra etc....
« Darrera modificació: De Juliol 29, 2017, 06:52:42 a. m. per gorgblau »
Visca Mallorca!!!

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de juliol 2017
« Respondre #69 el: De Juliol 29, 2017, 09:14:29 a. m. »
Ufff!!! Quina calorada que s'apropa a ses Illes  :o :o

A veure quin vent entra dimarts, serà determinant per veure on es donaran les màximes i quin valor assoleixen. De moment crec que és bastant segur que 41/42ºC es poden assolir.

A part de ses màximes hi haurà més coses a vigilar, com ses mínimes de sa Serra, que poden ser realment espectaculars. A hores d'ara no m'atrevesc a descartar que hi pugui haver puntes de temperatura nocturna per damunt dels 35/36ºC.

Després haurem de veure també quin paper juguen els niguls mitjans/alts que hi pot haver, i la possibilitat de que caiguin 4 gotes de fang. I això a què sona? A rissagues
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat gorgblau

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 996
  • Tobogan d'en balti
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de juliol 2017
« Respondre #70 el: De Juliol 29, 2017, 14:10:03 p. m. »
totalment d'acord Twin! per lo vist haura niguls alts que enterenyiran el cel, aixo crec que pot ser un factor clau per les maximes......si hiha niguls frenara l'insolacio i no podrem batre records diurns! els nocturns poden ser d'escandol! com be dius jo veig puntes de matinada de 35 / 36º a banyalbufar!
Visca Mallorca!!!

Desconnectat gorgblau

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 996
  • Tobogan d'en balti
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de juliol 2017
« Respondre #71 el: De Juliol 29, 2017, 19:47:40 p. m. »
avui llubi 39º! es brutal amb sa facilitat que puja la temperatura aquell sector!

A l'espera de la calorada extrema d'aquests propers dies....sa veritat que jo soc anti-estiu total! Pero les situacions extrems me posan molt, i lo d'aquests propers dies te molt bona pinta! Farem seguiment! A jo me toca fer feina a ple sol a les hores centrals.....tremolo nomes de pensar en dimarts!  ::) ::) ::) ::)
Visca Mallorca!!!

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de juliol 2017
« Respondre #72 el: De Juliol 29, 2017, 21:35:11 p. m. »
Off topic... gorgblau, a tu i a jo que ens agraden ses situacions extremes, has de saber que sa nova pàgina de Wetterzentrale acaba de publicar mapes isobàrics del període 1851-1870  :o Mira els mapes del 30 de novembre al 3 de desembre de 1852 i babejaràs. Jo ja estic babejant mirant ses onades de fred que vàrem tenir pel Febrer de 1854 i Desembre de 1855  :P :P
Sincerament, no sé com poden tenir mapes isobàrics de tan enrera si quasi no havia baròmetres... però sa veritat és que coincideixen plenament al 100% amb el que diuen ses hemeroteques del segle XIX.
« Darrera modificació: De Juliol 29, 2017, 21:36:45 p. m. per Gregal »

Desconnectat gorgblau

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 996
  • Tobogan d'en balti
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de juliol 2017
« Respondre #73 el: De Juliol 30, 2017, 07:31:48 a. m. »
Bon dia! brutal s'efecte que ha hagut avui vespre a nes Clot d'Albarca (Lluc) a les 02:00 estaven a 28,2º!  :o :o :o

Albert! com se miren aquests mapes?? pasem es link plis!  8) 8)
Visca Mallorca!!!

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de juliol 2017
« Respondre #74 el: De Juliol 30, 2017, 11:32:35 a. m. »
Off topic... gorgblau, a tu i a jo que ens agraden ses situacions extremes, has de saber que sa nova pàgina de Wetterzentrale acaba de publicar mapes isobàrics del període 1851-1870  :o Mira els mapes del 30 de novembre al 3 de desembre de 1852 i babejaràs. Jo ja estic babejant mirant ses onades de fred que vàrem tenir pel Febrer de 1854 i Desembre de 1855  :P :P
Sincerament, no sé com poden tenir mapes isobàrics de tan enrera si quasi no havia baròmetres... però sa veritat és que coincideixen plenament al 100% amb el que diuen ses hemeroteques del segle XIX.
El que fan és emplear un algoritme d'aprenentatge. Empleen ses dades de ses èpoques més recents per fer que s'algoritme tengui es màxim d'informació sobre es patrons espacials (i sa relació entre distintes variables). I després apliquen el que han après a èpoques on hi ha manco dades.
Evidentment aquest mètode té problemes, però al manco permet tenir uns mapes que d'altre manera no serien possibles.

Ses dades estan disponibles a wetterzentrale.
http://www.wetterzentrale.de/de/reanalysis.php?map=1&model=noaa&var=1

Com sempre, els americans ens guanyen per mà amb disponibilitat de dades en obert. I si voleu, fins i tot podeu accedir a sa informació original que permet pintar aquests mapes
https://www.esrl.noaa.gov/psd/data/20thC_Rean/

Xerrant de s'algoritme que han empleat, en aquest cas han fet servir un mètode que es coneix com a Ensemble Kalman Filter (EnKF), una variant del Kalman Filter desenvolupat pel senyor Rudolf Kalman (https://ca.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Kalman), un complet desconegut. De fet, coincidint amb la seva mort, M.I.T. va escriure una nota reivindicant la figura d'aquest home https://www.technologyreview.com/s/602287/how-an-inventor-youve-probably-never-heard-of-shaped-the-modern-world/.

Haver empleat un EnKF ens assegura que els investigadors han obtingut informació relativa al grau de certesa/incertesa dels mapes que podem trobar a wetterzentrale. Seria fantàstic que algú fes l'esforç de pintar-ho.
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com