Autor Tema: Seguiment del mes de Maig de 2017  (Llegit 5739 cops)

Desconnectat Xaragall

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1146
    • Veure Perfil
Re:Seguiment del mes de Maig de 2017
« Respondre #15 el: De Maig 18, 2017, 21:22:40 p. m. »
Llevat d'aquest parèntesi de dos dies, el panorama és bastant magre, amb temperatures sempre per damunt la mitjana i calor.

M'imagin que d'aquí una vintena d'anys o inclús menys, considerarem totalment normal que ses primeres calorades intenses venguin a principis de maig, i anar amb mànega curta fins mitjan novembre.

Desconnectat cap de fibló

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1065
    • Veure Perfil
Re:Seguiment del mes de Maig de 2017
« Respondre #16 el: De Maig 18, 2017, 21:29:39 p. m. »
Llevat d'aquest parèntesi de dos dies, el panorama és bastant magre, amb temperatures sempre per damunt la mitjana i calor.

M'imagin que d'aquí una vintena d'anys o inclús menys, considerarem totalment normal que ses primeres calorades intenses venguin a principis de maig, i anar amb mànega curta fins mitjan novembre.
   :'(     jo encara tenc esperança de que sigui un cicle calid  d,uns anys .....   pero siguent un poc mes realista crec que aixo será com tu dius   :-\

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re:Seguiment del mes de Maig de 2017
« Respondre #17 el: De Maig 18, 2017, 21:57:29 p. m. »
M'aburroooooooooooooooooo...Meteorológicamente hablando.

Mem si tenim una mica de sort i tenim quaque cambi. això no se pot aguantar més :P

No idoi mos queden encara uns tres mesos amb aquesta merda (perdonau s'expressió). Jo ja posats crec que lo millor que ens pot passar és que faci calor aquestes setmanes i la mar s'escalfi quan abans millor. Quina primavera esteim tenint, no donc crèdit.

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment del mes de Maig de 2017
« Respondre #18 el: De Maig 20, 2017, 08:56:08 a. m. »
A jo me resulta un poc increible pensar que no torni a ploure fins a setembre/octubre. Sa darrera ploguda amb cara i ulls va ser a finals de març, fa quasi dos mesos ja, i estam només a maig

Enfora, molt, queden aquells dos temporalassos.
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat jorda

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1626
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment del mes de Maig de 2017
« Respondre #19 el: De Maig 20, 2017, 13:47:30 p. m. »
Creix de tot al centre de Mallorca, a part o banda caurà qualque ruixada. Fins i tot no me vendria de nou sentir qualque tro.

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment del mes de Maig de 2017
« Respondre #20 el: De Maig 23, 2017, 22:57:54 p. m. »
Abril i Maig sumen a Sóller un total de 12 miserables litres. Fins ara el rècord de sequetat per aquest bimestre són els 13mm del 1983, i no crec que els arribem a fer veient els mapes previstos. I ses tan defenestrades primaveres de 1999 i 2000 aquí foren molt més humides que enguany.
De totes maneres aquí hem tengut altres roscos per Maig, apart del més que previsible 2017: concretament pels anys 1960, 1963 i 1973.

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment del mes de Maig de 2017
« Respondre #21 el: De Maig 25, 2017, 12:57:46 p. m. »
La setmana que ve podria haver-hi canvis amb el pas d'un tàlveg. Però a jo els tàlvegs de primavera em fan por, perque tenen una tendència increible a quedar encallats entre l'oest de la Península i el centre, i habitualment deixen les Illes dins la part que pateix l'advecció càlida.

A la Península sí que tenen assegurada la festa. Amb l'entrada càlida espectacular d'aquests dies, la tímida insinuació d'un poc d'aire fred provocarà creixements arreu. A veure si amb un poc de sort puc pillar algo interessant per la Ibèrica, que ja em toca
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re:Seguiment del mes de Maig de 2017
« Respondre #22 el: De Maig 25, 2017, 22:11:05 p. m. »
Buf, quina magror de primavera!!!!!. És que no hem tengut cap tempesta d'embat encara. Jo, com va dir en Twin, me nego a creure que no torni a ploure amb condicions abans d'entrar a la canícula.

A veure si tenim sort i el mes de juny ens duu una mica de moviment! ;)

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment del mes de Maig de 2017
« Respondre #23 el: De Maig 27, 2017, 09:49:33 a. m. »
Aquest tàlveg que se suposa que s'ha d'apropar ja comença a fer sa típica jugada primaveral de quedar més enganxat del previst a s'oest de sa Península. De fet, fa 3-4 dies es models donaven bona aigua per dilluns/dimarts a ses Illes, i ara ja poca cosa.

Es més, se suposava que avui i demà havien de ser dies de tempestes bastant esponeroses per Aragó, i a hores d'ara, si creix alguna cosa a zones de muntanya em podré donar per satisfet. Jo que ja tenia en ment un gran cap de setmana de llamps i trons per les Grans Planures de Terol (notis l'ironia amb la comparació amb les Grans Planures Americanes)  :-\
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment del mes de Maig de 2017
« Respondre #24 el: De Maig 28, 2017, 09:30:20 a. m. »
Es models s'han despertat optimistes per deixar un poc de renou entre dilluns i dimarts. Veurem, que això fa més voltes....
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat jorda

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1626
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment del mes de Maig de 2017
« Respondre #25 el: De Maig 28, 2017, 11:18:03 a. m. »
Ja ho pots dir, que no són de fiar els models, i encara més a primavera. Just que poguem sentir olor de terra banyada quasi me conform.
Ara bé, si hi ha una ruixadeta amb aparell elèctric, millor.
« Darrera modificació: De Maig 28, 2017, 14:32:59 p. m. per jorda »

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment del mes de Maig de 2017
« Respondre #26 el: De Maig 29, 2017, 14:56:57 p. m. »
Durant les properes 48h quedarem dins una àrea bastant favorable per a la convecció. Ja veurem si tocarà terra o es passejarà tot per la mar, però pens que una mica de moviment sí que hi haurà

De fet, aquesta coseta que treu el nas per les Pituses podria desenvolupar-se un poc més camí de Mallorca. Almanco ve acompanyat d'una zona depressionària en alçada molt petitona (o això indiquen els mapes d'alçada de la tropopausa)
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat jorda

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1626
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment del mes de Maig de 2017
« Respondre #27 el: De Maig 29, 2017, 20:07:11 p. m. »
Visualment hi ha indicis de canvi de temps imminent, fins i tot altocumulus castellanus. A esperar aquesta matinada i demà.

Desconnectat isvatec

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1024
  • desde palma( la vileta)
    • Veure Perfil
Re:Seguiment del mes de Maig de 2017
« Respondre #28 el: De Maig 29, 2017, 20:44:13 p. m. »
Vamos a ver si pillamos algo, que ya va siendo hora 8)
AMUNT MALLORQUETA!!!

Desconnectat jorda

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1626
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment del mes de Maig de 2017
« Respondre #29 el: De Maig 30, 2017, 08:56:27 a. m. »
Quina tudada, de moment, tot ha caigut dins mar, ha passat una tempesta de primera categoria que ha tengut la virtut de passar just davant el litoral nord d'Eivissa i de Mallorca, sense ferir terra en cap moment. Amb un aparell elèctric de primera categoria i amb el radar que mostrava intensitats de primera.

I ara ha començat a circular tot del SE, a esperar que es formi qualque cosa dins el xaloc i que arribi.