Autor Tema: Seguiment mes de desembre 2016  (Llegit 29681 cops)

Desconnectat cap de fibló

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1065
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de desembre 2016
« Respondre #270 el: De Desembre 26, 2016, 19:31:52 p. m. »
Jo no crec que sigui qüestió unívoca de sa temperatura marítima que tenim. Si no com s'explica ses fortes anomalies que tenen i tendran aquests dies a Grècia o Turquia? Per exemple a Creta, latitud 35º i al bell mig d'una de les zones del Mediterrani amb major T mitjana del mar, mantendran una -5 ºC a 850hPa durant més de 4 dies. De fet crec que el fred arriba a Egipte i tot...

De rerefons està clar que sempre tendrem s'escalfament global, però en termes de fred no estem tenint gens de sort en els darrers temps.

Igualment jo encara no descartaria res. Falta bastant i sa dispersió és elevada. Com a mínim pareix que sa tendència és a baixar sa pressió (mitjanes de 1010 a 1015 hPa). No pareix que hagim de tenir un "tomatazo" durant els primers dies de gener.
  ja entenc lo que dius.  Jo no dic que sigui un mecanisme tan directe i tan simple de:  major escalfament de la Mediterrania = no entrada d´aire fred.   La meva reflexio´  es,  si no estaria l,escalfament global afectant i canviant la dinámica de l´atmosfera de forma que aquí sigui mes difícil que arribi el fred o que faci mes calor que a altres punts de la Terra .  Per  exemple , als EEUU, no sembla tan evident que els hi afecti l, escalfament per tenir fortes adveccions fredes, o a Siberia per tenir el seu caracteristic fred hibernal, o a la mediterrania oriental com tu dius.
No dic res respecte a les precipitacions,  ja que crec que les fortes sequeres i episodis plujosos son i han estat sempre aixi (un altre cosa es que pugui canviar el patro del tipus de precipitacions )

Be, tot aixo son palles mentals que me vaig fent dins sa meva emprenyadura de veure que no arriba el fred ni la neu ... ???

Desconnectat cap de fibló

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1065
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de desembre 2016
« Respondre #271 el: De Desembre 26, 2016, 20:01:53 p. m. »
ara l´europeu ens fa arribar casi una -5º  , i amb un vist  i no vist,  tot  pasa justet ...   Be , ja veurem . 

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de desembre 2016
« Respondre #272 el: De Desembre 26, 2016, 20:24:06 p. m. »
Jo trob que lo important ara és tenir una primera entrada freda que rompi aquesta inèrcia que duim ara, i després amb un poc de sort s'obriran les portes del fred. Almanco és la meva esperança.

Per cert, jo seguesc amb la meva pasturada de veure aigua. Avui ha tocat un altre sector de Porreres, i més de lo mateix, aigua embassada per tots els baixos i molta d'aigua que es troba sense possibilitat real de circular superficialment, ja sigui perque s'acumula a petites clotades o perque queda tancada per qualque camí. Res, un plaer veure un altre cop la Mallorca humida
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat miquel.br

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 131
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de desembre 2016
« Respondre #273 el: De Desembre 27, 2016, 23:53:51 p. m. »
quins mapes, a 1500 metres isos iguals a la costa  NORD de Groenlandia a mitja termini que a al nord d'africa oriental. XD

i aqui de moment, res de res.

Desconnectat miquel.br

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 131
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de desembre 2016
« Respondre #274 el: De Desembre 28, 2016, 17:39:37 p. m. »
es curios que ja fa 3 o 4 dies mes o manco que per dia 3 de Gener els models tenen problemes amb modelitzar el temps. Les retxes de tempertura a 1500 metres quet dia deixen d'anar mes o manco totes en el mateix sentit.

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de desembre 2016
« Respondre #275 el: De Desembre 28, 2016, 18:09:19 p. m. »
es curios que ja fa 3 o 4 dies mes o manco que per dia 3 de Gener els models tenen problemes amb modelitzar el temps. Les retxes de tempertura a 1500 metres quet dia deixen d'anar mes o manco totes en el mateix sentit.
Tot per culpa d´una p****** borrasca atlàntica, sa qual està emperrada en avortar qualsevol possibilitat d´entrada freda.

Desconnectat cap de fibló

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1065
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de desembre 2016
« Respondre #276 el: De Desembre 28, 2016, 18:24:18 p. m. »
he seguit aquest dies sortida rera sortida cada 6 i 12 hores i es autenticament de locos lo dels models.  Com deis van pegant tombos continuament  :P      Esper que tot acabi be, amb una entradeta de fred com a minim, perque com acabi de nou amb sa dorsal sera molt molt trist aixo.   

A puestos que no fallen mai del Pirineu com Baqueira, Pla de Beret, Vall d´Aran en general,  encara estan esperant sa neu i ja van dos desembres  seguits dolentissims .   Com diuen pels foros del Pirineu, la neu del desembre es la mes important de l´hivern.  Lo que no ha caigut fins ara ja es irrecuperable per aquella zona.  Als Alps lo mateix...

Desconnectat Xaragall

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1146
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de desembre 2016
« Respondre #277 el: De Desembre 28, 2016, 19:58:05 p. m. »
Es veritat que sa dispersió és molt gran, però no me fa bona espina que ses sortides deterministes insisteixen cada pic en donar entitat a aquesta maleïda baixa atlàntica que mos pot rompre sa festa... Si això passa, sa baixa aquesta es reforça dins s'Atlàntic i automàticament ja tornam tenir una dorsal damunt. Bé, en els pitjors dels casos, una baixadeta sí que tendrem, potser de baixa entitat, però com a mínim se normalitzarien ses isos...

Com a anèctoda del poc fred que hem tengut... antigament tota la hortalissa d'estiu, tipus pebrers, alberginieres i demés es cremaven a finals de novembre, perquè tot ja era mort, fent el que anomenaven fogueró de santa Catalana.

Doncs bé, enguany encara estan ben vius i amb gènero a punt de collir, i això que Campos no és precisament un lloc càlid durant les nits. Una prova més que encara no ha fet fred de bon de veres  ::)


Desconnectat gorgblau

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 996
  • Tobogan d'en balti
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de desembre 2016
« Respondre #278 el: De Desembre 29, 2016, 07:31:07 a. m. »
Bones minimes avui! A Son Torrella quasi -3º desde les 02:00 fins ara a l'alba!
Visca Mallorca!!!

Desconnectat cap de fibló

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1065
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de desembre 2016
« Respondre #279 el: De Desembre 29, 2016, 08:08:45 a. m. »
Bones minimes avui! A Son Torrella quasi -3º desde les 02:00 fins ara a l'alba!

Que be.!!   Una mica d´hivern encara que sigui a les muntanyes  ;)   

Aquí ara 2,6º,  una minima ben normaleta per una nit de desembre amb un cel tan estirat.   

Els models millor que no els mireu  :'(

Desconnectat Tem-Es Figueral/Marratxi

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 278
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de desembre 2016
« Respondre #280 el: De Desembre 29, 2016, 08:19:27 a. m. »
Si,sobre todo por que ayer fueron los inocentes ......una -10º y unos -35º.....lastima que sea un espejismo.

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de desembre 2016
« Respondre #281 el: De Desembre 29, 2016, 14:32:50 p. m. »
Vaja gelada per allà dalt. Tota sa nit a -2 és una geladassa.

Dels models jo lo que mir més aquests dies és un miniembossament d'aire fred per dia 31 i 1. A veure que fa, però no descarteu qualque brusca els darrera moments de l'any
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de desembre 2016
« Respondre #282 el: De Desembre 29, 2016, 18:43:50 p. m. »
Increïble, absolutament increïble.

Dues entrades fredes que podrien ser històriques, una dia 1 i s´altra dia 8 de Gener.
Edò bé: ses dues entrades, quan estan a punt d´arribar aquí,  queden avortades per culpa d´una guarra trutja i asquerosa borrasca atlàntica (podria continuar 2 hores amb els qualificatius). En fin, preferesc no mirar mapes pus mai més, perquè me pos malalt.

Desconnectat miquel.br

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 131
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de desembre 2016
« Respondre #283 el: De Desembre 29, 2016, 20:01:07 p. m. »
Increïble, absolutament increïble.

Dues entrades fredes que podrien ser històriques, una dia 1 i s´altra dia 8 de Gener.
Edò bé: ses dues entrades, quan estan a punt d´arribar aquí,  queden avortades per culpa d´una guarra trutja i asquerosa borrasca atlàntica (podria continuar 2 hores amb els qualificatius). En fin, preferesc no mirar mapes pus mai més, perquè me pos malalt.

ido si, dia 3 ja no hi ha tanta incertessa dels ensables i de moment guanya la opció calida.
Una pena per que si la sort que hem tengu amb el temporal de plujes passat,  el tenguessim també amb l'entrada freda pronosticada la segona setmana de gener, seria neu a cota 0 i precipitacions assegurades.  :-\

Desconnectat cap de fibló

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1065
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de desembre 2016
« Respondre #284 el: De Desembre 29, 2016, 20:42:13 p. m. »
aixo que esta pasant es molt trist  :'(

segurament son manietes meves , pero a mi me sembla  desde fa uns anys , com si les coses a la meteo haguessin canviat molt en el seu funcionament o a lo que jo estava acostumat.  No estic xerrant de les  sequeres de sempre , ni ones de calor puntuals,  ni de decepcions perque se espenya una entrada freda o una dana que queda mal situada ...    , aixo ja sabem que es la meteo, sempre mos ha pasat  i es lo divertit a la vegada i li dona un encant a la meteo . No parl d´aixo.

estic xerrant de que veig coses al funcionament de l´atmosfera que no cuadren amb l´experiencia que tenia fins ara.   No se si a voltros vos pasa lo mateix o si trobau que lo que esta pasant entra dins la irregularitat del nostro clima.

Per exemple, si miras la pluviometria d´enguany, no es pot dir que hagi estat dolent ni molt menos,  inclus a zones del mitjorn ha estat bo,  pero jo no he tengut la sensacio en cap moment  d´´un any normal ,  ni en la forma que han caigut les plujes , ni amb la seva distribucio , ni de les situacions en que s´´han produit .   Falta dinámica, moviment,  borrasques que es desfan i situacions de llibre que queden en no res, el front polar   que no baixa apenes de latitut , perturbacions atlantiques que agafen direccions erratiques o anormals,  temperatures sempre elevadissimes per l´epoca.....    no se si vos pasa lo mateix !!