Autor Tema: Joc de prediccio estiu 2016  (Llegit 9679 cops)

Desconnectat gorgblau

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 996
  • Tobogan d'en balti
    • Veure Perfil
Joc de prediccio estiu 2016
« el: De Maig 17, 2016, 09:37:04 a. m. »
Seguint sa proposta den Twin iniciam es joc de prediccio de lo que pot ser es proper estiu d'aquest 2016, proposo 4 Municipis seguint l'ordre dels punts cardinals, proposo: Pollença del sector nord (perque amb vent de migjorn es solen registran maximes altes a Pollença) ---- Llucmajor del sector sud (perque amb vent del Nord, cosa rara en l'estiu pero bueno, a llucmajor / campos / porreres / ses salines / santanyi solen donar-se maximes heavys) ------ despres Arta del sector de Llevant (quan hi ha Ponent en l'estiu Arta / Sant Llorenç / Son Servera i Capdepera son un forn) i despres com a darrer Andratx (lo mateix, amb component de Llevant en l'estiu es habitual, Andratx / Calvia / Estellencs, tambe son un forn ------- i un quint lloc per la seva excepcionalitat LLUBI el forn de Mallorca.

La meva prediccio per l'estiu 2016 es la següent:

Polença arribara a tenir una Maxima de 40,3º -- Minima de 16,2º --- Minima maxima de 28,2º --- Pluja; 58 L/m2

Llucmajor arribara a tenir una Maxima de 39,8º -- Minima de 17,9º -- Minima maxima de 24,4º --- Pluja; 22 L/m2

Arta arribara a tenir una Maxima de 40,2º --- Minima de 16,5 --- Minima maxima de 26,7º --- Pluja; 34 L/m2

Andratx arribiara a tenir una Maxima de 40,3º -- Minima de 17,0º -- Minima maxima de 28,3º --- Pluja; 52 L/m2

LLubi arribara a tenir una Maxima de 41,4º -- Minima de 15,5º --- Minima maxima de 23,8º --- Pluja; 41 L/m2

Recrodau que heu de contar desde dia 1 de Juny fins dia 31 d'Agost!

Som.hi! a mem qui encerta o es el que mes s'apropa a lo que pasara!  8) 8) 8) 8)
Visca Mallorca!!!

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Joc de prediccio estiu 2016
« Respondre #1 el: De Maig 17, 2016, 19:56:11 p. m. »
Me pareix fantàstica s'elecció de llocs, però jo ficaria qualque estació fora de Mallorca. De fet, miraria de ficar-ne una de cada illa, i ara que meteodemallorca en té una a Formentera podríem ficar-la també, que et pareix sa idea?

Jo plantejaria ficar 3 estacions de Mallorca + 1 de Menorca + 1 d'Eivissa +1 de Formentera, així en tenim 6 i sa juguesca agafa emoció.
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Joc de prediccio estiu 2016
« Respondre #2 el: De Maig 17, 2016, 20:19:07 p. m. »
No es por ser centralista ::) pero una apuesta para Palma la veo casi imperativa, sobre todo viendo las diferencias entre el puerto y el aeropuerto
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re:Joc de prediccio estiu 2016
« Respondre #3 el: De Maig 17, 2016, 23:44:39 p. m. »
A mi me pareix molt bé el que diu en Twin d'agafar 3 estacions dr Mallorca i 1 per cada una de les altres illes. Dins el que és Mallorca jo triaria les estacions de Llubí, Son Torrella (estació d'Aemet) i Sa Ràpita, per així assegurar que hi ha un poc de tot

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Joc de prediccio estiu 2016
« Respondre #4 el: De Maig 18, 2016, 01:39:24 a. m. »
Palma pot tenir és seu interès, però pensau que aquí estam fent un únic pronòstic pes global de s'estiu. Ho dic perque es efectes tan locals jo els reservaria per un hipotètic concurs predictiu home vs models d'alta resolució, i que m'acaba de venir en es cap gràcies en es teu comentari. Però una cosa tan específica la guardaria per a més endavant.

Que trobau que hi ha d'haver Palma? cap problema. Ara bé, jo, plantejant com he fet tres estacions a Mallorca pensava més amb Llubí (que segurament tendrà es record de màxima), Sóller (que mos pot donar qualque susto a nivell de mínimes) i Artà, que sempre existeix sa possibilitat que tengui un cacavet tempestuós d'aquells que venen de sa Marineta de Petra i els deixen ben embassats. Ho dic pensant amb estacions que mos poden donar un susto gros, i que mos faran apostar per si hi haurà o no una situació realment extrema.

I si trobau que 3 estacions a Mallorca no basten, ampliam, que no serà per valentia.
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Joc de prediccio estiu 2016
« Respondre #5 el: De Maig 20, 2016, 16:34:52 p. m. »
Txobinisme apart, crec que no incloure Sóller és un crim, perquè és sa localitat que registra es foehn més bèstia de tot Mallorca en situacions de SE. L´últim d´ells, ara fa un any, els 40,6ºC del 14 de Maig van ser màxima de tot s´estiu. S´estiu del 1999, 39ºC a les 04h de sa matinada a finals d´agost i com aquest, mil casos més...

salut!

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Joc de prediccio estiu 2016
« Respondre #6 el: De Maig 20, 2016, 20:47:42 p. m. »
Es problema amb Sóller és que s'estació està a s'IES. Mentre no la tanquin podria anar bé.

Mem, proposta ficant 5 estacions a Mallorca respectant 3 de ses propostes den gorgblau, que de moment ha estat s'únic valent

Mallorca
- Aeroport de Palma (AEMET): Entre Port i Aeroport ens pot donar més joc l'aeroport. Es més catxondo amb llevant.
- Sóller o Estellencs (METEODEMALLORCA): Em preocupa que s'estació de Soller se desconecti a agost.
- Llucmajor (METEODEMALLORCA)
- Artà  (METEODEMALLORCA)
- Llubí (METEODEMALLORCA)

Menorca
- Ciutadella (METEOCLIMATIC)

Eivissa
- Eivissa (METEOCLIMATIC)

Formentera
- Formentera (METEODEMALLORCA)

En total mos queden 8 estacions. Discutim ses estacions dos o tres dies més i donam fins dia 1 de juny per a fer les apostes, que vos pareix?

Hi ha localitats que tenen distintes estacions. Amb parèntesi, ben gros, he posat la que consider que s'ha d'emprar com a referència.
En quant a les dades AEMET la referència seran les temperatures que apareixin a la pàgina WEB. Totes les variables poden patir desviacions entre la mesura que apareix a la web i la que pot comunicar AEMET via altres canals (com per exemple twitter). Les altres vies únicament es consideraran vàlides en casos excepcionals

Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re:Joc de prediccio estiu 2016
« Respondre #7 el: De Maig 21, 2016, 09:35:55 a. m. »
Es problema amb Sóller és que s'estació està a s'IES. Mentre no la tanquin podria anar bé.

Mem, proposta ficant 5 estacions a Mallorca respectant 3 de ses propostes den gorgblau, que de moment ha estat s'únic valent

Mallorca
- Aeroport de Palma (AEMET): Entre Port i Aeroport ens pot donar més joc l'aeroport. Es més catxondo amb llevant.
- Sóller o Estellencs (METEODEMALLORCA): Em preocupa que s'estació de Soller se desconecti a agost.
- Llucmajor (METEODEMALLORCA)
- Artà  (METEODEMALLORCA)
- Llubí (METEODEMALLORCA)

Menorca
- Ciutadella (METEOCLIMATIC)

Eivissa
- Eivissa (METEOCLIMATIC)

Formentera
- Formentera (METEODEMALLORCA)

En total mos queden 8 estacions. Discutim ses estacions dos o tres dies més i donam fins dia 1 de juny per a fer les apostes, que vos pareix?

Hi ha localitats que tenen distintes estacions. Amb parèntesi, ben gros, he posat la que consider que s'ha d'emprar com a referència.
En quant a les dades AEMET la referència seran les temperatures que apareixin a la pàgina WEB. Totes les variables poden patir desviacions entre la mesura que apareix a la web i la que pot comunicar AEMET via altres canals (com per exemple twitter). Les altres vies únicament es consideraran vàlides en casos excepcionals

Hola! Sa llista me pareix molt interessant, tot i que jo propòs dos canvis. Per una banda, descartaria o bé Aeroport de Palma o bé Llucmajor, estan massa aprop entre elles i no crec que hi hagués grans diferències, excepte en els dies de llevant com diu en Twin. En el seu lloc posaria una estació freda de sa Serra com ara Lluc o Son Torrella (Aemet). Quant a l'illa d'Eivissa, m'agrada més l'estació Sant Mateu d'Aubarca doncs sol donar oscil·lacions tèrmiques bastant brutals a vegades i això la fa molt interessant. Ja direu que vos pareixen aquestes dues propostes.

I per altra banda quines variables tenim en compte per a les apostes? Tmax i Tmin absolutes així com precipitació? Tal vegada podríem també incloure una variable més que seria la Tmín més alta que es donaria en un dia complet.

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Joc de prediccio estiu 2016
« Respondre #8 el: De Maig 21, 2016, 19:11:44 p. m. »
Quizás optaría por dejar la del aeropuerto y quitar la de Llucmajor. El aeropuerto de Palma está en un emplazamiento muy valioso para la apuesta, metido en el Pla de Sant Jordi tiene un carácter marcadamente continental pese a estar en una zona costera lo que la hace interesante de seguir

En cuanto a las mínimas veo muy interesante la estación de Banyalbufar ::)
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re:Joc de prediccio estiu 2016
« Respondre #9 el: De Maig 22, 2016, 17:41:46 p. m. »
Bones!. Me pareix interessant el joc i els llocs que estau propossant. Per aportar la meva opinió, jo el que crec que seria important respectar és seleccionar les estacions que estimeu oportunes però que siguin estacions situades a 1,5m. Ja sabem com se les gasten en quant a màximes i mínimes les estacions situades en terrats o teulades. Per tant, inclouria en el joc estacions situades a 1,5m o bé estacions en teulades: o unes o les altres, però no mesclaria. I jo me decant per les estacions a 1,5m.
Sabem que les d'AEMET ens generaran més problemes per accedir a les dades, però bé, es troben a 1,5m.

Així les coses, la meva proposta seria:

*MALLORCA:
- Palma (Aeroport AEMET)
- Estellencs (Balearsmeteo)
- Arta o Cas Cabo Nou (Balearsmeteo)
- Llubí (Balearsmeteo)
- Lluc (AEMET)

* MENORCA:
Es MErcadal (AEMET)

* EIVISSA:
Sant MAteu D'Albarca (meteoclimatic)

* FOrmentera:
Formentera (Balearsmeteo)
« Darrera modificació: De Maig 22, 2016, 17:43:58 p. m. per Quiquetor »

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re:Joc de prediccio estiu 2016
« Respondre #10 el: De Maig 22, 2016, 17:47:56 p. m. »
I en quant a les variables a considerar en el joc?.

Jo consideria: TMàxAbsoluta i TmínAbsoluta (en el mesos de jun, juliol, agost)
Tmín més alta.
Pluja total.
I si voleu, tot i que no acab de tenir del tot clar, una estimació de nits tropicals (podríem triar diferents intervals. Per ex: entre 0-10, entre 10-20, entre 20-30, etc.).
« Darrera modificació: De Maig 22, 2016, 17:50:33 p. m. per Quiquetor »

Desconnectat gorgblau

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 996
  • Tobogan d'en balti
    • Veure Perfil
Re:Joc de prediccio estiu 2016
« Respondre #11 el: De Maig 23, 2016, 11:44:04 a. m. »
quin puta lio jaja! mos aclarim o no? jaja  :P :P vengaa! hem de definir els llocs perque d'aqui 1 setmana comença s'estiu meteorologic.

clar, es que si mos posam a pensar detingudament hiha desenes de llocs interessants, etc...

Jo crec que lo mes sensat es escollir els llocs en sentit dels punts cardinals N / S / E / O i despres un lloc extra de Sa Serra per es tema foehn, Estellencs, Banyalbufar, Soller, Son Torrella o Lluc, que en s'estiu tenim molt de component de Migjorn / Xaloc / es a dir N = LLubi, S = s'aeroport, E = Arta i O = Calvia, perque si en Oest posam Banyalbufar o Estellencs, despres solapam es lloc a triar de sa serra...no trobau? 

Per exemple.....

De Mallorca Llubi, Aeroport, Arta, Calvia, Soller
De Menorca: Es Mercadal.
Eivissa; Sant Mateu
Formentera; Sant Francesc

Va som.hi!  ;D
Visca Mallorca!!!

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Joc de prediccio estiu 2016
« Respondre #12 el: De Maig 23, 2016, 19:05:28 p. m. »
Jo apost per sa recomanació den Quique d'estacions a 1.5m. Si vos pareix bé, agafam es seu llistat i começam a compartir pronòstics :)

Haurem de pensar com puntuam a final de temporada, per veure qui sen du sa Champions!!!
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re:Joc de prediccio estiu 2016
« Respondre #13 el: De Maig 24, 2016, 00:04:49 a. m. »
Idó, fixam aquestes estacions?:

*MALLORCA:
- Palma (Aeroport AEMET)
- Estellencs (Balearsmeteo)
- Arta o Cas Cabo Nou (Balearsmeteo)
- Llubí (Balearsmeteo)
- Lluc (AEMET)

* MENORCA:
Es MErcadal (AEMET)

* EIVISSA:

Sant MAteu D'Albarca (meteoclimatic)

* FOrmentera:
Formentera (Balearsmeteo)


També s'hauria de fixar una data límit per fer les prediccions vàlides pel joc. Quin dia fixam?. 31 maig?(molt poc temps, no?)
6 de juny? (així tenim 2 setmanes).

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Joc de prediccio estiu 2016
« Respondre #14 el: De Maig 24, 2016, 19:17:40 p. m. »
Per jo perfecte, tant ses estacions com tancar dia 6. A veure si sa gent s'anima a participar
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com