Autor Tema: Seguiment radar  (Llegit 31587 cops)

Desconnectat pinero_87

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 128
    • Veure Perfil
    • Meteopina
    • Correu
Re:Seguiment radar
« Respondre #30 el: De Maig 02, 2015, 11:33:16 a. m. »
Bones, l'analisi de radar, de moment torna a estar operatiu desde fa uns dies...vorem si aguanta aquesta vegada...tambe les sortides dels models de prediccio wrf europeu i balear...tot i que no sembla que tenguem molt de joc a les illes, almenys tendreu temps de platja!
Per informacio meteorologica d'avui i dema pots visitar :

https://sites.google.com/site/meteopina/

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re:Seguiment radar
« Respondre #31 el: De Maig 11, 2015, 17:42:09 p. m. »
Bones tardes

Avui he aprofitat per llegir tot aquest seguiment (espectacular i enhorabona). Com va es tema?

jo aprofitant sa bona feina que va fer EsCos amb els acumulats de la meva zona la matinada del dia 23 de març, volia demanar-te com veus la meva zona en quan a s'estimació de sa precipitació? Tenc Sant Salvador apropet i es Castell de Santueri...

Deix els mapes en questió:



la zona de més aprop (es puntet blau). Me varen caure 55mm durant unes 2 horetes sa matinada de diumenge dia 23 (de 01:15 a 03:30 aprox) i 1mm durant es dia.




Moltes gràcies i sort
La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/

Desconnectat pinero_87

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 128
    • Veure Perfil
    • Meteopina
    • Correu
Re:Seguiment radar
« Respondre #32 el: De Maig 17, 2015, 19:38:23 p. m. »
Hola Castell de Santueri, gràcies pel teu interes. Doncs aprofitant que vaig tornar a Mallorca, vaig arreglar un problema de desactualitzacio...pero sembla que l'ordinador, despres de 2 setmanes ha quedat penjat un altre cop...sa teva zona es una mica complicada perque te orografia, i a vegades això implica subestimacio de precipitacio...ara, entre que plou poquet i que la maquina sa penja cada 2x3 no es poden fer gaires analisis i el que he vist aquests dies passats eren falsos echos molt intensos enrevoltant tot el que es la mar...enrevoltant Eivissa s'observaven molts falsos echos, pero no damunt l'illa.

En tot cas, la solucio a una mala estimacio, pot ser agafar un pixel proxim que no se vegi influenciat per sa presencia orogràfica. Jo anunciare per aqui quan sa pagina torni a actualitzar-se, pero no se quan de temps durara sa solucio.

Pel que comentes sobre dia 23 de Març, sembla que l'episodi no va ser ben estimat en el cas de meteopina, degut a problemes tècnics similars als que hi ha ara...no obstant, es poden veure els acumulats en 6 hores que AEMET disposa a la web http://www.aemet.es/es/eltiempo/observacion/radar?w=1&p=pm&opc1=3. El que jo calcul a la web son els acumulats en 24h. Realment sembla que va ser una estimacio acceptable la que treu directament AEMET, ja que si van ploure 55mm el color esta en groc, o sigui que son entre uns 30mm i 60mm...estaria be disposar de dades numèriques mes concretes, per tal de saber fins on es vàlid el model. Amb el temps podrem anar valorant-ho.

Be, gràcies i records
Per informacio meteorologica d'avui i dema pots visitar :

https://sites.google.com/site/meteopina/

Desconnectat pinero_87

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 128
    • Veure Perfil
    • Meteopina
    • Correu
Re:Seguiment radar
« Respondre #33 el: De Juliol 23, 2015, 19:46:49 p. m. »
Hola a tots de nou. Escric aquí per enunciar que tant les prediccions com el seguiment de radar estan operatius una altre vegada a la web de Meteopina. Ara es pordran vigilar els productes amb mes constància si colque dia fallen. Expòs una animació de les 24h del radar del dia d'ahir, 22 de Juliol de 2015, junt amb els maxims acumulats en 24h, en relació amb les noticies de seguiment que indicaven que havia hagut precipitació a Manacor, Montuïri, etc...
 


Els registres de precipitacio derivats de l'activitat de radar son els següents :

7.08   Castellitx
6.53   Santa_Eugenia
6.03   Algaida
3.17   Pina
3.00   Biniali
2.66   Porreres
2.19   Montuiri
1.25   Cala_Serena
1.25   Cala_Ferrera
1.19   Calonge
1.17   Palma

Exposare aqui tambe, la serie de montuiri, manacor i Palma :







Per informació més extensa o particular d'altres indrets, aquí podeu trobar-la https://sites.google.com/site/meteopina/analisi-del-radar-ib/acumulats-del-dia-anterior fins a les 00 de la matinada, quan la informació serà actualitzada de nou.S'ha de tenir en compte que la presència de bandes radials son falsos echos, que en determinades zones donen precipitació, quan en realitat no n'hi ha.
Per informacio meteorologica d'avui i dema pots visitar :

https://sites.google.com/site/meteopina/

Desconnectat EsCos

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 401
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment radar
« Respondre #34 el: D’agost 20, 2015, 11:52:02 a. m. »
Bon dia Meteopina!

Aprofit per tornar-te a donar l'enhorabona pel teu magnífic treball, m'encanta!! Aprofitaré per donar-te un parell de consells respecte als mapes.

En primer lloc, el canvi de la paletade la llegenda està molt millor, es poden diferenciar molt millor les quantitats més grans de precipitació (abans gairebé no es distingia). Així i tot, crec que es millorable (ojo, no és una crítica constructiva, no t'enfadis!). Per ventura, seria millor agrupar en un sol color certs intèrvals de precipitació. D'aquesta manera es veuria molt millor la distribució geogràfica de la precipitació. Alomillor seria massa feina programar això (no ho se, no en tenc ni idea). Evidentment, si realitzar aquest canvi suposa molta feina és millor deixar-ho així com està (que ja està prou bé).

A continuació te pos dos mapes de la precipitació d'Eivissa d'ahir, el primer és amb l'actual paleta de colors i el segon és la proposta que t'he explicat anteriorment.





Què trobes?

Desconnectat pinero_87

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 128
    • Veure Perfil
    • Meteopina
    • Correu
Re:Seguiment radar
« Respondre #35 el: D’agost 20, 2015, 13:42:00 p. m. »
Moltes gràcies per sa proposta, el que comentes es interessant, quedaria un bon producte final. Mirare a veure si es pot transformar a mapa de contorns el que hi ha ara pixel·lat, pero crec que no sera tan inmediat com canviar la barra de colors lateral...tambe trob que queda be mostrar els limits territorials, aixi que gràcies per al teu postproces  ;). Aixi i tot, jo crec que per ventura es bona eina per veure com ha quedat distribuida sa precipitacio, encara que clar, els valors tenen cert error degut a que l'equacio que transforma reflectivitat a ritme de precipitacio, depen del tipus de precipitacio, i a part hi ha alguna sortida buida que fa subestimar els resultats i els falsos ecos, que crec que ahir no degueren pertorbar massa els resultats, pero crec que pot aportar informacio util, en tot cas gràcies pels comentaris i veure que puc fer :)
Per informacio meteorologica d'avui i dema pots visitar :

https://sites.google.com/site/meteopina/

Desconnectat pinero_87

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 128
    • Veure Perfil
    • Meteopina
    • Correu
Re:Seguiment radar
« Respondre #36 el: D’agost 20, 2015, 20:54:16 p. m. »
Finalment jugant un poc amb python he aconseguit colque cosa, aqui hi ha 2 prototips, un amb mapa de contorn i els intervals que proposes (pero amb altres colors, de moment) i l'altre amb un interval mes fi i sense contorns...crec que els deixare de moment tots dos disponibles allà mateix on hi ha la sortida pixel·lada per defecte...com a millora posterior, potser estaria be canviar el contorn de linia de costa per fer-la mes fina i afegir les fronteres dels municipis. Be, gracies per la idea, si et fa ganes puc posar el teu nom a l'apartat d'agraiments o contribucions si mel envies per privat o per aqui. Deix els enllaços dels productes aixi com queden ara, del cas d'ahir d'Eivissa, que mirare que surtin a partir d'avui vespre:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/4975841/RADAR_AEMET/prototips/mapa_colors_acumulats_contorn.png
https://dl.dropboxusercontent.com/u/4975841/RADAR_AEMET/prototips/mapa_colors_acumulats_contorn2.png
Per informacio meteorologica d'avui i dema pots visitar :

https://sites.google.com/site/meteopina/

Desconnectat EsCos

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 401
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment radar
« Respondre #37 el: D’agost 21, 2015, 11:18:03 a. m. »
Bon dia pinero,

Els resultats són simplement ESPECTACULARS!! Me sorprèn lo ràpid que ho has aconseguit!! De fet, pareix que ha interpolat bé tots els valors. Et don l'ENHORABONA!

Personalment m'agrada més el primer, crec que la llegenda que vaig fer (la del segon mapa) és massa senzilla, ja que només hi ha 7 intervals per a 100mm.

Crec hauries de concentrar els esforços per millorar el primer mapa. Amb uns petits ajustos crec que podries deixar-ho perfecte. Crec que la paleta de colors està prou bé, jo per ara no la tocaria. Els únics canvis que introduiria serien:

- Incrementar la precipitació màxima fins a 200 o 300mm (se que és molt poc probable, però hi tenim precedents). Tot i això, si aquest increment modifica la paleta de colors, ho deixaria així com està. De totes maneres, si tenim un esdeveniment de 200 mm sempre podries modificar només per aquell dia  la llegenda. De fet, cada vegada que me convens menys realitzar aquest increment a la llegenda  ??? ???

- Modificar els valors de referència de la llegenda per a uns més "normal". Ara mateix  la paleta mostra 13; 25,5; 38; 50,5 etc... i cada interval és divideix en 3 colors que representen una diferència de 4,16 mm. No se si seria possible, però seria més fàcil de llegir 10,20,30,40... i que les subdivisions fossin 2,4,6,8...

EDIT: De fet, la paleta de colors ideal és aquella en que els colors de cada intérval són diferents (no se si m'explic). Seria com la llegenda del ràdar de l'AEMET. Imagina que la primera subdivisió va del 0 als 10 mm (amb subdivisions de 2,4,6 i 8 mm), cada subdivisió podria tenir una tonalitat progressiva de verd. La següent subdivisió (10 a 20mm) podria seguir una tonalitat progressiva de blau. I així fins els 100mm.

- Implementar els nuclis de població i la xarxa de carreteres (no estic massa d'acord en posar els límits municipals, ja que la gent es guia més pel que coneix). Jo personalment també inclouria les conques dels torrents, no tant per preveure possibles inundacions (ja que el model no surt fins el dia següent) sinó per el seu posterior anàlisi. Per per ventura només seria adient implementar nuclis i xarxa viària. Podries posar també una línia de costa més acurada.

Jo tenc arxius amb extensió ArcGIS (.shp) de la línia de costa, nuclis  i xarxa viària georeferenciats. Si estàs interessat te les passaré encantat. I si els necessites en una altra extensió puc mirar de transformar-les.

Salut!

Pd: No m'has d'agrair res de res, t'ho has currat tu tot!! Pensa que tot això són consells (que poden ser bons o no). I si la càrrega de feina per fer tot això és molt alta, així com està el primer mapa que has posat està sobradament perfecte  ;) ;)
« Darrera modificació: D’agost 21, 2015, 11:49:19 a. m. per EsCos »

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment radar
« Respondre #38 el: D’agost 22, 2015, 13:12:45 p. m. »
Uau!!! Estava un poc desconnectat d'aquest tema, però la meva més sincera enhorabona per la feina feta.

Per acabar-ho de refinar del tot, has pensat en fer proves amb distintes relacions Z-R condicionades a l'alçada dels echotop? O trobes que la diferència de precipitació acumulada seria baixa i no justifica l'esforç?
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat pinero_87

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 128
    • Veure Perfil
    • Meteopina
    • Correu
Re:Seguiment radar
« Respondre #39 el: D’agost 22, 2015, 18:13:04 p. m. »
Moltes gràcies EsCos i Twin, vos don resposta a continuació :

EsCos, gràcies pels suggeriments, intentare pulir un poc el mapa de contorns d'alta ressolució. El que puc fer, es afegir línies de nivell en tot cas, per llocs on la precipitació sigui major que 100, per exemple.

Crec que el que mes útil hem seria es si tens alguna imatge en format *png de la costa de les Balears amb les carreteres i conques, que quedi ben solapada amb el contorn de costa que faig servir a les imatges del mapa d'acumulats en 24h...així, aquesta imatge podria ser solapada amb el producte de radar sense el perfil de costa que actualment faig servir. Si t'ha de dur feina, es igual, ho mirare de fer jo, pero si tens a mà un mapa amb aquestes característiques o t'es quasi inmediat generarlo, seria de gran ajuda. I si no, els mapes en format ArcGIS crec que hem podrien ser útils. En tot cas moltissimes gràcies ;)

Twin, el que comentes es interessant, duria un poc de feina crec perque hauriem de determinar la relacio Z-R amb dades d'estacions meteorològiques i imatges de radar amb els seus echotops, en certa manera s'hauria de calibrar amb dades experimentals. Jo crec que podria millorar els resultats. Potser col·leccionant alguns casos, es podria fer una calibració, tot i que la relació Z-R tambe dependria del tipus de precipitacio...la cosa es complica, pero per aprofunditzar, en un futur, potser miri de implementar-ho. Jo crec que podria ser una millora, pero pens que fins que no ho provi no sabre fins a quin punt millora els resultats. Moltes gràcies als dos, anire informant de les novetats per aqui, però si teniu mes suggerències, seràn benvingudes :)

PD: encara hem queda corregir alguna cosa en el tema de les localitats, sobretot de la part de Menorca, i algunes en concret de Mallorca, com Palma, Muro, Pollença,...es una errada de solapament de acumulats (tot i que això no afecta al mapa de colors dels acumulats en 24h)
Per informacio meteorologica d'avui i dema pots visitar :

https://sites.google.com/site/meteopina/

Desconnectat EsCos

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 401
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment radar
« Respondre #40 el: D’agost 24, 2015, 10:57:27 a. m. »
Moltes gràcies EsCos i Twin, vos don resposta a continuació :

EsCos, gràcies pels suggeriments, intentare pulir un poc el mapa de contorns d'alta ressolució. El que puc fer, es afegir línies de nivell en tot cas, per llocs on la precipitació sigui major que 100, per exemple.

Crec que el que mes útil hem seria es si tens alguna imatge en format *png de la costa de les Balears amb les carreteres i conques, que quedi ben solapada amb el contorn de costa que faig servir a les imatges del mapa d'acumulats en 24h...així, aquesta imatge podria ser solapada amb el producte de radar sense el perfil de costa que actualment faig servir. Si t'ha de dur feina, es igual, ho mirare de fer jo, pero si tens a mà un mapa amb aquestes característiques o t'es quasi inmediat generarlo, seria de gran ajuda. I si no, els mapes en format ArcGIS crec que hem podrien ser útils. En tot cas moltissimes gràcies ;)

Twin, el que comentes es interessant, duria un poc de feina crec perque hauriem de determinar la relacio Z-R amb dades d'estacions meteorològiques i imatges de radar amb els seus echotops, en certa manera s'hauria de calibrar amb dades experimentals. Jo crec que podria millorar els resultats. Potser col·leccionant alguns casos, es podria fer una calibració, tot i que la relació Z-R tambe dependria del tipus de precipitacio...la cosa es complica, pero per aprofunditzar, en un futur, potser miri de implementar-ho. Jo crec que podria ser una millora, pero pens que fins que no ho provi no sabre fins a quin punt millora els resultats. Moltes gràcies als dos, anire informant de les novetats per aqui, però si teniu mes suggerències, seràn benvingudes :)

PD: encara hem queda corregir alguna cosa en el tema de les localitats, sobretot de la part de Menorca, i algunes en concret de Mallorca, com Palma, Muro, Pollença,...es una errada de solapament de acumulats (tot i que això no afecta al mapa de colors dels acumulats en 24h)

Molt interessant lo que comenta en Twin!!

Per altra banda, miraré de generar-te imatges png de la costa, nuclis, carreteres i conques, en tenir un poquet de temps. Quan dius que s'han de solapar damunt la costa que tens tu (que son punts), et refereixes a que la imatge ha de tenir el mateix tamany que la teva? A veure que puc fer.

EDIT: Necessitaries una imatge amb totes les illes (com la següent) o et puc donar imatges de les illes per separat?



EDIT2: Hi ha alguna limitació pel que fa al pes del png? (ho dic per guardar una imatge amb més resolució)
« Darrera modificació: D’agost 24, 2015, 12:01:51 p. m. per EsCos »

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment radar
« Respondre #41 el: D’agost 24, 2015, 14:53:06 p. m. »
Jo comentava lo de fer proves amb s'echotop per emprar-lo com un indicador des tipus de precipitació. Assignar una relació Z-R o una altra en funció de sa superació o no d'un determinat llindar d'alçada a un radi inferior a X km del punt en el que s'està estimant la precipitació.

El que passa que això, per fer-ho bé, afegeix una complexitat bastant important en aquest tema.
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat pinero_87

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 128
    • Veure Perfil
    • Meteopina
    • Correu
Re:Seguiment radar
« Respondre #42 el: D’agost 24, 2015, 15:35:33 p. m. »
Ahh dacord Twin, d'aquesta manera que dius potser si que valdria la pena, seria una bona manera de millorar ses estimacions. Seria es següent pas, ja que sa literatura dona diferents expressions Z-R segons el tipus de precipitacio, es podrien utilitzar aquests, o bé determinar-los de forma experimental amb casos reals, la qual cosa hi duria feina tambe. Supos que ara per ara encara no mi posare, ja que hem queden per arreglar alguns detalls bàsics sobre les localitats, però si que en un futur podria mirar de implementar-ho, ja que ses estimacions dels ritmes de precipitacions podrien millorar bastant.

EsCos, moltes gràcies per la imatge, tot i que amb més ressolució seria ideal. En tot cas, he preparat una altre sortida que va amb google maps, vos pas es link, a veure que n'opinau :

https://drive.google.com/file/d/0B5OoR02TzB8xNDk0YVU2NkZLTjA/view

lo únic és que es tema de que no he pogut incorporar una imatge amb transparència, perque es vegin davall les localitats i altres particularitats del mapa...es a dir que la imatge tapa el que hi ha davall (en les zones que hi ha precipitació acumulada). De totes formes, si el descarregau, el qual esta en format KML, es pot veure amb google earth i amb aquesta aplicació es pot graduar la transparència de la capa...a més va linkada a una URL que es va actualitzant i en principi no cal fer res mes. En tot cas, jo voldria que es poguès veure la imatge amb transparència dins la pròpia web, així que, de no poder-ho fer amb google maps, pens que incorporar un perfil de costa amb carreteres i conques pot estar bé igualment, i quedaria mes complert, pero amb el que m'has pasat ja puc fer colque cosa. Jo crec que una imatge amb totes les illes seria mes bona de utilitzar, però ben mirat si tenc les Illes per separat, podria fer-ho cuadrar tot millor, o sigui que per separat seria mes bona opcio...Be, moltes gràcies i si hi has de perdre massa temps no et preocupis, que son petits detalls...era nomes per si tenies alguna cosa disponible, i pel tema de que coincideixin ambdòs perfils de costa, ja ho puc mirar de fer jo en tot cas. Moltes gràcies als dos per als suggeriments :)
Per informacio meteorologica d'avui i dema pots visitar :

https://sites.google.com/site/meteopina/

Desconnectat EsCos

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 401
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment radar
« Respondre #43 el: D’agost 25, 2015, 00:04:56 a. m. »
Bon vespre! La precipitació damunt el google maps és molt bona idea, però tornariem a tenir el mateix problema, la precipitació tapa el mapa i seria difícil tenir referències geogràfiques per els acumulats (tot i que la trasparència ho milloraria).

Pel que fa les imatges, m'hauries de passar el teu dropbox, ja que tenc la imatge de cada illa amb bona ressolució però pesen uns 100 megas cadescuna. Per ara et passaré només la línia de costa, nuclis i xarxa de carreteres. Pel que fa a torrents i conques, només n'he trobat per Mallorca, necessitaria cercar un poc més per veure si tenc cosa de les altres illes. També tenc pendent el perfil de costa de Cabrera, a veure si demà ho trob i t'ho envill.

Pensa que les imatges que t'enviaré no tenen el mateix sistema de coordenades que el que emplea l'AEMET. Les hauràs d'ajustar perque s'ajustin al mapa que empleaves. Si no ho pots fer ho puc intentar jo  ;) ;). Però bé, ara lo important es que me passis el dropbox.

Bona nit!

Desconnectat pinero_87

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 128
    • Veure Perfil
    • Meteopina
    • Correu
Re:Seguiment radar
« Respondre #44 el: D’agost 25, 2015, 13:27:31 p. m. »
No pensava que quan parlaves de limit d'espai hi haguès 100 megas! jeje, pero ja esta molt be, supos que haure de reduir la qualitat, jo crec que fins a 1MB esta be, però es millor tenir aquests arxius grans i ja fare proves :)!! jo ja puc mirar de cuadrar els perfils de costa. Te pas el compte per privat! moltes gràcies!
Per informacio meteorologica d'avui i dema pots visitar :

https://sites.google.com/site/meteopina/