Bon dia pinero,
Els resultats són simplement ESPECTACULARS!! Me sorprèn lo ràpid que ho has aconseguit!! De fet, pareix que ha interpolat bé tots els valors. Et don l'ENHORABONA!
Personalment m'agrada més el primer, crec que la llegenda que vaig fer (la del segon mapa) és massa senzilla, ja que només hi ha 7 intervals per a 100mm.
Crec hauries de concentrar els esforços per millorar el primer mapa. Amb uns petits ajustos crec que podries deixar-ho perfecte. Crec que la paleta de colors està prou bé, jo per ara no la tocaria. Els únics canvis que introduiria serien:
- Incrementar la precipitació màxima fins a 200 o 300mm (se que és molt poc probable, però hi tenim precedents). Tot i això, si aquest increment modifica la paleta de colors, ho deixaria així com està. De totes maneres, si tenim un esdeveniment de 200 mm sempre podries modificar només per aquell dia la llegenda. De fet, cada vegada que me convens menys realitzar aquest increment a la llegenda
- Modificar els valors de referència de la llegenda per a uns més "normal". Ara mateix la paleta mostra 13; 25,5; 38; 50,5 etc... i cada interval és divideix en 3 colors que representen una diferència de 4,16 mm. No se si seria possible, però seria més fàcil de llegir 10,20,30,40... i que les subdivisions fossin 2,4,6,8...
EDIT: De fet, la paleta de colors ideal és aquella en que els colors de cada intérval són diferents (no se si m'explic). Seria com la llegenda del ràdar de l'AEMET. Imagina que la primera subdivisió va del 0 als 10 mm (amb subdivisions de 2,4,6 i 8 mm), cada subdivisió podria tenir una tonalitat progressiva de verd. La següent subdivisió (10 a 20mm) podria seguir una tonalitat progressiva de blau. I així fins els 100mm.
- Implementar els nuclis de població i la xarxa de carreteres (no estic massa d'acord en posar els límits municipals, ja que la gent es guia més pel que coneix). Jo personalment també inclouria les conques dels torrents, no tant per preveure possibles inundacions (ja que el model no surt fins el dia següent) sinó per el seu posterior anàlisi. Per per ventura només seria adient implementar nuclis i xarxa viària. Podries posar també una línia de costa més acurada.
Jo tenc arxius amb extensió ArcGIS (.shp) de la línia de costa, nuclis i xarxa viària georeferenciats. Si estàs interessat te les passaré encantat. I si els necessites en una altra extensió puc mirar de transformar-les.
Salut!
Pd: No m'has d'agrair res de res, t'ho has currat tu tot!! Pensa que tot això són consells (que poden ser bons o no). I si la càrrega de feina per fer tot això és molt alta, així com està el primer mapa que has posat està sobradament perfecte