Autor Tema: Seguiment mes de novembre 2012  (Llegit 95710 cops)

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de novembre 2012
« Respondre #60 el: De Novembre 07, 2012, 16:06:22 p. m. »
S´ha de tenir estòmag per creure´rs els mapes a 200 hores, i adamunt de sa 18z, sa sortida més alocada de totes  ;D

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de novembre 2012
« Respondre #61 el: De Novembre 08, 2012, 11:35:46 a. m. »
Crec que va ser diumenge que vos vaig dir que no tenia idea del temps que feria aquesta setmana i aixi esta siguent. Es cap de setmana donaban per avui un temporalet de pluja i ja veis, un sol que crema es cul a ses llebres

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de novembre 2012
« Respondre #62 el: De Novembre 08, 2012, 12:13:31 p. m. »
Bones!

Com va comentar ahir en Miquel_br, sembla que la disposició dels centres d'acció, amb l'anticicló de les Açores a l'Atlàntic sense voelr ficar-se massa damunt la Península i un altre anticiló al centre-Est d'Europa ens hauria d'assegurar moviment meteorològic (en major o menor grau) per uns quants dies a les Illes.

Sense saber l'entitat de les precipitacions dembla que els propers 10-14 dies s'aniran donant precipitacions a les Illes, amb les respectives pauses.

A veure si al final de mes podem acumular quantitats aceptables. ;)

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de novembre 2012
« Respondre #63 el: De Novembre 08, 2012, 12:55:37 p. m. »
Jo he assistit a sa primera den Doswell i ha estat bé. El que passa q no ha dit res nou,.

Ha parlat un poc de sa predicció de tornados, ses seves dificultats i ha insistit, com sempre fa, amb sa necessitat dun organisme europeu de meteorologia. Ah, i tambe en simportancia deducar sa gent i de dedicar recursos economics a sa meteo.

Llastima que no hi hagues cap politic...
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re: Seguiment mes de novembre 2012
« Respondre #64 el: De Novembre 08, 2012, 13:03:30 p. m. »
Jo he assistit a sa primera den Doswell i ha estat bé. El que passa q no ha dit res nou,.

Ha parlat un poc de sa predicció de tornados, ses seves dificultats i ha insistit, com sempre fa, amb sa necessitat dun organisme europeu de meteorologia. Ah, i tambe en simportancia deducar sa gent i de dedicar recursos economics a sa meteo.

Llastima que no hi hagues cap politic...

si hi hagues assistit qualque politic tampoc en farien res....

jo no hi he pogut anar-hi  :-\
La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/


Desconnectat Lenticular

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 344
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de novembre 2012
« Respondre #66 el: De Novembre 08, 2012, 18:37:24 p. m. »
A on he firmar sa darrera sortida del gfs ??? ;D ;D ;D ;D
Jo hi vaig corrensos a firmar... Beuríem a base de bé
Seguiment a Twitter: https://twitter.com/DaniCapo_Meteo

El Temps a IB3TV

Desconnectat gorgblau

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 996
  • Tobogan d'en balti
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de novembre 2012
« Respondre #67 el: De Novembre 08, 2012, 19:09:38 p. m. »
quin o quins dies vendria s'aigo????
Visca Mallorca!!!

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment mes de novembre 2012
« Respondre #68 el: De Novembre 08, 2012, 19:21:28 p. m. »
Bones,

jo avui migdia també hi he anat a la conferència d'en Doswell. Era la primera vegada que assistia a una d'aquest home. La veritat és que m'ha semblat molt didàctica, i té una facilitat de comunicació molt grossa, així com un anglès (i mira que l'accent americà -anglès menjant xiclet- té lo seu) molt entenedor.

Respecte al dia d'avui, molta amplitud tèrmica, amb una mínima de 9.6ºC i una màxima de 21.6ºC.

 ;)
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat Urtyk

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1258
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de novembre 2012
« Respondre #69 el: De Novembre 08, 2012, 22:34:04 p. m. »
La regada que nos mete el Europeo para estos días que vienen es para tener en cuenta.

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re: Seguiment mes de novembre 2012
« Respondre #70 el: De Novembre 08, 2012, 23:59:21 p. m. »
uf! els models veuen coses interesants! esper que demà encara en vegi coses millors, a esperar!
La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de novembre 2012
« Respondre #71 el: De Novembre 09, 2012, 08:36:15 a. m. »
Es mapes presenten lleugeres variacions respecte ahir, però no gaire importants.

Sincerament, amb aquests mapes a sa ma s'apropa sa regada més important de s'any.

Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat miquel_br

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 282
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de novembre 2012
« Respondre #72 el: De Novembre 09, 2012, 10:38:21 a. m. »
A la pàgina de l'INM hi ha un avís per plujes superiors a 20 L en una hora el dissabte a Mallorca i a Menorca mentre que si anam al mapa de probabilitats de pluja a Menorca hi ha una probabilitat de superar els 20 L d'entre el 5 i el 10% a Mallorca entre el o% i el 5%. El dubte és si els mapes de probabilitats infravaloren les precipitacions o que els avisos es volen curar amb salut i per poc que hi ha probabilitats ja hi ha avisos. Interpret que els que passa realment es el següent:

La probabilitat que a una àrea concreta de les illes posem per cas 1Km2 a l'atzat caiguin 20 L pot tenir una probabilitat entre el 0 i el 5% mentre que la probabilitat que caigui 20L a uns dels pràcticament 5000 Km2 qe formen l'àrxipelàg pot ser perfectament alta. Si fos aixi no hi hauria cap error, el mapa de probabilitats la probabilitat que damunt el meu cap caigui tal, l'avís seria per que algun màxim de les illes sigui de 20L.

I encara la cosa es més complicada... no és el mateix saber: hi ha un 90 % de probabilitat que hi hagi 5 ruixats d'extensió de 100 Km2 que deixaran més de 20 L.

Probabilitat que me caigui damunt el meu cap 20 L seria 0,9*5*100/500= 9%
Probabilitat que un d'aquests ruixats afectin Mallorca: 90%.

Que hi hagi un 20% de probabilitats que el front dugui associat precipitacions extenses superiors als 20 L en un 50% del territori a on passarà.

La probabilitat que damunt el meu cap caiguin 20L serà del 10% .
Mentre que la probabilitat que tenguem a algun punt de les illes registres superior als 20L seria del 20% pràcticament.

Després de la parrafada, alguns models de precipitació donen plujes generals amb el pas del front que deixarien més de 10 L i puntualment superios als 20. Lo de després ho haurem d'anar seguint compartesc el darrer missatge den Twin. A veure si es col.loca bé la borrasca per els nostres interessos.  

« Darrera modificació: De Novembre 09, 2012, 10:41:46 a. m. per miquel_br »

Desconnectat elea

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1611
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de novembre 2012
« Respondre #73 el: De Novembre 09, 2012, 11:16:40 a. m. »
 ::)


we would not be surprised to see a few better organized storms with isolated large hail and strong wind gusts also affecting the Balearic Islands during the end of the forecast.

No sorprendería ver algunas tormentas mejor organizadas con granizo de gran tamaño y fuertes rachas de viento también afectando a las Islas Baleares durante el final de la predicción.
Cuida, ama y respeta
cada ser vivo del planeta...

Desconnectat MeteoMarxalenes

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 282
    • MSN Messenger - rafillat89@hotmail.com
    • Veure Perfil
    • BLOG DE LA MÉTEO! METEOMARXALENES.
    • Correu
Re: Seguiment mes de novembre 2012
« Respondre #74 el: De Novembre 09, 2012, 12:59:34 p. m. »
Buenas tardes.  :)

Mínima de 12.8º en la ciudad de Valencia esta pasada noche, con cielos cubiertos y precipitaciones débiles, que han acumulado tan solo 1 litro en la capital del Turia. Ahora seguimos con esos cielos cubiertos, no llueve y la temperatura se mueve entorno a los 15º.

Las previsiones para este fin de semana nos apuntan a un viernes inestable en la Comunidad Valenciana con algunas lluvias moderadas en el interior y mas débiles en el resto de zonas, el sábado jornada variable, con bastante mas sol y temperaturas ligeramente mas altas. Durante el domingo irá llegando nubosidad cada vez mas compacta, con lluvias a partir de la tarde que podrían ser fuertes en el litoral de Valencia y Alicante a últimas horas, con temperaturas en descenso, lo contamos en el blog: http://meteomarxalenes.blogspot.com.es/2012/11/prevision-fin-de-semana-9-al-11-11-2012.html

Un saludo ;)
Barrio de Marxalenes (Valencia City), 32 msnm. 39º29'26,53''N  0º22'43,82''W