Autor Tema: Juny 2010, per davall la mitjana en temperatura  (Llegit 2880 cops)

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Juny 2010, per davall la mitjana en temperatura
« el: De Juny 23, 2010, 12:55:23 p. m. »
Si, si. Juny de moment, a una setmana per acabar el mes,molt clarament per davall de la mitjana de temperatura segons dades de les Automàtiques Aemet.

A Palma, Eivissa i Maó, la desviació respecte de la mitjana (en les mitjanes absolutes) frega els 2ºC, és a dir, que tenim unes temperatures que en conjunt són 2ºC més fredes de l'habitual.

A Palma, la mitjana de les màximes és de 27.4ºC i enguany és de tan sols 24.6ºC és a dir, casi casi 3ºC més baixa  :o
A Eivissa, més bèstia encara. La mitjana de les màximes és de 26.1ºC, mentre que enguany és de tan sols 22.8ºC, més de 3ºC!!  :o
A Maó no és tan marcada però tot i així, els 23.3ºC de mitjana de les màximes queden molt lluny dels normals per a l'època (25ºC).  ;)

Val a dir que a Maó no han tengut cap nit tropical, a Palma 1 només i a Eivissa 4.
Cap observatori dels esmentats ha arribat als 30ºC, de fet la màxima de Palma ha estat de 28.5ºC, la d'Eivissa de 28.3ºC i la de Maó uns discretíssims 26.1ºC. Això sí, les mínimes per davall dels 15ºC són freqüents en tota la sèrie del mes. Palma ha tengut 12 dies la mínima per davall d'aquesta xifra per exemple, Maó una mínima absoluta de 10.8ºC i Eivissa, al costat de la mar, una de 13ºC.  ::) :o

I a la muntanya? A Lluc, la mitjana de juny de 2010 és de 16.9ºC. La màxima més baixa, 16.5ºC i la mínima més baixa 8.3ºC (per cert, la mitjana de les mínimes és d'uns freds 11.3ºC i curiosament els valors més baixos s'han donat a la segona meitat del mes quan en teoria els valors haurien de ser plenament estiuencs).   ::)
Una cosa molt semblant ha passat a l'interior i nord d'Eivissa i a les fondalades de Menorca (amb diferències respecte a Lluc només en les màximes, que a Lluc són més baixetes, però quant a mínimes St. Joan de Labritja també ha tengut molts de dies temperatures entorn dels 11ºC de mínima, el mateix de Cala Galdana, que tot i no ser Aemet dona dades fiables)   :)

Per acabar m'agradaria saber quin periode de temps contemplen els de l'Aemet per a realitzar les previsions de l'estiu (si conten els mesos meteorològics de Juny, Juliol i Agost, o si conten l'astronòmic del 21 de Juny al 21 de setembre).  ??? Si qualcú ho sap, ho podria postejar  ;)
Si segons aquestes previsions que han publicat, hem de tenir un estiu càlid per damunt la mitjana i contemplen els mesos de l'estiu meteorològic... ja mos podem preparar per suar perquè si de moment duim -2ºC respecte a la mitjana, molta calor hauria de fer, mos espera un 2003 però multiplicat per 10.  ::)
« Darrera modificació: De Juny 23, 2010, 13:00:55 p. m. per embat »

Desconnectat Fibló

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 156
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Juny 2010, per davall la mitjana en temperatura
« Respondre #1 el: De Juny 23, 2010, 14:22:50 p. m. »

[...]

Per acabar m'agradaria saber quin periode de temps contemplen els de l'Aemet per a realitzar les previsions de l'estiu (si conten els mesos meteorològics de Juny, Juliol i Agost, o si conten l'astronòmic del 21 de Juny al 21 de setembre).  ??? Si qualcú ho sap, ho podria postejar  ;)
Si segons aquestes previsions que han publicat, hem de tenir un estiu càlid per damunt la mitjana i contemplen els mesos de l'estiu meteorològic... ja mos podem preparar per suar perquè si de moment duim -2ºC respecte a la mitjana, molta calor hauria de fer, mos espera un 2003 però multiplicat per 10.  ::)


 ;)

L'AEMET fa servir ses previsions estacionals des centre-europeu i en la que han fet de l'estiu no contemplen cap dels dos perïodes que has dit ::)  Es refereixen als mesos complets de juliol, agost i setembre.

Quant a lo de ses temperatures des juny... cert que ses màximes estan per davall de sa mitjana però ses mínimes no, i es promig de ses temperatures surt només unes dècimes per davall de l'habitual... Res, m'ho he mirat per damunt, a veure si aquesta tarda hi aprofundeixo una mica més!!   :-[  :P

EDIT: Això que dic de ses temperatures es per Mallorca, he consultat un parell d'estacions!

Salut!   ;)


Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Juny 2010, per davall la mitjana en temperatura
« Respondre #2 el: De Juny 23, 2010, 14:32:12 p. m. »
Es GFS segueix vegent temperatures completament normals per s´època, sense cap escapada ni enfilada.
Bé, prest sortirem de dubtes, segons el que ens diguin a Jansalàndia  ;D

Lo que sí estic segur es que sa mitjana d´aquest 2010 que obtengui al Puig Major no serà realista, serà molt més baixa del que és la mitjana, pels mesos que duim arrossegant. Supòs, ara falta que per novembre arribem a 30º  ;D

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Juny 2010, per davall la mitjana en temperatura
« Respondre #3 el: De Juny 23, 2010, 14:41:50 p. m. »


Quant a lo de ses temperatures des juny... cert que ses màximes estan per davall de sa mitjana però ses mínimes no, i es promig de ses temperatures surt només unes dècimes per davall de l'habitual... Res, m'ho he mirat per damunt, a veure si aquesta tarda hi aprofundeixo una mica més!!   :-[  :P





Me sap greu discrepar però no hi estic d'acord.  ;) Sempre com he dit abans, fet referència exclusivament a les estacions de les que se'n te la mitjana des de 1970 segons estacions Aemet oficials, les dades de les mínimes són les següents.

Mitjana de temperatura mínima normal per a un juny a Palma: 14.6ºC, enguany 13.8ºC (casi 1ºC per sota;)
Mitjana de temperatura mínima normal per a un juny a Eivissa: 17.8ºC, enguany 17.4ºC (casi 0.5ºC per sota;)
Mitjana de temperatura mínima normal per a un juny a Maó: 17.2ºC, enguany 15.4ºC (més d'1.5ºC per sota;)

Mitjana de temperatura (suma de les màximes i mínimes/ nº dies del periode observat)
Palma 1.8ºC per sota de la mitjana
Maó 1.8ºC per sota de la mitjana
Eivissa 1.9ºC per sota de la mitjana




Gràcies per aclarir això del periode de l'aemet. Vaja un talls més raros que fan  ???

Desconnectat Fibló

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 156
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Juny 2010, per davall la mitjana en temperatura
« Respondre #4 el: De Juny 23, 2010, 14:47:23 p. m. »
 ;D ;D Sabem fer mitjanes!

Ja te dic que només ho vaig fer ràpid i per damunt, lo que no entenc és que els de s'AEMET coincideixen amb la meva valoració ràpida  ??? ??? ??? Ja dic que aquesta tarda ho faré seriosament, a veure on trob es meu fallo (mai facis contes amb pressa  :P)

I me crec completament es teu anàlisi, de fet jo tenia aquesta sensació i quan vaig fer contes ràpides ja vaig pensar que algo anava malament...  :-[

Per cert, AEMET preveu un estiu amb temperatures semblants a les de l'any passat en canvi els americans ens pronostiquen un estiu lleugerament més fresc! Ja veurem  ::)

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Juny 2010, per davall la mitjana en temperatura
« Respondre #5 el: De Juny 23, 2010, 14:53:21 p. m. »
No sabia que l'aemet hagués publicat res de les mitjanes aquest mes  ??? On? A la web?  ???
Jo he agafat les dades que ens fan servir ells mateixos, i compararles amb els valors normalsx que publiquen habitualment, posades a un excel...simplement. Ara revisaré la fórmula que he fet servir, no fos cosa que... ;D

Desconec però si aquesta tendència s'acompleix a altres bandes. A ca nostra de moment l'aire acondicionat no l'hem fet servir.  ;D I que duri!  ;D

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: Juny 2010, per davall la mitjana en temperatura
« Respondre #6 el: De Juny 23, 2010, 18:15:36 p. m. »
Al "Diario de Mallorca" surten diàriament les dades de les estacions automàtiques de l'AEMET (precipitació, mínima, màxima i màxim cop de vent)

Amb un poc de paciència (millor amb un full de càlcul  ;) ) ...

A Manacor està situada al poliesportiu de la Torre dels Enagistes.
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat Toni Esteva

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1127
  • Molí d'en Leu. Artà.
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Juny 2010, per davall la mitjana en temperatura
« Respondre #7 el: De Juny 23, 2010, 18:20:33 p. m. »
Al "Diario de Mallorca" surten diàriament les dades de les estacions automàtiques de l'AEMET (precipitació, mínima, màxima i màxim cop de vent)

Amb un poc de paciència (millor amb un full de càlcul  ;) ) ...

A Manacor està situada al poliesportiu de la Torre dels Enagistes.
Perejal, surt el Molí d'en Leu... ca nostra!!!  ;D Bé, més ben dit, la casa de la meva dona... >:(
Però, sí! el Molí d'en Leu... ;) ;D ;D
Crònicons del Molí d'en Leu.
http://molidenleu.blogspot.com

*Col·laborador d'AEMET a les Illes Balears
i Soci de la SOMIB.
Estacions oficials a Artà i Campament dels Presos, Parc Natural de la Península de Llevant.

Desconnectat Fibló

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 156
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Juny 2010, per davall la mitjana en temperatura
« Respondre #8 el: De Juny 23, 2010, 19:14:14 p. m. »


Quant a lo de ses temperatures des juny... cert que ses màximes estan per davall de sa mitjana però ses mínimes no, i es promig de ses temperatures surt només unes dècimes per davall de l'habitual... Res, m'ho he mirat per damunt, a veure si aquesta tarda hi aprofundeixo una mica més!!   :-[  :P





Me sap greu discrepar però no hi estic d'acord.  ;) Sempre com he dit abans, fet referència exclusivament a les estacions de les que se'n te la mitjana des de 1970 segons estacions Aemet oficials, les dades de les mínimes són les següents.

Mitjana de temperatura mínima normal per a un juny a Palma: 14.6ºC, enguany 13.8ºC (casi 1ºC per sota;)
Mitjana de temperatura mínima normal per a un juny a Eivissa: 17.8ºC, enguany 17.4ºC (casi 0.5ºC per sota;)
Mitjana de temperatura mínima normal per a un juny a Maó: 17.2ºC, enguany 15.4ºC (més d'1.5ºC per sota;)

Mitjana de temperatura (suma de les màximes i mínimes/ nº dies del periode observat)
Palma 1.8ºC per sota de la mitjana
Maó 1.8ºC per sota de la mitjana
Eivissa 1.9ºC per sota de la mitjana




Gràcies per aclarir això del periode de l'aemet. Vaja un talls més raros que fan  ???


Ara ja entenc sa diferència, jo ho he fet per Palma - Portopí, i a jo me surt 1,1º per davall de lo "normal". segueix essent molt... així i tot m'havia equivocat passant un parell de dades...  :P