Naturalesa > Natura

Bolets de temporada

(1/4) > >>

embat:
Ja són aquí els primers exemplars de bolets. La pluja de tardor i el descens de temperatura respecte la temporada estival ha fet que treguin el nas.
Dijous dia 14 d'Octubre:
Blava vera (russula grisea):



Esclatassang (lactarius sanguifluus)



Cama-seca (cantarellus alborufescens)


Segurament, amb permís de les tricoloma terreum, els tres millors bolets comestibles de les illes.

tomeuuuu:
si això fos facebook, et diria: M'AGRADA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  ;D ;D ;D ;D ;D

grenotet:
sa "cama-seca" es lo que tambe se diu "picatornell"?

embat:

--- Cita de: grenotet en D’octubre 18, 2010, 16:28:47 p. m. ---sa "cama-seca" es lo que tambe se diu "picatornell"?

--- End quote ---
Podria ser perque cada localitat anomena de vegades els bolets amb noms diferents. Aquest bolet a Mallorca també li diuen picornell i espicatornell. Els catalans les diuen rossinyols i també vaquetes.  ;)

tomeuuuu:

--- Cita de: embat en D’octubre 18, 2010, 12:19:07 p. m. ---Ja són aquí els primers exemplars de bolets. La pluja de tardor i el descens de temperatura respecte la temporada estival ha fet que treguin el ...


Segurament, amb permís de les tricoloma terreum, els tres millors bolets comestibles de les illes.

--- End quote ---

Reprenent el fil d'això que dius dels tres millors bolets de les illes, jo coincidesc! Pero volia fer uns apunts:

L'altre dia vaig tenir una conversa sobre bolets amb menorquins i catalans residents a menorca i me varen comentar que aqui també si fan llenegues,un dels bolets més apreciats a catalunya, però desconegut per jo a mallorca... algú en té cap apunt per mallorca? Jo crec que no n'he sentit xerrar allà, tot i conèixer-lo...

Per altra banda,l'any passat me comentaren que aqui a menorca també s'hi fan ceps, un bolet senzillament boníssim i recomanable pels qui no l'heu tastat... però no sé si creure-m'ho, que trobau? A mallorca no es fan, o si?

Navegació

[0] Índex de Missatges

[#] Pàgina Següent

Go to full version