Autor Tema: Seguiment models  (Llegit 145874 cops)

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment models
« Respondre #45 el: De Gener 02, 2010, 19:50:53 p. m. »
La veritat que estan molt be els models, que punyeta.  ;D Molt, però que molt be. Esperem no es desbaratin.
Bon anàlisi Twin, Quique, Elea...xapeau. Jo no hi puc afegir gaire. Només dir que per mi es tracta d'una situació en que l'anticicló efectivament possibilita aquest trànsit al sud de la seva ruta habitual de les borrasques.
Hi ha algunes coses que m'agradaria comentar, com per exemple que és curiosa la posició de l'anticicló, que en certa manera me sembla una situació de bloqueig (amb flux bifurcat, Twin, treu el manual  ;D i posterior recorregut cap al sud, amb circulació en Omega...aquesta darrera és el que possibilitaria l'estancamanent de la borrasca a la mediterrània continuament alimentada pel corrent àrtic)
Estic amb voltros, d'entrada tampoc me pareix una siberiana.
I diria que me recorda al 85, amb les seves petites diferències (si hi hagués dues situacions iguales, el meteofrikisme seria més bo de fer  ;D ). 2005 crec que no te res a veure quant a gènesi de la situació i desenvolupament de la mateixa.

I sobretot m'encanta el sentit comú den Ponent, en Cap de fibló i en Zuco, així m'agrada, amb els peus a terra!  ;) . Hem de tenir seny, amics, però jo si vos he de ser sincer ja me comença a picar la panxa  ;D

Per cert, en aquesta casta de situacions, segons com vengui el flux i la seva persistència podem tenir una borrasca i una altra fins que se cansin de sortir-ne, vos record que la mediterrània en aquesta casta de situacions és ciclogenètica a més no poder  ;)

Desconnectat cap de fibló

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1065
    • Veure Perfil
Re: Seguiment models
« Respondre #46 el: De Gener 02, 2010, 20:11:02 p. m. »
Ja ho he comentat a s´altre foro,  en Murphy m´està jugant una mala pasada ;D (com sempre li agrada fer  ;D ) .  Resulta que la setmana pasada varem montar amb el meu germà, una escapada a Andorra per anar a veure neu amb els infants (ell tb té dos de 4 i 2 anys). Sortim dia 6 amb el barco de mitjanit i en cotxo cap amunt..... :P
Vos podeu imaginar lo que me pasa pel cap amb lo que mos pot venir damunt . Primer que si no serà una irresponsabilitat pujar amb segons quin temps trobem i segon....  no vull ni pensar amb nevadotes a Mallorca i jo cercant neu al Pirineu....  ;D ::) :P    Aiiii , aquest puta Murphy com juga amb noltros !!
Per altre banda podria ser una pasada per allà amb temp. de -12º  :-X

P.D:  Embat, si tú ja te comença a picar pesigolles sa pantxa ja me començ a posar nirviós !!!

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment models
« Respondre #47 el: De Gener 02, 2010, 20:30:39 p. m. »
Ja ho he comentat a s´altre foro,  en Murphy m´està jugant una mala pasada ;D (com sempre li agrada fer  ;D ) .  Resulta que la setmana pasada varem montar amb el meu germà, una escapada a Andorra per anar a veure neu amb els infants (ell tb té dos de 4 i 2 anys). Sortim dia 6 amb el barco de mitjanit i en cotxo cap amunt..... :P
Vos podeu imaginar lo que me pasa pel cap amb lo que mos pot venir damunt . Primer que si no serà una irresponsabilitat pujar amb segons quin temps trobem i segon....  no vull ni pensar amb nevadotes a Mallorca i jo cercant neu al Pirineu....  ;D ::) :P    Aiiii , aquest puta Murphy com juga amb noltros !!
Per altre banda podria ser una pasada per allà amb temp. de -12º  :-X

P.D:  Embat, si tú ja te comença a picar pesigolles sa pantxa ja me començ a posar nirviós !!!
:o jajjajjaja...ostres tu, quina mala llet en murphy.
Miquel, no has de passar pena, al Pirineu les infraestructures estan prou ben adaptades i no t'has de preocupar. No podreu fer segons que però te puc assegurar per experiència que anar pels pobles de per allà és una passada faci o no faci fred.
Hi sol haver llevaneus, Andorra és un lloc molt avançat, però jo crec que te convenen unes cadenes. I tranquil, fa fred a matar però a les tasques de per allà te posen un brouet i un vinet que te farà bullir les orelles...no saps l'enveja que me fas bergant  ;)

Desconnectat cap de fibló

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1065
    • Veure Perfil
Re: Seguiment models
« Respondre #48 el: De Gener 02, 2010, 20:41:36 p. m. »
Ja ho he comentat a s´altre foro,  en Murphy m´està jugant una mala pasada ;D (com sempre li agrada fer  ;D ) .  Resulta que la setmana pasada varem montar amb el meu germà, una escapada a Andorra per anar a veure neu amb els infants (ell tb té dos de 4 i 2 anys). Sortim dia 6 amb el barco de mitjanit i en cotxo cap amunt..... :P
Vos podeu imaginar lo que me pasa pel cap amb lo que mos pot venir damunt . Primer que si no serà una irresponsabilitat pujar amb segons quin temps trobem i segon....  no vull ni pensar amb nevadotes a Mallorca i jo cercant neu al Pirineu....  ;D ::) :P    Aiiii , aquest puta Murphy com juga amb noltros !!
Per altre banda podria ser una pasada per allà amb temp. de -12º  :-X

P.D:  Embat, si tú ja te comença a picar pesigolles sa pantxa ja me començ a posar nirviós !!!
:o jajjajjaja...ostres tu, quina mala llet en murphy.
Miquel, no has de passar pena, al Pirineu les infraestructures estan prou ben adaptades i no t'has de preocupar. No podreu fer segons que però te puc assegurar per experiència que anar pels pobles de per allà és una passada faci o no faci fred.
Hi sol haver llevaneus, Andorra és un lloc molt avançat, però jo crec que te convenen unes cadenes. I tranquil, fa fred a matar però a les tasques de per allà te posen un brouet i un vinet que te farà bullir les orelles...no saps l'enveja que me fas bergant  ;)
gràcis Miquel !   Sa veritat es que fa molta il.lusió. Tens raó que si a qualque cosa estàn avesats per allà es a neu. Segurament serà més perillós intentar anar a Lluc o Orient si les coses s´embruten per aquí.  Si tot va bé faré de corresponsal per allà.
Per`encara queda móoooolt  ;D :)

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #49 el: De Gener 02, 2010, 23:27:19 p. m. »
Sortida 18Z.

Una mica pitjor que la 12z, però no ens podem queixar.

Un poc més de mestral i menys precis.
La iso 0 arribaria el vespre de dia 6-dematí de dia 7. La iso -5 a última hora del dia 7 i matinada dia 8.

Màxim fred entre migdia de dia 8 i matí dia 9 (queda un món  :-\ ): -7 i -38, cota 0 (però no ens hem de fer il.lusions.

A veure que diu en 6 hores la 00Z.

Però, deman tranquilitat, no està del tot clar i encara poden venir desgràcies. La meva pregunta és, per què sempre que s´acosta la data lleven fred i en cap situació han augmentat fred?

Bé, moderació i a seguir models. Entre dilluns i dimarts ens podem començar a fer il.lusions.

**Recordar que tenim un episodi guapo de pluges per dia 4 i 5 de gener.

Embat, això de la teva panxa ha arribat a la meva  ;D
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment models
« Respondre #50 el: De Gener 03, 2010, 00:23:30 a. m. »
Bones!

Efectivament, han arribat les primeres rebaixetes, de moment subtils, però ja ens lleven una mica de fred a 850 hPa i , el que més por me fa a jo, ens possen mestralada i poca precipitació.

Vos dic en serio que sacrific 2ºC més a 850 hPa però amb gregal i precipitació en condicions.

Zuco, record algun episodi en el qual els darrers dies els models han incrementat el fred en altura o a 850 hPa. Per tant, de vegades sí que passa això de canvis "a millor"!

És tan mal de fer que nevi a cota 0!. Mirau que han de coincidir coses,..... :P

Bé, a seguir esperant actualitzacions!


Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #51 el: De Gener 03, 2010, 08:54:57 a. m. »
A la sortida de les 00Z,

augmenten una micona el fred i les precipitacions, respecte a la 18Z.
Tema fred, pràcticament una -8 a Palma, amb una -38. Bosseta de -40 a 50 km. al nord de Menorca.
Però el màxim fred quan ens donen pluja és de -7 i -37,5.

A veure, jo crec que entre demà i dimarts, si tot segueix igual, poden fer-nos a la idea d´allò que pot venir, abans no.
El tema precis, fins el dia abans, serà molt mal de predir.
Com han dit alguns, SENY, que hi ha altres models que no van tan optimistes.

No sé si vos heu fixat, però els ensembles tenen ara més dispersió que ahir, tots indiquen la baixada del mercuri, però van entre la -5 fins la -11. La sortida de control ens dóna una -10.

Salut.

**Com ha dit en Quique un parell de vegades, tenim una situació de pluges a darrera hora de demà i dimarts força interessant.
***Per cert! A la darrera sortida, crec que han avançat una mica el fred, ja que la iso 0 entra pràcticament tot el dia de reis, quan abans començava la matinada de dia 7.

És curiós, però el màxim fred i la màxima possibilitat de pluja és per dia 8, dia que comencem les escoles, seria interessant...  ;D
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #52 el: De Gener 03, 2010, 09:26:50 a. m. »
He mirat a Meteociel altres models. TOTS apunten a l´entrada freda, el que menys: GME/DWD amb una -4 únicament.

La majoria ens possen una -6. S´haurà de seguir.

Això sí, el meu favorit és el GFS.
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #53 el: De Gener 03, 2010, 10:22:48 a. m. »
Entre les 11h. i les 11:15h., nova sortida... (comença a les 10:30h. però no ha arriba fins els dies interessants fins aquesta hora)
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #54 el: De Gener 03, 2010, 11:32:21 a. m. »
A Mallorca ens arriba la -8,6 per dissabte dematí, però falten molts dies.

En aquesta sortida han llevat fred per dia 7 i per dia 8 dematí. Però han augmentat bastant les pluges... Això sí, -37, -38 a 500 hPa tot divendres.
Segons la pàgina que va possar n´elea, cota 0 des de divendres 9h. fins dissabte 18h., amb pluges dèbils.

No està del tot clar, deman prudència...
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment models
« Respondre #55 el: De Gener 03, 2010, 11:38:38 a. m. »
Jo estic amb en Quique, sacrificaria 2ºC i pot ser més amb la condició de tenir la humitat necessària i el vent en condicions per poder tenir precipitacions. Tanmateix serien de neu, abundantíssima, a la Serra. M'estim més veure ploure i observar un bon paquet de neu a la Serra, que no veure una nevadeta molt tímida a cota 0, amb una fredorada improductiva.

Be, en qualsevol cas, crec que podem destacar 2 episodis de precipitació interessants, el que comentau d'entrada i llavors un en vista a unes 36 hores després del primer. A veure les properes actualitzacions.

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #56 el: De Gener 03, 2010, 11:58:33 a. m. »
Tenc un dubte existencial bastant greu. Des de quan s'anticicló de sibèria en es mesos d'hivern es un anticicló dinàmic amb nucli càlid?  ::) ::)




A més, lo realment curiós es que en es principi es tracta d'un anticicló tèrmic des de tota sa vida, amb un nucli fred a 850hpa molt marcat. En canvi, a mesura que passen ses hores sembla com si arribas una massa d'aire més càlid que trastoca aquest anticicló convertint un anticicló tèrmic amb un que, segons el que se, te tota sa pinta de ser dinàmic.

Supos que es un fet bastant habitual, però es sa primera vegada que l'observ. Es més, mai m'havia passat pes cap que pogues passar aixo
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment models
« Respondre #57 el: De Gener 03, 2010, 12:10:36 p. m. »
Ostres, d'això que comenta en Twin, ni idea!  ??? . Això d'anticilons tèrmics i dinàmics no ho control gaire!  :P

El que sí estic d'acord i crec que ho han comentat en Twin i n'embat, és que l'arribada de tota aquesta massa d'aire fred a 850 hPa i a 500 hPa, en topar amb el Mediterrani han de donar lloc a ciclogènesis.

Me fa que quan quedin menys dies els models veuran alguna coseta més (me referesc a una petita borrasca que ara no intueixen) i això pot ser possitiu o negatiu, ja ho veurem.  ;)

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #58 el: De Gener 04, 2010, 19:11:59 p. m. »
Faré una mica d´anàlisi, basant-me en la sortida de les 12Z del GFS.

Demà, 5 de gener:

Temperatura 850 hPa: 5ºC
Temperatura 500 hPa: -22ºC
Geopotencial 850 hPa; 1350 mts.

Dia caracteritzat pels niguls i pluja. Segons aquesta darrera sortida, les pluges poden caure minsament de matinada i dèbils horabaixa. Puntualment moderades. El vent serà el dematí de S, fluix a moderat, girant el vespre a N-NE fluix a moderat.

La cota de neu alta. Pot ser a darrera hora del dia a uns 1400 mts.


Dimecres, 6 de gener:


Temperatura 850 hPa: 0-1ºC
Temperatura 500 hPa: -24,-26ºC
Geopotencial 850 hPa: 1350 mts.

Dia amb abundants niguls. Petita treva en quant a precipitació, pot ser dèbils de matinada (nit del 5 al 6).
Durant aquestes pluges de la matinada la cota de neu seria d´uns 1100 m. Al migdia, ja sense pluja, segons la sortida, la cota estaria devers els 900 m.
Vent fluix a moderat de tramuntana.


Dijous, 7 de gener


Temperatura 850 hPa: 1-2ºC (al vespre, -1)
Temperatura 500 hPa: -23,-24ºC
Geopotencial 850 hPa: 1300 mts.

És un dels dies amb més incògnites. S´ha de formar una baixa pels nostres voltants, i, depenent de la seva situació, el temps pot variar.
Aquesta darrera sortida ens dóna la baixa massa al damunt, per tant, tendriem pluges febles i moments de clarianes, fins i tot. Quan es retiri, l´aire fred entrarà molt ràpidament.
Però, aquesta baixa podria passar al S-SE de les Illes (situació que marcava la sortida d´avui 00Z i a les 06Z) i tendriem pluges abundants amb paquets de neu a cotes altes de la Serra, després de la retirada de la borrasca, els vents serien forts.

Aquest dia la cota de neu estaria durant el dematí a uns 1100-1200 mts. Al vespre ja baixaria fins els 900-800 mts.


Divendres, 8 de gener:

Temperatura 850 hPa: -3 (matinada), -5,-6 (dematí i tarda)
Temperatura 500 hPa: -30,-33 (matinada i dematí), -35,-36 (tarda)
Geopotencial 850 hPa: 1300-1350 mts.

Tampoc està massa clar el que farà. Però podria ser o no un gran dia. La darrera sortida del GFS marca precipitacions moolt dèbils al llarg del dia.
El vent serà moderat de mestral  :-\ :-\

Cota de neu de 500-400 mts de matinada i al llarg del dematí baixaria fins a la cota 100 mts. Al migdia la cota seria el nivell de la mar. PROBLEMA: Ha de ploure.
Per tant, jo crec que si precipités durant l´horabaixa d´aquest divendres ho faria a nivell de la mar en forma de neu, però tenim mestral.

--------

A partir d´aquí, especulacions segons la darrera sortida.

Dissabte i diumenge (dies 9 i 10 de gener):

Temperatures 850 hPa: -7, -9ºC
Temperatures 500 hPa: -35 (dematí dissabte), -28,-30 (tarda dissabte), -25,-20 (diumenge)
Geopotencial 850 hPa: 1350-1440 mts.

Segons aquesta sortida de precipitació res, vents secs moderats de mestral i molt de fred. Això sí, si hi hagués precipitacions, serien de neu a nivell de la mar fins diumenge dematí, diumenge horabaixa la cota pujaria a 400 mts.
Segons la sortida, l´onada l´allarguen o la fan més curta. Per tant, molt difícil de perfilar tot això. Repetesc, faig aquest pronòstic servint la sortida de les 12Z del GFS, comentant una entrada d´aire fred a 5-6 dies vista, això està molt mal fet  ;D.


----------------------------------------------------------------------

La situació en conjunt és força interessant, tendrem una onada d´aire fred de 1a divisió i durant dies les temperatures no arribaran als 9-10ºC. Amb vents moderats, les sensacions seran negatives moltes hores...
Recordar que aquest és el clima mediterrani, sempre pot haver-hi sorpreses..., inclús amb mestral, tot i aquestes són menys possibles.

Sortida rere sortida la cosa canvia, no està res clar. Quina por i quins nervis.

NO ENS PODEM QUEIXAR DE LA SITUACIÓ I A GAUDIR DE LA MÉTEO EN LA SEVA CARA MÉS FREDA QUE ES POT OBSERVAR PER AQUESTES LATITUDS D´EUROPA.

 ;)

(Deman disculpes pel "rollo macabeo arameo" que vos he fet. Si trobau alguna cosa malament m´ho podeu dir perquè jo no sóc massa bon analitzador...)
« Darrera modificació: De Gener 04, 2010, 20:12:31 p. m. per Zuco »
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat elea

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1611
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #59 el: De Gener 04, 2010, 20:59:09 p. m. »
Zuco buén resumen de los días que vienen.Has plasmado bien lo que muestran los modelos ahora mismo. ;)

A ver donde decide esa Baja situarse finalmente  ::)
Cuida, ama y respeta
cada ser vivo del planeta...