Autor Tema: Seguiment models  (Llegit 147073 cops)

Desconnectat Urtyk

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1258
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment models
« Respondre #990 el: De Gener 18, 2013, 09:39:53 a. m. »
Parece q los de la AEMET han entrado en razón y han activado los avisos justo cuando mandaba este mensaje XD
 

Las alertas de dias posteriores se elaboran cada jornada a partir de las 09:30.

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment models
« Respondre #991 el: De Gener 18, 2013, 09:43:52 a. m. »
Idò la DGemergencies ja pot fer feina limitant-prohibint els foguerons, que poden ser perillosos pel vent.

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Lenticular

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 344
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment models
« Respondre #992 el: De Gener 18, 2013, 10:08:42 a. m. »
GFS i Hirlam preveuren una devallada de pressió de fins a <975hPa a s'extrem oest peninsular... Ja n'hi ha
Seguiment a Twitter: https://twitter.com/DaniCapo_Meteo

El Temps a IB3TV

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment models
« Respondre #993 el: De Gener 18, 2013, 17:36:54 p. m. »
Els models intueixen possibilitat de convecció, per això a sa predicció de s'AEMET també podeu llegir possibilitat de tempestes per diumenge.

A més, això combinat amb es gir de llebeig a mestral sa matinada de dissabte a diumenge em fa pensar amb sa possibilitat que també tenguem alguna pluja en forma de calabruix
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re:Seguiment models
« Respondre #994 el: De Gener 18, 2013, 17:46:29 p. m. »
Si, de 1000 a 975 en 18 hores. En aquesta latitud és una autèntica barbaritat, s'ha de ser conscient d'això. Una barbaritat.
No pot passar mai de llis en un territori tan complicat orogràficament com la península.
La gran pregunta és com arribarà a l'entorn mediterrani. Poden passar vàries coses però les que semblen més factibles són que la baixa circuli passant pel nord de les Illes (en funció de si passa més o manco lluny tendrem una afectació o una altre) o que formi un centre secundari, cosa que no me pareix en absolut descabellat perquè ni seria la primera vegada ni les condicions del nostre redol són bones de pronosticar. Si això passa, sí que hi haurà un punt extra de vent violent i segons com una bona regada.

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re:Seguiment models
« Respondre #995 el: De Gener 18, 2013, 17:55:36 p. m. »
GFS a mesoescala sí intueix un nucli secundari. S'ha de seguir amb atenció. Però si s'acompleix, en parlarem una bona estona d'aquest mapa

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment models
« Respondre #996 el: De Gener 18, 2013, 19:05:24 p. m. »
Es GFS normal també veu es nucli secundari, almanco en es wetterzentrale jo el veig clarament. El que passa que no el tanca per un tema d'interpretació de sa isobara de 985hPa

Es fet que es nucli principal vagi cap al nord ja ho marcava Hirlam ahir, i jo no ho veig cap animalada, sobretot amb s'aspecte que presenten es 200 i 300hPa.

Aprofundiment mediterrani? En g-force en parla pes seguiment de situació actual. Jo no se que voleu que vos digui. Hi ha divergència en alçada suficient com perque passin coses, però es processos de ciclogènesi explossiva són un poc especials.

Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment models
« Respondre #997 el: De Gener 18, 2013, 19:08:55 p. m. »
Fan por aquests mapes, encara que ja comença a ser hora de deixar-los anar i començar a mirar el cels i els instruments. Com deis no podem prediure molt be el que passara, el que podem fer es aprendre del que passara.

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re:Seguiment models
« Respondre #998 el: De Gener 18, 2013, 19:58:16 p. m. »
Es GFS normal també veu es nucli secundari, almanco en es wetterzentrale jo el veig clarament. El que passa que no el tanca per un tema d'interpretació de sa isobara de 985hPa

Es fet que es nucli principal vagi cap al nord ja ho marcava Hirlam ahir, i jo no ho veig cap animalada, sobretot amb s'aspecte que presenten es 200 i 300hPa.

Aprofundiment mediterrani? En g-force en parla pes seguiment de situació actual. Jo no se que voleu que vos digui. Hi ha divergència en alçada suficient com perque passin coses, però es processos de ciclogènesi explossiva són un poc especials.
S'intueix molt be les inlfexions isobàriques, és ver, però en un model amb un gradient isobàric de 5 hPa veure com toca el centre d'una baixa tan petita és impossible. No som espcialment fan del GFS mesoescalar, però podria ser una bona eina si clava la posició de la baixa.
Estic amb tu amb això de l'altura. En aquests processos és la que comanda. Però no se fins a quin punt podem descartar que l'entorn mediterrani hi tengui cosa a veure. Complicat.
« Darrera modificació: De Gener 18, 2013, 20:35:55 p. m. per embat »

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment models
« Respondre #999 el: De Gener 19, 2013, 01:47:38 a. m. »
Jo segesc centrat en els models oceanics, i he descobert un de local del socib per a palma, i pareix que l'escala amb un maxim de 4m s'ha quedat curta:


Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Josemacawa

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 819
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment models
« Respondre #1000 el: De Gener 19, 2013, 09:46:49 a. m. »
Dades GFS 00z



Dona un temporal dur de llebeig, pel dissabte. El diumenge giraria a mestral. Pressio minima de 985 hpa. En quant a preci els acumulats podrien rondar els 20-30 mm.
Jo posaria una alerta taronja per forts vents per la nit de sa revetla. Ara veurem que fan
Donde consigues este mapa??
Palma-vivero

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re:Seguiment models
« Respondre #1001 el: De Gener 19, 2013, 09:51:26 a. m. »
Josemacawa , si entras aqui y miras en texto y no en grafico

http://www.meteopt.com/previsao/meteogramas/gfs-espanha

  ;)
La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/

Desconnectat Josemacawa

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 819
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment models
« Respondre #1002 el: De Gener 19, 2013, 12:03:25 p. m. »
Palma-vivero

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment models
« Respondre #1003 el: De Gener 19, 2013, 17:49:16 p. m. »
Els principals models confirmen moviment entre dimarts i dimecres. Per sa matinada d´aquest darrer, a poc més de 72h, es GFS ens posa bastantes precipitacions amb una injecció de -33º en altura. Als geopotencials no els hi donarà temps de pujar: a uns 1350 mts tendriem -1ºC o -2ºC.
Podria ser aquesta, al fi, sa bona per nevar?

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re:Seguiment models
« Respondre #1004 el: De Gener 19, 2013, 20:03:10 p. m. »
Els principals models confirmen moviment entre dimarts i dimecres. Per sa matinada d´aquest darrer, a poc més de 72h, es GFS ens posa bastantes precipitacions amb una injecció de -33º en altura. Als geopotencials no els hi donarà temps de pujar: a uns 1350 mts tendriem -1ºC o -2ºC.
Podria ser aquesta, al fi, sa bona per nevar?
Fins a 24h abans no me crec res i menys xerrar de cotes!. Haurem d'esperar!  ;)