Autor Tema: Seguiment mes de SETEMBRE 2014  (Llegit 97204 cops)

Desconnectat elea

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1611
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de SETEMBRE 2014
« Respondre #165 el: De Setembre 14, 2014, 12:14:25 p. m. »
buenos días, solo comentar que esto se está haciendo de cada vez, mas insoportable e interminable :P

hasta cuando?? Yo recuerdo septiembres secos, pero a su vez tan calurosos como este, no lo tengo en mi memoria. ???
Es que precisamente es lo que comentaba ayer en modelos...Dentro de 120h tendremos una anomalía de +8 grados a 850 hPa que durará hasta las 192h para Septiembre, a mí me parecen muuuuchos grados que se verán representados en superficie, y que vamos a sufrir en nuestras carnes...Nos queda bastante bochorno que pasar todavía me temo... >:( :-\ :-X

La culpa la tienen estas bajas Atlánticas insistentes, inamovibles, inmortales, hay una baja fría estancada al oeste de las costas de Portugal dando la tabarra una semana y lo que le queda! Quién haya apadrinado esa borrasca en la oficina meteorológica de Berlín estará contento  ;D Además se ve como el lunes la baja recibirá ''suministros'' en forma de una inyección de aire frío que la dará energía para un par de días más y hará que se profundice de manera considerable. El anticiclón de las azores se ha ido de vacaciones a los países Escandinavos y no parece tener muchas ganas de volver. Mientras estas bajas sigan campando a sus anchas por el Atlántico sin querer entrar de lleno en la península la dorsal va a dar guerra en el Mediterráneo occidental. Solo queda esperar y esperar, supongo que esta situación tendrá fecha de caducidad, la ciencia ficción ya no me la creo, durante este mes no han hecho más que retrasar los cambios, primero al 11, luego al 17 ahora al 22, a ver si por lo menos tenemos un par de tormentas de embat para hacer más amena la espera de cambios más destacables.
Bueno es que el problema es precisamente ese, que las bajas Atlánticas no circulan atravesando la península porque la máldita dorsal está muy muy fuerte...No hay anticiclones potentes que obligen a las bolsas de aire frío a debilitar la dorsal al atravesarlas..

Algunos ejemplos, la anomalía negativa de Tª frente a Portugal a 500 hPa es de -20, casi nada, aquí tenemos una anomalía positiva de 10, y la anomalía de Tª positiva a 850 hPa en el Mediterráneo dentro de unos días y con continuidad será de 8...Para flipar en colores...

La única esperanza a la que podemos agarrarnos es que cuando diga de entrarnos algo pasadas unas 2 semanas, con el Mediterráneo sin haber perdido Tª en ausencia de temporales, podemos ver cosas gordas gordas..
Cuida, ama y respeta
cada ser vivo del planeta...

Desconnectat Josemacawa

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 819
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de SETEMBRE 2014
« Respondre #166 el: De Setembre 14, 2014, 17:20:17 p. m. »
Si aun vamos a sufrir mucho pero ya llegara lo bueno con este mar a 27-28 grados cualquier bolsita de aire frio en octubre todo explotara eso seguro  ::)
Palma-vivero

Desconnectat jorda

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1626
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de SETEMBRE 2014
« Respondre #167 el: De Setembre 15, 2014, 01:59:22 a. m. »
Per si hi ha qualque meteomussol que no dormi i vulgui esplaiar la vista. Al nord de Mallorca (damunt la mar i sense gaire intenció d'arribar-nos) hi ha una llampegada fora mida.

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de SETEMBRE 2014
« Respondre #168 el: De Setembre 15, 2014, 02:55:02 a. m. »
A Barcelona hem tengut una tempesta molt interessant,  amb intensa activitat elèctrica. Ja era hora! He provat de fer fotos, però la precipitació i el vent ho ha posat molt difícil... de fet la precipitació ha sigut tan intensa que tot i la llampegada amb prou feinrs he vist una dotzena de descàrreguesp nigul-terra. Ara la tempesta, mig desfeta però encara viva, se dirigeix cap a voltros. Segons l'hirlam i el gfs aquests nuclis ja fa estona que s'haurien d'haver desfet, però confiem en el nostre brou mediterrani!

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re:Seguiment mes de SETEMBRE 2014
« Respondre #169 el: De Setembre 15, 2014, 06:58:46 a. m. »
Com diu en llevant, intensa tempesta per Barcelona que finalment devers les 4 i pico de la matinada ha afectat el NE de Mallorca deixant a les estacions d'AEMET 1,3mm a Lluc i 0,8 a Pollença

Bon dia
La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re:Seguiment mes de SETEMBRE 2014
« Respondre #170 el: De Setembre 15, 2014, 10:01:47 a. m. »
Bon dia!

No m'esperava que les tempestes baixassin tant de latitud. Han arribat a afectar, com deis, punts de l'extrem nord de l'illa.

Mínima avui de 22.3ºC, és una passada aquest setembre...

Ara 25.0ºC i un 76%.
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de SETEMBRE 2014
« Respondre #171 el: De Setembre 15, 2014, 10:28:07 a. m. »
Un company de sa feina m´ha dit que es veia un llamp cada dos segons aquesta nit desde Palma

Dir que al final a Montuiri vaig trobar 4 mm de s´altre dia

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re:Seguiment mes de SETEMBRE 2014
« Respondre #172 el: De Setembre 15, 2014, 10:30:23 a. m. »
ara que ho dius UETAM, ja tenc dades de lo que va ploure divendres als meus pluvios. no va ser tant com pareixia... va ser molt localitzat, 4mm  :-\

en 30 dies 4 mm, no hi ha res més a dir
La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de SETEMBRE 2014
« Respondre #173 el: De Setembre 15, 2014, 11:12:23 a. m. »
2 Grans notícies.

1.- Divendres vespre vaig tenir notícies d'un possible fibló a Porreres, que hauria succeït el mateix divendres horabaixa. No en confiava gaire, però dissabte vaig anar a veure la zona on presumptament havia impactat, i realment, els mals eren molt i molt locals, res a veure amb esclafits. (Per motius de privacitat no hi ha fotografies dels mals).

Dubtant entre un possible gustnado o un tornado F0 avui dematí he parlat amb un informador que m'ha contat el que havia vist el seu fill i el que s'havia vist de diversos indrets de Porreres (foravila majoritàriament). I tot pareix concordar amb un F0. Llàstima que no hi hagi cap imatge, perque hi ha gent que assegura haver vist l'embut penjar del nigul.

2.- S'Harmonie no és perfecte ni de molt. Sa tempesta que aquesta matinada ha arribat a ferir Pollença la s'ha menjada en patates. De fet, no preveia descàrregues elèctriques en aquell indret. Això significa que el model simulava la mort de la tempesta un cop aquesta hagués passat Barcelona. Esper que es tengui en compte aquest fet a s'hora de fer ses prediccions i emetre avisos.

Aquest error em desperta la curiositat sobre el funcionament de la interacció oceà-atmosfera en aquest model. A veure si les properes setmanes tenim més tempestes marítimes per comprovar si té problemes en aquest sentit.

Recordau que cada error d'un model és un niu d'esperança per quan mostren estabilitat :)
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re:Seguiment mes de SETEMBRE 2014
« Respondre #174 el: De Setembre 15, 2014, 14:04:13 p. m. »
2 Grans notícies.

1.- Divendres vespre vaig tenir notícies d'un possible fibló a Porreres, que hauria succeït el mateix divendres horabaixa. No en confiava gaire, però dissabte vaig anar a veure la zona on presumptament havia impactat, i realment, els mals eren molt i molt locals, res a veure amb esclafits. (Per motius de privacitat no hi ha fotografies dels mals).

Dubtant entre un possible gustnado o un tornado F0 avui dematí he parlat amb un informador que m'ha contat el que havia vist el seu fill i el que s'havia vist de diversos indrets de Porreres (foravila majoritàriament). I tot pareix concordar amb un F0. Llàstima que no hi hagi cap imatge, perque hi ha gent que assegura haver vist l'embut penjar del nigul.

2.- S'Harmonie no és perfecte ni de molt. Sa tempesta que aquesta matinada ha arribat a ferir Pollença la s'ha menjada en patates. De fet, no preveia descàrregues elèctriques en aquell indret. Això significa que el model simulava la mort de la tempesta un cop aquesta hagués passat Barcelona. Esper que es tengui en compte aquest fet a s'hora de fer ses prediccions i emetre avisos.

Aquest error em desperta la curiositat sobre el funcionament de la interacció oceà-atmosfera en aquest model. A veure si les properes setmanes tenim més tempestes marítimes per comprovar si té problemes en aquest sentit.

Recordau que cada error d'un model és un niu d'esperança per quan mostren estabilitat :)

Gràcies twin per aquesta informació. Bona darrera frase  ;D

Des de Campos mirant cap a Porreres un amic va veure lo que pareix ser un gustnado a simple vista (foto) i ell va dir que el veia rotar pero desconectat del nigul.

Salut
La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de SETEMBRE 2014
« Respondre #175 el: De Setembre 15, 2014, 14:25:41 p. m. »
Gustnados estic segur que tambe n'hi va haver algun. No veig viable que la quantitat d'informació referent a columnes de porqueria giratòries que m'arriba es corresponguin totes amb fiblons.

Ara bé, si a jo em diuen que l'han vist aferrat al nigul, jo vot per un F0.

Per cert, recordau que els fiblons en sí no són visibles. El que es veu es la porqueria que arrosseguen i la condensació de vapor d'aigua.
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de SETEMBRE 2014
« Respondre #176 el: De Setembre 15, 2014, 14:41:55 p. m. »

en 30 dies 4 mm, no hi ha res més a dir

Pues yo 0 mm en 30 días, ni una gota, nada, ni en julio y agosto es habitual estar tantos días sin ver llover en esta zona :(

Y lo que es muy triste, es tener que alegrarnos por que zonas del norte de Mallorca y del corazon de la sierra de Tramuntana reciban 0,5-1mm de una tormenta descarriada a pleno mes de septiembre, el campo debe estar pasando mucha sed mas aun con las altas temperaturas, por suerte este verano los incendios no están siendo los protagonistas

Ahora marco 30,5°C con un 69% de HR, cirrus y stratocumulus por la mañana algunos de los cuales con cierto desarrollo pasando a ser cúmulos Mediocris
« Darrera modificació: De Setembre 15, 2014, 14:47:17 p. m. per Meteomallorca »
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de SETEMBRE 2014
« Respondre #177 el: De Setembre 15, 2014, 21:04:43 p. m. »
Al final el día ha salido interesante, de camino a repaso veía cúmulos Mediocris y Congestus bastante imponentes hacia el interior, sexto día de nubes de evolución este mes (hoy no las esperaba). Luego por la tarde el cielo se ha ido enmarañando de cirrus con algunos fotometeoros (parhelio y halo parcial) y la puesta de sol ha acabado con un bello candilazo y un pilar solar poco definido, dejo un par de fotos  :D

Good night by MeteoMallorca, on Flickr

Candilazo! by MeteoMallorca, on Flickr

Candilazo! by MeteoMallorca, on Flickr

Candilazo! by MeteoMallorca, on Flickr
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de SETEMBRE 2014
« Respondre #178 el: De Setembre 15, 2014, 21:38:25 p. m. »
Preciosas fotos meteomallorca!

A Barcelona avui ha estat un dia molt més tranquil, tot i que cap al capvespre s'ha vist un bon cumulonimbus que afectava la província de Girona.

Desconnectat Vallca

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 650
  • Oregon BAR218HG (Sant Jordi - Palma)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de SETEMBRE 2014
« Respondre #179 el: De Setembre 15, 2014, 21:57:40 p. m. »
Molt bo tot el que penjau. Elea impresionante.

Respecte a la tormenta del 12 i que n'Elea i en Meteomallorca han documentat tan be, en vaig ver dos videos amb el meu mòbil. Els he ajuntat. El que veim al principi està clar, però el que vaig captar després? Que en pensau?

https://www.youtube.com/watch?v=zTT2VtxEXIc&feature=youtu.be
Twitter: @Jawallk