Autor Tema: I això on es????  (Llegit 114443 cops)

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: I això on es????
« Respondre #510 el: De Juliol 21, 2011, 11:43:05 a. m. »
a) La festa patronal del poble de la foto és el 29 d'agost, tot i que sembla que seria el dia 24 d'un altre mes, i el puig de darrera porta el nom d'un Sant?  ???

b) Aquest aqüeducte està a Ses Barraques, el turó del fons a la dreta és el puig de Son Talent i la foto està agafada del camí de Conilles (el que més endavant travessa el barranc de Son Cifre)
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat peredecancorb

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 166
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: I això on es????
« Respondre #511 el: De Juliol 21, 2011, 16:14:43 p. m. »
a) mmm, no sé a quin poble te refereixes!!  :P  Això deu voler dir que no has encertat!  ::)

b) Veig que es Puig de Son Talent el reconeixes des de qualsevol angle  :D  però aquest aqüeducte no està a ses Barraques ni sa foto està feta des Camí de Conies (si allà n'hi ha un me podries exactament on i l'aniré a veure!)

Vagi bé!

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: I això on es????
« Respondre #512 el: De Juliol 21, 2011, 18:07:21 p. m. »
Crec que en Perejal vol dir que és St. Joan
En aquesta jo deman sopes perquè no en tenc ni idea, la veritat soc incapaç de reconèixer res. Ni l'esglèsia ni cap relleu familiar o que pugui reconèixer de les sortides en bici  ;D

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: I això on es????
« Respondre #513 el: De Juliol 21, 2011, 20:48:38 p. m. »
Crec que en Perejal vol dir que és St. Joan
En aquesta jo deman sopes perquè no en tenc ni idea, la veritat soc incapaç de reconèixer res. Ni l'esglèsia ni cap relleu familiar o que pugui reconèixer de les sortides en bici  ;D

Si, apuntava a Sant Joan, amb el puig de Sant Nofre al fons.
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: I això on es????
« Respondre #514 el: De Juliol 21, 2011, 23:32:27 p. m. »
b) Veig que es Puig de Son Talent el reconeixes des de qualsevol angle  :D  però aquest aqüeducte no està a ses Barraques ni sa foto està feta des Camí de Conies (si allà n'hi ha un me podries exactament on i l'aniré a veure!)



Em recordava un que hi ha (restes) a la vora de Conies d'En Secorrat, que portava aigua de la font de Conies (just arran del torrent i ara crec que destroçada per la nova carretera) fins a les cases. Més que res pel paisatge de fons, perquè és molt més curt.
També havia suposat que era al terme de Manacor ... i quasi però no.

Crec que és a Can Parric i la foto estaria tirada de devers Sa Majorala, a la carretera des "Cruce" cap a Felanitx.
« Darrera modificació: De Juliol 21, 2011, 23:34:21 p. m. per Perejal »
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: I això on es????
« Respondre #515 el: De Juliol 22, 2011, 00:05:04 a. m. »
A un racó de la foto del poble incògnit ;D es veu la mar ... i la punta dels Malgrats  8)

Ergo el poble hauria de ser Es Capdellà, amb el puig del Cero just darrere.

Si és així hauria d'estar tirada de devers Son Claret, vora la carretera que baixa de Galilea  ::)
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat peredecancorb

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 166
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: I això on es????
« Respondre #516 el: De Juliol 22, 2011, 09:39:53 a. m. »
Ets un crack Perejal, has encertat de ple es poble i just has fallat per un poquet quan has dit des d'on està feta sa foto: és de ses cases de sa possessió de devora, Son Hortolà.

Te toca!

S'aqüeducte l'he posat un poquet a mala llet  :P. És dins es terme de Manacor i se troba en perfecte estat de conservació, ho vols tornar a  provar?

A Can Parric hi ha una sínia però no té cap aqüeducte associat, que jo sàpiga.

sa Font de Conies la vaig visitar ara deu fer dos mesos, estan arreglant ses cases i sa propietària m'ha dit que també volen arreglar sa font. No està dins es torrent sinó dins una caseta de marès pintada com si fos de maons vermells i brolla sempre amb força. Ara no sé si ho he somiat però potser sa darrera vegada que vaig passar sí que s'havien carregat part de sa canal però sa font hi és.

Desconnectat Vallca

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 650
  • Oregon BAR218HG (Sant Jordi - Palma)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: I això on es????
« Respondre #517 el: De Juliol 22, 2011, 13:56:48 p. m. »
Perejal te surts   8)
Twitter: @Jawallk

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: I això on es????
« Respondre #518 el: De Juliol 22, 2011, 20:36:21 p. m. »
A la tercera va la vençuda  ::)

La línia d'alta tensió que surt a la foto és la que va de la subestació dels Bessons cap a Son Talent. Els hivernacles són els de can Medina, les cases del turonet són les de Bandrís. Just a la dreta i fora de la imatge hi ha les cases des Pou Nou ( l'aqüeducte és el des Pou Nou, que salva el tàlveg incipient de sa Vall just abans del jaç del torrent de Manacor)

Mmmm... la foto està tirada del camí de Can Mendai  ;)
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: I això on es????
« Respondre #519 el: De Juliol 22, 2011, 20:49:24 p. m. »
Capdellà! que bo Perejal  ;D Jo que ho tenc a devora i que hi he passat mil pics no ho he reconegut, no se perquè me pensava que era pel llevant, vaig be jo  ;D

Desconnectat peredecancorb

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 166
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: I això on es????
« Respondre #520 el: De Juliol 23, 2011, 16:29:20 p. m. »
Ja sabia que no me fallaries Perejal, l'has clavada.

Quan me vares dir de sa zona de Can Parric tot d'una vaig veure que t'havies fixat amb sa línia d'alta tensió: ets un gran investigador!!

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: I això on es????
« Respondre #521 el: De Juliol 23, 2011, 20:34:49 p. m. »
Ja sabia que no me fallaries Perejal, l'has clavada.

Quan me vares dir de sa zona de Can Parric tot d'una vaig veure que t'havies fixat amb sa línia d'alta tensió: ets un gran investigador!!

Tenquiu!

Fa temps que no he estat per allà. Quan es va vendre es Pou Nou vaig intentar passar com ho havia fet sempre per davant les cases i seguir pel camí que surt per Can Medina just abaix de Bendrís. Vaig trobar unes barreres noves (estrany  ??? ) però sense pany al pestell. Vaig obrir, i quan tancava em va sortir un (crec que era un picapedrer  ::) ) que em va dir de tot i em feu tornar enrere. Entre això i que a can Medina tenen els cans a lloure (i jo un bon garrot  8) ) no he tornat per allà.
És una zona interessant amb una bona xarxa de camins per trescar (pots arribar a Petra sense tocar carretera) i vistes insospitades (per exemple de damunt es Morro, que separa sa Vall de sa Valleta)
Per haver-hi fins i tot hi ha un camí reial barrat, l'antic camí reial de Manacor a Santa Margalida, que a molts trams està perdut i al tram que es conserva (es Rafalet) el tenen tallat amb barrera, pany i clau  >:(
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: I això on es????
« Respondre #522 el: De Juliol 24, 2011, 23:00:51 p. m. »
Això era i no era
bon viatge faci la cadernera ...  :D  un caló que tenia pretensions de ser cala i no va estar a ple fins que als mapes va sortir com a Cala .....  ;D

Au venga si sabeu on és aquest caló pretenciós  ;)

FORÇA FORANA!!!

Desconnectat peredecancorb

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 166
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: I això on es????
« Respondre #523 el: De Juliol 25, 2011, 08:16:11 a. m. »
Així a primera vista me pareix na Magrana, devora sa urbanització de Porto Cristo Novo, però lo de Cala... me despista molt.

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: I això on es????
« Respondre #524 el: De Juliol 25, 2011, 10:26:00 a. m. »
Així a primera vista me pareix na Magrana, devora sa urbanització de Porto Cristo Novo, però lo de Cala... me despista molt.

La primera impressió és la bona  ;)

Efectivament és Na Magrana, però d'ençà que hi arribà la teranyina urbanística que creix com el carpobrotus ;D (de tres o quatre cases d'estiueig que hi havia a cala Anguila, reptant reptant s'han estès les urbanitzacions en un continuum que s'estén de s'Estany den Mas fins gairebé es Port) idò el topònim és "Cala Magrana" i així figura a mapes, indicadors ... i al Registre de la Propietat  ;D

Venga Pere, et toca  ;) 
FORÇA FORANA!!!