Autor Tema: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009  (Llegit 49097 cops)

Desconnectat Toni Esteva

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1127
  • Molí d'en Leu. Artà.
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #315 el: De Desembre 29, 2009, 12:37:10 p. m. »

Bon dia!

Jo flip, jo tenc una pressió de 1011 hPa.....
20.1 ºC

Per cert embat, jo personalment, anyor els teus comentaris al catmeteo, i et segueix aqui quan puc.
No dubtis que és el millor! Jo també entro aquí per seguir els seus comentaris.
Crònicons del Molí d'en Leu.
http://molidenleu.blogspot.com

*Col·laborador d'AEMET a les Illes Balears
i Soci de la SOMIB.
Estacions oficials a Artà i Campament dels Presos, Parc Natural de la Península de Llevant.

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #316 el: De Desembre 29, 2009, 18:15:17 p. m. »
Bona tarda

avui pensava que es brutal la variabilitat d'aquest mes de desembre. hem tengut de tot, avui calorades històriques, fa una setmana les minimes del any, temporal de tramuntana, de gregal, fa uns dies de llebeig, borrasques amb anticiclons intercalats... fris de tenir les dades dels dies que queden per fer unes gràfiques. Canvi climàtic??

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #317 el: De Desembre 29, 2009, 18:16:04 p. m. »

Bon dia!

Jo flip, jo tenc una pressió de 1011 hPa.....
20.1 ºC

Per cert embat, jo personalment, anyor els teus comentaris al catmeteo, i et segueix aqui quan puc.
No dubtis que és el millor! Jo també entro aquí per seguir els seus comentaris.

Completament d'acord!!

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #318 el: De Desembre 29, 2009, 18:45:40 p. m. »

Bon dia!

Jo flip, jo tenc una pressió de 1011 hPa.....
20.1 ºC

Per cert embat, jo personalment, anyor els teus comentaris al catmeteo, i et segueix aqui quan puc.
No dubtis que és el millor! Jo també entro aquí per seguir els seus comentaris.

Completament d'acord!!
Me fareu empegueir... ;) gràcies al·lots. Pot sonar pedant, però la veritat que jo vos trob també a faltar a voltros i a molta, molta, molta, gent del catmeteo  ;) de veritat que sí  :) Hi ha un grup genial per allà i esper que esteu amb el mateix bon rollo de sempre  :)

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #319 el: De Desembre 29, 2009, 18:51:20 p. m. »
Per cert, si impresionaven les mínimes, atenció a les màximes...d'escàndol. 23ºC a Capdepera i banyalbufar, 24 a Palma (UIB) i 25ºC a Pollença.  ??? ??? som al desembre, no?  ::)
A Alfàbia...cop de vent de Llebeig de 98km/h.  :o :o

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #320 el: De Desembre 29, 2009, 19:01:05 p. m. »
Bona tarda

avui pensava que es brutal la variabilitat d'aquest mes de desembre. hem tengut de tot, avui calorades històriques, fa una setmana les minimes del any, temporal de tramuntana, de gregal, fa uns dies de llebeig, borrasques amb anticiclons intercalats... fris de tenir les dades dels dies que queden per fer unes gràfiques. Canvi climàtic??

Cert el que dius.  ;)
Una de les claus que podriem anar a cercar és si aquesta variabilitat te res a veure amb un petit "caos" en la circulació atmosfèrica de les latituds mitjanes i possiblement la resposta la trobem en que l'anticicló de les Açores ha desaparegut del seu lloc habitual i ha estat substituït per una sèrie de baixes que de manera gairebé permanent s'ha mogut entre la costa gallega-portuguesa i voltants, enviant fluxes d'aire marítim de caràcter tropical a les Illes, entre línia i línia frontal.

En els moments en que semblava perdre força la borrasca atlàntica en guanyava la ciclogènesi mediterrània, amb pluges i neu...

L'índex NAO i AO, utilitzats per a mesurar precisament aquesta casta de circulacions (positives indiquen que hi ha alta pressió a Açores i baixa a Islàndia i negatives a l'inversa), donen resultats negatius des de principi de desembre. 

Desconnectat cap de fibló

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1065
    • Veure Perfil
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #321 el: De Desembre 29, 2009, 19:22:03 p. m. »
Jo dic lo mateix que tots, sense en Miquel això no es lo mateix.  ;)
Vaja quin desembre...   S´altre dia comentava que duim una temporadeta de temps ben raro. Ja sabem que es nostro clima es mólt irregular, però lo d´enguany tela.
El setembre aigo a manta sense aturar, octubre i novembre, el mesos més plovers , quatre gotes i monotonia casi estival, de cop arriba el fred  i ara aquest desembre que , com diu en metar més irregular no pot ser...

Desconnectat elea

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1611
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #322 el: De Desembre 29, 2009, 19:48:38 p. m. »
Bon dia:

He perdido hoy 3 kilos trabajando, que calor  :P....

Yo me uno a los que entran aquí por Embat ;) Aunque hay que dar las gracias también a este foro que nunca nos ha fallado  ;)

Catmeteo lo tengo abandonado aunque leo todos los días los comentarios, he estado ocupado instalando 2 nuevos sistemas operativos, Windows 7 en mi máquina y en el equipo de la estación....

El última día del año, Jueves, veo que tenemos bastantes parámetros convectivos, con la aproximación de una Baja de 984 Hpa situando su centro el Jueves a las 15h en el Cantábrico, unos 200 Kms al N de la costa, y con trayectoria E.Tendremos humedad del 60-80% a 850 hPa y 700 hPa y 80-98% a 925 hPa y 500 hPa.Y el nivel de Equilibrio de Temperatura será de -40ºC, podríamos tener descargas eléctricas ...

El viento a partir de la tarde del Jueves de componente O puede ser :o

Antes de esto el frente que barre la península se quedará al N según los modelos  :-\
Cuida, ama y respeta
cada ser vivo del planeta...

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #323 el: De Desembre 29, 2009, 19:59:29 p. m. »
Gràcies pels comentaris...no se que dir-vos  :) de veres que gràcies.

És cert que els models i el sentit comú diuen que el front és poc actiu i passa pel nord anit...però si mirau el radar vos en dureu una grata sorpresa...que arruinarà la previsió  ;D Al manco la meva  ;D

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #324 el: De Desembre 29, 2009, 20:02:38 p. m. »
Molt bona explicació Miquel!!

Abans del que comenta n'elea, pareix que el front ens arriba viu i s'esta reactivant. Se comenta a l'altre fòrum que ja plou a esporles i que pareix que se veuen llamps. Tothom a mirar el radar!!

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #325 el: De Desembre 29, 2009, 20:03:22 p. m. »
hem escrit a la vegada.

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #326 el: De Desembre 29, 2009, 20:07:04 p. m. »
19:50local


Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #327 el: De Desembre 29, 2009, 20:08:33 p. m. »
el mes raro d'aquesta imatge es que per una vegada les taques de preci son a sobre les illes i no damunt els canals maritims. Aqui ha d'haver un efecte orogràfic que ha reactivat el front

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #328 el: De Desembre 29, 2009, 20:19:05 p. m. »
Bones al·lots!

Me pas per aquí també per fer seguiment a dues bandes!.
En primer lloc, reafirmar el que ha dit altre gent amb el tema de n'embat. Sense les seves aportacions l'altre foro en perd molt.

Afortunadament, la informàtica, la tv i l'existència d'aquest foro ens permeten seguir gaudint d'ell, tot i que personalment moltes de vegades no tenc temps de seguir dos foros simultàniament.

Bé, en quant a seguiment comentar que m'ha sorprés i molt el moviment d'aquesta línia de precipitació i l'aparició d'algunes descàrregues. SI TENIM UN VENT DE PONENT DE NASSOS!  ???

Buf, jo reconec que no tenc ni idea de meteo perquè en el meu capet no entra reactivació de pluges amb vent de ponent!  ???

Bé, ara a veure qué dóna de si en el Nord de Mallorca aquesta linia!  ;)

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #329 el: De Desembre 29, 2009, 20:36:24 p. m. »
Bones!

Comentar que llegesc el foro cada dia, quines aportacions que fa n´embat  :o . Quant l´anyoram a Catmeteo...

Impressionant sa calor que ha fet avui, IMPRESSIONANT. La mínima tropical a Banyalbufar  :-X (Una cosa, embat, amb les pluges dels darrers minuts, haurà baixat la mínima allà i al final no es farà mínima tropical? Gràcies).

18,0ºC
83%
1009,1 hPa
W, 5 km/h (hem arribat als 42 kph)

Màxima de 18,9ºC (no em puc queixar)
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com