Autor Tema: Efecte optic  (Llegit 2365 cops)

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Efecte optic
« el: De Febrer 07, 2010, 18:41:09 p. m. »
Ve copiat del cazatormentas, pero aixo esta escrit en castella

probadlo. os vais a quedar flipaos.

http://www.neave.com/strobe /

Pincha en este enlace, luego pincha sobre las palabras "neave strobe", mira al centro de la pantalla durante 20 segundos contarlos mentalmente, y después mírate la mano con la que manejas el ratón y miras a tu alrededor, veras...

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: Efecte optic
« Respondre #1 el: De Febrer 09, 2010, 23:03:12 p. m. »
Això es diu "post-efecte negatiu"

N'hi ha de molt impactants, ja que no només afecta a la percepció del moviment, si no també del color.

N'hi ha un que vaig descobrir fa temps a la platja. Agafava arena eixuta amb les dues mans i la deixava sortir per una petita obertura al centre. Si fitxava la vista durant uns trenta segons al punt on fugia l'arena de les mans i després mirava la copa dels pins que hi havia a prop tenia la vívida impressió de que els pins "s'inflaven" (de dins cap a fora --> moviment contrari al dels grans d'arena de les mans; l'efecte també es potenciava per la diferència de color, l'arena blanca --> els pins foscos)  :D
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Efecte optic
« Respondre #2 el: De Febrer 10, 2010, 10:13:49 a. m. »
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D quin mareig

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: Efecte optic
« Respondre #3 el: De Febrer 10, 2010, 12:32:24 p. m. »
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D quin mareig

La primera vegada em va espantar una mica, ja que l'efecte era molt intens. Com que era a la platja el primer pensament va ser que "m'havia entrat el Sol al cap", com diuen els majors  ;D, i m'estava marejant. Per sort, vaig recordar haver llegit un article a "Investigación y Ciencia" sobre el post-efecte negatiu i vaig filar. Llavors va durar un temps que contínuament feia "experiments", mirant com es produïa l'efecte variant el fons, amb el resultat de que mirant els pins era quan resultava més degut al contrast entre el clar de l'arena i el fosc dels pins. També vaig esbrinar que hi influïa la textura. La "granulació" aparent de les fulles del pins a mitja distància era semblant a la dels grans d'arena de les mans.

Off-tòpic: Parlant d'experiments, estic fent proves amb el plasma i els microones. De moment ja he arribat a temperatures com per fondre el vidre del cul del tassò (sense fer petar el microones  ;D) El "misto" té dues funcions: eliminar l'oxigen de l'interior del tassó i generar per combustió CO2 i vapor d'aigua. Aquest darrer és l'important, ja que els microones el que fan és excitar les molècules de H2O. Quan arriben a una temperatura crítica, passen a l'estat de plasma i si tens el llum apagat, la claredat ilumina tota la cuina  ;D . Per altra banda, quan augmenta la temperatura, el vidre passa de ser aïllant a ser un conductor elèctric però no gaire efectiu, generant una resistència que fa pujar més la temperatura del vidre fins a fondre'l.
Un dia posaré fotos (de l'experiment o del microones "fregit"  ;D )
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Efecte optic
« Respondre #4 el: De Febrer 10, 2010, 16:33:52 p. m. »
Això del misto jo ho he vist amb els meus propis ulls. L'efecte és bastant espectacular, però la veritat que pareix que el microones ha de petar.  ;D
Gràcies per l'esxplicació  ;)

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: Efecte optic
« Respondre #5 el: De Febrer 10, 2010, 19:28:06 p. m. »
Això del misto jo ho he vist amb els meus propis ulls. L'efecte és bastant espectacular, però la veritat que pareix que el microones ha de petar.  ;D
Gràcies per l'esxplicació  ;)

Si, jo ho vaig aprendre de "Calabruix"  ;)
FORÇA FORANA!!!