Autor Tema: Seguiment mes de MAIG 2010  (Llegit 59675 cops)

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de MAIG 2010
« Respondre #135 el: De Maig 03, 2010, 20:58:17 p. m. »
Fixau-vos en el radar, se torna animar per la badia. És un no aturar  ::)
Ja sense manies...aquesta vegada hem viscut un temporal de pluges històric. Hi ha dades de rècord en un episodi propi de la tardor.
En Llevant va dir ahir que tenia el cuquet a la panxa...bergant, el cuquet t'ha funcionat  ;D Cuquet que tornarem a tenir perquè també sabem que no ha acabat. Efectivament vivim moments que feia temps que no viviem en un Maig i en molts d'anys. I per rematar, demà podriem parlar de neu a la Serra de Tramuntana  ;D Una passada   ;D

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de MAIG 2010
« Respondre #136 el: De Maig 03, 2010, 21:05:45 p. m. »
Impressionants els 150 litres de s'Albufera!!! Algú té el registre de Lluc?
80 fins a les 18.00 UTC   ;)

Gràcies! sense cap dubte ha estat un dia meravellós, pluja forta i persistent, i a més amb tempesta, que més podem demanar ;D Ara a veure mem que passa el vespre. Per cert, demà haurem de tornar a treure la jaqueta de l'armari.....

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de MAIG 2010
« Respondre #137 el: De Maig 03, 2010, 21:11:38 p. m. »
Si, històric a ses zones fora de sa serra de tramuntana. Jo personalment m´esperava més litres tant a sa meva zona (60 per ara) com a sa de Lluc (80 que ha dit n´embat). No crec que lo d´avui passi a s´història per sa serra (de moment, que no ha acabat...)
En veure demà sa bolla blanca igual se me lleva tot es mono de cop  ;D Telefonaré als militars de bon matí per a que me contin...


Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de MAIG 2010
« Respondre #139 el: De Maig 03, 2010, 21:21:36 p. m. »
Ido jo tanta sort que era per sa UIB, perque sino m'hagues quedat amb dos pams de nassos, perque per Porreres ha plogut ben poc.

Ara bé, Porreres limita amb Sant Joan i alla hi ha fet 100mm.

Si aquests 100mm s'haguessin recollit a sa zona de Porreres hagues estat grandios, pero vaja, el que he disfrutat per ciutat no esta escrit.

S'Albufera deu haver crescut un parell de quarterades avui ;D ;D
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de MAIG 2010
« Respondre #140 el: De Maig 03, 2010, 21:52:10 p. m. »
El meu poal-pluvio marca uns 85mm d'aigua, bastant mes creible que els 44 de la meva automàtica, que no se du gaire be amb les pluges molt intenses. L'episodi actual es historic, i si com deis ara vendra de tramuntana, al nord poden recollir-se 300mm en 48h a pollença o llocs de la serra.

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de MAIG 2010
« Respondre #141 el: De Maig 03, 2010, 22:00:59 p. m. »
Per Marratxí se comença a sentir amb certa força sa tramuntana, i de fet fa sensació de bastant de fred...!!

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de MAIG 2010
« Respondre #142 el: De Maig 03, 2010, 22:08:49 p. m. »
El meu poal-pluvio marca uns 85mm d'aigua, bastant mes creible que els 44 de la meva automàtica, que no se du gaire be amb les pluges molt intenses. L'episodi actual es historic, i si com deis ara vendra de tramuntana, al nord poden recollir-se 300mm en 48h a pollença o llocs de la serra.
Realment si entra la tramuntaneta ploranera serà escandalós. ;D
 Jo no és per fer el contrari a n'en Gregal,  :) però la Serra no només és Soller i Escorca  ;) Pollença ho és per exemple i el Port de Pollença també i no és cada Maig que tenguin 100 litres en 12 hores. El mateix poden dir a Esporles, Alaró, etc (també Serra de Tramuntana)...els seus registres són històrics en un mes de Maig. I me mor de ganes de veure que tenen els pluvios de la Serra i de Superna perquè encara hi pot haver sorpreses majúscules. I queda demà!!!  :o
Però si és històric és sobretot per haver batut rècords de pluja anuals al raiguer, pla i Palma: Aeroport, Algaida, etc... :o
No és històric a Menorca, Eivissa...

Desconnectat EsCos

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 401
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de MAIG 2010
« Respondre #143 el: De Maig 03, 2010, 22:10:26 p. m. »
Bona nit bona gent!!

Anem per parts:

Precipitació del dia d'avui fins aquests moments al nucli de Selva: 131,6 litres (nou rècord del pluviòmetre que tardaré molt a superar...)

A Inca no se lo que ha plogut, supós que superant els 100 litres, i com a mínim dos torrents que passen per Inca s'han desbordat (el Torrent de Cantabou o Mandrava i el Torrent/siquia de Mancor).

A la carretera de Inca a Selva ha caigut part d'una marjada dins la pròpia carretera cosa que ha donat una circulació només per un carril una estona. També per aquesta carretera que pogut veure torrents que mai havia vist correr (i que desconec el seu nom) i tots passaven per damunt la carretera. També hi havia camps literalment anegats, crec que ha pogut fer molt de mal a l'agricultura.

Venguent de la UIB m'he aturat a veure alguns torrents relativament més grans que els que he dit abans: el Torrent de Solleric, el Torrent d'Almadrà i el Torrent de Massanella, però encara que duen aigua, no en duien tanta com me pensava.

El GFS marca bastanta precipitació per avui vespre, amem que acaba passant perquè com plogui un poc més mos haurem de comprar una barca cadescún  ;D ;D ;D

Salut i bona nit!!!

Pd: demà dematí informaré la precipitació total d'avui (per si plou un poc més) i la precipitació d'avui vespre a partir de les 00:00h  8) 8) 8) 8)

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de MAIG 2010
« Respondre #144 el: De Maig 03, 2010, 22:23:29 p. m. »
Si estic d´acord Miquel, me referia en termes anuals  ;) Aquí també és històric per ser maig, la preci acumulada en un sol dia. Me referia a nivell global i particularment als meus "dominis" ;D

Aquí ja bufa sa tramuntana i va ploguent. D´aqui dues hores teòricament entra sa iso +1.8ºC. Estarem expectants, demà arriba a entrar sa -1ºC. Si amb això precipita, sa cosa baixaria  ;D


Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de MAIG 2010
« Respondre #146 el: De Maig 03, 2010, 22:26:52 p. m. »
Recodau es maig de fa dos anys, que va batre veritables records !!!
si, però per persistència de temporals, no per unes precipitacions tan exagerades com lo d'avui
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de MAIG 2010
« Respondre #147 el: De Maig 03, 2010, 22:29:52 p. m. »
Per aquí s'ha obert molt el cel ara, el vent veritablement ha fet net!

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de MAIG 2010
« Respondre #148 el: De Maig 03, 2010, 22:31:38 p. m. »
Recodau es maig de fa dos anys, que va batre veritables records !!!
si, però per persistència de temporals, no per unes precipitacions tan exagerades com lo d'avui
Si, aquell maig em caigueren 35 mm tres dies seguits, però lo d´avui ha estat el doble en un.