Autor Tema: Seguiment mes de MAIG 2010  (Llegit 59177 cops)

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de MAIG 2010
« Respondre #15 el: De Maig 02, 2010, 19:32:48 p. m. »
Bones!

Avui he dinat per Palma i hem tengut una mica moviment per Vilafranca. L'embat ha fet de les seves i s'han generat nuclis que han deixat 8,8mm per aquí. No ha plogut amb gran intensitat ja que la intensitat màxima ha estat de 41mm/h!


Estic content perquè aquesta primavera ja hem tengut dues vegades formació de precipitacions per embat i totes dues ocasions hem rebut per Vilafranca!  ;D

Ara a veure que passa demà!


Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de MAIG 2010
« Respondre #16 el: De Maig 02, 2010, 20:18:46 p. m. »
Bueno, mem que ens depara aquesta situació. Tenc molta fam de tempestes!! Vull llamps i trons!! Correigu-me si m'equivoc, però crec que la darrera tempesta amb activitat elèctrica destacable va ser la de la nit del 31 de gener a l'1 de Febrer, això són moltes setmanes ja! Jo crec que ja toca!

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de MAIG 2010
« Respondre #17 el: De Maig 02, 2010, 20:22:12 p. m. »
La veritat que no estaria malament sentir remor de trons, si no no seria primavera  ;D

Per cert, l'actualització de les 12.00, al meu parer, crec que és la millor de totes les que he vist per ara, ja no tan sols per la posició de la baixa (faria un recorregut perfecte) sinó per la durada de l'episodi  :o

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de MAIG 2010
« Respondre #18 el: De Maig 02, 2010, 20:44:58 p. m. »
Efectivament, molt bona la sortida del GFS però és que el DWD no està gens malalment tampoc.

Fa una estona he xerrat amb en Twin i m'ha comentat que al seu pluvio de foravila ha recollit 26mm (perdona per donar l'exclussiva!) :o :o :o :o :o :o.  A Porreres 5mm, a Vilafranca 9mm i al seu pluvio a 2 Km de Porreres 26mm!

Joder, és la 2ª vegada que passa una cosa similar!. Això s'haurà d'estudiar si se torna a repetir en condicions similars!

Per altra banda, hem comentat també una mica la situació que se'ns aproxima i hem destacat el fet que una -26ºC a 500hPa (dimarts dematí), això pot ser una bomba perquè ja som a principis de maig!

A veure si tenim sort i veim bones tempestes!  ;)

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment mes de MAIG 2010
« Respondre #19 el: De Maig 02, 2010, 21:45:40 p. m. »
 ;D ;D ;D

Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat elea

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1611
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de MAIG 2010
« Respondre #20 el: De Maig 02, 2010, 21:49:00 p. m. »
Un nivel 2 de Estofex no lo ponen así como así, de hecho hace tiempo que marcaban un nivel 2.Luego intentaré traducirlo pero parece que viene fuertecito, 100 mm en 12 horas...Veremos.

Yo ya tengo todo apunto por si esta noche hay tronada de madrugada como apuntaba Twin.
El nivel de equilibrio de temperatura será de -30ºC para esta noche, las descargas eléctricas están garantizadas se supone, de formarse desarrollos como indican los modelos claro....
Cuida, ama y respeta
cada ser vivo del planeta...

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de MAIG 2010
« Respondre #21 el: De Maig 02, 2010, 22:15:46 p. m. »
Bones,
esteim davant una oportunitat que costa molt veure: Nevar per Maig. De fer-ho, seria realment històric. Va ocórrer el 8 de maig de 1991 quallant a 1.100 mts, i ja va ser considerat com un fenòmen extraordinari, que feia 50 anys que no es veia. Després una tempesta a principis de maig de 1997 també va deixar veure neu adalt de tot, però sense aferrar.

Els darrers mapes ens claven un interval entre 0/+1ºC a 1380 mts dimarts dematí, i amb valors negatius de cara a dimecres, i una -27º en altura.Crec que podem veure enfarinada històrica per tardana.
Dijous de la setmana passada vaig col.locar una garita homologada (caseta) al Puig Major, i registrarà aquesta situació a la perfecció!!!
I de pluges... així com se col.loca sa baixa, són registres de 3 dígits a la major part de la serra de tramuntana.

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de MAIG 2010
« Respondre #22 el: De Maig 02, 2010, 22:21:41 p. m. »
I a tot plegat la mar ja no està freda, cosa positiva. Pareix que a les Pitiüses i bona part de Mallorca ronda els 20ºC  :) i una humitadassa enorme a capes baixes. Un factor a tenir en compte quan hi ha tota aquesta inestabilitat que apuntau. Ara mateix hi ha nuclis convectius actius que parteixen de la costa valenciana. No pareix absurd que puguin arribar, però crec que els que de veritat ens afectaran encara s'han de formar  ::)

Aquest pluvio den Twin és tot un descobriment.  ;D Ja l'hi vaig dir un pic però l'hi torn a repetir...alerta que enganxa!  ;D I la veritat, és a un lloc estratègic per a recollir el que cau per convergència a l'interior de Mallorca. Genial aquest nou pluvio ;)

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de MAIG 2010
« Respondre #23 el: De Maig 02, 2010, 22:27:32 p. m. »
Bones,
esteim davant una oportunitat que costa molt veure: Nevar per Maig. De fer-ho, seria realment històric. Va ocórrer el 8 de maig de 1991 quallant a 1.100 mts, i ja va ser considerat com un fenòmen extraordinari, que feia 50 anys que no es veia. Després una tempesta a principis de maig de 1997 també va deixar veure neu adalt de tot, però sense aferrar.

Els darrers mapes ens claven un interval entre 0/+1ºC a 1380 mts dimarts dematí, i amb valors negatius de cara a dimecres, i una -27º en altura.Crec que podem veure enfarinada històrica per tardana.
Dijous de la setmana passada vaig col.locar una garita homologada (caseta) al Puig Major, i registrarà aquesta situació a la perfecció!!!
I de pluges... així com se col.loca sa baixa, són registres de 3 dígits a la major part de la serra de tramuntana.
Ostres tu per aquí  ;D  ;D
Alerta Gregal, només un apunt, mira't els mapes del vespre del 6 al 7 de Maig de 1985. Son Torrella, reportà aquell dia neu granulada  ;) Per tant, al cim del Puig Major, molt possiblement també fos neu. Què en diu el quadern den Llampforcat, és rao que no surti  ???

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de MAIG 2010
« Respondre #24 el: De Maig 02, 2010, 22:36:34 p. m. »
Bones,
esteim davant una oportunitat que costa molt veure: Nevar per Maig. De fer-ho, seria realment històric. Va ocórrer el 8 de maig de 1991 quallant a 1.100 mts, i ja va ser considerat com un fenòmen extraordinari, que feia 50 anys que no es veia. Després una tempesta a principis de maig de 1997 també va deixar veure neu adalt de tot, però sense aferrar.

Els darrers mapes ens claven un interval entre 0/+1ºC a 1380 mts dimarts dematí, i amb valors negatius de cara a dimecres, i una -27º en altura.Crec que podem veure enfarinada històrica per tardana.
Dijous de la setmana passada vaig col.locar una garita homologada (caseta) al Puig Major, i registrarà aquesta situació a la perfecció!!!
I de pluges... així com se col.loca sa baixa, són registres de 3 dígits a la major part de la serra de tramuntana.
Ostres tu per aquí  ;D  ;D
Alerta Gregal, només un apunt, mira't els mapes del vespre del 6 al 7 de Maig de 1985. Son Torrella, reportà aquell dia neu granulada  ;) Per tant, al cim del Puig Major, molt possiblement també fos neu. Què en diu el quadern den Llampforcat, és rao que no surti  ???
ueeei  ;D Extrany, no ho té. Podria ser perquè a Sóller va entrar mestralot i quasi no tenguerem res. Però si tu ho dius, si, és factible,apart els mapes donaven isos fredes. Però era mestralot i aquí no es degué notar, pot ser  ;D Saps si quallà?
El que Si puc assegurar és que sa de 1991 se´n du la palma de ses històriques de maig (va enfarinar sa part alta de l ofre i tot),a  veure si aquests dies en tenim una parescuda  ;D
« Darrera modificació: De Maig 02, 2010, 22:47:32 p. m. per Gregal »

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de MAIG 2010
« Respondre #25 el: De Maig 02, 2010, 22:39:31 p. m. »
Sí vaig llegir, al retall de premsa de 1991, que per Sóller es considerava històrica de 50 anys. Imagin que de 1985 estaven ja massa empatxats de neu i no recordarien aquest detall  ;D O a lo millor hauria aferrat al Puig Major i al Penyal des Migdia no, i a vista de Sóller no es veuria, no és el primer pic que passa  ;D Ses vegades que hauré partit a nes port de Sóller al carrer de Bèlgica per ratificar nevades, quan a sa bolla aferrava i al Penyal no...  ;D (és s´unic carrer de Sóller on es veu sa bolla)

Sa previsió que ens ha tret meteocat és....  :-X  :

Illes Balears:
ràpidament durant la matinada la nuvolositat augmentarà i el cel quedarà molt ennuvolat o cobert per la resta del dia. S'esperen precipitacions d'intensitat entre feble i moderada, localment fortes i amb tempesta. Les quantitats acumulades seran molt abundants o localment extremadament abundants. Les temperatures mínimes baixaran de manera entre lleugera i moderada i es donaran al final del dia, les màximes baixaran de manera acusada. Fins a migdia bufarà vent moderat de component est, a partir d'aleshores entrarà component nord a l'oest de l'arxipèlag mentre que a la resta serà de components sud i est fins al vespre, quan també girarà a nord; al llarg de la tarda el vent passarà de moderat a fort amb cops molt forts. Tot i això, durant la tarda el vent serà a estones fort i ratxejat, de direcció variable. La situació marítima s'alterarà notablement i durant la primera meitat del dia augmentarà ràpidament de marejol a maror, a la tarda passarà a forta maror amb àrees de maregassa. Mar de fons de sud-est a nord-oest a les Pitiüses i Mallorca i a est-nord-est a Menorca.
« Darrera modificació: De Maig 02, 2010, 22:41:15 p. m. per Gregal »

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de MAIG 2010
« Respondre #26 el: De Maig 02, 2010, 22:47:17 p. m. »
Bono jo vaig a dormir que estic mort. Anyorava aquest pessigolleig que sento quan estem davant una situació potencialmente explosiva. Sé que no esteim en octubre però com bé dius Miquel la mar ja està a 20ºC i pot ser més que suficient si hi ha humitat, i pareix que sí que n'hi haurà.... ;D Res, bona nit, i a mem si ens desperta un tronarro

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de MAIG 2010
« Respondre #27 el: De Maig 02, 2010, 23:21:25 p. m. »
Jo demà no tenc feina, així que encara estaré una estona més per aquí a veure com evoluciona el que hi ha per la costa Valenciana.

De moment, encara està lluny!


Desconnectat EsCos

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 401
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de MAIG 2010
« Respondre #28 el: De Maig 02, 2010, 23:29:20 p. m. »
Mare meva!! ara he vist lo que mos espera dema  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

S'estofex diu que estarem a una zona baroclínica i per això podem acumular bastants mes litres que lo normal...(si no vaig malament)

Per ara estare mirant parametres i fent un poc de friki que aquesta situació es massa interessant  8) 8)

Salut!!

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de MAIG 2010
« Respondre #29 el: De Maig 02, 2010, 23:34:09 p. m. »
Per es foro de cazatormentas, hi ha gent,  que esta pensant amb jo, vent es mapas i mo comentan.
Cosa que sol pasar sovint per es bon rollo que hi ha entre tots a aquell foro