Bones,
Be, com ja sabeu avui a les 12 s'ha tancat s'aeroport de Palma i també el de Son Bonet. Ho he viscut al aeroport i ningu s'imaginava mai que això pogues passar. hi han milers de persones tirades al aeroport en alguns casos des de dijous!
Ara fa una estona, s'han tornat a obrir tots els aeroports espanyols, inclòs Palma i alguns d'alemanys, però nomes poden volar cap al est o al nord. Les nostres companyies, air berlin i germanwings han cancel.lat tots els seus vols per avui, encara que s'aeroport estigui obert. Les consequiencies econòmiques son funestes. Un dia com avui costa 150 milions d'euros en perdues al conjunt de les companyies, i als proveidors de serveis com noltros si no hi ha vols, no cobram, pero hem de seguir pagant personal, lloguers.... no cal dir que no aguantariem mes d'un parell de setmanes aixi.
En quant al nuvol de cendres, es perillos per a l'aviació per diversos motius:
-Abrasio del fuselatge i vidres
-Obstruccio de les sondes dels instruments de vol
-pot aturar i danyar seriosament els motors en vol.
Fins l'any 1982 no hi havia regulacions al respecte, tu ja aniries viu de no entrar-hi, però hi va haver un greu incident, el vol de british airways 009 a Jakarta, a on un B747 se li aturen els 4 motors en vol, planejant durant 15 minuts fins arribar als 3000 metres.
http://es.wikipedia.org/wiki/Vuelo_9_de_British_AirwaysPel que he llegit, referent a les proves fetes per Lufthansa, Air Berlin, Niki, i d'altres, no s'han detectat danys als avions usats al test, però... que voleu que us digui... En visual, de dia, pots veure algo, pero de nit, es indetectable, no se veu als radar.
Sobre si els avions d'hèlix serien mes segurs?, doncs es igual, tots els avions moderns d'hèlix son de turbina (per exemple els de iberia), aixi que es el mateix que els de turbina. Els de helix a pisto son reliquies del passat (DC3, per exemple), però a priori serien mes segurs, ja que l'aire passa per un filtre, però que tambe se podria embossar amb la pols...
Jo com voltros pens que poden arribar a pesar mes els interessos economics que la seguretat (per que avui a les 12 la cendra era perillosa a palma i ara mateix no?
?), però tambe conec a pilots que opinen que les mesures son exagerades i que no dubtarien en volar, i no son suicides temeraris, a mes de que cap companyia vol tenir un accident.
Cal seguir la situacio, i per favor, que no reventi s'altre volcà.