Instrumental meteorologic > Estacions meteorologiques

Una estació "low cost"

<< < (2/3) > >>

neulos:
Twin: En aquest post volia parlar més del hardware i el muntatge en general que no pas wfrog. Hi ha altres opcions que funcionarien de forma similar, meteohub, wview, etc. Un altre dia puc comentar més a fons com funciona wfrog, quines opcions te, etc. I també podeu aportar idees per al seu desenvolupament futur.

De totes formes cal puntualitzar que wfrog ara és un projecte open source (http://www.wfrog.org) on també hi ha una altra persona involucrada (laurent Bovet) sense el qual no hauria estat possible. Jo vaig escriure la primera versió del driver de la WMRS200 i un primer agregador que deixava les dades en una base de dades. També vaig començar a pujar dades a Meteoclimatic. En Laurent em va animar a crear un projecte i va fer la primera versió dels gràfics. A partir d'aquí el treball ha estat a mitges i actualment ja hi ha meś gent col·laborant.

Quiquetor: Crec que hi ha un model de tarja ALIX amb una sortida VGA i que pot utilitzar-se amb Windows XP, però la veritat és que no ho puc dir amb certesa. Assumeixo que sense windows no pots utilitzar el Weatherlink. I jo i el windows no som massa amics :-) Diem que convivim quan no hi ha més remei i prou.

metar:
primer de tot, enhorabona pels teus esforços, Jordi, es impressionant el software i el hardware que has desenvolupat.

Jo fa dies que pens que sa meva estació esta mal situada, i he tengut una idea que pens que pot ser viable tecnològicament.
Dins un radi de 2 KM son 3 les estacions que surtim a meteoclimatic, i n'hi ha altres 3 o 4 que surten al wunderground. si ampliam el radi a 5km ja n'hi han 7 o 8 estacions.
El tema es que com jo, som molts que tenim una caseta o un pis a un lloc que no esta cobert a meteoclimatic, com es per exemple la colònia de sant jordi, però per no poder assumir el cost d'una adsl o no estar per allà molt no es viable la seva instalació, ja que si no traslladaria la estació allà per que sigui mes util.
M'agradaria sebre si hi ha algun equip que pugui pujar dades a traves d'una targeta sim, via 3g/gprs, com per exemple funcionen  les alarmes actuals amb video que no tenen fils, funcionen amb bateria, i duen incorporada una sim pero on transmeten les  dades.
Se que es podria punxar un modem 3g a un usb del ordenador que puja les dades, i amb això funcionaria, però me pareix un gast massa elevat tenir un pc en marxa per pujat nomes uns pocs kb cada 15 minuts, en termes de consum electric i de dades, ja que el modem estaria conectat sempre.
El que jo imagin, es una caixeta del tamany de un router, al que estaria conectada la estació via usb, i que comptaria amb un sofware minim que crearia la plantilla i la pujaria amb una conexio 3g a meteoclimatic o a un FTP, mitjançant una tarifa de dades barateta de poc volum de dades mensuals.

Zuco:
Metar, em fa l´efecte que l´estació de Sant Salvador no té internet.
Seria una bona notícia una estació a la Colònia.

Twin:
Zuco, jo crec que sí que te Internet sant salvador. Em sona que en tomeu m'ho va contar.

Respecte el que comentes, pensament que pes 3g crec que hauras de contractar una linea exclussiva. Es que no conec cap servei de dades separat dun de telefonia fent us d'aquesta tecnologia. No tens cap veinat que te pugui deixar una WiFi??

Referent al que comentes de s'equip informatic crec que no acab d'entendre el que demanes. Estas parlant d'un equip que no sigui ordenador complet, únicament una especia de hub?

metar:
Bon dia

A Sant salvador utilitzen un mini-portatil conectat per LAN a una ADSL que hi ha allà dalt.
Jo me referesc a un aparatet petit, tipus meteohub, amb un consum baix, d'uns 5w o manco, que podria anar amb linux per exemple, i que l'unic que hauria de fer seria llegir les dades de la estació per USB, generar la plantilla wx9.html i pujar-la al FTP on meteoclimatic llegeix les dades, conectant amb la xarxa nomes cada 15 minuts nomes per pujar les dades.
Com deia al post anterior, les alarmes tipus securitas direct funcionen amb una targeta sim de movistar, i el video a temps real i les senyals d'alarma passen per aquesta linia 3G sense cap altre aparell.
Ara he mirat tarifes de vodafone, i tenen una de 9€ mes, limitada a 3h diaries, amb 500mb de trafic mensual. Movistar es una mica mes cara, encara que cercant, segur que es pot trobar alguna opcio mes barateta.

Navegació

[0] Índex de Missatges

[#] Pàgina Següent

[*] Pàgina Anterior

Go to full version