Autor Tema: calibració pluvios Davis  (Llegit 1471 cops)

Desconnectat neulos

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 219
    • Veure Perfil
    • Estació Sant Joan
calibració pluvios Davis
« el: D’octubre 30, 2011, 07:56:31 a. m. »
Bon dia a tothom,

Ahir al sopar vaig comentar que una de les coses que em ballen pel cap és implementar per soft la correcció de la pluja en funció de la intensitat. Tot això ve de que la Davis em va venir amb la següent fulla:



http://www.mallorcaweb.net/jpuigsegur/davis.pdf

El protocol de la Davis realment no reporta ni mm ni polzades, sinó tombades del balancí, o sigui que sembla força segur que la consola no aplica aquesta correcció.

Sabeu si hi ha algun software que ho faci?
Les Davis que venen dels Estats Units no porten aquesta fulla?


Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: calibració pluvios Davis
« Respondre #1 el: De Novembre 01, 2011, 10:33:43 a. m. »
Jordi, molt interessant aquesta gràfica!

Jo no he vist mai aquesta gràfica en les Davis que ens arriben dels EEUU!.

Com es pot observar a la gràfica, quan la intensitat és igual o superior a 2mm/min (120mm/h) el pluvio de la Davis comença a marcar menys precipitació de la que toca. Aquest error és magnifica quan major és la intensitat!

És interessant la funció d'ajust que apareix, ja que seria interessant un software que pogués incloure aquesta funció i fer les correccions oportunes. Ja ho varem xerrar al sopar i seria molt bona idea!

Desconec per quin motiu el weatherlink no inclou una aplicació que faci aquesta correcció!!  ???
« Darrera modificació: De Novembre 01, 2011, 10:38:20 a. m. per Quiquetor »

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: calibració pluvios Davis
« Respondre #2 el: De Novembre 01, 2011, 10:40:51 a. m. »
De fet mirant aquesta gràfica, si supossam una intensitat de 4mm/min (240mm/h) l'error és de 0,4mm per cada min que plogui amb aquesta intensitat!.

Desconnectat Urtyk

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1258
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: calibració pluvios Davis
« Respondre #3 el: De Novembre 01, 2011, 16:32:33 p. m. »
Tendría que venir implementando en el WeatherLink por que a mano es imposible hacerlo, no podemos saber exactamente la intensidad a la que llueve en determinado momento y calcularlo en minutos.

Desconnectat neulos

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 219
    • Veure Perfil
    • Estació Sant Joan
Re: calibració pluvios Davis
« Respondre #4 el: De Novembre 03, 2011, 23:10:22 p. m. »
No només ho hauria de fer el software sinó que jo trobo que ho hauria de fer la consola que en el cas de la Davis ja fa moltes coses. Actualment el protocol de comunicació reporta volcades independentment de si és una Davis americana o europea.

En tot cas més de 120mm/h és una xifra alta, però no impensable al mediterrani. La estació del meu pare (una Oregon a La Jonquera) va marcar la tardor passada 400mm/h i durant molta estona va sobrepassar els 200mm/h. Van caure més de 200l en total i van haver-hi inundacions. Per cert, avui els hi han caigut 100l. (primera estació de la provincia de Girona) i ja en porten qüasi 1500 els darrers 365 dies. Els darrers anys havien tingut sequera... l'embassament de Darnius era el que estava més baix de Catalunya i ara deu vessar.