Autor Tema: Seguiment mes de Setembre de 2011  (Llegit 57996 cops)

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Setembre de 2011
« Respondre #105 el: De Setembre 11, 2011, 15:18:20 p. m. »
De seguir aixi aviat tambe ja patirem sequera hidrológica, sa meteorologica ja fa setmanas que la patim, i es módels continuan magres magres, sempre lo bo, hi aixi i tot no gaire, enfora
Ahir caminant vaig veure es Gorg Blau, està en un estat lamentable

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Setembre de 2011
« Respondre #106 el: De Setembre 11, 2011, 15:20:33 p. m. »
faig un off topic

al partit Betis Mallorca jugada que sortira durant anys al zapings

xuta un jugador del Betis i sa pilota pega al poste, queda sa pilota a un jugador del Betis tot sol amb tota sa porteria per ell a dos metros, xuta i pega al larguero, al rebot li torna a ell i amb tota sa porteria per ell per segona vegada, xuta i novament al larguero. Jugada de ciencia ficcio.

L'he vista! Ha sigut una passada!

Això de tenir el Pack: Canal+, Canal+Liga, Canal+Liga2. Es poden veure els 10 partits de cada jornada (1 en obert, clar).

Esperem que en aquesta 2ºpart el Mallorca guanyi.
Quina calor em fa n'Aouate! Amb 28ºC a Sevilla i duu màniga llarga negra i el coll tapat!
 :)

Doncs no hi ha hagut sort... Es veia venir...

En quant al mes de setembre, la cosa està molt magre, recordau un setembre així de sec? I els canvis que s'intueixen semblen de petita importància... encara que s'ha d'anar seguint...
Hi ha una dita que diu:"El setembre o eixuga les fonts o se'n du els ponts", fent referència a què és un mes en el que no sap ploure.

Jo em reiteraré en el que deia l'altre dia, estam a 11 de setembre i consider que encara és molt prest per parlar d'un setembre sec. A més que ja hi ha indrets que han tengut la seva regada.

Llucmajor-Campos ja duen entorn a 50mm, a la zona de Llubí ja n'hi ha fet més de 20mm, igual que a sa zona de s'Albufera-Pollença.

No se, a jo em dona sa sensació que tenim un setembre totalment normal. Calor de finals d'estiu, i ruixats tremendament irregulars que han afectat a diversos indrets de Mallorca, i d'altres han quedat defora.

N'embat deia que no es refiava d'aquest front que ha de passar. Jo no descart que poguem tenir algun plugim entre la matinada i el matí.

A més, dimarts es WRF marca precipitació, perque intueix possibilitat de creixement diurn. Realment hi confi, perque vendrem d'una situació de nord, i ses convergències són més "humides".


Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com


Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Setembre de 2011
« Respondre #108 el: De Setembre 11, 2011, 19:20:44 p. m. »
Me sum als que pensen que de moment estam dins la normalitat.  :)
Una pregunta: I un setembre eixut seria res estrany?. El clima mediterrani te entre d'altres moltes coses, etapes seques, pròpies del clima...intrínseques, per tant, dins la normalitat. O sigui que tampoc passaria res que no s'hagi vist mai.

Normal sí, està clar, però és preocupant? Aquesta seria una altra pregunta.
Som un milió gairebé. I altre tant de turístes (que no és que beguin gaire aigua, crec que van més d'altres coses) que obren les aixetes alegrement sobretot si venen de països on la cultura de l'aigua no és la nostra.
Altres èpoques en que erem poquets una sequera passava per malla, desapercebuda. No és el mateix donar aigua a 4 moixos que a la tracalada que som ara més els que passen aquí uns dies. Vull dir que amb més poc dèficit entrariem en dèficit hídric.

Una reflexió a sobre dels embassaments. Són una eina mediàtica i fan guapo. Pot ser als anys 70 solucionaven qualque cosa, però recordem que som un milió i que ara només suposen entre un 6 i un 7 % de l'aigua que es consumeix i que de tota la població possible, tan sols va destinada als tubs digestius dels ciutadans, calvianers i llucmajorers de part de S'Arenal i, si no vaig mal errat, qualque marratxiner...o sigui que la resta ni l'ensumen. Basti dir que els gestiona Emaya. I que a més no sempre és fa servir per aigua potable sinó que hi reguen jardins. El que realment compta són les dessaladores (carísssssimes, si es poxen a marxar a les totes haurem de demanar crèdits per pagar la factura de l'aigua) i sobretot sobretot l'aigua dels aqüífers i surgències (Estremera, Font de la Vila, Costera, etc...). Els aqüífers no les veu ningú i no surten mai a cap foto de diari. Una estremera o Font de la Vila eixutes són un problema gros encara que el Gorg Blau vessi per alt i al revés, un gorg blau buit i els aqüífers plens, no. Sovint l'estat dels embassaments depèn de la manera de gestionar-los. Si realment es cobrissen les necessitats de Ciutat del Gorg Blau durant uns dies just del Gorg Blau...duraria no res i ja tenim el gorg blau buit encara que no hi hagi gens de sequera.

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Setembre de 2011
« Respondre #109 el: De Setembre 11, 2011, 19:47:09 p. m. »
Montuiri 0 mm el agost


No, si jo no dic que sigui anormal per ara es setembre, pero si que estam superavorrits i sense gaire veure cap situacio realment bona de plujas a mitjan terme. Es setembre es com es maig o plou molt o no plou, pero no sol tampoc ser masa frecuent que sigui sec, perque es el mes pont cap el mes teoricament mes plujos del any, octubre, mentres que es maig fa de pont cap a la sequera estiuenca

Desconnectat cap de fibló

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1065
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Setembre de 2011
« Respondre #110 el: De Setembre 11, 2011, 20:03:01 p. m. »
Montuiri 0 mm el agost


No, si jo no dic que sigui anormal per ara es setembre, pero si que estam superavorrits i sense gaire veure cap situacio realment bona de plujas a mitjan terme. Es setembre es com es maig o plou molt o no plou, pero no sol tampoc ser masa frecuent que sigui sec, perque es el mes pont cap el mes teoricament mes plujos del any, octubre, mentres que es maig fa de pont cap a la sequera estiuenca
Jo també pens que mólts de setembres es fan de rogar ses plujes. Ara, tampoc es habitual  un setembre amb un rosco o 5 litrets , i quan més mos acostam a S. Mateu i S. Miquel, són dates que tradicionalment solen acabar amb situacions de tempestes si encara no ha plogut. Això esper  :P
Quin monoooo !!!  ::)

Desconnectat jorda

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1626
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Setembre de 2011
« Respondre #111 el: De Setembre 11, 2011, 20:11:37 p. m. »
De seguir aixi aviat tambe ja patirem sequera hidrológica, sa meteorologica ja fa setmanas que la patim, i es módels continuan magres magres, sempre lo bo, hi aixi i tot no gaire, enfora
Ahir caminant vaig veure es Gorg Blau, està en un estat lamentable

El nivell dels embassaments no tan sols depèn del que plogui, sino -sobretot- de la quantitat d'aigua que en treguin. Com que fa dos hiverns varen estar vessant molt de temps, l'hivern passat en varen treure molt de brou, i de passada estalviaven utilitzar les dessaladores. I ara tenim aquest panorama.

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Setembre de 2011
« Respondre #112 el: De Setembre 11, 2011, 20:15:22 p. m. »
Es normal que tenguem mono, però jo estic ben tranquil. Ja vendra es setembre de bon de veres  ;D

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Setembre de 2011
« Respondre #113 el: De Setembre 11, 2011, 20:20:36 p. m. »


I per si mancava res, el Tambora sembla despertar (la major erupció dels últims segles fou la d'aquest volcà el 1815)
http://bigthink.com/ideas/40129

EDIT: El nivell d'alerta al Tambora ha passat de 2 a 3 (el màxim és 4) Durant la nit de dia 6 al 7 el tremolor va ser constant i dia 7 s'enregistraren fins a 40 sismes a poca profunditat i d'intensitat mitjana.

RE-EDIT: A hores d'ara un total de 22 volcans indonesis han incrementat força la seva activitat. 6 estan en el nivell 3 d'alerta i 16 en el nivell 2.


Veient que hi pot haver moviment, he creat un topic de seguiment de volcans a Riscos naturals. Aqui ens limitarem a Meteo.

http://www.meteobaleares.com/foro/index.php?topic=519.0

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm


Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Setembre de 2011
« Respondre #115 el: De Setembre 12, 2011, 11:04:53 a. m. »
Avui se cumpleixen 5 anys d'una de les tempestes d'evolució diurna més espectaculars que he vist en la meva vida, si no la que més. No sé si la deveu recordar: es va formar per devers Sencelles i, al contrari que la majoria de tempestes d'aquest tipus, es va començar a desplaçar cap al SW, cap a Alaró i Bunyola. A Alaró hi caigueren més de 100 l/m2 i record que la seva intensitat elèctrica era bestial pel gran nombre de llamps a terra que caigueren. Sort per Alaró, Bunyola i voltants que la tempesta no va tardar massa en desfer-se, però per uns minuts fou realment severa.

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment mes de Setembre de 2011
« Respondre #116 el: De Setembre 12, 2011, 11:14:12 a. m. »
Trob que avui torna a fer molta calor... (el vent és de NNE)

28.0ºC
55%


La mínima, de 21.7ºC

Que s'acabi ja això! Vull neu i temperatures negatives!!!  ;D
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Setembre de 2011
« Respondre #117 el: De Setembre 12, 2011, 13:05:03 p. m. »
Avui se cumpleixen 5 anys d'una de les tempestes d'evolució diurna més espectaculars que he vist en la meva vida, si no la que més. No sé si la deveu recordar: es va formar per devers Sencelles i, al contrari que la majoria de tempestes d'aquest tipus, es va començar a desplaçar cap al SW, cap a Alaró i Bunyola. A Alaró hi caigueren més de 100 l/m2 i record que la seva intensitat elèctrica era bestial pel gran nombre de llamps a terra que caigueren. Sort per Alaró, Bunyola i voltants que la tempesta no va tardar massa en desfer-se, però per uns minuts fou realment severa.
si no record malament aquell dia va morir una dona a Alaró per culpa d'una espècie de riuada que es va produir al poble.

ets una màquina per emmagatzemar dates  ;D
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat MeteoMarxalenes

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 282
    • MSN Messenger - rafillat89@hotmail.com
    • Veure Perfil
    • BLOG DE LA MÉTEO! METEOMARXALENES.
    • Correu
Re: Seguiment mes de Setembre de 2011
« Respondre #118 el: De Setembre 12, 2011, 14:37:17 p. m. »
21º de mínima en Valencia esta pasada noche. No nos libramos del calor, ni aún rezando a la virgen...

Si quereis informaros de las previsiones para esta semana (aburridas)...

http://meteomarxalenes.blogspot.com/2011/09/pocas-novedades-meteorologicas.html

Saludos ;)
Barrio de Marxalenes (Valencia City), 32 msnm. 39º29'26,53''N  0º22'43,82''W

Desconnectat Urtyk

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1258
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Setembre de 2011
« Respondre #119 el: De Setembre 12, 2011, 17:36:36 p. m. »
Avui se cumpleixen 5 anys d'una de les tempestes d'evolució diurna més espectaculars que he vist en la meva vida, si no la que més. No sé si la deveu recordar: es va formar per devers Sencelles i, al contrari que la majoria de tempestes d'aquest tipus, es va començar a desplaçar cap al SW, cap a Alaró i Bunyola. A Alaró hi caigueren més de 100 l/m2 i record que la seva intensitat elèctrica era bestial pel gran nombre de llamps a terra que caigueren. Sort per Alaró, Bunyola i voltants que la tempesta no va tardar massa en desfer-se, però per uns minuts fou realment severa.
si no record malament aquell dia va morir una dona a Alaró per culpa d'una espècie de riuada que es va produir al poble.

ets una màquina per emmagatzemar dates  ;D

La noticia en El País http://t.co/rJiKBf4