Autor Tema: Seguiment de models - Primavera 2014  (Llegit 12702 cops)

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment de models - Primavera 2014
« Respondre #30 el: De Maig 02, 2014, 11:49:03 a. m. »
El verano tiene prisa por llegar!! La iso +20 en buena parte del SE peninsular y la +15 sobre las islas. Pero esque en el norte de África ya estará circulando la +26 la semana que viene!!  :o

El patrón atmosférico es muy estable con una dorsal anticiclónica muy potente, un patrón propio del verano que nos lleva acompañando varias semanas, las borrascas ya circulan a latitudes mucho más altas. La sequía del SE podría extenderse a muchas más zonas y nosotros la tenemos a las puertas pues en Ibiza y Formentera ya llevan un deficit acumulado muy importante.



En cuanto a las precipitaciones la primera decena del mes pinta así... lo del SE peninsular ya empieza a ser realmente preocupante no se que perdidas económicas supondrá

« Darrera modificació: De Maig 02, 2014, 12:02:13 p. m. per Meteomallorca »
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat Xaragall

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1146
    • Veure Perfil
Re:Seguiment de models - Primavera 2014
« Respondre #31 el: De Maig 03, 2014, 20:18:56 p. m. »
En efecto Meteomallorca, el calor ya está a la vuelta de la esquina... Dia 7 ya podemos tener alguna máxima (y mínima) interesante con esa 15ºC a 850hpa.

I després sa tendència és clarament càlida excepte variacions... Vull pensar que abans que arribi s'estiu de ple mos arribarà colque tàlveg o bosseta freda, perquè si hem d'esperar fins final d'agost o més  :-X De moment ni rastre de res, a esperar  ;)

Desconnectat gorgblau

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 996
  • Tobogan d'en balti
    • Veure Perfil
Re:Seguiment de models - Primavera 2014
« Respondre #32 el: De Maig 03, 2014, 20:52:26 p. m. »
Xarragall: Finals d'agost? ja ja ja ja ja ja, una mica de serietat!! ;)

Els darrers 10 anys no tenim moviment fins a mitjans de novembre!!! Els mesos de septembre i octubre practicament son com ple juliol i agost!!! Vomitiuuuu!! 
Visca Mallorca!!!

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment de models - Primavera 2014
« Respondre #33 el: De Maig 03, 2014, 21:35:56 p. m. »
Xarragall: Finals d'agost? ja ja ja ja ja ja, una mica de serietat!! ;)

Els darrers 10 anys no tenim moviment fins a mitjans de novembre!!! Els mesos de septembre i octubre practicament son com ple juliol i agost!!! Vomitiuuuu!!

Hombre tampoco tanto, agosto suele un mes que marca la diferencia y trae las primeras tormentas. El año pasado tuvimos hasta un SCM, el 30 de agosto del 2012 tormenta severa en el poniente. Septiembre y octubre son meses tormentosos por excelencia lo que ocurre es que el cambio del verano al otoño es progresivo y el calor se suele alargar hasta el veranillo de san miguel. Tenemos que aceptar a nuestro clima tal como es, y ello conlleva veranos largos, si queremos que el calor se acabe a finales de agosto con puntualidad inglesa como pasó en agosto del 2012 tendremos que emigrar a Alemania pero aquí tenemos lo que tenemos. El invierno del 2012 trajo nieve y frio a raudales, el verano 2013 empezó en julio con anomalías de temperaturas significativas en mayo y junio. Este ha tocado tener un invierno suave y según parece temperaturas altas desde mayo y a nosotros nos da rabia porque nos hemos acostumbrado mal
« Darrera modificació: De Maig 03, 2014, 21:40:29 p. m. per Meteomallorca »
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat gorgblau

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 996
  • Tobogan d'en balti
    • Veure Perfil
Re:Seguiment de models - Primavera 2014
« Respondre #34 el: De Maig 04, 2014, 08:25:36 a. m. »
Correcte MeteoMallorca!!! A mi me fa molta rabia!!! Pero no estic d'acord amb el que dius de que: Aixo es el nostre clima!!! Crec que NO!!!

Mum pare m'ha comentat infinitat de vegades (te 60 anys) que cuan ell era petit...s'enrecorda que era tombar la mare de deu d'agost i bummm tormentas, notable frescor i ja sense aturar fins a principis / mitjans de juny!! Perque me diu que ell recorda acabar el curs escolar amb un jersei o jaqueta i que no sobrava per res!! I aixo estem parlant de principis / mitjans de juny! I que sa calor, nomes era desde principis / mitjans de juliol fins a mitjans d'agost!! Pero be, estem en lo de sempre....que si compensacio des clima, que si no te res a veure etc...etc...
Visca Mallorca!!!

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re:Seguiment de models - Primavera 2014
« Respondre #35 el: De Maig 04, 2014, 08:37:24 a. m. »
Correcte MeteoMallorca!!! A mi me fa molta rabia!!! Pero no estic d'acord amb el que dius de que: Aixo es el nostre clima!!! Crec que NO!!!

Mum pare m'ha comentat infinitat de vegades (te 60 anys) que cuan ell era petit...s'enrecorda que era tombar la mare de deu d'agost i bummm tormentas, notable frescor i ja sense aturar fins a principis / mitjans de juny!! Perque me diu que ell recorda acabar el curs escolar amb un jersei o jaqueta i que no sobrava per res!! I aixo estem parlant de principis / mitjans de juny! I que sa calor, nomes era desde principis / mitjans de juliol fins a mitjans d'agost!! Pero be, estem en lo de sempre....que si compensacio des clima, que si no te res a veure etc...etc...

No estic gaire d'acord. El nostre clima té anys més plujosos, anys més freds, anys secs, ... La memòria és "traicionera"; a vegades una cosa que et va passar fa molts anys durant 2 pics, pot ser se't grava per sempre i quan passen dècades creus que era el normal.
Ho dic perquè ton pare diu això; però el meu padrí (abuelo, "predí") sempre em conta que té la sensació que sempre ha fet moltíssima calor a Mallorca, recorda que hi havia dies de jove que no podien dormir dins ca seva. I els hiverns més o menys iguals que ara (sense contar el de 2014, que ha sigut nefast), llevat de l'any 1956 que el va agafar al servei militar i estava de guàrdia qualque vespre i ho va passar ben malament jajaja.

 
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat gorgblau

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 996
  • Tobogan d'en balti
    • Veure Perfil
Re:Seguiment de models - Primavera 2014
« Respondre #36 el: De Maig 04, 2014, 08:54:04 a. m. »
Si, correcte!! Tens tota sa rao Zuco!!! Depen de ssa sensacio de cada persona i de la percepcio dels records antics de cada persona!!! El que es molt clar, es que el clima es el que es, no podem influir en ell en cap sentit..
Visca Mallorca!!!


Desconnectat gorgblau

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 996
  • Tobogan d'en balti
    • Veure Perfil
Re:Seguiment de models - Primavera 2014
« Respondre #38 el: De Maig 04, 2014, 09:19:49 a. m. »
Poc a poc ens semblam o ens apropam a ser com el Desert d'Atacama!!! 1 L/m2 en 50 anys!!! jajajaja Quina plorera.... :(
Visca Mallorca!!!

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment de models - Primavera 2014
« Respondre #39 el: De Maig 04, 2014, 10:43:27 a. m. »
Tot i que aquest no sigui el tòpic més adequat per mantenir aquesta discussió crec que no hem de ser catastrofistes amb el nostre clima.

Com a clima mediterrani, on es extrems hi tenen un gran pes, podem passar d'un estiu tipus 2002 a un estiu tipus 2003. Crec que ambdós poden ser considerats estius extrems, un per cada costat.
Això des estius llargs i sa normalitat dins es nostre clima no se que voleu que vos digui, si alguna conclusió sobre canvi climàtic s'ha tret a les Illes, és que les darreres dècades venen marcades per unes primaveres cada vegada més caloroses, que fan que l'estiu meteorològic comenci abans i s'allargui la temporada càlida de l'any. Per això, primaveres fresquetes com la de l'any passat ens sorprenen tant.

Que no plou com abans? A part del que ha contestat ja en Zuco, som conscients de s'excepcionalitat que va ser es període 2001-2010? Tal vegada passaran generacions fins que no tornem a tenir un període excepcionalment humit com aquell.  I a més, sobretot a Mallorca i Menorca, excepte curts períodes no han entrat en sequera d'ençà que en sortirem el novembre de 2001. Estam parlant de gairebé 13 anys consecutius sense períodes perllongats de sequera....

Que sí, que fa 3 o 4 anys que a sa tardor ses pluges arriben tard. Que fins i tot en alguns observatoris es mes de novembre ha sobrepassat en es mes d'octubre en quant a precipitació mitjana... Jo pens que aquests canvis no són més que s'aparició de distints tipus d'extrems del que és el nostre clima. O es que ja no recordam es setembre de 2009? Des de dia 13 de setembre a dia 30 va ploure allò que no està escrit i varen córrer tots es torrents de Mallorca.

Es més, quan arribi una sequera com sa del 1981-1986 (amb sa mítica punta de l'any 1983) o una com sa 1999-2001 (on hi va haver observatoris que varen tardar més de 20 mesos en acumular sa precipitació mitjana d'un any) serà un fet totalment normal i intrínsec en es nostre clima. Ara, serà avorriiiiiit com una mala cosa i seré es primer que flestomaré s'ànima  ;D ;D

Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat jorda

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1626
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment de models - Primavera 2014
« Respondre #40 el: De Maig 04, 2014, 12:19:21 p. m. »
Jo estic més a prop de l'edat de ton pare que no de la teva, i crec que hi ha factors que canvien la percepció del temps que no són únicament climàtics. Temps era temps les sabates eren de sola de cuiro, i quan plovia s'amaraven i anaves peus banyats un parell de dies; els al·lots havíem d'anar amb calçons curts (i ben curts) fins els 14 anys, i tenies fred per les cames; els carrers no estaven tots asfaltats, i en ploure hi havia bassiots a balquena que estaven dies a eixugar-se; s'anava molt més a peu o en bicicleta que no ara (i amb aquests mitjans de transport notes totes i quantes gotes cauen del cel, a més d'estar molt més temps exposat als agents meteorològics); i la gent solia anar a fora-vila molt més que ara, i al camp hi havia determinades feines d'estiu que eren molt sensibles a qualsevol ploguda (des de segar, collir ametles, assecar figues o albercocs i tantes més).
Per això jo aniria amb molt de compte amb la memòria a l'hora de fer comparacions, perquè recordam sensacions, que no quantitats o mesures. I també recordam especialmente l'excepcional, que no l'avorrit o quotidià.
A tall d'exemple, jo tenia magnificat en els meus records el període fred i humit de la dècada de 1970, i quan va venir l'òptim pluviomètric de la primera dècada del segle XXI, als meus records tenia el mes de setembre de 1972 com que hi hagués plogut molt més que en qualsevol altre que hagues viscut. Idò bé, quan dades en mà l'he comparat amb el del 2009, he pogut veure que aquest darrer encara ha estat pluviomètricament més exagerat, però si m'hagués de fiar dels meus records i sensacions, seguiria magnificant el 1972.

 
Correcte MeteoMallorca!!! A mi me fa molta rabia!!! Pero no estic d'acord amb el que dius de que: Aixo es el nostre clima!!! Crec que NO!!!

Mum pare m'ha comentat infinitat de vegades (te 60 anys) que cuan ell era petit...s'enrecorda que era tombar la mare de deu d'agost i bummm tormentas, notable frescor i ja sense aturar fins a principis / mitjans de juny!! Perque me diu que ell recorda acabar el curs escolar amb un jersei o jaqueta i que no sobrava per res!! I aixo estem parlant de principis / mitjans de juny! I que sa calor, nomes era desde principis / mitjans de juliol fins a mitjans d'agost!! Pero be, estem en lo de sempre....que si compensacio des clima, que si no te res a veure etc...etc...
« Darrera modificació: De Maig 04, 2014, 12:25:26 p. m. per jorda »

Desconnectat Xaragall

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1146
    • Veure Perfil
Re:Seguiment de models - Primavera 2014
« Respondre #41 el: De Maig 04, 2014, 12:25:22 p. m. »
Si que està animat es fil  ;D

Referent a lo de ses sequeres... "para muestra un botón", ara exactament fa 100 anys, a l'any 1914 sempre m'ha contat es meu padrí (a través des repadrí) que no es varen poden segar ni els sembrats... No dispòs de cap registre numèric però degue ser realment magre aquella primera part d'any.

Clar que lo d'enguany a jo me desespera, encen, desconcerta i tot tipus de formacions verbals que serien sinònims  ;D ;D ;D, però també concient que és un fet normal a nes nostre clima, que mos toca ara "tragar". I molta sort duim, perquè lo des llevant peninsular, això si que pot ser històric...  :o

Desconnectat jorda

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1626
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment de models - Primavera 2014
« Respondre #42 el: De Maig 04, 2014, 12:29:04 p. m. »
Si, l'anyada de 1913-1914 fou horrible, hi ha pocs observatoris d'aquell temps, a es Calderers, a Sant Joan, no arribaren als 200 mm (1913). I gent de molts de pobles va pujar en pelegriació a LLuc per fer rogatives a veure si plovia d'una vegada.
Si que està animat es fil  ;D

Referent a lo de ses sequeres... "para muestra un botón", ara exactament fa 100 anys, a l'any 1914 sempre m'ha contat es meu padrí (a través des repadrí) que no es varen poden segar ni els sembrats... No dispòs de cap registre numèric però degue ser realment magre aquella primera part d'any.

Clar que lo d'enguany a jo me desespera, encen, desconcerta i tot tipus de formacions verbals que serien sinònims  ;D ;D ;D, però també concient que és un fet normal a nes nostre clima, que mos toca ara "tragar". I molta sort duim, perquè lo des llevant peninsular, això si que pot ser històric...  :o

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment de models - Primavera 2014
« Respondre #43 el: De Maig 04, 2014, 21:05:09 p. m. »
Aún queda mucho mes por delante, tras esta primera mitad de sol y calor podría venir alguna vaguada/bolsa de aire frío que es lo que suele pasar y ojo porque el mar ya cuenta con temperaturas superficiales de 18-19 incluso algunos puntos de 20 según la AEMET y ello puede hacer que de cara a finales de mes tengamos tormentas... Normalmente el aburrimiento total suele empezar a mediados de junio, hasta entonces aun tenemos ocasión de ver algunas cosillas aunque la proporción estabilidad-inestabilidad cada vez se va haciendo más desigual.

Nosotros somos unos afortunados... hoy ha posteado un forero de Alicante y dice que lleva 7,5 mm en lo que va de año... eso sí es un drama
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment de models - Primavera 2014
« Respondre #44 el: De Maig 10, 2014, 22:46:31 p. m. »
Tant el GFS com ECMWF indiquen certa possibilitat de que pel proper cap de setmana la situació s'inestabilitzi a la Mediterrània Occidental. De moment són tendències a massa llarg termini. Ho anirem seguint
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com