Autor Tema: Seguiment de FEBRER 2010  (Llegit 46514 cops)

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment de FEBRER 2010
« Respondre #345 el: De Febrer 27, 2010, 21:28:03 p. m. »
No estic seguint gens aquesta "ciclogénesis explosiva". Supos que perque ma fa rabia que no mos afecti a noltros.

Enara que ara he vist que a Melilla estan a 33 graus quan han arribat al 34 llargs

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment de FEBRER 2010
« Respondre #346 el: De Febrer 27, 2010, 22:22:38 p. m. »
Bones des del poblet de Badaguás, devora Jaca, a 1000 m.

Ara mateix tenim 9 graus amb vents de 40-50 km/h, fa una fretada.
Avui horabaixa hem pujat fins a Astún (cota 1700), 5 graus -es notava l´entrada càlida- i vents en calma de moments i de sobte venia una ratxa fortíssima.

Veig que per ca meva hem arribat a 20 graus!!!!!!
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment de FEBRER 2010
« Respondre #347 el: De Febrer 27, 2010, 22:59:27 p. m. »
26,7 de màxima a CALA DE BOU.
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment de FEBRER 2010
« Respondre #348 el: De Febrer 28, 2010, 00:09:19 a. m. »
Ara mateix, a mitjanit, 26.1ºC al Port de Valldemossa.  :o :o brutal, si s'aguanta serà una nit tropical escandalosa per ser un mes de febrer. A St Carles també freguen els 20º (19.6ºC) També s'estan donant les màximes a altres bandes com Ciutadella (17.7ºC) i Alaró (19.9ºC). I això de Cala de Bou fa tota la pinta de ser un canvi en la direcció del vent en tota regla

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment de FEBRER 2010
« Respondre #349 el: De Febrer 28, 2010, 00:28:01 a. m. »
És curiós, molt possiblement les temperatures d'anit quedaran enregsitrades com a les màximes de la jornada. Per cert, per Alaró ja tenen 20, 4ºC i al Port de Valldemossa 26.5ºC. Bona nit  ;)

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment de FEBRER 2010
« Respondre #350 el: De Febrer 28, 2010, 01:47:43 a. m. »
24,8 a esporles.... ni al agost!!!!
això es un fohenarro de nassos!!

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment de FEBRER 2010
« Respondre #351 el: De Febrer 28, 2010, 15:51:18 p. m. »
24,8 a esporles.... ni al agost!!!!
això es un fohenarro de nassos!!
I no ha estat l'única banda  :o :o Valldemossa, Port de Valldemossa, Sóller, Pollença...tota la Serra amb temperatures de matinada entre els 20 i els 26º. Increïble. Les màximes del dia s'han donat de nit casi per tot arreu, però la diferència entre ara i les temperatures tropicals de nit és de més de 10ºC a segons quins llocs. Per ser febrer això és una locura  ;D

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment de FEBRER 2010
« Respondre #352 el: De Febrer 28, 2010, 18:51:38 p. m. »
Avui he fet sa volta al Puig Roig, amb una bona sorpresa.  I es que sa visibilitat era tant bona que es feia sa costa catalana, millor dit, crec que eran ses muntayes del voltans de Tortorsa, es veian dues muntanyes clarament, durant ses dues hora que estat caminant per sa costa he miralt alla continuament. La resta del grup tambe va vist, pero no teniam un zoom bo per fotogrofiar. No eran niguls, es veia clar que era terra, ames sempre amb sa misma forma

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment de FEBRER 2010
« Respondre #353 el: De Febrer 28, 2010, 18:54:24 p. m. »
24,8 a esporles.... ni al agost!!!!
això es un fohenarro de nassos!!
I no ha estat l'única banda  :o :o Valldemossa, Port de Valldemossa, Sóller, Pollença...tota la Serra amb temperatures de matinada entre els 20 i els 26º. Increïble. Les màximes del dia s'han donat de nit casi per tot arreu, però la diferència entre ara i les temperatures tropicals de nit és de més de 10ºC a segons quins llocs. Per ser febrer això és una locura  ;D
s'entrada càlida no m'ha decepcionat gens a jo. No hem tengut forts vents, però amb tornat a tenir un episodi d'aquest pseudofohen que tenim aquí a ses Illes. Aquest pic jugarem amb s'avantatge que tendrem ses dades de s'usb den gregal per veure que passava alla dalt en es moment que abaix tenien aquestes temperatures tan baixes.

Jo també estic en contra de sa utilització des terme tormenta perfecte. De fet, jo ni he utilitzat es terme ciclogènesi explossiva. Trob que hi ha una seria de termes, que si no tens ben clar com explicarlos conve ni citarlos perque sa gent unicament sa queda amb lo que sona mes heavy.

Per cert, a cazatormentas en Gale critica molt s¡'us de tormenta perfecta i ha fet un post a sa `pàgina principal explicant sa Tempesta perfecta.
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment de FEBRER 2010
« Respondre #354 el: De Febrer 28, 2010, 18:56:59 p. m. »
Avui he fet sa volta al Puig Roig, amb una bona sorpresa.  I es que sa visibilitat era tant bona que es feia sa costa catalana, millor dit, crec que eran ses muntayes del voltans de Tortorsa, es veian dues muntanyes clarament, durant ses dues hora que estat caminant per sa costa he miralt alla continuament. La resta del grup tambe va vist, pero no teniam un zoom bo per fotogrofiar. No eran niguls, es veia clar que era terra, ames sempre amb sa misma forma
Curiós. Jo no és sa primera vegada que ho sent a dir, però per moltes vegades que he trescat per Tramuntana mai he tengut ocasió de veure res de la costa Catalana.  :-\

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment de FEBRER 2010
« Respondre #355 el: De Febrer 28, 2010, 20:44:53 p. m. »
Bon vespre!

Seguesc a Jaca, a on ara tenim 4 graus. Demà dematí pot caure qualque floc.

Quin dia! Hem anat a Formigal i al Portalet (1800 mts., la part francesa estava tancada per allaus). Més del metre i mig de neu i muntanyes de més de 4 metres de neu arreplegada per les màquines. Sol amb 1 grau allà a migdia.

A l´horabaixa hem anat pel Somport fins a FranÇa, fins el poble de Oloron-St-Marie, a 40 km. de Pau.

Salut, demà a vespre ja torn.

 ;)
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment de FEBRER 2010
« Respondre #356 el: De Febrer 28, 2010, 20:52:45 p. m. »
Bon vespre!

Seguesc a Jaca, a on ara tenim 4 graus. Demà dematí pot caure qualque floc.

Quin dia! Hem anat a Formigal i al Portalet (1800 mts., la part francesa estava tancada per allaus). Més del metre i mig de neu i muntanyes de més de 4 metres de neu arreplegada per les màquines. Sol amb 1 grau allà a migdia.

A l´horabaixa hem anat pel Somport fins a FranÇa, fins el poble de Oloron-St-Marie, a 40 km. de Pau.

Salut, demà a vespre ja torn.

 ;)
Un lloc molt maco. Jo hi he anat d'estiu, a veure els parcs nacionals dels pirineus francesos i la veritat que val la pena.
que disfrutis  ;)

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment de FEBRER 2010
« Respondre #357 el: De Febrer 28, 2010, 20:54:38 p. m. »
He sentit per la tele que la ciclogènesi explossiva d'ahir va deixar vent de més de 200km/h però m'ha parescut sospitós que no diguessin on ni a quina hora ni la dada exacte  ???

Desconnectat elea

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1611
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment de FEBRER 2010
« Respondre #358 el: De Febrer 28, 2010, 21:31:50 p. m. »
He sentit per la tele que la ciclogènesi explossiva d'ahir va deixar vent de més de 200km/h però m'ha parescut sospitós que no diguessin on ni a quina hora ni la dada exacte  ???
Supongo que te referirás a los 228 kmh que marcó la estación de Orduña de Euskalmet, con vientos sostenidos superiores a 160-170 kmh...La Aemet no lo ha confirmado al no ser una estación suya.

Al parecer la estación está al borde de un acantilado, si en llano se alcanzaron los 150 kmh lo veo posible...
Cuida, ama y respeta
cada ser vivo del planeta...

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment de FEBRER 2010
« Respondre #359 el: De Febrer 28, 2010, 21:43:38 p. m. »
He mirat ara es bloq den Marcos Molina i vent ses sevas fotos, lo que jo he vist, perque es clavat, era el Montseny i voltans