Autor Tema: Seguiment mes de setembre 2016  (Llegit 23644 cops)


Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de setembre 2016
« Respondre #91 el: De Setembre 20, 2016, 18:08:19 p. m. »
Es models mesoescalars d'alta resolució espacial no són capaços de simular tots els mecanismes generadors de pluja a les Illes. Avui ha quedat més que demostrat que a vegades, és més de fiar un model groller amb aproximacions (com pugui ser un GFS) que un supermodel tipus AROME

Vius i orelles dretes, que si confiam en excés amb les noves juguetes un dia sortirem en barca antes d'enterar-mos que plou.

Els models conceptuals de tota la vida no s'han d'abandonar. I sa situació d'avui així ho demostra.

Ara a veure que mos fa durant ses properes hores. Jo crec que encara riurem  ;D   

Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat isvatec

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1024
  • desde palma( la vileta)
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de setembre 2016
« Respondre #92 el: De Setembre 20, 2016, 20:14:11 p. m. »
por aquí poca cosa 6,5mm :(
AMUNT MALLORQUETA!!!

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de setembre 2016
« Respondre #93 el: De Setembre 20, 2016, 20:56:59 p. m. »
Els models conceptuals de tota la vida no s'han d'abandonar. I sa situació d'avui així ho demostra.

Está claro. Los nuevos predictores deben tener en cuenta esos modelos para acabar de completar los resultados de los mapas deterministas, coger un papel y lápiz como hacían Mariano Medina o Paco Dana en el antiguo INM y tratar de esgrimir un pronóstico de la mejor forma posible. Me he fijado en que los probabilistas también fallan estrepitosamente, el mapa probabilístico de AEMET daba probabilidad de precipitación>10mm inferior al 20% en todo el territorio y ninguna de las 21 perturbaciones del ensemble del GFS/GEFS daba una cifra superior a 5mm. Tampoco el Harmonie ha dado la talla puesto que en su mapa de densidad de rayos prevista no veía actividad eléctrica alguna de toda la que ha habido en Mallorca y el canal. ¿Qué decían los modelos conceptuales? Decían que a veces en meteorología menos es más, una pequeña DANA en el Mediterráneo en septiembre con agua precipitable abundante debido a un río atmosférico subtropical y un fugaz proceso de ciclogénesis al norte de Argelia dan como resultado lluvias torrenciales localizadas. La semana pasada a estas horas teníamos también una DANA mucho más espectacular con divergencia y un frente frío en proceso de frontogénesis y apenas se daban algunos chubascos localizados. ¡Así es la meteo de nuestro mare nostrum!
« Darrera modificació: De Setembre 20, 2016, 21:03:50 p. m. per Meteomallorca »
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424


Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de setembre 2016
« Respondre #95 el: De Setembre 21, 2016, 00:03:39 a. m. »
6mm al pont d'inca. fregant eks 180 anuals.....

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm


Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de setembre 2016
« Respondre #97 el: De Setembre 21, 2016, 02:57:13 a. m. »
Buenos rayos y truenos de los que levantan a uno de la cama  ;D
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat isvatec

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1024
  • desde palma( la vileta)
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de setembre 2016
« Respondre #98 el: De Setembre 21, 2016, 07:32:05 a. m. »
Bon día!!!  Otros 6.5mm

Insuficiente, pero seguimos sumando que es lo importante.
AMUNT MALLORQUETA!!!


Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de setembre 2016
« Respondre #100 el: De Setembre 21, 2016, 11:56:46 a. m. »
Cierro el episodio con 22 mm
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de setembre 2016
« Respondre #101 el: De Setembre 21, 2016, 15:06:49 p. m. »
Els models conceptuals de tota la vida no s'han d'abandonar. I sa situació d'avui així ho demostra.

Está claro. Los nuevos predictores deben tener en cuenta esos modelos para acabar de completar los resultados de los mapas deterministas, coger un papel y lápiz como hacían Mariano Medina o Paco Dana en el antiguo INM y tratar de esgrimir un pronóstico de la mejor forma posible. Me he fijado en que los probabilistas también fallan estrepitosamente, el mapa probabilístico de AEMET daba probabilidad de precipitación>10mm inferior al 20% en todo el territorio y ninguna de las 21 perturbaciones del ensemble del GFS/GEFS daba una cifra superior a 5mm. Tampoco el Harmonie ha dado la talla puesto que en su mapa de densidad de rayos prevista no veía actividad eléctrica alguna de toda la que ha habido en Mallorca y el canal. ¿Qué decían los modelos conceptuales? Decían que a veces en meteorología menos es más, una pequeña DANA en el Mediterráneo en septiembre con agua precipitable abundante debido a un río atmosférico subtropical y un fugaz proceso de ciclogénesis al norte de Argelia dan como resultado lluvias torrenciales localizadas. La semana pasada a estas horas teníamos también una DANA mucho más espectacular con divergencia y un frente frío en proceso de frontogénesis y apenas se daban algunos chubascos localizados. ¡Así es la meteo de nuestro mare nostrum!
Hombre, lo de coger papel y lápiz está muy bien como método de aprendizaje, pero no es operativo. Hoy en día los modelos sacan unos análisis muy muy buenos, simplemente hay que pararse en ellos. Es que mucha gente ni mira el análisis del modelo, y va directo a mirar la salida pronosticada de lluvia. Que sí, está bien si no pretendes comunicar a nadie tu predicción, pero si pretendes comunicar o divulgar eso es un error gordo.

El problema principal de los probabilistas es que hay que saber que se está leyendo. Por ejemplo, el EPS daba una señal clara de lluvias intensas, que AEMET no supo comunicar. El mapa de precipitación máxima indicaba registros de hasta 60mm en el entorno de las Islas, pero como la probabilidad de lluvias > 10mm era baja, pues nada...
Después hay que tener en cuenta que los probabilistas tienen una escala espacial más grosera que los deterministas, con lo que hay determinados procesos atmosféricos que pillan mal.

Tengo algunas discrepancias contigo en el análisis de la situación. DANA fue, a medias, pero no DANA mediterránea. Cuando se paseó por el mediterráneo tenía isoterma cerrada pero ya no isohipsa (sí la tenía encima de la Península). Y esa baja de Argelia no he visto ningún mapa que me sirva para confirmar que se formó
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de setembre 2016
« Respondre #102 el: De Setembre 22, 2016, 13:17:58 p. m. »
Els propers dies pareix que hi pot haver una certa continuitat en les pluges. Al manco fins dilluns crec que plourà cada dia a qualque punt de les Illes.

El que toca a setembre és rompre el '0' de pluja dels mesos d'estiu i començar a preparar-ho tot per les plogudes d'octubre i novembre. Bé, això és el que toca si volem omplir pous...  Perque a nivell climàtic ja sabem que setembre i octubre són mesos de torrentades, on pràcticament cada dia podem trobar una efemèride d'un episodi important més o manco llunyà en el temps.



Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat gorgblau

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 996
  • Tobogan d'en balti
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de setembre 2016
« Respondre #103 el: De Setembre 22, 2016, 20:52:21 p. m. »
Sa meva pedrina deia: Antes, antes va dir en Canyot!

crec que ens hem d'acostumar a no tenir precendents, perque el clima ha canviat i continuara canviant....aixi que abans septembre / octuibre i novembre eran mesos d'aigo...actualment no podem dir el mateix! pero continuarem enviant energia positiva per a que plogui!  8) 8) 8)

per cert, quant sa propera quedada des grup?? no varem fer es meteo-gelat! ara s'octubre / novembre toca soparillo, no?  8) 8) 8)
Visca Mallorca!!!

Desconnectat Pieres

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 103
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de setembre 2016
« Respondre #104 el: De Setembre 23, 2016, 08:47:10 a. m. »
Bon dia.

Per aquí en tot el setembre duim 4.6 mm.  :'( És depriment, desesperant...