Autor Tema: Seguiment models  (Llegit 147070 cops)

Desconnectat Pla_Mallorca

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 736
    • Veure Perfil
Re: Seguiment models
« Respondre #735 el: De Febrer 01, 2012, 16:31:36 p. m. »
sincerament començ estar un poc cansat de seguir models i previsions, a la mediterrania 2+2 no són 4, i així ho demostren els models que varien d'una sortida. Tanmateix serà el que hagi de ser.... més o menys neu, el que és segur que hi ha possibilitats que nevi a cota pràcticament zero.... que potser quan tenguem les major precipitacions no farà el suficient fred perquè nevi a cota zero.... també és una possibilitat. No se si la il·lusió em supera, però jo pens que tendrem sorpreses....  ;D

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment models
« Respondre #736 el: De Febrer 01, 2012, 16:41:21 p. m. »
Chicos ... nos quejamos de vicio .... A partir de mañana ... cota 600 bajando a 400 (lo que tuvimos el finde pasado y estabamos encantados)

Pero es que , viernes, sabado, domingo, lunes y martes ... dan cota 0 (Se les ha ido la olla por lo del lunes y martes ...)!!!

 
Que gran Toliko, molt d'acord.  ;D

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #737 el: De Febrer 01, 2012, 17:10:03 p. m. »
Està sortint la 12Z del GFS.

Jo crec que ja podem anar començant des d'aquesta nit el seguiment via estacions meteo i radar. I seguir les temperatures i a veure com va baixant la cota de neu durant demà. Els models poc canviaran i cada model indica coses diferents (tots amb onada de fred bestial, clar).

A gaudir de la Méteo en estat pur al límit de fred que ens pot oferir el nostre clima!, com feia anys!
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat Urtyk

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1258
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #738 el: De Febrer 01, 2012, 17:18:58 p. m. »
A simple vista se mantiene más o menos el mismo frío a 850hPa y han quitado algo a 500hPa, lo bueno es que parece que meten mas precipitación.

Desconnectat g-force

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1267
    • Veure Perfil
    • El tiempo en Ibiza
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #739 el: De Febrer 01, 2012, 17:25:16 p. m. »
Està sortint la 12Z del GFS.

Jo crec que ja podem anar començant des d'aquesta nit el seguiment via estacions meteo i radar. I seguir les temperatures i a veure com va baixant la cota de neu durant demà. Els models poc canviaran i cada model indica coses diferents (tots amb onada de fred bestial, clar).

A gaudir de la Méteo en estat pur al límit de fred que ens pot oferir el nostre clima!, com feia anys!

Yo opino lo mismo, es mas, los desplomes jugaran a nuestro favor, hay demasiado aire frio en altura, no creo que tengamos que buscar necesariamente la cota cero, con cota 200 y precipitando con todo lo que hay arriba veremos lo que ansiamos ;)

Desconnectat fizban

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 502
    • Veure Perfil
    • Marratxí - Es Caülls
Re: Seguiment models
« Respondre #740 el: De Febrer 01, 2012, 19:01:15 p. m. »
Ostres, jo veig una situació fantàstica i difícilment millorable! És cert que fa uns dies era millor però sincerament, heu vist l'ensemble de les 12z? La -5 com a mínim fins dissabte i després sembla que entra una altra tongada!

Ara la precipitació... Ja veurem.
Seguiment dades en temps real Estació Marratxí - Es Caülls
http://www.meteomarratxi.es/


Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #741 el: De Febrer 01, 2012, 19:39:28 p. m. »
Jo personalment ja pas de models i tot plegat. No vui que una mala sortida llevi sa il.lusio d'una setmana. Ara toca radar, satel.lit, mirar al cel, encalçar niguls, fer faroling, moltes fotos, videos i tot plegat.

Una cosa, us preg que postegeu de manera ordenada: Aqui per a models i els seus canvis, i el seguiment a temps real al post del mes de febrer. En passar l'episodi no us preocupeu que ja farem resum.

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat fizban

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 502
    • Veure Perfil
    • Marratxí - Es Caülls
Re: Seguiment models
« Respondre #742 el: De Febrer 01, 2012, 19:48:47 p. m. »
Tens raó, ara és més moment de meteo activa, però crec que els models ens donaran una visió excel·lent, no tan sols del que passarà demà i passat demà sinó els pròxims dies que sembla que el moviment continua.

GEM per cert, ens dona menys fred...
Seguiment dades en temps real Estació Marratxí - Es Caülls
http://www.meteomarratxi.es/


Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment models
« Respondre #743 el: De Febrer 01, 2012, 20:11:25 p. m. »
A mi el que me sembla és que la neu mos està despistant. Anit i demà tot lo dia tenim una situació de llibre per veure aigua a poalades.  ::) Ja estam que serà neu a certa altura, però aigua pel comú dels mortals.

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re: Seguiment models
« Respondre #744 el: De Febrer 01, 2012, 20:15:34 p. m. »
Vos pos una taula amb un resum de les temperatures a 850 hPa previstes segons un parell de models (tots actualitzats avui a les 12z):




Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment models
« Respondre #745 el: De Febrer 01, 2012, 22:28:50 p. m. »
Bona feina, Llevant, gràcies per compartir-la!.

M'ha sorprés un comentari de na Mònica López al Tiempo de TVE d'avui dient que els models no veuen bé les precipitacions de neu!. Ho havieu sentit alguna vegada?. Jo sí que he sentit que el radar "veu" malament la neu, però els models... ??? ::)

Desconnectat Pla_Mallorca

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 736
    • Veure Perfil
Re: Seguiment models
« Respondre #746 el: De Febrer 01, 2012, 22:49:07 p. m. »
jo he mirat ib3,tv3 i tv1 i els tres donen més probabilitat de neu entre la matinada del divendres i divendres al matí i na Mònica ha dit que els llocs on hi hagi recorregut maritim i ha més possibilitat de neu i en tomàs ha dit que per tornar a veure una onada de fred com aquest hem de mirar 40/50 anys enrrere¡¡¡¡¡  :P

Desconnectat fizban

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 502
    • Veure Perfil
    • Marratxí - Es Caülls
Re: Seguiment models
« Respondre #747 el: De Febrer 01, 2012, 23:00:56 p. m. »
jo he mirat ib3,tv3 i tv1 i els tres donen més probabilitat de neu entre la matinada del divendres i divendres al matí i na Mònica ha dit que els llocs on hi hagi recorregut maritim i ha més possibilitat de neu i en tomàs ha dit que per tornar a veure una onada de fred com aquest hem de mirar 40/50 anys enrrere¡¡¡¡¡  :P
De totes formes, na Monica és bastant moderada en les seves apreciacions. A mi m'agrada.

Estic totalment d'acord de que aquesta onada pot ser històrica, ja veurem si pels registres negatius o per la quantitat de neu o per altres ...

A partir d'ara segons els models és quan comença a entrar l'aire fred. tal vegada per això s'han format tempestes al nord de Mallorca??
Seguiment dades en temps real Estació Marratxí - Es Caülls
http://www.meteomarratxi.es/


Desconnectat Pla_Mallorca

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 736
    • Veure Perfil
Re: Seguiment models
« Respondre #748 el: De Febrer 01, 2012, 23:03:34 p. m. »
en tomàs ha dit que podem veure nevar amb una temperatura de 2/3 graus i que la neu sera de cuallar... ja vorem el que passa

PD: soc es germa petit.  ;D m'hauré de registrar.
« Darrera modificació: De Febrer 01, 2012, 23:13:02 p. m. per Pla_Mallorca »

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re: Seguiment models
« Respondre #749 el: De Febrer 01, 2012, 23:04:47 p. m. »
No puc deixar de mirar models aquests dies, em tornaré boig de mirar tants mapes  ;D Darrera informació: segons el gfs, començarà a nevar a cota 0 a partir del divendres migdia, si bé serà precisament a partir d'aquests moment quan les precipitacions començaran a minsar. La nit de dijous a divendres podem sortir en barca (els militars de la base del puig major en trineu).