Autor Tema: Seguiment models  (Llegit 146978 cops)

Desconnectat Toliko

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 869
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #690 el: De Gener 31, 2012, 23:13:11 p. m. »
no me gusta que parece que cada vez tiran el frio mas al oeste ... y sabemos, que para que nosotros difrutemos de nevadas ... tiene que hacer sol en la peninsula !!! Aunque por el movimiento que lleva la baja ... nos acaba entrando la masa ... pero no me gusta que este tan al oeste !!!   >:( >:( >:( >:(

Desconnectat g-force

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1267
    • Veure Perfil
    • El tiempo en Ibiza
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #691 el: De Gener 31, 2012, 23:14:13 p. m. »
Madre mia, una alerta de nieve para Ibiza, de Aemet es la primera vez que la veo, mi modelo local (traduccion chunguera) habla de 2 ó 3 cm de espesor... :P y ojo a las cantidades de precipitacion liquida!!!


 

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #692 el: De Gener 31, 2012, 23:16:48 p. m. »
no me gusta que parece que cada vez tiran el frio mas al oeste ... y sabemos, que para que nosotros difrutemos de nevadas ... tiene que hacer sol en la peninsula !!! Aunque por el movimiento que lleva la baja ... nos acaba entrando la masa ... pero no me gusta que este tan al oeste !!!   >:( >:( >:( >:(

Tolo, el frio extremo lo llevan a la Peninsula, pero seco! Aquí tendremos precipitación; además, esta última salida, aumentan el frio a 500 hPa.
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment models
« Respondre #693 el: De Gener 31, 2012, 23:19:11 p. m. »
Si hem de possar un "però" a les darreres sortides, és que ens han llevat fred per divendres. I la cota 0 està al límit. Per dissabte no hi ha problema.

El GFS ha llevat fred per divendres, però el DWD i l'UKMO són molt bons per divendres, marcant una iso -8ºC!. L'Europeu marca una -6ºC per divendres migdia!.

El que no me quadra és l'alerta d'AEMET per dijous vespre amb els mapes actuals. Deuen haver vist alguna cosa que no està en la seva web perquè la darrera actualització del HIRLAM marca una -4/-5ºC per darreres hores de dijous! ???

Desconnectat Urtyk

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1258
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #694 el: De Gener 31, 2012, 23:25:32 p. m. »
Tampoco le vamos a hacer mucho caso a la salida de las 18z no?

 :P
« Darrera modificació: De Gener 31, 2012, 23:31:43 p. m. per Urtyk »

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re: Seguiment models
« Respondre #695 el: De Gener 31, 2012, 23:41:51 p. m. »
La sortida de les 18z no marca tant de fred i ja no ens fica la -12 sinó que la punta de fred seria de -8ºC/-9ºC, però bueno, només és una sortida més i encara queda molt.

A veure que diuen les actualitzacions dels models de les 0z (qualqú s'apunta a fer seguiment de ses sortides a les 5 del dematí? jo ho faré  :) ). Bona nit!

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #696 el: De Febrer 01, 2012, 00:25:36 a. m. »
Ara no se si era avui o ahir que és parlava per aqui de l'efecte de la mar. A part de ser una font d'humitat, pensau en el calor latent, que per jo, és el responsable d'increment de isos.

Coneixent es GFS juraria que a més de 3/4 dies perd finura amb sa interaccio mar-atmosfera.

Més enlla de sa posició final de sa baixa és un fet comu que vagi un poc loco amb s'aire fred.
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Xalocada

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1609
  • Portocolom
    • Veure Perfil
    • Balearsmeteo
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #697 el: De Febrer 01, 2012, 00:52:26 a. m. »
Una pregunta para los expertos ;), con la temperatura del mar a unos 16ºC (mas alta de lo normal) puede influir en algo con esta situación que nos viene? ::)
Ara no se si era avui o ahir que és parlava per aqui de l'efecte de la mar. A part de ser una font d'humitat, pensau en el calor latent, que per jo, és el responsable d'increment de isos.

Coneixent es GFS juraria que a més de 3/4 dies perd finura amb sa interaccio mar-atmosfera.

Més enlla de sa posició final de sa baixa és un fet comu que vagi un poc loco amb s'aire fred.
Si ,era jo que feia referencia a aixó, pareix que els ISOS més alts li costa circulàr per la mediterranea ::) no ???

Desconnectat Felanitxer

  • Boirina
  • *
  • Missatges: 91
  • WWW.METEOFELANITX.COM
    • Veure Perfil
    • WWW.METEOFELANITX.COM
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #698 el: De Febrer 01, 2012, 01:50:56 a. m. »
Bon vespre

Abans de res, dir que he disfrutat com feia temps que no ho feia del seguiment dels models meteorològics d'aquests darrers dies. Veure com s'anaven unint les peces que sempre haviem somiat, veure sortida rere sortida com els models mantenen el fred, veure possibilitats reals de neu arreu de Mallorca, veure la impressionant onada d'aire fred que tenen a tot el centre del continent europeu, és una cosa meravellosa des de el punt de vista meteorològic. Per tant, passi el que passi, jo en aquests moments ja he disfrutat com un enano.

En segon lloc, dir que estic totalment d'acord amb el que comentava n'embat. Podem cercar semblances amb diferents situacions meteorològiques, però només semblances i es que cada situació és completament diferent, si no és amb uns paràmetres, és amb uns altres. S'ha comentat molt aquests dies per aquí, l'ona de fred que vam tenir a Mallorca el febrer de 1956 i s'ha intentat comparar. Des de el meu punt de vista comentaré que és cert, hi ha bastantes peces que imiten la irrupció d'aire fred que vam tenir al 56, però, insistesc, des de el meu criteri, el 56 mos dona mil voltes. Aquell mes va ser l'òstia meteorològica convertida en realitat i en molts de casos en una vertadera pesadilla. El fred va ser més enllà de riguròs i un dels factors que el va fer mantenir-se en la història va ser la seva persistència i la precipitació que duia associada, entre altres.

A dia d'avui, tenim una situació meravellosa, una situació per a disfrutar de la meteorologia. L'entrada d'aire fred és espectacular, a Europa ho estan passant molt puta i aquest aire fred arribarà a canostra d'una manera més intensa a la que esteim avesats en els darrers anys. Referent a les isos a 850, així com estan els models ens podria entrar fins a una -10 i una iso inferior a la -35 a 500 hp! Això és aire fred més que suficient per tenir, en el cas de precipitació neu arran de mar. Dic més que suficient perquè no hem de desperar. Si en el pitjor dels casos ens acaba entrant la -7, no passa res! Amb una temperatura a 500 hp inferior sempre als 32 graus negatius i amb una iso inferior als 5.5 graus negatius, el fred és suficient. Per a mi aquestes temperatures que he comentat, les tenim més que assegurades, així ho indiquen pràcticament tots els models. Per tant, aquest factor és molt positiu. Tema precipitacions? tranquil·litat, tendrem una borrasca situada al llevant de les illes amb un fluxe ben marcat de vents, primer agregalats i posteriorment atramuntanats.  De moment, de mestral, almanco fins a darreres hores de dissabte no en veig per cap model, i això si que és un factor molt positiu. Ara per ara, és impossible afinar on acabaran produïnt-se les precipitacions i amb quina intensitat i genesositat. Demà i demà passat seran dies decisius però d'entrada i torn a repetir, des de el meu criteri, som bastant optimista, sobretot per dijous vespre i fins dissabte migdia. M'agrada molt l'entrada progressiva d'aire fred a tots els nivells de l'atmosfera i sempre amb un mateix fluxe de vent que farà agafar un poc de humitat a l'aire fred continental quan toqui la mediterrania (hem referesc al Gregal i a la Tramuntana). Divendres pot ser un dia molt divertit. Ah! i molta d'atenció si dissabte vespre el cel es destapa de niguls, que per molt que el vent bufi, el mal a determinades zones de l'agricultura pot ser destacable, la gelada negra en podrà fer de les seves i aquestes, quan es produeixen amb vent i amb temperatures tant baixes, són les més punyeteres!
Viu la meteorología a www.meteofelanitx.com!


Desconnectat Toliko

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 869
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #699 el: De Febrer 01, 2012, 05:51:37 a. m. »
Espectacular .... Desde mañana x la nochehasta el lunes de mñn... Cota 0. El sabado... La -10 y la -36... Con 8-9mm....

http://www.meteopt.com/modelos/meteogramas/gfsgraphic.php?cidade=PALMA%20DE%20MALLORCA[/img]]
« Darrera modificació: De Febrer 01, 2012, 06:02:19 a. m. per Toliko »

Desconnectat Urtyk

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1258
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #700 el: De Febrer 01, 2012, 06:59:44 a. m. »
Creo que no hace falta desir nada mas.

Disfruten de la nieve y hagan muñecos xDD.

Desconnectat Toliko

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 869
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #701 el: De Febrer 01, 2012, 07:02:18 a. m. »
Creo que no hace falta desir nada mas.

Disfruten de la nieve y hagan muñecos xDD.

Jajajaja ... muy bueno !!! ;)


Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #702 el: De Febrer 01, 2012, 07:19:18 a. m. »
Bon dia!

Entre els exàmens i els nervis per l'onada de fred no dorm el que tocaria, però bé.

Buaff!! La sortida de les 12z ens torna a posar la -11,-12 i augmenta precis, incloent-hi diumenge.
Jo crec que és una situació tan extraordinària, que els models no saben modelitzar-la com toca.

Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat cap de fibló

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1065
    • Veure Perfil
Re: Seguiment models
« Respondre #703 el: De Febrer 01, 2012, 07:20:50 a. m. »
Estic mirant els models una vegada i un altre, encara no me puc creure que això sigui a 48-72h.  :)  

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #704 el: De Febrer 01, 2012, 07:36:59 a. m. »
Una pregunta para los expertos ;), con la temperatura del mar a unos 16ºC (mas alta de lo normal) puede influir en algo con esta situación que nos viene? ::)
Ara no se si era avui o ahir que és parlava per aqui de l'efecte de la mar. A part de ser una font d'humitat, pensau en el calor latent, que per jo, és el responsable d'increment de isos.

Coneixent es GFS juraria que a més de 3/4 dies perd finura amb sa interaccio mar-atmosfera.

Més enlla de sa posició final de sa baixa és un fet comu que vagi un poc loco amb s'aire fred.
Si ,era jo que feia referencia a aixó, pareix que els ISOS més alts li costa circulàr per la mediterranea ::) no ???
I tant que els hi costa. Normalment s'assumeix que es 850hpa no pateixen gran influencia de superficie, i jo no hi estic gaire d'acord, i manco aqui en entrades fredes.

Per jo la mar és el factor essencial. Sempre ens ajuda a tenir pluja, ara bé, pensau que a sa cota que és forma es nigul s'allibera calor pes canvi d'estat gasos a liquid (calor latent). En algunes ocasions aixo provoca que ses isos fredes no arribin.

Un altre factor son es Pirineus. No és facil que una entrada freda els creui com si res.

A més, a mesura que s'apropa el dia certs trets mesoescalars comencen a manifestar-se, com esvent que tendrem.

Tot plegat és complicat, i si, es models sa duen fatal amb es extrems. Aqui aplica molt bé una frase que emprenyat va dir n'embat un pic: es models s'interpreten, no s'han de llegir
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com