Autor Tema: Seguiment del mes de Juny de 2017  (Llegit 12252 cops)

Desconnectat Pla_Mallorca

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 736
    • Veure Perfil
Re:Seguiment del mes de Juny de 2017
« Respondre #45 el: De Juny 07, 2017, 13:00:52 p. m. »
Avui m'han passat una dada de la possessió de Son Gelabert de baix (Lloret), mesurat amb pluvio verd, però feren un buidatge i anotació de les dades....i recolliren 111 mm   :o. Hauria de mirar dades d'estacions pròximes com Sineu, per veure si tenen cap registre de pluja d'aquesta magnitud en un sol dia, perquè d'ençà del 1998 que tenc dades de Lloret, la resposta és NO. Ja vos informaré.

Salut.   

Desconnectat isvatec

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1024
  • desde palma( la vileta)
    • Veure Perfil
Re:Seguiment del mes de Juny de 2017
« Respondre #46 el: De Juny 07, 2017, 21:49:34 p. m. »
Avui m'han passat una dada de la possessió de Son Gelabert de baix (Lloret), mesurat amb pluvio verd, però feren un buidatge i anotació de les dades....i recolliren 111 mm   :o. Hauria de mirar dades d'estacions pròximes com Sineu, per veure si tenen cap registre de pluja d'aquesta magnitud en un sol dia, perquè d'ençà del 1998 que tenc dades de Lloret, la resposta és NO. Ja vos informaré.

Salut.

 :o :o :o :o :o :o :o :o....Creo que han caído unos cuantos records en un mes de junio  :)
AMUNT MALLORQUETA!!!

Desconnectat gorgblau

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 996
  • Tobogan d'en balti
    • Veure Perfil
Re:Seguiment del mes de Juny de 2017
« Respondre #47 el: De Juny 08, 2017, 06:20:17 a. m. »
Si lo de dilluns senzillament fou increible! Tantissima precipitacio en nomes 12 hores i estant a principis de juny......es increible! Ademes la configuracio de la pluja, va tancar i va ployre durant hores i hores, modo la tipica Gregalada que tenim, pero els mesos desde novembre fins març, no el ple juny! jeje Bona sao per els boscos i la garriga hauran tengut un bon glopet de cara a l'infer estiuenc!
Visca Mallorca!!!

Desconnectat cap de fibló

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1065
    • Veure Perfil
Re:Seguiment del mes de Juny de 2017
« Respondre #48 el: De Juny 10, 2017, 11:16:09 a. m. »
un altre any ve calor exagerada i duradera  massa prest ....    crec que aixo ja formara part del nostro clima  :'( .  Son massa anys que es repeteix lo mateix.....  tant a  primavera com a tardor.

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment del mes de Juny de 2017
« Respondre #49 el: De Juny 10, 2017, 18:24:23 p. m. »
un altre any ve calor exagerada i duradera  massa prest ....    crec que aixo ja formara part del nostro clima  :'( .  Son massa anys que es repeteix lo mateix.....  tant a  primavera com a tardor.
És així Miquel, jo fa anys que ho tenc assumit. Ara estarem així fins a finals d'Octubre  (amb molta sort) o principis de Novembre. Sa mossegada estival en les últimes dècades ha estat escandalosa.


Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re:Seguiment del mes de Juny de 2017
« Respondre #51 el: De Juny 12, 2017, 15:11:37 p. m. »
Dies de ple estiu aquests aquí a Barcelona. Comentar però que el passat divendres va fer una mica de brusca aquí a Barcelona i vaig sentir els primers trons (2) d'aquest 2017. Quant a llamps, de moment aquest any només he vist un resplandor llunyà la nit del 4 al 5 de juny. No exager molt si dic que que vaig veure més llamps a Montenegro quan vaig estar-hi 48 hores a l'octubre passat que no pas a Barcelona i Mallorca en els darrers dos o tres anys.

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment del mes de Juny de 2017
« Respondre #52 el: De Juny 13, 2017, 10:56:14 a. m. »
Comencen els dies d'avisos per calor... I això que de moment no tenim isos d'aquelles que fan por, però a Juny, amb anticicló càlid, els dies llargs fan la seva feina.

A Saragossa diuen que demà fregarem els 40ºC, a veure com queda la cosa
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment del mes de Juny de 2017
« Respondre #53 el: De Juny 13, 2017, 17:47:45 p. m. »
Demà sa iso +25 toca Eivissa i el Sud de Mallorca, trob que ja n'hi ha i més faltant encara una setmana per s'estiu.
Us imaginau un panorama a l inversa? Que ses isos -5/-7 a 850hpa es passejassin a sobre nostre durant dies i dies a mitjans Desembre? Això ja no passa ni per equivocació, està clar per on van els tirs mal ens pesi a tots  :-\

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment del mes de Juny de 2017
« Respondre #54 el: De Juny 13, 2017, 18:06:52 p. m. »
Demà sa iso +25 toca Eivissa i el Sud de Mallorca, trob que ja n'hi ha i més faltant encara una setmana per s'estiu.
Us imaginau un panorama a l inversa? Que ses isos -5/-7 a 850hpa es passejassin a sobre nostre durant dies i dies a mitjans Desembre? Això ja no passa ni per equivocació, està clar per on van els tirs mal ens pesi a tots  :-\
Home sí, per ser juny ja n'hi ha... Però jo em referia a isos +27/+28, que són ses que a jo personalment em fan por de veres...

A part del que insinues del canvi climàtic, hem de tenir en conte que vivim a les portes d'un forn i bastant allunyats del congelador. A més, a les nostres latituds, el refredament per radiació no es capaç de generar aquestes isos que comentes. Sí que pot generar fredorades a zones enclotades, però per tenir una iso -5 necessites una bona advecció sí o sí. Per tenir una iso +25 basta una subsidència per A centrat amb un lleuger flux de sud que arrossegui aire uns 200km...
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment del mes de Juny de 2017
« Respondre #55 el: De Juny 13, 2017, 18:51:17 p. m. »
Demà sa iso +25 toca Eivissa i el Sud de Mallorca, trob que ja n'hi ha i més faltant encara una setmana per s'estiu.
Us imaginau un panorama a l inversa? Que ses isos -5/-7 a 850hpa es passejassin a sobre nostre durant dies i dies a mitjans Desembre? Això ja no passa ni per equivocació, està clar per on van els tirs mal ens pesi a tots  :-\
Home sí, per ser juny ja n'hi ha... Però jo em referia a isos +27/+28, que són ses que a jo personalment em fan por de veres...

A part del que insinues del canvi climàtic, hem de tenir en conte que vivim a les portes d'un forn i bastant allunyats del congelador. A més, a les nostres latituds, el refredament per radiació no es capaç de generar aquestes isos que comentes. Sí que pot generar fredorades a zones enclotades, però per tenir una iso -5 necessites una bona advecció sí o sí. Per tenir una iso +25 basta una subsidència per A centrat amb un lleuger flux de sud que arrossegui aire uns 200km...
Estava comparant anomalies TÈRMIQUES, no Geogràfiques. Evidentement que tenim més aprop Àfrica que Sibèria, fins aquí arrib... lo que no és normal és sa desviació comparant els dos períodes... i tampoc necessitam una invasió siberiana per tenir isos fredes, basta es propi refredament de centreeuropa, i tampoc ens cau massa més enfora dels 200 km que tu comentes...

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment del mes de Juny de 2017
« Respondre #56 el: De Juny 13, 2017, 21:16:49 p. m. »
Frankfurt està a 1300km aproximadament i Alger a 300km...
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re:Seguiment del mes de Juny de 2017
« Respondre #57 el: De Juny 13, 2017, 23:39:38 p. m. »
Bones!. Buf com està acabant la primavera!. Ahir i avui han estat dies de molta calor però a veure què passa demà i demà-passat. :P :P :P :P

Superarem els 38ºC? ::)


Desconnectat cap de fibló

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1065
    • Veure Perfil
Re:Seguiment del mes de Juny de 2017
« Respondre #58 el: De Juny 14, 2017, 21:27:53 p. m. »
Ara ja Africa , o la masa d,aire africa arriba fins a la cordillera cantabrica en condicions normals desde el mes de maig juny fins finals de setembre o principis d,octubre .  Entre i entre,  hi ha petits episodis d, aire atlantic que suavitza una mica quan qualque front molt debilitat consegueix penetrar una miqueta a aquesta bimbolla d,aire calent.
No se si vaig molt equivocat pero aquesta es la meva percepcio dels darrers anys. 

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re:Seguiment del mes de Juny de 2017
« Respondre #59 el: De Juny 14, 2017, 22:59:26 p. m. »
Bé, avui màximes oficials de 36ºC. No hem arribat als 38ºC, tot i que en Dani Capó ha mostrat una dada d'Inca de 39ºC de Tmàx. Desconec l'origen d'aquesta dada!!. Però assolir els 36ºC la primera quinzena de juny.....Buf!

A veure demà!