Autor Tema: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009  (Llegit 49176 cops)


Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #31 el: De Desembre 13, 2009, 09:14:13 a. m. »
Ja l'he vist  ;) gràcies  ;)
Per aquí a brusquina, poca cosa però ho ha fet durant tota la nit. No se que deu haver plogut però no ha fet gaire cosa. Amb la temperatura actual i vegent el meteosat, deu nevar a cotes altes a la Serra.  :)

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #32 el: De Desembre 13, 2009, 11:07:04 a. m. »
Per part d´Eivissa ja hi pega fort

demoladora sa previsio de dema del aemet



VIENTO FUERTE DE NORTE Y NORDESTE CON RACHAS QUE PUEDEN ALCANZAR
LOS 70 KM/H, Y A PARTIR DE LA TARDE EN LAS PITIUSAS LOS 100
KM/H. LLUVIAS Y CHUBASCOS PERSISTENTES Y LOCALMENTE FUERTES QUE
PUEDEN LLEGAR A ACUMULAR HASTA 100 L/M2 EN 12 HORAS.


Predicción:

CIELO MUY NUBOSO O CUBIERTO CON LLUVIAS Y CHUBASCOS MODERADOS Y
PERSISTENTES, LOCALMENTE FUERTES, OCASIONALMENTE ACOMPANADOS DE
TORMENTA Y QUE PUEDEN LLEGAR A ACUMULAR HASTA 100 L/M2 EN 12
HORAS. TEMPERATURAS SIN CAMBIOS. VIENTO DEL NORDESTE MODERADO A
FUERTE CON RACHAS QUE PUEDEN ALCANZAR LOS 70 KM/H, GIRANDO
DURANTE LA TARDE EN LAS PITIUSAS A NORTE FUERTE CON RACHAS QUE
PUEDEN ALCANZAR LOS 100 KM/H; QUEDANDO EN MALLORCA VARIABLE DE
FLOJO A FUERTE CON PREDOMINIO DE LA COMPONENTE NORTE EN EL NORTE
DE LA ISLA Y DE LA COMPONENTE SUR EN EL SUR; Y GIRANDO EN
MENORCA DURANTE LA TARDE A COMPONENTE SUR.

Desconnectat Toni Esteva

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1127
  • Molí d'en Leu. Artà.
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #33 el: De Desembre 13, 2009, 12:31:14 p. m. »
Hola Tomeu, bon dia
com va tot?
Per Artà cel molt ennigulat amb una temperatura ara mateix de 10.1ºC i una humitat del 70%.
La temperatura mínima ha estat de 8.2ºC i hem recollit d'aquesta nit 2.4mm a Artà i 3.0mm al Parc de Llevant.
La temperatura del Parc de Llevant era de 6.0ºC amb vent fluix del NE.
Crònicons del Molí d'en Leu.
http://molidenleu.blogspot.com

*Col·laborador d'AEMET a les Illes Balears
i Soci de la SOMIB.
Estacions oficials a Artà i Campament dels Presos, Parc Natural de la Península de Llevant.

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #34 el: De Desembre 13, 2009, 13:04:24 p. m. »
neu a 1200m segons n'embat.No es un mal començament per una setmana que pot ser d'infart
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #35 el: De Desembre 13, 2009, 14:55:44 p. m. »
Hola Toni !!

En Jalguersuari es a Madrid i l´estic informant del que pasa per aqui i esta histeric, ma diu que te ja ganas d´anar a s´aeropot i tornar.  ;D ;D ;D
Li dic que dema podra veure lo millor in situ

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #36 el: De Desembre 13, 2009, 16:50:40 p. m. »
Hi ha una cosa que no m'agrada en els darrers models i és que la baixa se mos tira massa damunt  :( no m'agrada això, perquè podria ser perfectament que en cas d'atracar-se massa no mos plogués com esperam  :-\

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #37 el: De Desembre 13, 2009, 18:48:31 p. m. »
Bona vesprada,

he fet avui demati la volta des de lluc a soller, amb davalada a sa calobra, i no he vist gens de neu, ni tan sols als pics mes alt. la base dels niguls devia rondar els 1000m i pel vist mes amunt si que nevaba. A la cota 850 dels tunels ni tan sols feia aiguaneu a les 14h, pero ara segur que ja si. Aqui al pont d'inca fot una fretada!!

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat EsCos

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 401
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #38 el: De Desembre 13, 2009, 18:52:31 p. m. »
Bona vesprada,

he fet avui demati la volta des de lluc a soller, amb davalada a sa calobra, i no he vist gens de neu, ni tan sols als pics mes alt. la base dels niguls devia rondar els 1000m i pel vist mes amunt si que nevaba. A la cota 850 dels tunels ni tan sols feia aiguaneu a les 14h, pero ara segur que ja si. Aqui al pont d'inca fot una fretada!!

Ostia Metar quina volteta més guapa que deus haver fet!! hi havia de fer fred per alla adalt!!!!!

Per cert, no crec que ara mateix per el tunel hi nevi... crec que sa cota ha estat més alta del que ens pensavem.

Avui des de la carretera de Selva he pogut veure un moment el puig de ses Basetes fora niguls i no hi havia quallat neu (cota 1200 més o menys), una altra cosa es que hi hagi nevat!!

SALUT!!!!

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #39 el: De Desembre 13, 2009, 19:09:28 p. m. »
Bon vespre. Avui dematí he partit amb la intenció de pujar al Penyal des Migdia amb uns amics, però donat un contratemps d'un d'ells (ha espenyat es cotxo) hi he hagut d'anar tot sol.  :( El cas és que quan era al Tunnel es veia la mar de be la precipitació sòlida com queia fins més o manco el coll de n'Arbona a uns 1180 metres, o sigui que nevar sí que ho feia, això sí tímidament. Com que tot sol per allà no me feia gràcia, he anat fins a l'Ofre on gairebé sempre, malgrat el mal temps, te trobes a qualcú (en aquest cas dos anglesos i dos mallorquins que esperaven veure neu com jo i ens hem hagut de quedar amb les ganes). He fet cim enmig de la boira que comenta en Metar i allà dalt, a 1090, feia aiguaneu. Això sí, en arribar al cotxe m'he trobat amb gent que feia la travessa a la Serra  :o i m'han comentat que pel Coll des Prat les feia neu de bon de veres (uns 1230 metres).



Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #40 el: De Desembre 13, 2009, 19:12:35 p. m. »
Bones al·lots!

Me pas per aquí, tot i no ser un habitual (de fet no don més de jo mateix per entrar en tants de foros diferents), donat que catmeteo no tira.

11,8mm acumulats per Vilafranca i 7,6ºC actuals!

Estic d'acord amb n'embat que si se mos situa la borrasca ben damunt podem tenir sorpresses negatives en forma de poca precipitació. Afortunadament la posició final de la borrasca no la sabrem fins que es formi i, de moment, encara queden unes hores.
 ;)

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #41 el: De Desembre 13, 2009, 19:14:36 p. m. »
A la propera vegada hem de partir tots plegats  ;D i feim una bona volta per allà, amb aturada a berenar de xocolate calent a Lluc  :)

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #42 el: De Desembre 13, 2009, 19:16:53 p. m. »
A la propera vegada hem de partir tots plegats  ;D i feim una bona volta per allà, amb aturada a berenar de xocolate calent a Lluc  :)


jo dema m´estic pensant cridar a sa feina i agafarme un des 6 dias que encara ma quedan de moscosos

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #43 el: De Desembre 13, 2009, 19:20:27 p. m. »
Bones al·lots!


Estic d'acord amb n'embat que si se mos situa la borrasca ben damunt podem tenir sorpresses negatives en forma de poca precipitació. Afortunadament la posició final de la borrasca no la sabrem fins que es formi i, de moment, encara queden unes hores.
 ;)

És que és això precisament el que dificulta les previsions en aquesta casta de situacions. La posició final de la borrasca és decisiva i sobretot quan parlam d'aquestes borrasquetes tan petites. Amb els mapes a la ma de la darrera sortida GFS fins demà vespre no tendriem el gruix del temporal. Ara be, estic convençut de que els mapes canviaran i que els efectes orogràfics i friccionals de la serra, així com la mateixa activitat convectiva inherent a la pertorbació, mos donaran alegries  ;)

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #44 el: De Desembre 13, 2009, 19:31:54 p. m. »
LA veritat és que, tot i la decepció per veure que l'entrada freda se l'han quedada a la Península, és tot un luxe poder viure a primera fila la ciclogènesi que es produirà les properes hores.

Que mal de fer pels professionals de la meteo fer una predicció totalment encertada per demà!.