Autor Tema: Seguiment del mes d'Octubre de 2012  (Llegit 112134 cops)


Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment del mes d'Octubre de 2012
« Respondre #46 el: D’octubre 07, 2012, 01:38:47 a. m. »
Ja sé que sa memòria meteorològica és molt dolenta però... algú recorda la darrera GRAN situació de borrasques? Me referesc a aquelles baixes profundes profundes, de geopotencials penterra (995-1000hpa, 1280 mts) que ens donaven pluja dies i dies. Francament, no ho record, com no sigui per novembre de l´any passat.
Tot i sa gran nevada de febrer, duim casi un any amb presions molt altes, sense anar més enfora els geopotencials en tot s´hivern passat mai varen baixar dels 1520 mts.

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re: Seguiment del mes d'Octubre de 2012
« Respondre #47 el: D’octubre 07, 2012, 08:32:19 a. m. »
Recordar que avui fan a IB3 especial caps de fiblons!! despres des partit
La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment del mes d'Octubre de 2012
« Respondre #48 el: D’octubre 07, 2012, 11:01:08 a. m. »
Bon dia!

Buaff, una mínima de 21.3ºC a 7 d'octubre és molt fort i és que el vent de llebeig no ha aturat de bufar fluixet durant la nit i matinada.

Ara puja, però poc a poc, tenim 23.3ºC: això sí, amb un 83%.
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment del mes d'Octubre de 2012
« Respondre #49 el: D’octubre 07, 2012, 18:48:04 p. m. »
Quina depresió de mapes  :-X Aquest octubre fa una pinta espantosa, anticicló aferradíssim setmanes i setmanes, com una lapa  :o

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re: Seguiment del mes d'Octubre de 2012
« Respondre #50 el: D’octubre 07, 2012, 21:58:29 p. m. »
duc mes de mitja hora intentant aparcar i me perdut quasi tot es programa d'IB3 ....
La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment del mes d'Octubre de 2012
« Respondre #51 el: D’octubre 07, 2012, 22:19:12 p. m. »
Jo l'he pogut mirar i m'ha agradat molt.

No m'atur de sorprendre'm amb les imatges del 4 d'octubre de 2007. Ni tampoc amb la sortada que vàrem dur tots.

Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re: Seguiment del mes d'Octubre de 2012
« Respondre #52 el: D’octubre 07, 2012, 23:05:07 p. m. »
Ja sé que sa memòria meteorològica és molt dolenta però... algú recorda la darrera GRAN situació de borrasques? Me referesc a aquelles baixes profundes profundes, de geopotencials penterra (995-1000hpa, 1280 mts) que ens donaven pluja dies i dies. Francament, no ho record, com no sigui per novembre de l´any passat.
Tot i sa gran nevada de febrer, duim casi un any amb presions molt altes, sense anar més enfora els geopotencials en tot s´hivern passat mai varen baixar dels 1520 mts.

Per jo el punt d'inflexió va ser el setembre de 2009, que va ser antològic. Des de llavors, hem tengut moltes menys precipitacions i moltes menys tempestes. Aquests 3 darrers anys ens hem salvat si acas per algunes nevades que han estat històriques, però això a mi no em consola massa ja. És frustrant veure com van passant les setmanes i com s'està tudant l'energia de la mar i com exactament això va passar ja l'any passat (i de fet també el 2010). Res, paciència, tenc ganes de rescatar el tòpic de suicidis, però bé, paciència que supòs que tard o d'hora ens arribarà la sort.

Desconnectat Lenticular

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 344
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment del mes d'Octubre de 2012
« Respondre #53 el: D’octubre 08, 2012, 01:00:10 a. m. »
Ja sé que sa memòria meteorològica és molt dolenta però... algú recorda la darrera GRAN situació de borrasques? Me referesc a aquelles baixes profundes profundes, de geopotencials penterra (995-1000hpa, 1280 mts) que ens donaven pluja dies i dies. Francament, no ho record, com no sigui per novembre de l´any passat.
Tot i sa gran nevada de febrer, duim casi un any amb presions molt altes, sense anar més enfora els geopotencials en tot s´hivern passat mai varen baixar dels 1520 mts.

Per jo el punt d'inflexió va ser el setembre de 2009, que va ser antològic. Des de llavors, hem tengut moltes menys precipitacions i moltes menys tempestes. Aquests 3 darrers anys ens hem salvat si acas per algunes nevades que han estat històriques, però això a mi no em consola massa ja. És frustrant veure com van passant les setmanes i com s'està tudant l'energia de la mar i com exactament això va passar ja l'any passat (i de fet també el 2010). Res, paciència, tenc ganes de rescatar el tòpic de suicidis, però bé, paciència que supòs que tard o d'hora ens arribarà la sort.

el problema vendrà si en algun moment no tenim ni tempestes ni nevades, que esper que no passi... I sí, jo també veig passar els dies amb impotència de sabre que s'estan "perdent" els millors dies de l'any per ses tempestes...
Seguiment a Twitter: https://twitter.com/DaniCapo_Meteo

El Temps a IB3TV

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment del mes d'Octubre de 2012
« Respondre #54 el: D’octubre 08, 2012, 07:08:05 a. m. »
Bon dia!

Ahir, al final, de seguida que acabà el partit vaig canviar a ib3 i el reportatge va ser magnífic. Com algú ja ha dit, encara impressionen les imatges i veient les destrosses que va causar, vàrem tenir sort de que no hi hagués més danys personals...

Avui el dia ha començat amb bancs de boira per aquí, tenim 19.6ºC i un 90%.

Pareix que a partir de dijous vol canviar un poc la dinàmica, tot i que no es veuen grans canvis.
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat Urtyk

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1258
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment del mes d'Octubre de 2012
« Respondre #55 el: D’octubre 08, 2012, 09:35:49 a. m. »
Confiemos en un Noviembre como el pasado, aquí acumulé unos 270mm, si no pasa algo así habrá sido un año muy malo.

Desconnectat gorgblau

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 996
  • Tobogan d'en balti
    • Veure Perfil
Re: Seguiment del mes d'Octubre de 2012
« Respondre #56 el: D’octubre 08, 2012, 10:37:18 a. m. »
algu pot posar es link des documental d'ahir vespres d'ib3???? de lo des caps de fiblons???? graciies!!!
Visca Mallorca!!!

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: Seguiment del mes d'Octubre de 2012
« Respondre #57 el: D’octubre 08, 2012, 12:48:22 p. m. »
algu pot posar es link des documental d'ahir vespres d'ib3???? de lo des caps de fiblons???? graciies!!!

A "PP3 a la Carta" no ho han penjat (encara? ... ) Això si, "anells" els que vulguis  ::)
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat Vallca

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 650
  • Oregon BAR218HG (Sant Jordi - Palma)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment del mes d'Octubre de 2012
« Respondre #58 el: D’octubre 08, 2012, 22:46:53 p. m. »
Acab de voure es documental, que el vaig gravar. Enhorabona als participants. Ha estat molt interessant 8)
Twitter: @Jawallk

Desconnectat caldereta

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 174
    • Veure Perfil
Re: Seguiment del mes d'Octubre de 2012
« Respondre #59 el: D’octubre 10, 2012, 09:09:46 a. m. »
realment els models no es posen d'acord de cap de les maneres. Però bé, al manco a partir de demà sen va sa dorsal i tendrem un poc de moviment; entre demà vespre i dilluns hauria de ploure, ara bé, si serà molt o poc ja fa mal dir.