Autor Tema: Seguiment Octubre 2014  (Llegit 45648 cops)

Desconnectat Josemacawa

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 819
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment Octubre 2014
« Respondre #15 el: D’octubre 01, 2014, 19:31:10 p. m. »
Aqui de momento ip. , alguien sabe el porque de ese agujero del radar en la Bahia de palma?????
El agujero esta en rain alarm lleva unos dias asi,en el radar de aemet esta bien nose porque,te refieres a eso imagino  ???
Palma-vivero

Desconnectat Ironside

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 424
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment Octubre 2014
« Respondre #16 el: D’octubre 01, 2014, 19:41:01 p. m. »
Aqui de momento ip. , alguien sabe el porque de ese agujero del radar en la Bahia de palma?????
El agujero esta en rain alarm lleva unos dias asi,en el radar de aemet esta bien nose porque,te refieres a eso imagino  ???
Si exacto, pense que era a nivel general, mirare entonces el radar de la AEMET.

Desconnectat isvatec

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1024
  • desde palma( la vileta)
    • Veure Perfil
Re:Seguiment Octubre 2014
« Respondre #17 el: D’octubre 01, 2014, 21:53:49 p. m. »
Bones,  por aquí 1mm, poca cosa, pero al menos contento para mantener algo la humedad :-\

Esperemos que cambie pronto la situación y podamos ver llover de verdad ;)
AMUNT MALLORQUETA!!!

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment Octubre 2014
« Respondre #18 el: D’octubre 01, 2014, 22:45:13 p. m. »
Un buen numero de récords absolutos de temperatura mensual el mes pasado, en el Puerto de Pollença desde 1987 no se registra una media tan alta, compartido por AEMET vía twitter  :o :o

El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re:Seguiment Octubre 2014
« Respondre #19 el: D’octubre 01, 2014, 23:30:44 p. m. »
Apunt d, agafar es barco de balearia per anar 2 dies a Mallorca a fer papeleo i dur és cotxo cap eivissa. Avui per platja den bossa ha plogut un poquet alegre devers les 19h. No se registres però hi ha aigo per tot, al igual que a vila. No filtra molt bé crec jo.


Bona nit, ja contaré que tal és viatge a on tindré mar de vent de NE just en direcció contraria. Fuerza 4
La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment Octubre 2014
« Respondre #20 el: D’octubre 01, 2014, 23:41:52 p. m. »
duim 12 mesos de molts récords de calor.

Vos record que s'octubre passat ja va tenir una anomalia tèrmica positiva de devers +3ºC. En es mes de febrer Sa Pobla va fer récord de Tmitjana amb 12,0ºC, i ara aquests nous records. Realment un any que, sense tenir un estiu excepcionalment calorós, presenta anomalies càlides molt significatives
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment Octubre 2014
« Respondre #21 el: D’octubre 01, 2014, 23:53:12 p. m. »
Canvi climatic?? en uns anys ho sabrem. De moment tenim mitjanes mes altes del normal.

Jo he donat una T mitja de 24,2º al setembre de 2014. Curiosament no ha superat el mes d'agost amb 25,3º

Alguns dels darrers setembres:

2011 24,6º
2013 22,7º

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re:Seguiment Octubre 2014
« Respondre #22 el: D’octubre 02, 2014, 05:29:23 a. m. »
Perfecte trajecte un poquet de vent.

Feia molt se fred però per AC, ja que defora s,estava molt bé

La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/


Desconnectat elea

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1611
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment Octubre 2014
« Respondre #24 el: D’octubre 02, 2014, 12:16:03 p. m. »
Estofex nos mete dentro de un Nivel 1.Durante la noche deberían ir acercándose tempestas desde la península, en teoría según los modelos quedaríamos al margen y la actividad quedaría al Sur de nuestra posición, pero habrá que estar pendientes por si acaso deciden subir un poco más.... ::)



Mediterráneo Occidental

Cerca de la base de la vaguada Ibérica, el gradiente vertical es pronunciado según indican los últimos sondeos. Además, la configuración es de mucha humedad de 0-1 km con una relación de mezcla alrededor de 14 g / kg, dando un CAPE de 2000 J / kg. Con los vientos en superficie del nordeste y un flujo del suroeste por encima de 850 hPa, se espera una fuerte cizalladura vertical del viento sobre el mar Mediterráneo suroccidental.

La iniciación es muy probable que se genere cerca de la base de la vaguada, donde se prevé convergencia en capas bajas y un débil tapón. Estas tormentas de movimiento lento pueden producir precipitaciones torrenciales y localmente granizo de gran tamaño. Se espera que las tormentas sobre España avancen hacia el Mediterráneo durante la noche, ya que la vaguada se mueve hacia el este. Dada la fuerte cizalladura vertical del viento y el alto CAPE, se prevé un SCM. Alta precipitación probablemente, junto con granizo de gran tamaño. Además, los tornados no están excluidos. Las inundaciones serán la principal amenaza a lo largo de las costas argelinas y montañas cercanas al norte hasta el final del período del pronóstico.

West Mediterranean

Near the base of the Iberian trough, lapse rates are quite steep as indicated by latest soundings. Additionally, profiles are moist with 0-1 km mixing ratios around 14 g/kg, yielding CAPE in the order of 2000 J/kg. Given north-easterly surface winds and a south-westerly flow above 850 hPa, strong vertical wind shear is expected over the south-western Mediterranean Sea.

Initiation is most likely near the base of the trough, where low-level convergence and weak capping is forecast. These slow-moving storms may produce excessive precipitation and locally large hail. Storms over Spain are expected to spread into the Mediterranean during the night as the trough moves eastward. Given strong vertical wind shear and high CAPE, an MCS is forecast. High precipitation is likely, together with locally large hail. Additionally, tornadoes are not excluded. Flooding will be the main threat along the north Algerian coasts and nearby mountains until the end of the forecast period.
« Darrera modificació: D’octubre 02, 2014, 12:17:54 p. m. per elea »
Cuida, ama y respeta
cada ser vivo del planeta...

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment Octubre 2014
« Respondre #25 el: D’octubre 02, 2014, 15:33:02 p. m. »
Per la part alta de Palma avui si s´ha format es clasic nígul d´inestabilitat, ara domes falti que plogui

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re:Seguiment Octubre 2014
« Respondre #26 el: D’octubre 02, 2014, 16:23:12 p. m. »
Bones!

26.6ºC i un 54% per aquí. Fa caloreta...

Pareix que la setmana que ve voldrà tornar l'estiu.
No sé a voltros, però jo tenc sa sensació de que els darrers anys estam tenint primaveres fresques i tardors càlides. És a dir, que tant l'estiu com l'hivern volen arribar tard. Només és una sensació...
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat g-force

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1267
    • Veure Perfil
    • El tiempo en Ibiza
    • Correu
Re:Seguiment Octubre 2014
« Respondre #27 el: D’octubre 02, 2014, 17:48:15 p. m. »
Bones!

26.6ºC i un 54% per aquí. Fa caloreta...

Pareix que la setmana que ve voldrà tornar l'estiu.
No sé a voltros, però jo tenc sa sensació de que els darrers anys estam tenint primaveres fresques i tardors càlides. És a dir, que tant l'estiu com l'hivern volen arribar tard. Només és una sensació...

Si, esto mas o menos viene siendo asi, digamos que tiende a desaparecer el otoño y la primavera y tenemos veranos mas largos e inviernos mas largos pero sin el frio riguroso.

Yo soy de los que aun con datos en mano soy reacio a creerme que sigue subiendo la temperatura al menos en nuestra zona, que ya puestos en esto analicemos que ha pasado en Septiembre, he visto y yo mismo los he registrado datos del mes de Septiembre escandalosamente altos, es cierto, pero tan solo hay que ver cual ha sido la situacion que se ha dado para esto, dorsal, dorsal y dorsal, que ha durado cerca de 30 dias, incluyendo la ultima semana de Agosto y 20 dias de Septiembre, con una dorsal asi mas tipica de Agosto en Septiembre, ¿que podemos esperar? el planeta se compensa y fijo que en algun otro punto ha sido lo contrario y no muy lejos de aqui. Yo empezare a pensar lo contrario cuando con 20 dias seguidos tengamos una entrada de norte y las temperaturas suban, entonces me lo creere, pero tenemos memoria corta, sin ir mas lejos el mes de Julio ha sido cerca de un grado mas frio de lo normal y hablamos de Julio que si o si te torras, en cambio todos lo hemos percibido, sobre todo las noches, puede haber mas anticiclones o menos, se formaran mas borrascas o menos que antes, pero las anomalias las producen los centros de accion y como se situen e interactuen y no me bajo de ahí, y muchas de las anomalias no dejan de darse en grandes ciudades directamente por el humano, islas de calor provocadas por alumbrados artificiales, tan solo hay que ver que pasa cuando huyes de la ciudad, bajon de grados asegurado.

perdon por el offtopic.

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment Octubre 2014
« Respondre #28 el: D’octubre 02, 2014, 18:32:00 p. m. »
Bones!

26.6ºC i un 54% per aquí. Fa caloreta...

Pareix que la setmana que ve voldrà tornar l'estiu.
No sé a voltros, però jo tenc sa sensació de que els darrers anys estam tenint primaveres fresques i tardors càlides. És a dir, que tant l'estiu com l'hivern volen arribar tard. Només és una sensació...

Si, esto mas o menos viene siendo asi, digamos que tiende a desaparecer el otoño y la primavera y tenemos veranos mas largos e inviernos mas largos pero sin el frio riguroso.

Yo soy de los que aun con datos en mano soy reacio a creerme que sigue subiendo la temperatura al menos en nuestra zona, que ya puestos en esto analicemos que ha pasado en Septiembre, he visto y yo mismo los he registrado datos del mes de Septiembre escandalosamente altos, es cierto, pero tan solo hay que ver cual ha sido la situacion que se ha dado para esto, dorsal, dorsal y dorsal, que ha durado cerca de 30 dias, incluyendo la ultima semana de Agosto y 20 dias de Septiembre, con una dorsal asi mas tipica de Agosto en Septiembre, ¿que podemos esperar? el planeta se compensa y fijo que en algun otro punto ha sido lo contrario y no muy lejos de aqui. Yo empezare a pensar lo contrario cuando con 20 dias seguidos tengamos una entrada de norte y las temperaturas suban, entonces me lo creere, pero tenemos memoria corta, sin ir mas lejos el mes de Julio ha sido cerca de un grado mas frio de lo normal y hablamos de Julio que si o si te torras, en cambio todos lo hemos percibido, sobre todo las noches, puede haber mas anticiclones o menos, se formaran mas borrascas o menos que antes, pero las anomalias las producen los centros de accion y como se situen e interactuen y no me bajo de ahí, y muchas de las anomalias no dejan de darse en grandes ciudades directamente por el humano, islas de calor provocadas por alumbrados artificiales, tan solo hay que ver que pasa cuando huyes de la ciudad, bajon de grados asegurado.

perdon por el offtopic.
En teoria, es estudis científics seriosos o directament descarten ses estacions termomètriques afectades per illa de calor, o eliminen sa component d'illa de calor mitjançant sa comparació de ses dades amb una estació que presenti un comportament semblant, però que sigui d'àmbit rural.

Això pes estudis científics, a s'hora de fer resums mensuals crec que AEMET això no ho fa. Per exemple, s'estació de Porreres quan es va montar era més rural que altre cosa, ara ja no se si podria tenir aquesta consideració. Que es setembre ha estat molt calorós? sí. Es poden comparar ses dades que dona es termòmetre de Porreres amb ses que donava l'any 1989 o 90 quan es va instalar s'estació? No sóc expert amb illa de calor, però podria ser que sa sèrie començas a presentar inhomogeneïtats per culpa de s'institut i altres edificis construits els darrers 10-15anys
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re:Seguiment Octubre 2014
« Respondre #29 el: D’octubre 02, 2014, 19:59:36 p. m. »
Bones!

26.6ºC i un 54% per aquí. Fa caloreta...

Pareix que la setmana que ve voldrà tornar l'estiu.
No sé a voltros, però jo tenc sa sensació de que els darrers anys estam tenint primaveres fresques i tardors càlides. És a dir, que tant l'estiu com l'hivern volen arribar tard. Només és una sensació...

Si, esto mas o menos viene siendo asi, digamos que tiende a desaparecer el otoño y la primavera y tenemos veranos mas largos e inviernos mas largos pero sin el frio riguroso.

Yo soy de los que aun con datos en mano soy reacio a creerme que sigue subiendo la temperatura al menos en nuestra zona, que ya puestos en esto analicemos que ha pasado en Septiembre, he visto y yo mismo los he registrado datos del mes de Septiembre escandalosamente altos, es cierto, pero tan solo hay que ver cual ha sido la situacion que se ha dado para esto, dorsal, dorsal y dorsal, que ha durado cerca de 30 dias, incluyendo la ultima semana de Agosto y 20 dias de Septiembre, con una dorsal asi mas tipica de Agosto en Septiembre, ¿que podemos esperar? el planeta se compensa y fijo que en algun otro punto ha sido lo contrario y no muy lejos de aqui. Yo empezare a pensar lo contrario cuando con 20 dias seguidos tengamos una entrada de norte y las temperaturas suban, entonces me lo creere, pero tenemos memoria corta, sin ir mas lejos el mes de Julio ha sido cerca de un grado mas frio de lo normal y hablamos de Julio que si o si te torras, en cambio todos lo hemos percibido, sobre todo las noches, puede haber mas anticiclones o menos, se formaran mas borrascas o menos que antes, pero las anomalias las producen los centros de accion y como se situen e interactuen y no me bajo de ahí, y muchas de las anomalias no dejan de darse en grandes ciudades directamente por el humano, islas de calor provocadas por alumbrados artificiales, tan solo hay que ver que pasa cuando huyes de la ciudad, bajon de grados asegurado.

perdon por el offtopic.
En teoria, es estudis científics seriosos o directament descarten ses estacions termomètriques afectades per illa de calor, o eliminen sa component d'illa de calor mitjançant sa comparació de ses dades amb una estació que presenti un comportament semblant, però que sigui d'àmbit rural.

Això pes estudis científics, a s'hora de fer resums mensuals crec que AEMET això no ho fa. Per exemple, s'estació de Porreres quan es va montar era més rural que altre cosa, ara ja no se si podria tenir aquesta consideració. Que es setembre ha estat molt calorós? sí. Es poden comparar ses dades que dona es termòmetre de Porreres amb ses que donava l'any 1989 o 90 quan es va instalar s'estació? No sóc expert amb illa de calor, però podria ser que sa sèrie començas a presentar inhomogeneïtats per culpa de s'institut i altres edificis construits els darrers 10-15anys

Bona reflexió, estic dacord amb això darrer que dius twin, es un factor que s'ha de tenir en conte.
La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/