Autor Tema: Seguiment mes de Novembre 2011  (Llegit 76307 cops)

Desconnectat caldereta

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 174
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Novembre 2011
« Respondre #720 el: De Novembre 29, 2011, 17:39:23 p. m. »
man dit que és torrent de Son Llunes, nant a sa Vall, du una bona quantitat d'aigo


És el torrent que passa per dins Manacor i arreplega tota l'escorrentia del casc urbà.


Tot i que ens saps més de torrents i reguerons de sa nostra comarca, ara té faré un poc la quantra  ;). És torrent de son Llunes és el que travessa sa carretera de Bendrís-sa Vall a nes Km 2, aquest torrentó ve de Calicant i no passa per dins cap nucli urbà. Jo hi pas per nar a foravila i el conec beee.   He passat pes torrent des Caparó, que ve de son Macià i s'aigo que duia era de por, feia temps que no el veia així; intentaré saber lo que va fer ahir per son macià.
Per cert, jo en duc 499mm anuals, veig que nam ben igualats!

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Novembre 2011
« Respondre #721 el: De Novembre 29, 2011, 19:37:59 p. m. »
Mecagondena  !!

cada dia a aquestas horas ja he mirat es Diari de Mallorca i justament avui ve fet ara i ma trop lo seguent

Conferencia

Charla, Conferencia de Agusti Jansa Clar, Delegado del AEMET, disertara sobre "Riesgos meteorológicos en las Islas Baleares. Predicción ". Se analizara porque en Baleares aunqeu predomine el buen tiempo y agradable, de vez en cuando se producen tormentas violentas y lluvias fuertess. Club Diario de Mallorca, a las 19 horas   ??? ??? ??? ??? ??? ???

Desconnectat gorgblau

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 996
  • Tobogan d'en balti
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Novembre 2011
« Respondre #722 el: De Novembre 29, 2011, 20:42:59 p. m. »
juer jo tampoc ho sabiaaa!!! i tenia bona pinta!!!
Visca Mallorca!!!

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Novembre 2011
« Respondre #723 el: De Novembre 29, 2011, 21:41:48 p. m. »
Dia assoleiat avui en general, amb bastant amplitut termica. A hores d'ara es prepara boira. Venguent de l'aeroport ja n'hi havia una mica.

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Novembre 2011
« Respondre #724 el: De Novembre 29, 2011, 22:56:45 p. m. »
entre Porreres i Montuïri també se'n posava un poc de boira.

Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Novembre 2011
« Respondre #725 el: De Novembre 29, 2011, 23:29:14 p. m. »
Avui migdia a Marratxí ha fet una ruixadeta d'escassa importància. Ahir vaig sortir a fer una volta pel sud de Mallorca però vaig tornar a casa tan tard que me va fer peresa escriure com havia vist s'assumpte. A les 17 hores hi havia moltíssima aigua embassada a la carretera de sa Colònia de Sant Jordi (és la primera experiència que tenc amb aquesta carretera en condicions de pluja intensa). Poc després la varen tancar. També me vaig trobar aigua botant la carretera que uneix la carretera Llucmajor-s'Estanyol amb la carretera Campos-Sa Ràpita. A diferència de l'altre cas aquí l'aigua no estava embassada sinó que corria de cap a Sa Rapita. Lo curiós és que tampoc havia plogut tant a Llucmajor en comparació a Santanyí. Me deman que deu passar en aquell punt de la carretera quan a pels redols de Llucmajor plou encara més...

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Novembre 2011
« Respondre #726 el: De Novembre 30, 2011, 00:02:37 a. m. »
Avui migdia a Marratxí ha fet una ruixadeta d'escassa importància. Ahir vaig sortir a fer una volta pel sud de Mallorca però vaig tornar a casa tan tard que me va fer peresa escriure com havia vist s'assumpte. A les 17 hores hi havia moltíssima aigua embassada a la carretera de sa Colònia de Sant Jordi (és la primera experiència que tenc amb aquesta carretera en condicions de pluja intensa). Poc després la varen tancar. També me vaig trobar aigua botant la carretera que uneix la carretera Llucmajor-s'Estanyol amb la carretera Campos-Sa Ràpita. A diferència de l'altre cas aquí l'aigua no estava embassada sinó que corria de cap a Sa Rapita. Lo curiós és que tampoc havia plogut tant a Llucmajor en comparació a Santanyí. Me deman que deu passar en aquell punt de la carretera quan a pels redols de Llucmajor plou encara més...
que sa carretera sa veu creuada per un flux laminar gairebé continu durant centenars i centenars de metres. Tant sa carretera de Llucmajor-Estanyol com sa que tu dius. L'any 2009 m'ho vaig trobar així anant amb es Twingo, va ser una experiència inoblidable
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Xalocada

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1609
  • Portocolom
    • Veure Perfil
    • Balearsmeteo
    • Correu
Re: Seguiment mes de Novembre 2011
« Respondre #727 el: De Novembre 30, 2011, 00:11:34 a. m. »
Un registre d´ahir que han pasat fà una estona C´as Concos 97,0mm

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Novembre 2011
« Respondre #728 el: De Novembre 30, 2011, 11:55:43 a. m. »
Bon dia!

Fem balaç del mes de novembre: tancarem el mes a Vilafranca amb 190mm a la part alta, una mica menys a la part baixa!

 ;)

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Novembre 2011
« Respondre #729 el: De Novembre 30, 2011, 13:52:15 p. m. »
man dit que és torrent de Son Llunes, nant a sa Vall, du una bona quantitat d'aigo


És el torrent que passa per dins Manacor i arreplega tota l'escorrentia del casc urbà.


Tot i que ens saps més de torrents i reguerons de sa nostra comarca, ara té faré un poc la quantra  ;). És torrent de son Llunes és el que travessa sa carretera de Bendrís-sa Vall a nes Km 2, aquest torrentó ve de Calicant i no passa per dins cap nucli urbà. Jo hi pas per nar a foravila i el conec beee.   He passat pes torrent des Caparó, que ve de son Macià i s'aigo que duia era de por, feia temps que no el veia així; intentaré saber lo que va fer ahir per son macià.
Per cert, jo en duc 499mm anuals, veig que nam ben igualats!

Cert, el de Son Llunes és el mateix que el de Conies. Quan passa pel camí de Bendrís, sembla gairebé que no tengui un llit ben definit.

El de la Vila, després de passar per "s'Hiper", passa no molt lluny de s'escorxador i després per baix des Pou Nou, per tirar ja cap a sa Vall.

Per altra banda el torrent des Caparó, quan passa per la carretera de Palma, ja ha recollit l'aigua del torrent de Son Caules (el que dius que ve de Son Macià) però també de tota la conca "superior" del de Na Borges (tot el pla entre Sant Salvador de Felanitx, el torrent de Son Valls i una branca que ve de Sant Joan passant per baix de Vilafranca)
FORÇA FORANA!!!


Desconnectat caldereta

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 174
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Novembre 2011
« Respondre #731 el: De Novembre 30, 2011, 16:56:48 p. m. »
man dit que és torrent de Son Llunes, nant a sa Vall, du una bona quantitat d'aigo


És el torrent que passa per dins Manacor i arreplega tota l'escorrentia del casc urbà.


Tot i que ens saps més de torrents i reguerons de sa nostra comarca, ara té faré un poc la quantra  ;). És torrent de son Llunes és el que travessa sa carretera de Bendrís-sa Vall a nes Km 2, aquest torrentó ve de Calicant i no passa per dins cap nucli urbà. Jo hi pas per nar a foravila i el conec beee.   He passat pes torrent des Caparó, que ve de son Macià i s'aigo que duia era de por, feia temps que no el veia així; intentaré saber lo que va fer ahir per son macià.
Per cert, jo en duc 499mm anuals, veig que nam ben igualats!

Cert, el de Son Llunes és el mateix que el de Conies. Quan passa pel camí de Bendrís, sembla gairebé que no tengui un llit ben definit.

El de la Vila, després de passar per "s'Hiper", passa no molt lluny de s'escorxador i després per baix des Pou Nou, per tirar ja cap a sa Vall.

Per altra banda el torrent des Caparó, quan passa per la carretera de Palma, ja ha recollit l'aigua del torrent de Son Caules (el que dius que ve de Son Macià) però també de tota la conca "superior" del de Na Borges (tot el pla entre Sant Salvador de Felanitx, el torrent de Son Valls i una branca que ve de Sant Joan passant per baix de Vilafranca)



Talment com tu dius  ;)

Desconnectat Urtyk

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1258
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Novembre 2011
« Respondre #732 el: De Novembre 30, 2011, 23:25:06 p. m. »
A las 22:00 he registrado 0.2 del rocío, está todo empapado :o

Desconnectat Xalocada

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1609
  • Portocolom
    • Veure Perfil
    • Balearsmeteo
    • Correu
Re: Seguiment mes de Novembre 2011
« Respondre #733 el: De Novembre 30, 2011, 23:33:46 p. m. »
Tancam un mes de Novembre  molt bó en quant a precipitacions i bastant mes calid que no l´any pasat.

Temperatura Mitja de Nobembre 2011  17,0 C
Temperatura Mitja de Novembre 2010  14,5 C





Total Preciptacions mes de Novembre  199,6mm





Desconnectat jorda

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1626
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Novembre 2011
« Respondre #734 el: De Desembre 01, 2011, 08:41:48 a. m. »
Al centre de Ciutat he recollit 174 mm en tot el mes (la cosa no està gens malament), si el desembre tengués precipitacions "normals" estadísticament hauríem salvat un any que pintava molt malament.
La cosa més important és que aquestes precipitacions tan importants del mes de novembre han assaonat totalment el terreny i les capes subsuperficials i, a partir d'ara, totes les plogudes mitjanament abundoses almanco fins al març aniran a alimentar les aigües subterrànies.