Autor Tema: Seguiment mes de NOVEMBRE de 2015  (Llegit 17530 cops)

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de NOVEMBRE de 2015
« Respondre #75 el: De Novembre 17, 2015, 00:16:27 a. m. »
Jo no m'enrecord quan va ser la darrera vegada que vaig veure ploure. Literalment. Entre el dia 27 d'octubre i el 3 de novembre vaig ser a Brussel·les (a on gairebé cada dia va fer sol) així que em vaig perdre les pluges que hi va haver aquí durant aquells dies. Ja no en parlem de la darrera vegada que vaig veure un llamp. Crec que va ser al setembre. Sé que el 19 d'octubre vaig sentir trons llunyans però realment no record quan va ser la darrera vegada que vaig veure un llamp. Fins i tot la meva càmera de fotos ja no s'enrecorda del que és el mode Bulb, després de tants de mesos sense utilitzar-lo. I res, cada dia fa sol. Supòs que demà tornarà a fer sol. Si no fos perquè els vespres fa fresca i perquè el sol se posa a les 17:30, qualsevol pensaria que esteim al Juliol. Tanta sort que sembla que la setmana que ve la cosa canviarà i posarem un punt i apart a aquesta catastròfica tardor que esteim patint.

Desconnectat cap de fibló

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1065
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de NOVEMBRE de 2015
« Respondre #76 el: De Novembre 17, 2015, 07:53:44 a. m. »
bon dia,

Hi ha una inversio térmica molt important.  Ara tenc 5,3º  i al Castell d, Alaro van pels 14º...

Ahir vespre vaig anar a correr per devora la mar desde Ses Fontanelles fins Ciudad Jardín i els canvis de temperatura eren impresionants.    A les caletes i zones de evacuacio del fred , l´aire  era gelat i en quan pujaves uns pocs metres del nivell de la mar la temperatura pujava com a  vuit o deu graus (...a ull).   

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de NOVEMBRE de 2015
« Respondre #77 el: De Novembre 17, 2015, 10:29:39 a. m. »
Hoy las mínimas en la sierra han sido algo más bajas que ayer: 0,3ºC en Escorca, Son Torrella. Esta mañana, de nuevo había brumas hacia Cala Figuera y una mínima en Cala Mayor de 12ºC
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re:Seguiment mes de NOVEMBRE de 2015
« Respondre #78 el: De Novembre 17, 2015, 10:59:20 a. m. »
Mateixa mínima que ahir per aquí: 9.3ºC, ahir a les 7 i avui a les 8 del dematí.
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de NOVEMBRE de 2015
« Respondre #79 el: De Novembre 17, 2015, 11:39:16 a. m. »
Bon dia! Avui hem tengut una mínima més alta.

A 5 dies d´un possible canvi radical. Sa darrera sortida des GFS ens posa per dissabte sa iso +15º a 850hpa i, 36 hores més tard, frega sa -35º en altura. Decisives ses sortides de demà. Mentre no caigui tot per s´Atlàntic (i vengui buid de fred) o se´n vagi cap a Itàlia, noltros esteim enmig.
« Darrera modificació: De Novembre 17, 2015, 11:41:44 a. m. per Gregal »

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de NOVEMBRE de 2015
« Respondre #80 el: De Novembre 17, 2015, 19:01:13 p. m. »
Es teus comentaris m'agraden Gregal. Amb els anys crec que ja has detectat totes les possibilitats de fiascos modelístics associats amb la neu, i aquesta experiència ens pot anar bé per no fer-mos excessives il·lusions abans d'hora.

A hores d'ara sa cosa pinta que refrescarà de manera intensa. El que passa que crec que la possible ciclogènesi mediterrània no està gens clara, i diria que serà un element definitiu
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de NOVEMBRE de 2015
« Respondre #81 el: De Novembre 17, 2015, 20:31:39 p. m. »
Es teus comentaris m'agraden Gregal. Amb els anys crec que ja has detectat totes les possibilitats de fiascos modelístics associats amb la neu, i aquesta experiència ens pot anar bé per no fer-mos excessives il·lusions abans d'hora.

A hores d'ara sa cosa pinta que refrescarà de manera intensa. El que passa que crec que la possible ciclogènesi mediterrània no està gens clara, i diria que serà un element definitiu
Gràcies Miquel. No puc estar a millor banda per aprendre amb gent com voltros  :) Un plaer poder compartir aquestes visions ja com toca i amb tranquilitat  :P

Sí, sa modelització de sa baixa ens ha arribat, i amb ella, el ball de mapes. GFS és més "ample", mentre que s´Europeu fica més s´anticicló cap al Cantàbric. Sia com sia, els dos escenaris ens són ben favorables, a priori. Al Cantàbric ja depenen més de la proximitat, però també és cert que allà també plou a les totes inclús amb nords anticiclònics.

12,2ºC ara a Sóller, notablement més elevada que dies anteriors.
Salut!

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de NOVEMBRE de 2015
« Respondre #82 el: De Novembre 19, 2015, 23:33:25 p. m. »
Quina poca activitat   ;D

A veure que ens depara aquesta primera entrada freda de sa temporada. Diumenge no esper massa cosa, més que ses primeres farines al cim des Puig Major, que segur apareixeran.

Lo realment important per noltros serà sa baixa secundària que es formi a partir de diumenge vespre i durant el matí-migdia de dilluns, la qual canalitzaria tot el fred i la humitat amb un vent de N-NE ben plover, bossa freda de -30º inclosa... tendència molt humida i desitjable que apunten GFS i Europeu a falta de 72 hores. Bona regada i nevada guapa a 700 m veig amb els mapes d´ara per diumenge vespre-dilluns. Veurem si no canvien, perquè aquests dies els models donen tombs inclús a 48h.

Bona nit!  ;)

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de NOVEMBRE de 2015
« Respondre #83 el: De Novembre 20, 2015, 17:25:58 p. m. »
Hola bones tardes!

Una petita reflexió de cara a sa previsió. Al faltar poc menys de 60h, hi ha una contradicció prou curiosa:

Aemet presenta una previsió boníssima per noltros dilluns: cel cobert, amb pluges moderades generalitzades i persistents. Un pronòstic encertat veient com serà sa configuració isobàrica durant sa nit de diumenge a dilluns, amb vents de tramuntana i gregal arrossegant humitat.
Amb aquests ingredients, són esperables precipitacions acceptables a zones de la Serra i, curiosament, segons el GFS, el gruix de la precipitació es queda a Eivissa  ??? marcant unes taques més minses a Mallorca. S´experiència em diu que, en aquests casos, sa Serra acaba rebent sí o sí. Si fos el contrari, que marcàssin les precipitacions més cap a Llevant, ho descartaria; però marcant-les més cap a ponent... algo ha d´arribar.

I segona contradicció curiosa  ;D Segons el GFS, Europeu i Hirlam, dilluns tendrem una -2ºC a 850hpa (1450m), arribant a tenir fins i tot sa -3ºC. Sense olvidar-nos que en altura, a 500hpa, quedarà una bossa de -30ºC vagant entre noltros i València.
Si s´Aemet ens anuncia pluges fortes i persistents amb aquestes isos, no me quadra per res que ens donguin cota 1000. Jo la rebaixava tres-cents metres com a mínim!

No sé, què pensau voltros? Jo només me fix amb lo de diumenge vespre-dilluns matí, que és quan tenim més opcions. Per demà i passat no soc molt optimista amb tant de vent i amestralat.
A veure si tenim algo bo  ;D

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de NOVEMBRE de 2015
« Respondre #84 el: De Novembre 20, 2015, 18:36:01 p. m. »
Jo lo que se cert és que si demà no me pos pedres a ses butxaques sortiré volant  ::)

Com que lo meu són ses tempestes jo diré que no veig menyspreable sa possibilitat de qualque tempesta durant aquests dies. Aquestes descàrregues fredes de novembre solen dur tempestes associades de manera habitual. A més que a GFS veig cosetes a nivells mitjos que em fan intuir que podríem tenir qualque creixement convectiu en es nostre entorn. On? ni idea, però les zones de convergència sempre són un bon indret, i amb aquest ventot que farà seran comptades, però alguna n'hi haurà.

Ja veurem com es comporta la cosa.
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de NOVEMBRE de 2015
« Respondre #85 el: De Novembre 20, 2015, 22:07:13 p. m. »
A veure com es comporta aquest episodi. Sembla que allò més destacable serà el temporal marítim, la mestralada i la baixada notable de les temperatures. Veurem el tema de les precipitacions com es comporta. Dilluns sembla el dia més favorable en aquest sentit.

Al manco tenim moviment, que ja feia massa dies que no en teníem. I sembla que a la fi podrem tenir ambient fred! :)

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de NOVEMBRE de 2015
« Respondre #86 el: De Novembre 21, 2015, 11:31:25 a. m. »
Yo no tengo mucha confianza en esta situación, en cuanto a lluvias no va a ser para tirar cohetes, los modelos han ido atrasando y acortando los momentos de lluvia y reduciendo los acumulados. Salvo la sierra no parece que las cifras vayan a ser muy destacables. A ver si por lo menos vemos alguna tormenta con la descarga fría, de cara a la madrugada las temperaturas de equilibrio empezarán a ser ligeramente negativas. Estas situaciones de norte se cargan todo el CAPE y gradiente

Durante la noche ha soplado poniente entre 20-25Km/h y hace un rato que acaba de rolar a mestral con algún intervalo de 30Km/h

El ambiente es bastante cálido, 19,2ºC en estos momentos, la máxima del día y favorecida por el viento aterralado

Por lo menos ya nos hemos quitado al anticiclón de encima
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de NOVEMBRE de 2015
« Respondre #87 el: De Novembre 21, 2015, 12:43:00 p. m. »
Els darrers mapes que han sortit inflen moltíssim sa precipitació durant tota sa jornada del dilluns, i fins i tot l´allarguen fins a dimarts. Típica gregalada de deixar litres i litres a sa Serra, i amb una -30ºC amb altura aïllada al nostre ponent hi pot haver sorpreses. A 850hpa, la temperatura anirà baixant dels -0,5ºC fins als -3,0ºC, per tant podria nevar de forma guapa amb una cota baixant dels 1000 metres fins els 700. Dimarts matí fins i tot podria estar una mica més avall dels 700m  :o

Amb ses configuracions que dibuixen GFS i Europeu, precipitacions assegurades  ;D





Certament, és una situació calcada a la dels darrers dies de novembre de 1990, a mem si tenim tanta sort com fa 25 anys. Una -30 humida en altura i amb la mar a més de 21ºC, ha de petar!
« Darrera modificació: De Novembre 21, 2015, 12:47:28 p. m. per Gregal »

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de NOVEMBRE de 2015
« Respondre #88 el: De Novembre 21, 2015, 18:48:05 p. m. »
Va bajando la temperatura, 14,8ºC con mestral fuerte y racheado

80Km/h en el aeropuerto de Palma y 55Km/h en el puerto
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de NOVEMBRE de 2015
« Respondre #89 el: De Novembre 21, 2015, 21:03:27 p. m. »
Acabam de patir un diluvi amb llamps i trons aquí a Sóller. Ens hem desplomat de 12ºC a 9ºC en qüestió de 10 minuts.  Hem acumulat 12 mm, més
d´un litre per minut.

Els 5,4ºC del Castell d´Alaró fan pensar en que algo sòlid poden haver vist adalt des Puig Major... ara que tenim sa iso +3º és obvi que s´ha donat un desplom

A veure si tenim sort i una d´aquestes tempestes ens visita durant la matinada-matí de dilluns, perquè alguns models ens dónen molta precipitació... inclús s´Europeu fa entrar sa isoterma de -2,5ºC, fent baixar sa cota teòrica prevista fins els 700m. Si hi ha una situació favorable per tempestes de neu i desplomes, és aquesta.

Aemet, per dilluns:
Cielo nuboso a cubierto con chubascos que podrían ir acompañados de tormenta, y que en Pitiusas podrían ser localmente fuertes y persistentes. Cota de nieve entre 800 y 900 m. Temperaturas con pocos cambios o en ligero descenso. Vientos del Norte y Nordeste con intervalos de fuerte a partir de la tarde.
« Darrera modificació: De Novembre 21, 2015, 21:14:37 p. m. per Gregal »