Autor Tema: Contad experiencias ;)  (Llegit 2107 cops)

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Contad experiencias ;)
« el: De Maig 25, 2013, 21:39:12 p. m. »
Estos días que no tenemos mucho movimiento podríamos contar algunas experiencias  :D

- ¿Cuál ha sido el mejor día de tu vida meteorológicamente hablando?

- ¿Cuando has pasado más miedo con la meteo?
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Contad experiencias ;)
« Respondre #1 el: De Maig 25, 2013, 21:59:56 p. m. »
Empiezo yo  ;D

- La nevada del 4 de febrero del año pasado me marcó, nunca había visto una nevada de esa magnitud. En el 2005 también hubo una situación similar pero la del 2012 destacó por lo copiosas y persistentes que fueron las nevadas en Poniente y los espesores que fueron realmente impresionantes en algunas zonas. Por la mañana temprano me vinieron a despertar y hizimos un 'tour de la nieve' fuimos al castillo de Bellver, al puerto de Palma, a portals, illetas, playa de calamayor... fue un día increible. Nevaba con tanta fuerza que la visibilidad era menor a 100 metros, los copos eran enormes y el suelo estaba cubierto de hielo. Recuerdo estar en la playa de cala Mayor en la misma orilla del mar y ver toda la playa blanca y nevando a lo bestia, estábamos completamente solos a excepción de dos turistas ingleses refugiados bajo el tejadillo de un chiringuito contemplando atónitos lo que estaba sucediendo. Es un día que dificilmente olvidaré. Os dejo dos fotos, una desde el castillo de Bellver y otra del día despues (5 de Febrero) con la playa cubierta de blanco:




« Darrera modificació: De Maig 26, 2013, 00:42:18 a. m. per Meteomallorca »
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Contad experiencias ;)
« Respondre #2 el: De Maig 25, 2013, 22:27:34 p. m. »
El dia en el que he pasado más miedo con la meteo fue el 4 de octubre de 2007. ese día marcó un antes y un después en mi vida. Intentaré resumir lo que sentí en pocas frases.

Volvía a casa del colegio y me encontré con la tormenta de frente. Ese día no había mirado ni una predicción así que el fenómeno me plilló 100% desprevenido. Al llegar a casa ya se podía ver el arcus verdoso asomando por el SW, las barbas del arcus viajaban a toda velocidad y a muy baja altura. Detrás de la nube, una cortina opaca y amarillenta iluminada constantemente por relámpagos, la frecuencia de relámpagos fué desproporcionada; unos dos o tres por segundo. El silencio y la calma eran absolutos  :-X ni un soplo de aire, ni un pájaro NADA. De vez en cuando caía de la negra base de la tormenta alguna descarga nube-mar (muy poderosa y brillante) que iva seguida de un estruendo ensordecedor y que hacía temblar las ventanas de toda la casa. La oscuridad fué imponiéndose, se encendió el alumbrado público y la gente empezó a recoger los toldos y a bajar las sombrillas, recuerdo sus caras de preocupación. La oscuridad era brutal en esos momentos y no me extraña pues la tormenta alcanzó una altura de hasta 20Km (muy por encima de la troposfera).

A medida que la tormenta se acercaba el corazón me latía más y más rápido. Me temblaban las piernas, noté un escalofrío que me recorría la espalda y un hormigueo cálido en el estómago: una rara mezcla de temor y excitación, en ese momento creo que había más adrenalina que sangre corriendo por mis venas  ;D

El arcus ya casi estaba encima, la gente se empezaba a poner nerviosa y todo el mundo parecía tener fija la mirada hacia el SW. La calma llegaba a su fin, el aire estaba cargado de electricidad estática, recuerdo la tensión casi insoportable que se respiraba en esos momentos. No pasaron ni dos minutos y ya entró la primera ráfaga de viento. Fué tremendamente violenta, las macetas empezaron a rodar por la terraza y las sillas salieron despedidas. Entonces se desató la locura... la visibilidad era muy reducida por no decir nula, empezaron a volar todo tipo de objetos: ramas cenizeros, macetas, sombrillas, sillas... la lluvia viajaba en espesas mantas de agua acompañando al viento. Se fue la luz y decidimos cerrar la persiana porque estaba el salón lleno de agua y no sabíamos si las ventanas ivan a aguantar el envite de los vientos huracanados. Me fui corriendo a la habitación a buscar una linterna, estaba a oscuras escuchando el vendaval, la casa retumbaba (no exagero) las persianas se zarandeaban con una fuerza increible y por las ventanas silbaba el viento con mucha rabia. Tenía el corazón en la boca, no me tenía en pié y con una emoción que no se puede expresar con palabras.

Los 15 minutos que duró la locura me parecieron eternos, la luz se iva y volvía y la oscuridad era terrible. Poco a poco la cosa se fué calmando. Aun se oían truenos lejanos cuando decidí salir a ver lo que había pasado. Decenas de personas salieron a la calle. había palmeras tumbadas, árboles arrancados de cuajo, se había desmoronado una chimenea de hormigón y había parquings anegados, cristales rotos, muros derribados, postes de luz en el suelo, ramas sobre coches, toldos rasgados... imposible describirlo con palabras. Nos llamaron de Madrid para preguntar si estábamos bien porque vieron por el telediario lo que había ocurrido.

Esa tormenta fué brutal, desproporcionada para la latitud en la que vivimos y eso que el tornado que afectó el polígono industrial de Can Valero debió ser el triple de bestia que los vientos que registré en mi casa. Los días posteriores había miedo y intranquilidad en la población, se cancelaron las clases y la gente estaba asustada en general. En cuanto a los avisos, creo que ningún meteórologo sabía bien lo que iva a acontecer esa tarde en Palma, el aviso naranja no impidió la muerte de un hombre, los cientos de heridos ni los miles de daños que se ocasionaron.

Hace ya más de seis años de aquello pero aquella tormenta ha quedado grabada a fuego en mi recuerdo, es un episodio que me marcó para siempre, realmente no asimilé lo que había pasado hasta mucho después, y cada vez que lo recuerdo se me ponen los pelos de punta y la piel de gallina.


« Darrera modificació: De Maig 26, 2013, 00:38:38 a. m. per Meteomallorca »
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat Xaragall

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1146
    • Veure Perfil
Re:Contad experiencias ;)
« Respondre #3 el: De Maig 25, 2013, 23:11:38 p. m. »
Vaig a per les meves.

DIA DE MÉS POR: 11 de novembre de 2001.

Tal dia com aquell, m'havia de desplaçar si o si de Llucmajor a Campos i se me va fer molt llarg... Es cops de vent eren bestials, a part que a una curva ja hi havia un carril tallat de sa carretera per caiguda de pins. Feia por només de pensar que en qualsevol moment te podia caure alguna cosa.

DIES QUE MÉS RECORD:

 1- 12 d'octubre de 2012. Sa mare de totes ses tempestes que ha passat pes migjorn de fa temps. Entre 90 i 150 mm en tan sols hora i mitja a sa plana de Campos. Avui dia encara molts arbres tenen marques de sa pedra caiguda.
Per altra part, a sa sortida cap a Santanyí, en es principi del torrent hi va haver un esclafit o fibló. Diria que lo primer, perque ses branques i arbres arrabassats tots estaven en la mateixa direcció. A més, sa direccio (W) coincidia amb sa direcció des cops de sa pedra a ca meva. Mos va volar també un bon tros d'uralita i bastantes teules  :(

Abaix hi adjunt es tamany de sa pedra (era més gran, pq aquesta foto la ferem passades 2 hores de sa tempesta)


Mai havia vist es veinat amb es camp tan anegat.


2- 4 d'octubre de 2007. Sa negror més espectacular vista mai, amb tonalitats verdoses i tot. Tot i que no varem tenir fiblons, pes migjorn ses rauxes de vent foren ben violentes.

3- 7 de setembre de 2001  Llamps, llamps i més llamps durant gran part de la nit en una gran tempesta que va deixar 150mm a Llucmajor durant sa matinada. A part, sa cosa tenia molta més emoció, ja que no es disposava de radar "por aquel entonces".

4- 6 de setembre de 1989  Crec que d'aqui me vé s'afició a sa meteorologia. A pesar de només tenir 4 anys i mig men record de bastantes coses d'aquest dia. A foravila tot estava arrassat, sa portassa de ca nostra plena de fang i les parets que es veia que el nivell de l'aigua havia pujat fins a 1,5 metres. De fet, a colque part exterior de la casa, encara es pot intuir aquest nivell.

Me varen marcar aquelles imatges i mira que era ben petit.

Desconnectat gorgblau

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 996
  • Tobogan d'en balti
    • Veure Perfil
Re:Contad experiencias ;)
« Respondre #4 el: De Maig 26, 2013, 00:07:02 a. m. »
Lo millor de sa meva vida, sense cap dubte, fou s'agost del 2002 que va ploure moltissim i m'en recordo que a mitjans d'agost, ferem es Torrent des Gorg Blau - Sa Fosca i es Torrent de Pareis amb un caudal molt potent i s'aigo bastant neta, no era cap torrentada desbocada. Crec que es algo que no ho podre tornar a repetir mai mes, fer amb aigo desde Turixant fins Sa Calobra en ple mes d'agost, fou una fita historica i sublim!!!

I es de mes por, es 04/10/2007, sa virulencia de sa super celula fou molt heavy, es va fer de vespre a les 17:25, ratxes de vent descomunals, intensitat de precipitacio molt elvada, llamps i trons continuament, va reunir tots els elements de una senyora tempesta de primerissima categoria...
Visca Mallorca!!!

Desconnectat xavi

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 165
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Contad experiencias ;)
« Respondre #5 el: De Maig 26, 2013, 14:15:15 p. m. »
De millors moltes, tots els dies que fa sol i sense vent. Però me pareix que voleu sentir que hi hagi tormetes o mal temps. En aquest cas, un dels que record va ser el 20 de gener d'enguany. No podia sortir a la mar i vaig decidir anar a fer fotos al temporal. Me vaig aixecar abans de la sortida del sol per fotografiar el temporal a Platges des Compte. Feia fotos amb filtres i sense filtres i havia d'agafar el trípode amb força per evitar que el vent el tiràs enterra. Cada cinc minuts havia de fer net la càmera i les meces ulleres per llevar la saladina. Després vaig decidir anar cap a un acantilat a continuar fent fotos, una d'elles la vaig presentar al concurs trimestral. En tornar a casa vaig vuere con una tormenta descarregava amb força a la mar, me vaig desviar per anar a cercar un lloc on no plogués però pogués fotografiar la tormenta que hi havia entre Eivissa i Formentera. Una d'aquestes fotos la vaig presentar al concurs de fotografia internacional GDT i fa poc me varen demanar el RAW per comprovar que he seguit les regles del concurs. Ara estic esperant que diguin qui són el guanyadors, amb sort me toca qualque cosa.

El pitjor dia va ser el 3 d'agost del 2000. Durant una campanya oceanogràfica havíem vist un serrà mascle a l'illa de les Rates (Cabrera). Aquest peix és tropical i tenia la oportunitat de fer-li les primeres fotos davall les aigües balears. La mar estava molt plana i abans de partir des de Port Adriano, amb una barca d'uns 5 m d'eslora, cap a Cabrera varem escoltar la previssió marítima, hi havia avís de temporal força 8 de nort. Una vegada fetes les fotos el patró i jo volíem tornar ràpid per evitar el temporal, però els altres dos volien quedar una estona més. En tornar ens va agafar el temporal, de nit i amb ones de 4-5m d'alçada. Ha estat l'única vegada que m'he posat el salvavides, de fet els 4 els duiem posat. Un duia el mòbil amb la mà, un altre la ràdio i jo una llanterna. Per sort, el prató, que havia participat en regates internacionals, feia surf amb la barca damunt les ones i varem poder arribar a port sense cap incident, només el susto. En arribar a port vaig telefonar a casa per dir que havíem arribat i es varen extranyar molt per que no avisava mai.

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re:Contad experiencias ;)
« Respondre #6 el: De Maig 28, 2013, 21:54:59 p. m. »
Jo crec que no podria triar un dia en concret. Efectivament, la tempesta del 4 d'octubre és segurament la que tots tenim en ment, però jo aquell dia i en aquells moments esteia a classe, a la universitat, així que només vaig poder contemplar l'anòmala obscuritat que hi havia sota el gran nigul. Per destacar alguna cosa, me venen a la memòria dues caces de tempestes. La primera d'elles és una que vaig fer amb n'elea i en twin a l'agost de ¿2008?, vàrem anar al mirador de sa Foradada i tinguérem la sort de poder contemplar un autèntic espectacle pirotècninc. L'altra caça que record molt bé és una que vaig fer a la torre de ses ànimes la matinada del 18 de setembre de 2010, on vaig poder contemplar la major intensitat elèctrica que mai he vist en una tempesta. Aquell dia era gairebé impossible no fotografiar cap llamp doncs en caia més d'un (comptant també els nigul-nigul) per segon. Vaig poder gravar qualque vídeo però degut a la falta de sensibilitat de la càmara no mostren ni d'enfora la vertadera activitat elèctrica que hi havia. També record amb especial admiració la tempesta que el 12 de setembre de 2006 afectà l'interior de Mallorca, principalment el poble d'Alaró. Jo aquesta és la tempesta d'evolució diurna més forta que he vist mai. I després, per suposat, no puc oblidar el dia 17 d'octubre de 2007, probablement el dia en que més quilòmetres he fet per anar de caça. El cel verd d'aquell dia poques vegades l'he tornat a veure. I ja que esteim, també record algunes de les brutals tempestes que tinguérem la primera setmana del setembre de 2003. Una d'elles va produir una gran calabruixada al raiguer, les conseqüències de la qual encara avui dia, 10 anys després, són visibles a Consell. Finalment i més enllà de les tempestes i les precipitacions torrencials, record la situació del febrer de 2012 com una de les millors i més emocionants de la meva vida.

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Contad experiencias ;)
« Respondre #7 el: De Maig 29, 2013, 21:36:21 p. m. »
Me gusta como ha quedado este tema  :D a ver si se anima más gente a contar sus experiencias. He de destacar las tormentas de octubre y agosto del 2012 que siguieron trayectorias casi idénticas (entrando por el NW) y dejaron bonitos espectáculos de rayos a plena luz del día y lluvias muy fuertes.


Abaix hi adjunt es tamany de sa pedra (era més gran, pq aquesta foto la ferem passades 2 hores de sa tempesta)



Vaya pedruscos  :o en mi casa esta tormenta dejó granizo también pero de menor tamaño, bastante pequeño comparado con tu foto




« Darrera modificació: De Maig 29, 2013, 21:45:34 p. m. per Meteomallorca »
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424