Autor Tema: Off topic  (Llegit 6425 cops)

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re:Off topic
« Respondre #15 el: De Febrer 09, 2013, 22:09:52 p. m. »
joer.. lo que mes crida s'atenció es que durés 45 segons i que s'aturés i després desaparegés!!!

devora ca meva  :o

que podrà ser?  ??? ??? ??? ??? estic intrigat!
La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/

Desconnectat miquel_br

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 282
    • Veure Perfil
Re:Off topic
« Respondre #16 el: De Febrer 10, 2013, 01:37:14 a. m. »
Avui a les 11:30 aproximadament he anat a sembrar a foravila. Abans de partir una mirada al Sat24, una llegida dels comentaris d'aquest fòrum, una mirada als mapes de vents en superficie a 850 i a 500. Una repassada a l'animació del radal, a l'Echotop. Els nuvols eren baixos a 700 hp bufava Nord  a 500 nord-oest que giraria a oest. Si els nuvols assolien més desenvolupament vertical arribarien a Mallorca, fins i tot pel llevant si no creia que no. He mirat la temp. al castell d'Alaró i mentre anava pel camí mirava la del cotxe.

MASSA INFORMACIÓ. No només calculam el temps previst si no la probabilitat i les possibilitats de que, si tot ens es favorable fara aquella nevada, aquella pluja que no marquen els models... És perd el factor sorpresa, per que fins i tot calculam les "sopreses".  Si apareix una tempesta no prevista, una ennigulada amb precipitacio , el radal la detecte, i podem saber la seva trajectòria, llavors no es desfà no sorpresa, es desfà decepció.

Així no queden sorpreses, que es el que m'agrada de la meteo.

Quan he esta per foravila i he vist que el cel sanava tapant, he posat les 4 pàgines de meteo fent servir el mòbil, i si, la cosa es seguia regenerant, anava timidament a més, he cregut que lo més probable era que, per el radar i per l'aspecte del cel tenguessim algun plugim, la probabilitat d'un ruixat amb cara i ulls molt petita, però a diferencia de quan hem partit que feia un bon sol, ja hi era. Al final m'han fet 4 gotes. I no he assaborit el moment per que ja ho tenia previst, tampòc l'he asseborit per que sabia que hi havia una lleugera probabilitat d'intensificació de les precipitacions i que si això passava podria veure qualque fobia perdida a Sant Salvador o a Bonany.

Després hi ha els mòdels. Posem que mir 3 sortides i que les situacions ja apreixen a 10 dies vista, des de que es detecta fins que passa 30 sortides. La probabilitat que es compleixi el millor mapa, la millor situació sinoptica serà de 1 de cada 30. Tot i tenir el seny i el coneixament de que son tendències inevitablement a la ment hem queda el record del que hagues pogut donar de si si s'hagues complit aquell mapa entre els 30 que he vist.


Per això crec que em limitaré, si puc, a mirar el cel i a veure les previsions metereologiques per televisió. Per tonar a rebre sorpreses i no tenir previst el que ha de passar amb tal determinació i detall que es perd l'essència, el factor sorpresa, fins i tot quan parl amb companys no affeccionats a la meteo es sorprenen més del mal temps que jo, per que jo ja ho sabia molt abans que ells i per que jo ja sabia que teniem probabilitats de rebre més neu, mes pluja, mes mal temps.

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Off topic
« Respondre #17 el: De Febrer 10, 2013, 11:58:54 a. m. »
Tota sa rao tens, Miquel,
Amb tantes eines que tenim, hem perdut sa il.lussio de veure quins temps fara, de intentar esbrinar-lo amb les eines dels nostros avantpassats, les senyes del temps, i de vegades jo tambe ho faig, deix de mirar mapes i disfrut de veure que passara.

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Off topic
« Respondre #18 el: De Febrer 10, 2013, 12:15:03 p. m. »
ahir hi una cosa ma va cridar s´atencio tornant de Puigpunyent, i es que la vegetacio de ribera de la Riera molta d´ella ja ha tret  ses novas fullas

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Off topic
« Respondre #19 el: De Febrer 10, 2013, 12:17:12 p. m. »
Tota sa rao tens, Miquel,
Amb tantes eines que tenim, hem perdut sa il.lussio de veure quins temps fara, de intentar esbrinar-lo amb les eines dels nostros avantpassats, les senyes del temps, i de vegades jo tambe ho faig, deix de mirar mapes i disfrut de veure que passara.


es dia que es mapas siguin perfectas, mos diguin el minut que començara a ploura i quan acabara, els litros que cauran, etc etc, aquesta aficio s´haura acabat.

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re:Off topic
« Respondre #20 el: De Febrer 10, 2013, 13:52:59 p. m. »
Fora collonades.  :)
Hora? Sobre les 23. no?
Dins el mestral. Alçada sobre l'horitzó (graus)? Mar o terra?
Distància recorreguda (a ser possible en graus d'arc)? En quin temps? Trajectòria recta?
Estat del cel a la zona del fenomen (clar, mig ennigulat,...)?
Brillantor aparent referida a algun estel conegut ( > o < que Sirius)

- Hora devers les 22:40
- Trajectoria era Nord cap a ponent, a una alçada important, pero clar sense saber ses dimensions del "fenomen" en questio es dificil saber.ho, pero jo me la jugaria i diria uns mmm 10.000 metres??? aprox no se!!
- Vist desde terra (ciutat, c/ balmes)
- Distancia recorreguda bufff tambe es molt complicat dir.ho pero per s'angle/arc de visio que tenia mmmm jo diria uns 20/30 km aprox....temps empleat per recorrer aquesta distancia aproximada: uns 45 segons amb trajectoria uniforme, sense devallades brusques ni canvis de direccio ni moviments laterals!!!
- Cel clar a la zona de visio del "fenomen" perque veia amb claretat les demes estrelles.
- Brillantor bastant potent. Semblant a una bengala.
- Velocitat extrema de sa desaparicio o com a minim de perdua de sa visio directa del "fenomen" es va quedar inmobil durant uns 5/6 segons i va desapareixer la llum, no se si es va apagar la llum o si va pujar a una velocitat apocaliptica i per aixo vaig perdre sa visio des llum en questio!!!

Per tot el que dius, sembla un bòlid (un estel fugaç més "grosset")

El que em despista és el color. Solen agafar tonalitats verdoses, però poden influir molts factors, principalment la contaminació lumínica dins les ciutats. També la composició química del bòlid, però això ja és força més estrany.
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re:Off topic
« Respondre #21 el: De Febrer 10, 2013, 13:58:14 p. m. »
Definitiu. L'asteroide de dia 15, ens impactarà directament a sobre Mallorca  :o :o :o



Dia 16, el buit, el no res. Les temperatures a 0 Kelvins   :'( :'( :'(
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re:Off topic
« Respondre #22 el: De Febrer 10, 2013, 14:29:35 p. m. »
Primer, pero 45 segons son molts per un bolid no? es a dir, tant de temps ... no se no me cuadra  ;D

i segon, es vera, pareix que impactarà, segons GFS però tots sabem que fallen molt, encara caurà a un altre puesto xD
La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Off topic
« Respondre #23 el: De Febrer 10, 2013, 14:31:10 p. m. »
Fora collonades.  :)
Hora? Sobre les 23. no?
Dins el mestral. Alçada sobre l'horitzó (graus)? Mar o terra?
Distància recorreguda (a ser possible en graus d'arc)? En quin temps? Trajectòria recta?
Estat del cel a la zona del fenomen (clar, mig ennigulat,...)?
Brillantor aparent referida a algun estel conegut ( > o < que Sirius)

- Hora devers les 22:40
- Trajectoria era Nord cap a ponent, a una alçada important, pero clar sense saber ses dimensions del "fenomen" en questio es dificil saber.ho, pero jo me la jugaria i diria uns mmm 10.000 metres??? aprox no se!!
- Vist desde terra (ciutat, c/ balmes)
- Distancia recorreguda bufff tambe es molt complicat dir.ho pero per s'angle/arc de visio que tenia mmmm jo diria uns 20/30 km aprox....temps empleat per recorrer aquesta distancia aproximada: uns 45 segons amb trajectoria uniforme, sense devallades brusques ni canvis de direccio ni moviments laterals!!!
- Cel clar a la zona de visio del "fenomen" perque veia amb claretat les demes estrelles.
- Brillantor bastant potent. Semblant a una bengala.
- Velocitat extrema de sa desaparicio o com a minim de perdua de sa visio directa del "fenomen" es va quedar inmobil durant uns 5/6 segons i va desapareixer la llum, no se si es va apagar la llum o si va pujar a una velocitat apocaliptica i per aixo vaig perdre sa visio des llum en questio!!!

Per tot el que dius, sembla un bòlid (un estel fugaç més "grosset")

El que em despista és el color. Solen agafar tonalitats verdoses, però poden influir molts factors, principalment la contaminació lumínica dins les ciutats. També la composició química del bòlid, però això ja és força més estrany.

Cercant una explicació lògica a aquest fenomen jo m'inclin a pensar que era un avió. A determinats models d'avió, volant a gran altura, no es veuen be els estroboscopics, però si es trectava d'un llum fixe vermell, mes extrany es encara. El que estigues aturat aparentment pot ser que es que volant a gran altura es veies de forma molt perpendicular i aparentes estar aturat.
Una cosa bona seria veure a www.flightradar24.com si aquell dia a aquella hora va passar algun avió en aquella trajectoria.
Ara be, el fenomen ovni no es en absolut descartable


Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Off topic
« Respondre #24 el: De Febrer 10, 2013, 14:32:14 p. m. »
Definitiu. L'asteroide de dia 15, ens impactarà directament a sobre Mallorca  :o :o :o



Dia 16, el buit, el no res. Les temperatures a 0 Kelvins   :'( :'( :'(

Ara pareix que l'apocalipsi segons el gfs s'ha avançat al dia 13

+84   Mié 13/02 18H   26 VentoDir   47 VentoDir   0.1   7   6.8   533   1450   5456   9.7   54   -1.5   -27.4   1015.0   8   650
+87   Mié 13/02 21H   0 VentoDir   0 VentoDir   0.0   0   0.0   0   0   0   -273.2   0   -273.2   -273.2   0.0   0   0
+90   Jue 14/02 00H   6 VentoDir   38 VentoDir   0.0   0   12.0   536   1479   5521   6.8   54   -2.1   -24.1   1019.5   0   65

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re:Off topic
« Respondre #25 el: De Febrer 10, 2013, 14:54:22 p. m. »
Cercant una explicació lògica a aquest fenomen jo m'inclin a pensar que era un avió. A determinats models d'avió, volant a gran altura, no es veuen be els estroboscopics, però si es trectava d'un llum fixe vermell, mes extrany es encara. El que estigues aturat aparentment pot ser que es que volant a gran altura es veies de forma molt perpendicular i aparentes estar aturat.
Una cosa bona seria veure a www.flightradar24.com si aquell dia a aquella hora va passar algun avió en aquella trajectoria.
Ara be, el fenomen ovni no es en absolut descartable



No coneixia aquesta web, està molt bé. però com es pot cercar vols d'altres dies?
La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Off topic
« Respondre #26 el: De Febrer 10, 2013, 15:08:59 p. m. »



No coneixia aquesta web, està molt bé. però com es pot cercar vols d'altres dies?

A l'esquerra hi ha una pestanya que posa "playback"
selecciona la data i l'hora i reprodueix el que va passar. Ara be, no totts els avions surten, nomes la majoria de comercials. No surten ni privats ni militars

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re:Off topic
« Respondre #27 el: De Febrer 10, 2013, 15:14:09 p. m. »
gracies metar, pues surten 2 avions com a possibles. pero si no surten tots... pues podría haver-hi més

n'Iker Gimenez hauría de tenir noticies  ;D
La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re:Off topic
« Respondre #28 el: De Febrer 11, 2013, 00:10:11 a. m. »
Primer, pero 45 segons son molts per un bolid no? es a dir, tant de temps ... no se no me cuadra  ;D

Depèn.
Un bòlid in strictu sensu difícilment estigui visible 45 segons, ja que entra a molta velocitat a l'atmosfera.
Però si és la reentrada d'un tros de ferralla dels milions que estan en òrbita ja és diferent. La velocitat és molt menor i al tractar-se d'un decaïment de l'òrbita, l'entrada és quasi-tangencial.
També podria explicar el color vermellós.

No sé. Tot són hipòtesis.  :D 
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Off topic
« Respondre #29 el: De Febrer 11, 2013, 20:31:54 p. m. »
Ja sabeu que Canal 9 esta fent una escabaxina de personal. Ido dos que han rebut son del Oratge, una tal Sonia, que la veritat no se qui es exactament, pero s´altre sorprendentement es un dels antics quan n´hi ha que han entrat molt posterioment, en Jordi Payá