Autor Tema: Seguiment mes de Gener 2014  (Llegit 40427 cops)

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re:Seguiment mes de Gener 2014
« Respondre #300 el: De Gener 23, 2014, 10:55:51 a. m. »
04/1-> 2,2 mm
13/1-> 0,2 mm
16/1-> 2,5 mm
17/1-> 1,5 mm
18/1-> 4,6 mm
19/1->17,8 mm
20/1->  3,2mm
22/1->  3mm
23/1->  2,3mm

TOTAL-> 37,1 mm

Mitja de 48,47mm a la meva zona
La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/

Desconnectat Xaragall

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1146
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de Gener 2014
« Respondre #301 el: De Gener 23, 2014, 11:12:47 a. m. »
Segons comentau mos tocarà menjar mestral uns quants dies, es vent que sempre he odiat..... no pluja + baixes humitat = assecat ràpid de sa capa superficial des terreny.  ::)

Per cert, tenim una nova estació meteoclimatic a Son Ferriol, una Davis Vantage Vue  :)  ;) En concret està al centre públic d'educació especial.

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de Gener 2014
« Respondre #302 el: De Gener 23, 2014, 11:38:18 a. m. »
Pues el NW es uno de los vientos más comunes en las islas :P

Bueno sumo 1 mm más de esta noche y me quedo con 51 mm este mes, me doy con un canto en los dientes

El viento de Mestral tiene fama de anti-lluvias pero lo cierto es que muchas tormentas han venido con mestral como las de agosto-octubre del 2012 y también muchas de las lluvias del pasado mes de noviembre.
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat Comellar

  • Boirina
  • *
  • Missatges: 13
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de Gener 2014
« Respondre #303 el: De Gener 23, 2014, 23:11:41 p. m. »
Bon vespre!a Pina entre ahir i avui he recollit 8 mm,4 mm ahir i 4 mm avui!! ;)

Desconnectat isvatec

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1024
  • desde palma( la vileta)
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de Gener 2014
« Respondre #304 el: De Gener 24, 2014, 07:37:54 a. m. »
buenos días, solo comentar que ya tenemos otra vez, y pegando a base de bien, este !!cansino!! mestral >:( y que además todo seca.
AMUNT MALLORQUETA!!!

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re:Seguiment mes de Gener 2014
« Respondre #305 el: De Gener 24, 2014, 09:04:09 a. m. »
Bon dia!

Avui fa 5 anys que va fer una gran ventada: 24-1-2009. Jo encara tenia la Oregon i va enregistrar 96 km/h de ponent; i ja sabem que les Oregons sempre marquen el vent a la baixa...
I diumenge farà 9 anys (9 anys ja!!!) de la nevada de Palma que em va introduir a tot aquest món de la meteo, la del 26 de gener del 2005.

Avui també és un dia de vent de ponent, tot i que moderat. Ratxa de 42 km/h i ara bufa entre 20-25 km/h.

Temperatura actual de 13.3ºC amb un 64%.

Pareix que la setmana que ve tendrem fred. Però encara no es veu cap onada contundent, d'aquestes que deixen nevades a cotes baixes...  :(
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat Josemacawa

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 819
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de Gener 2014
« Respondre #306 el: De Gener 24, 2014, 09:37:00 a. m. »
Que recuerdos del famoso 2005 mi primera gran nevada nunca la olvidare 9 años ya madre mia la vida pasa volando!! Este año no creo que se repita  :P
Palma-vivero

Desconnectat Toliko

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 869
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de Gener 2014
« Respondre #307 el: De Gener 24, 2014, 10:17:58 a. m. »
Es va repetint la tònica dels mesos passats. Sometimes, Ciutat jardi i pont d'inca, per aquest ordre som els que manco rebem pluja :'(

No llores Metar .... 22.6mm en Puig de Ros ... eso si que es zona secano !!! Jajaja... tengo los dos extremos ... Orinal de Son Rapinya y Desierto de Puig de Ros ...

Por cierto ... sigo embobado con los modelos de EEUU .... es ola fria tras ola fria .... eso es un desalojo de aire frio a lo bestia, rollo la pelicula "el dia de mañana" ... Es normal ??? Debe ser el mes de Enero mas frio de la historia ??? Es una rallada ... los modelos llegan hasta dia 31 .... y no se va el frio en la zona N-E  :o :o :o :o
« Darrera modificació: De Gener 24, 2014, 10:21:34 a. m. per Toliko »

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re:Seguiment mes de Gener 2014
« Respondre #308 el: De Gener 24, 2014, 10:42:58 a. m. »
Es va repetint la tònica dels mesos passats. Sometimes, Ciutat jardi i pont d'inca, per aquest ordre som els que manco rebem pluja :'(

No llores Metar .... 22.6mm en Puig de Ros ... eso si que es zona secano !!! Jajaja... tengo los dos extremos ... Orinal de Son Rapinya y Desierto de Puig de Ros ...

Por cierto ... sigo embobado con los modelos de EEUU .... es ola fria tras ola fria .... eso es un desalojo de aire frio a lo bestia, rollo la pelicula "el dia de mañana" ... Es normal ??? Debe ser el mes de Enero mas frio de la historia ??? Es una rallada ... los modelos llegan hasta dia 31 .... y no se va el frio en la zona N-E  :o :o :o :o

Toliko, por contra, mira la anomalía positiva en Alaska, seguro que es el mes de enero más cálido de su historia. Fairbanks, situado en el centro de la península de Alaska, isos a 850 hPa de +5 hPa, sí, sí, +5, durante días...
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat Josemacawa

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 819
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de Gener 2014
« Respondre #309 el: De Gener 24, 2014, 11:05:59 a. m. »
Tambien en europa hay anomalia positiva parece que ahora si esta llegando el frio a escandinavia y rusia europea,vaya invierno llevan los yankees!!! Y muchos decian que seria en invierno mas frio de europa en la historia que cosas se puden legar a soltar ;D
Palma-vivero

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de Gener 2014
« Respondre #310 el: De Gener 24, 2014, 12:04:08 p. m. »
Es va repetint la tònica dels mesos passats. Sometimes, Ciutat jardi i pont d'inca, per aquest ordre som els que manco rebem pluja :'(

No llores Metar .... 22.6mm en Puig de Ros ... eso si que es zona secano !!! Jajaja... tengo los dos extremos ... Orinal de Son Rapinya y Desierto de Puig de Ros ...

Por cierto ... sigo embobado con los modelos de EEUU .... es ola fria tras ola fria .... eso es un desalojo de aire frio a lo bestia, rollo la pelicula "el dia de mañana" ... Es normal ??? Debe ser el mes de Enero mas frio de la historia ??? Es una rallada ... los modelos llegan hasta dia 31 .... y no se va el frio en la zona N-E  :o :o :o :o

Toliko, por contra, mira la anomalía positiva en Alaska, seguro que es el mes de enero más cálido de su historia. Fairbanks, situado en el centro de la península de Alaska, isos a 850 hPa de +5 hPa, sí, sí, +5, durante días...

Más anomalías

En Tailandia están teniendo la estación fría más fría de los últimos 30 años.
En Bangkok se ha registrado 15 grados de mínima, y al norte del país incluso heladas. Hay emergencia nacional y muertos por el frío.  Tenemos qué tener en cuenta que en las zonas rurales viven en casas abiertas y no tienen ninguna ropa de abrigo, porque no la necesitan.

http://www.bangkokpost.com/learning/learning-from-news/391125/cold-weather-record-lows-kill-63-destroy-rice-crop

Cambio climático manifestandose?

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de Gener 2014
« Respondre #311 el: De Gener 24, 2014, 12:34:43 p. m. »
Cambio climático manifestandose?

Para poder hablar de cambio climático tenemos que recoger datos durante muchas décadas, un evento meteorológico extremo no es indicador por si solo del cambio climático

Yo también recuerdo la nevada del 2005 aunque era pequeño, sin duda la más increible que he visto en mi vida fue la del 4 de febrero del 2012, pasarán muchos años hasta que vuelva a repetirse algo así.

No debería extrañarnos tener un invierno suave a esta latitud sin nevadas a cotas bajas... Mucho tienen que cambiar las cosas para ver nevar aquí a cotas bajas...el mar aún retiene bastante calor se nota mucho porque salgo de la UIB con 5 o 6 grados y llego a Cala Mayor con 10 grados y eso no es fácil de cambiar.
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat Xaragall

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1146
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de Gener 2014
« Respondre #312 el: De Gener 24, 2014, 13:37:32 p. m. »
Si, lo dels EUA és una passada, ahir remirava uns quants meteogrames d'allà i simplement són  :-X  :-X  A part de les zones que comentau, l'oest dels EUA també tenen anomalia positiva de fa estona (un cas radical Los Angeles), a part que en un dels mesos on més precipita a LA encara no han tengut cap pluja.

Tornant aquí, a Campos ens hem atracat a sa gelada (1.0 ºC), però enguany duim 3 tristes gelades allà, be... millor dit "minigelades", perquè sa mínima més baixa fou -1.2 ºC, i era per novembre...

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de Gener 2014
« Respondre #313 el: De Gener 24, 2014, 16:24:35 p. m. »
Cambio climático manifestandose?

Para poder hablar de cambio climático tenemos que recoger datos durante muchas décadas, un evento meteorológico extremo no es indicador por si solo del cambio climático

Yo también recuerdo la nevada del 2005 aunque era pequeño, sin duda la más increible que he visto en mi vida fue la del 4 de febrero del 2012, pasarán muchos años hasta que vuelva a repetirse algo así.

No debería extrañarnos tener un invierno suave a esta latitud sin nevadas a cotas bajas... Mucho tienen que cambiar las cosas para ver nevar aquí a cotas bajas...el mar aún retiene bastante calor se nota mucho porque salgo de la UIB con 5 o 6 grados y llego a Cala Mayor con 10 grados y eso no es fácil de cambiar.
1.- Sa UIB ofereix alguns des registres més "continentals" de Mallorca. No crec que apliqui una comparativa amb Cala Major.

2.- Microclimàticament no conec Cala Major, però no me fa cara que sigui un lloc de mínimes especialment fredes, com per exemple es Ses Covetes. Ho coment perque tenir 10 graus a Cala Major un horabaixa-vespre de gener no crec que sigui indicatiu de ses possibilitats que hi ha enguany de fer neu a cotes baixes.

I això que la mar retén calor. Per sort o per desgràcia estam enrevoltats d'aigua, i per molt que baixi sa seva temperatura, aquesta sempre serà superior (durant s'època freda de s'any) a sa de Mallorca.  Per tant, en aquest sentit, estar aprop de la mar SEMPRE implicarà tenir un extra de "calor".

Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Toliko

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 869
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de Gener 2014
« Respondre #314 el: De Gener 24, 2014, 16:47:16 p. m. »
Yo no me referia a una nevada anecdotica o a una semana de frio (que la podemos tener aqui o en grecia) .... me refiero, a que en el cuadrante NE de EEUU ... llevan tranquilamente 25 dias de frio intenso (isos entre -5 y -20)... efectivamente, hace que en la zona NO ... sea todo lo contrario, como bien ha dicho Zuco ... estamos hablando que en Alaska a dia de hoy, tienen una iso de +5 !!!

Recuerdo el mes de Febrero de 2012 ... fue muy frio aqui ... con isos de entre 5 y -7 .... pero es que el desalojo de aire frio alli no para .... se regenera constantemente !!!

Por eso preguntaba .... entre los experto Geografos que hay por el foro ... es normal este hecho ?? Ya no es una cosa puntual ... estamos hablando de un mes completo .... Recuerdo que la primera nevada fuerte en New york fue a finales de Año 2013 ... y desde entonces ... pocos dias ha pasado de los 0º ... y mirando modelos ... minimo hasta el 6 de Feb continuan igual ... estoy flipando !!!

Siento ser pesado .... pero en estas fechas ... me encantaria vivir ese frio .... y no la "mierda" de invierno que estamos teniendo !!! Jajaja