Naturalesa > Seguiment Torrents

Deteriorament de torrents.

(1/5) > >>

Vallca:
Se m'ha ocorregut obrir un tema per mostrar els torrents en mal estat.

I això m'he trobat al matí només en un tram d'uns 120 metres.

Torrent Gros


















Twin:
I si t'hi fixes, no és només que tenguin parets caigudes, és que la part d'abaix de les parets està bastant malament. En algunes parts pareix que s'aguanta de miracle.

Perejal:
Amb una torrentada grossa, totes aquestes runes i rocs es converteixen en projectils que afegeixen més aigua al banyat  ::)

jorda:
Molt bon reportatge. La llàstima és que quan vulguin arreglar el torrent hi posaran una encimentada que no arreglarà res.
Seria molt interessant que el tram que va des des Pont d'Inca fins a l'autopista de Llucmajor seguís amb el fons sense encimentar, perquè a aquest tram hi ha una infiltració brutal i molta d'aigua passa als aqüífers.

marta:
hola bones! estic fent un treball per a l'escola d'arquitectura de barcelona sobre la recuperació del torrent gros.. vam venir una setmana a visitar-lo però a penes vam poder situar-nos..
estic descobrint Mallorca poc a poc, naturalesa, toponimia, historia de l'aigua, economia..
aixi que puc entendre lo que parleu sobre l'estat dels torrents, les inundacions imprevistes que hi ha, les restes de patrimoni d'uns antepassats que vivien naturalment inteligentment,
tal com deien Jorda i Twin en "el seguiment del torrent gros" es conserva l'últim tram d'un canal alternatiu de desguàs del torrent gros, anomenat Reg Comú, que servia a la vegada per menguar les avingudes i de reg comunitari,
s'ha perdut, només queda en la memòria dels padrins.. que ho han vist tot.

seria bò si entre tots poguessim reconstruir el trajecte que tindria aquest canal,
he pintat amb blau marí el tram del canal que es conserva, de blau cel el torrent gros canalitzat a dia d'avui, amb vermell, l'ample del torrent gros abans de canalitzat (es noten les emprentes en el territori), amb groc el que suposo que es un molí amb el seu safareig (tot i que no conserva les aspes.. potser es algun altre tipus de caseta relacionada amb el canal?), amb fucsia he resseguit un troç de parat del camí Fondo, amb lila l'antiga via del tren de Santanyí.
Els treballs s'acabaràn presentant al consell com a possibles idees. Tota la informació i/o idees son benvingudes.. gracies!!http://

Navegació

[0] Índex de Missatges

[#] Pàgina Següent

Go to full version