Autor Tema: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009  (Llegit 49122 cops)

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #150 el: De Desembre 16, 2009, 07:04:45 a. m. »
Bon dia!

8,4ºC
72%
1009,7 hPa
NW, 2 km/h

Mínima de 6,1ºC

Ayy, dissabte...  ;D
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 


Desconnectat EsCos

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 401
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #152 el: De Desembre 16, 2009, 10:26:21 a. m. »
Ostia quines quantitats!!!!

I ara esperar al Massanella... crec que será gros... avui he mirat cap allà desde Inca si se veritat es que s'hi veia poca roca nua així que hi ha d'haver uns gruixos considerables  ;D ;D ;D

SALUT!!

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #153 el: De Desembre 16, 2009, 22:10:42 p. m. »
 ;) esper que us agradin













Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #154 el: De Desembre 16, 2009, 22:14:56 p. m. »
Dels pluvios no puc dir que hagi anat be la cosa. Els dos estaven tapats de neu, se veu que l'invent que vaig fer te un límit i no suporta determinats gruixos. He vist acumulacions de fins a uns 35-40 cm. He hagut de fondre la neu amb el fogonet estil himàlaia  ;D i he fus 320 litres al del Massanella. Que ha plogut realment? ni idea, perquè l'embut estava totalment ple de gel.
Exacte no ho sabrem, però que des del mes de setembre allà dalt duguin...1120 litres per mi és literalment aberrant  :o


Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #156 el: De Desembre 16, 2009, 22:20:18 p. m. »
Dels pluvios no puc dir que hagi anat be la cosa. Els dos estaven tapats de neu, se veu que l'invent que vaig fer te un límit i no suporta determinats gruixos. He vist acumulacions de fins a uns 35-40 cm. He hagut de fondre la neu amb el fogonet estil himàlaia  ;D i he fus 320 litres al del Massanella. Que ha plogut realment? ni idea, perquè l'embut estava totalment ple de gel.
Exacte no ho sabrem, però que des del mes de setembre allà dalt duguin...1120 litres per mi és literalment aberrant  :o


Crec  que ja sabem a on es mes plou de Mallorca, no es Son Torrella, i pensar que octubre i novembre varen esser magres

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #157 el: De Desembre 16, 2009, 23:11:02 p. m. »
Fotasses!!!!!

Mem, aixo des Massanella es increible totalment. Si des de setembre duen 1120 litres estam parlant que en un any bo es podria arribar a registres escandalosos. Podriem estar parlant de 3000mm en un any?

Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #158 el: De Desembre 16, 2009, 23:48:27 p. m. »
La veritat és que no en tenc ni idea del que pot arribar a ploure. Soc bastant excèptic per natura i no tenc gaire tendència a exagerar les coses, però aquest pluvio la veritat que supera de molt la meva capacitat d'assimilació de dades  ??? 3000? home no ho se, la veritat que no m'arriscaria a dir dades, però està clar que un any amb pluviometria elevada, allà dalt s'han de donar registres molt bèsties.
I pensau que d'aquests 1120 del setembre ençà n'hem perduts un bon grapat perquè s'han escapat amb la neu i el vent.  :o
Jo, com en Uetam, crec que això passa de molt el que pugui ploure per Son Torrella, ara be, me queda un dubte per saber si és on plou més de Malloca...la vessant nord i nord-est del Puig Major.
I sobretot, crec que aquestes dades es mereixen qualque cosa més que un pluvio de plàstic mal adaptat, a veure si mitjançant la SOMIB i la Conselleria de Medi Ambient, podem col·locar un material més digne i una xarxa que realment ens digui que plou a les nostres muntanyes.  ;)

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #159 el: De Desembre 16, 2009, 23:54:23 p. m. »
La veritat és que no en tenc ni idea del que pot arribar a ploure. Soc bastant excèptic per natura i no tenc gaire tendència a exagerar les coses, però aquest pluvio la veritat que supera de molt la meva capacitat d'assimilació de dades  ??? 3000? home no ho se, la veritat que no m'arriscaria a dir dades, però està clar que un any amb pluviometria elevada, allà dalt s'han de donar registres molt bèsties.
I pensau que d'aquests 1120 del setembre ençà n'hem perduts un bon grapat perquè s'han escapat amb la neu i el vent.  :o
Jo, com en Uetam, crec que això passa de molt el que pugui ploure per Son Torrella, ara be, me queda un dubte per saber si és on plou més de Malloca...la vessant nord i nord-est del Puig Major.
I sobretot, crec que aquestes dades es mereixen qualque cosa més que un pluvio de plàstic mal adaptat, a veure si mitjançant la SOMIB i la Conselleria de Medi Ambient, podem col·locar un material més digne i una xarxa que realment ens digui que plou a les nostres muntanyes.  ;)
Mem si es vera

Lo des 3000 ho he dit pensat amb es anys que Lluc ha donat 2000.
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #160 el: De Desembre 17, 2009, 00:03:46 a. m. »
La veritat és que no en tenc ni idea del que pot arribar a ploure. Soc bastant excèptic per natura i no tenc gaire tendència a exagerar les coses, però aquest pluvio la veritat que supera de molt la meva capacitat d'assimilació de dades  ??? 3000? home no ho se, la veritat que no m'arriscaria a dir dades, però està clar que un any amb pluviometria elevada, allà dalt s'han de donar registres molt bèsties.
I pensau que d'aquests 1120 del setembre ençà n'hem perduts un bon grapat perquè s'han escapat amb la neu i el vent.  :o
Jo, com en Uetam, crec que això passa de molt el que pugui ploure per Son Torrella, ara be, me queda un dubte per saber si és on plou més de Malloca...la vessant nord i nord-est del Puig Major.
I sobretot, crec que aquestes dades es mereixen qualque cosa més que un pluvio de plàstic mal adaptat, a veure si mitjançant la SOMIB i la Conselleria de Medi Ambient, podem col·locar un material més digne i una xarxa que realment ens digui que plou a les nostres muntanyes.  ;)
Mem si es vera

Lo des 3000 ho he dit pensat amb es anys que Lluc ha donat 2000.
Jo també ha estat la primera cosa que m'ha evngut al cap quan he fet el sumatori. Què deu ploure aquí quan abaix arriben a 2000?  ;D

Desconnectat cap de fibló

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1065
    • Veure Perfil
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #161 el: De Desembre 17, 2009, 01:26:01 a. m. »
estic sense paraules. Quines fotos i ...  quines dades !!!!!  :o 
Molt bona feina estàs fent Miquel.  Sens dubte s´ha de comprobar amb exactitut això que pots haver destapat amb els teus pluvios, i es que allà plou encara més del que imaginavem !!

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #162 el: De Desembre 17, 2009, 07:02:19 a. m. »
Bon dia!

Bones fotos, Miquel!

Quina calor! Pareix que ha arribat l´estiu  ;D

15,6ºC (el vent de ponent...  :-\ )
75%
1004,7 hPa
WSW, 27 km/h

Sensació de 11º

Els models pinten bé, a l´actualització de les 00z per la nit de dissabte a diumenge, la -5,5 a 850 hPa amb -28 a 500 hPa. Cota de neu 300-400m.

 ;)
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat EsCos

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 401
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #163 el: De Desembre 17, 2009, 09:02:16 a. m. »
Otres quines fotasses Déu meu!!!

Quantitats aberrants les del Massanella, de segur que es un dels llocs a tenir en compte si parlem de màxims de precipitacions de la Serra ;D ;D

Per cert, avui dematí ja no quedava ni rastre de neu a la cara sud/sud-est del Puig de n'Ali (supos que a la cara nord encara n'hi deu haver), però confill que la dels puigs més alts es mantengui fins dissabte.

SALUT!

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: SEGUIMENT DE DESEMBRE DE 2009
« Respondre #164 el: De Desembre 17, 2009, 09:37:28 a. m. »
Bon dia.  Gràcies pels comentaris  ;)
Esperem que la neu aguanti fins el cap de setmana, segurament ho farà sense problema i de fet, anit mateix podriem repetir alguna nevadeta feble per damunt els 1100 metres, fet que ajudaria a fer arribar la neu fins al cap de setmana.  :)