Autor Tema: Seguiment mes de Març 2012  (Llegit 26151 cops)

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Seguiment mes de Març 2012
« el: De Febrer 29, 2012, 19:37:26 p. m. »
I arriba el tercer mes del any, que pareix que començarà amb una refrescada important. A veure si ens duu de tot: Neu, pluja, tempestes, un parell de dies de vent...

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Març 2012
« Respondre #1 el: De Març 01, 2012, 09:29:04 a. m. »
Bon dia!

El 1r dia de març ha començat amb una bona boira a la part baixa de Vilafranca. Tmín de 7,9ºC a la part alta i a la part baixa no ho sé perqué ha caigut internet novament! :P

Encara queda boira-boirina a les zones més enclotades però el Sol comença a lluir amb força! ;)

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Març 2012
« Respondre #2 el: De Març 01, 2012, 12:19:00 p. m. »
Respecte la refrescada de la setmana vinent encara cal agafar-ho amb paper de fumar.
La desinflada del GFS d'ahir vespre a la sortida de les 06Z és brutal.

Ara començarà a donar tombs ... i fins a un dia vista no posaria la ma al foc per cap de les situacions  :P
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Març 2012
« Respondre #3 el: De Març 01, 2012, 13:31:35 p. m. »
he vist al seguiment de febrer que es parla de la neu que encara queda. Vaig comentar que diumenge passat vaig pujar per sa Coma de Son Torrella, però crec que no vaig dir que haviem trobat un lloc amb dues capes de neu diferenciades, una superior més tova (on es bastó entrava sense problemes), però uns 10-15cm més avall ja era més dur, és a dir, per davall s'està convertint amb gel.

Va ser a un lloc puntual que ho varem trobar, però potser explicatiu del que està passant a altres indrets, on es difícil parlar de neu, però si que es pot parlar de gel. I el gel si que té una inèrcia brutal i es molt mal de fondre.

En gregal mos sabrà dir s'any, però record un any que va caure una nevada granulada crec que al desembre, adamunt si va posar neu, i a primavera avançada encara quedaven clapes de gel a cara nord del Puig Major i Massanella

Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Març 2012
« Respondre #4 el: De Març 01, 2012, 13:40:30 p. m. »
En gregal mos sabrà dir s'any, però record un any que va caure una nevada granulada crec que al desembre, adamunt si va posar neu, i a primavera avançada encara quedaven clapes de gel a cara nord del Puig Major i Massanella


Si, sa granulada s´episodi des 14-16 de desembre del 2008, on li va caure adamunt neu pols del 7 de gener de 2009. Sa neu va perdurar tot el mes, i després per febrer en va caure una de nova, de granulada. Va quedar una taca de gel fins abril.

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Març 2012
« Respondre #5 el: De Març 01, 2012, 13:52:16 p. m. »
Això de la setmana que ve es va desinflant actualització rera actualització. Encara queden dies i a veure si la cosa canvia. No obstant, crec que ja m'estim més unes bones plogudes i tempestes que no pas neu i fred!.  ::)


Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Març 2012
« Respondre #6 el: De Març 01, 2012, 21:39:41 p. m. »
Acab de veure s´informacio de meteo d´ib3 ( el mitgdia no era a ca meva) i afortunadament no he vist les novetats que m´habian informat, esper que la direcció   del canal vagi   rectificat al darrer moment i no llevar calidat a l´informacio

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Març 2012
« Respondre #7 el: De Març 01, 2012, 21:44:26 p. m. »
Acab de veure s´informacio de meteo d´ib3 ( el mitgdia no era a ca meva) i afortunadament no he vist les novetats que m´habian informat, esper que la direcció   del canal vagi   rectificat al darrer moment i no llevar calidat a l´informacio

Rectificar aquests ??

Ara diran que "estaba en el programa electoral"  >:(
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Març 2012
« Respondre #8 el: De Març 01, 2012, 21:45:50 p. m. »
Això de la setmana que ve es va desinflant actualització rera actualització. Encara queden dies i a veure si la cosa canvia. No obstant, crec que ja m'estim més unes bones plogudes i tempestes que no pas neu i fred!.  ::)



Si baixa la cota 0, també baixa la precipitació, i a l'inversa  :P
FORÇA FORANA!!!


Desconnectat cap de fibló

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1065
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Març 2012
« Respondre #10 el: De Març 02, 2012, 08:28:07 a. m. »
Brutals les dades !!!  Hem viscut un mes històric,  per contar als nets  ;D  

 Que una estació com la de´n Zuco, per exemple,  a la vorera de la mar i dins la "càlida" badia de Palma hagi tengut 8,0º de mitjana  :-X
  Si miram registres del s.XX i finals del s. XIX de Palma, veurem que poques vegades s´han igualat o superat aquests registres. Impresionant !!
http://www.aemet.es/documentos/es/serviciosclimaticos/vigilancia_clima/resumenes_climat/ccaa/illes-balears/avance_climat_bal_feb_2012.pdf

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment mes de Març 2012
« Respondre #11 el: De Març 02, 2012, 09:24:35 a. m. »
Brutals les dades !!!  Hem viscut un mes històric,  per contar als nets  ;D  

 Que una estació com la de´n Zuco, per exemple,  a la vorera de la mar i dins la "càlida" badia de Palma hagi tengut 8,0º de mitjana  :-X
  Si miram registres del s.XX i finals del s. XIX de Palma, veurem que poques vegades s´han igualat o superat aquests registres. Impresionant !!

Cap de Fibló, a l'efemèrides que em passares a l'estiu; he pogut veure que al 1956 la mitjana a la Port des Camp va ser de 6.3ºC! Allò va ser un febrer! Ara sí, en tot el segle XX, només 3-4 febrers han sigut igual o més freds que el 2012.
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Març 2012
« Respondre #12 el: De Març 02, 2012, 18:06:39 p. m. »
 :o :o :o :o :o :o ESPECTACULAR!!!
M´ha emocionat veure la meva caseta així  ;D Com que finalment lo de dimarts serà ben descafeinat i divendres ens vol entrar una iso +10º... jo esper d´una vegada poder pujar es cap de setmana dels dies 10-11 de març! No puc d´impaciència!!
Gràcies per les fotos Miquel!

Desconnectat jorda

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1626
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Març 2012
« Respondre #13 el: De Març 03, 2012, 00:04:12 a. m. »
El radar mostra a l'interior de Mallorca la primera ploguda d'aquest mes de març.

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Març 2012
« Respondre #14 el: De Març 03, 2012, 00:34:51 a. m. »
Jo he sopat a Son Bascós, per Montuïri, i quan hem sortit defora és cotxe tenia 4 gotes en es vidre
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com