Autor Tema: Seguiment mes de Març 2012  (Llegit 26370 cops)

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Març 2012
« Respondre #15 el: De Març 03, 2012, 12:44:47 p. m. »
Jo miraria més per noltros. A sa península estan com estan, si... i com estavem noltros entre octubre i desembre del 2010?
Aquest febrer ens ha salvat els mobles amb una situació històrica, i si aquest març ens du més neu a partir de dimarts, jo encantat de la vida. Anem a disfrutar lo que no hem tengut durant llargs mesos, que tampoc hem d´olvidar els hiverns de ses eternes mestralades on a sa península rebien poladades d´aigua i neu i noltros vent i sequera... i segur que al telediario no dramatitzaven tant per a que sa conca mediterrània tenguéssin sequera.

Desconnectat gorgblau

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 996
  • Tobogan d'en balti
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Març 2012
« Respondre #16 el: De Març 03, 2012, 13:01:36 p. m. »
Gran Gregal!!! Nomes ens ha d'importar Mallorca i ses illes en general!!! res mes!!! tot lo demes que s'espabilin es que ho hagin de fer, que quan nosaltres tenim problemes ens organitzam com podem!!! a nigu l'interesam, excepte per es beneficis des turisme!!! a les hores si que importa baleras!!! bah gggrrrr batuadell!!! visca mallorca lliure!!!  sempre lliure!!!
Visca Mallorca!!!

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Març 2012
« Respondre #17 el: De Març 03, 2012, 13:11:48 p. m. »
Es que es això, sa méteo no és cap ONG.
Durant sa tardor del 2000 aquí ho passavem reputa i a sa vessant atlàntica penínsular tenien rècord històric de pluges contiuades amb inundacions i tot. I no record que ningú xerrés (a nivell nacional) de lo malament que estava es mediterrani (i ses Balears) en aquell període, això és el que me crema.
Com me va cremar que na Mònica López fa 15 dies a sa méteo de TVE digués: por fin se acaba!!! amb cara sonrient, de que sa siberiana acabava. Segur que si és una situació de mestrals no s´alegrarien de que acabés, perque regaria mitja Espanya tot i que aquí estiguessim amb 0 litros 2 mesos. Segur que si jo m´alegr perque els W i NW s´acaben, a meteored me lapiden.
En fi, ho havia d´amollar  ;D Anem a disfrutar de lo nostro ara que podem, que altres pics hem estat perjudicats i no s´han preocupat tant.

S´aemet per dimarts pinta be:
INTERVALOS NUBOSOS CON CHUBASCOS DEBILES A MODERADOS,
OCASIONALMENTE ACOMPANADOS DE TORMENTA Y GRANIZO. COTA DE
NIEVE BAJANDO DE 900 A 600 METROS. TEMPERATURAS EN MODERADO
DESCENSO. EN MENORCA Y NORDESTE DE MALLORCA, VIENTO DEL NORTE
MODERADO CON INTERVALOS DE FUERTE; EN EL RESTO, VIENTO FLOJO
VARIABLE CON INTERVALOS NORTE MODERADO.

Ens entra una iso -2ºC segura a 850hpa, a 500hpa ballam entre -25º i -28º. No serà cap nevadassa a cotes baixes però haurà una nova capeta mínim a 800 mts  :P

Desconnectat gorgblau

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 996
  • Tobogan d'en balti
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Març 2012
« Respondre #18 el: De Març 03, 2012, 15:47:54 p. m. »
ido....som-hi!!! que vengui, que venguin aquestes precipitacions!!! tornem.hi una altre vegada!!!

PD: espero que aquesta propera, "hipotetica" nevada, no torni a impedir que pujis adalt des puig major!!! jeje i si es aixi, quedam i pegam un bot adalt caminant!!! jejeje
Visca Mallorca!!!

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Març 2012
« Respondre #19 el: De Març 03, 2012, 18:26:36 p. m. »
ido....som-hi!!! que vengui, que venguin aquestes precipitacions!!! tornem.hi una altre vegada!!!

PD: espero que aquesta propera, "hipotetica" nevada, no torni a impedir que pujis adalt des puig major!!! jeje i si es aixi, quedam i pegam un bot adalt caminant!!! jejeje
Jo confill que si. Entre ahir i avui se n´ha fusa molta, des de Sóller sols es veuen taques a sa coma de n´Arbona.
Sa neu de dimarts anirà bé per sumar un parell de dies més de neu coberta  ;D
Es GFS ens segueix posant sa -2ºC a 850hpa i casi una -30ºC a 500hpa amb precipitacions dimarts dematí!

A partir de dijous ses isos se dispararan de sa +5º per amunt amb geopotencials altíssims anticiclònics. Aquí supòs que ja podré pujar: o es proper cap de setmana si sa neu s´ha fus (10-11) o qualsevol dia laborable de sa setmana del 12-16 si aguanta.

Desconnectat fizban

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 502
    • Veure Perfil
    • Marratxí - Es Caülls
Re: Seguiment mes de Març 2012
« Respondre #20 el: De Març 03, 2012, 22:08:53 p. m. »
No voldria generar cap polèmica però crec que no totes les estacions de Mallorca tenen un nivell acceptable de precipitació... Mirau meteoclimatic... La sequera no és simplement una questió peninsular, també ens afecta a nosaltres i sobretot a Mallorca sud.

D'altra els models tenen bona pinta! A veure si arreplegam uns cm més a la Serra!
Per cert, ahir vaig estar per Alfàbia i encara queda neu!! Poca cosa però queda! Al Puig Major queda bastant també, més del que em pensava!

Salutacions!
Seguiment dades en temps real Estació Marratxí - Es Caülls
http://www.meteomarratxi.es/


Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Març 2012
« Respondre #21 el: De Març 03, 2012, 22:39:04 p. m. »
Avui ha tornat a fer bastant bon dia, i he tornat aprofitar per anar a fer una excursioneta. Avui ha tocat pujar s'Esclop i es dia ha acompanyat, únicament hem tengut alguns niguls baixos quan arribavem en es cim, però en mitja horeta han fuit.

Adalt també feia un vent que en algun indret bufava moderat, però es podia dur.

Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Març 2012
« Respondre #22 el: De Març 03, 2012, 23:21:47 p. m. »
Bones!

Espectacul·lars les fotos que va penjar n'embat de la zona propera al Puig Major! :o :o :o

A veure, el tema del que passa a la Península. Per jo la sequera és preocupant, passi on passi, ja sigui a Somalia, a Austràlia, a la Península o aquí. La sequera duu problemes greus a molta gent!. És més, ho entenem millor perqué noltros també n'hem viscudes de sequeres importants i sabem el que impliquen. A veure si en les properes setmanes hi ha sort i hi ha regada general Peninsular i a les nostres Illes.

Un altre tema que vull comentar és el de la mitjanes del mes de febrer. Un comentari: heu vist que el Weatherlink de les Davis fa les mitjanes amb les T enregistrades en els trams de 15min?. Ho dic perquè no dóna exactament el mateix valor mitjà diari, ni mensual que si fas la mitjana de la Tmín i la Tmàx diaria que si ho fas segons el mètode Weatherlink. Crec que AEMET calcula les Tmitjanes amb les Tmín i màx diàries!. Les diferències poden ser relativament importants entre les dues formes!.



Avui ha fet un dia primaveral i han cagut alguns ruixadets dispersos poc importants!

A veure si tenim pluges els propers dies! ;)


Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Març 2012
« Respondre #23 el: De Març 04, 2012, 12:37:03 p. m. »
Jo he sopat a Son Bascós, per Montuïri, i quan hem sortit defora és cotxe tenia 4 gotes en es vidre

Ahir, a mitjan capvespre, es veien algunes cortines (febles) de precipitació cap a la zona Nord, entre els termes de Petra i Manacor.
FORÇA FORANA!!!


Desconnectat Aubelló

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 212
  • Inca
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Març 2012
« Respondre #25 el: De Març 04, 2012, 20:11:21 p. m. »
Bones!

Espectacul·lars les fotos que va penjar n'embat de la zona propera al Puig Major! :o :o :o

A veure, el tema del que passa a la Península. Per jo la sequera és preocupant, passi on passi, ja sigui a Somalia, a Austràlia, a la Península o aquí. La sequera duu problemes greus a molta gent!. És més, ho entenem millor perqué noltros també n'hem viscudes de sequeres importants i sabem el que impliquen. A veure si en les properes setmanes hi ha sort i hi ha regada general Peninsular i a les nostres Illes.

Un altre tema que vull comentar és el de la mitjanes del mes de febrer. Un comentari: heu vist que el Weatherlink de les Davis fa les mitjanes amb les T enregistrades en els trams de 15min?. Ho dic perquè no dóna exactament el mateix valor mitjà diari, ni mensual que si fas la mitjana de la Tmín i la Tmàx diaria que si ho fas segons el mètode Weatherlink. Crec que AEMET calcula les Tmitjanes amb les Tmín i màx diàries!. Les diferències poden ser relativament importants entre les dues formes!.



Avui ha fet un dia primaveral i han cagut alguns ruixadets dispersos poc importants!

A veure si tenim pluges els propers dies! ;)


No les he vist! On estan penjades?

Desconnectat Pla_Mallorca

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 736
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Març 2012
« Respondre #26 el: De Març 04, 2012, 20:39:26 p. m. »
Bones, jo tampoc he vist aquestes imatges.... :-\, per favor podeu dir on les podem veure.

Desconnectat gorgblau

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 996
  • Tobogan d'en balti
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Març 2012
« Respondre #27 el: De Març 04, 2012, 20:41:08 p. m. »
jo les vaig veure crec que al seguiment de febrer....
Visca Mallorca!!!

Desconnectat cap de fibló

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1065
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Març 2012
« Respondre #28 el: De Març 04, 2012, 22:27:13 p. m. »
jo les vaig veure crec que al seguiment de febrer....
també vaig veure unes de precioses al tòpic d´excursionisme o així  .  Embat, són increibles !!!   :o ;)

Desconnectat abcdibz

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 361
  • Desde Eivissa
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Març 2012
« Respondre #29 el: De Març 05, 2012, 00:21:50 a. m. »
17,4º per aquí a aquestes hores... Aquesta nit toca dormir amb les finestres completament obertes  ;D