Autor Tema: Seguiment del mes de novembre 2010  (Llegit 144860 cops)

Desconnectat Xalocada

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1609
  • Portocolom
    • Veure Perfil
    • Balearsmeteo
    • Correu
Re: Seguiment del mes de novembre 2010
« Respondre #480 el: De Novembre 11, 2010, 18:46:08 p. m. »
Tenim nova estació a meteocloimatic "Son Ametler" (Es Vivero-Palma) :), sa meva barriada de nin ;D

Bona notícia!

No conec molt bé la zona, però no és més coneguda com es Vivero? Mai havia sentit parlar de Son Ametler... No sé, per la gent que no és de la zona no sé si seria millor possar-li un altre nom.
Què opinau?

De tota manera hi ha dues coses que no tenc gaire clar.
Mirant les temperatures que han tengut, la mínima és molt baixa per estar en ple sòl urbà des Vivero. A més, amb Google Earth he ficat les seves coordenades i em dóna damunt una casa de fora vila una mica al NE de Son Bonet i l´altitud és la mateixa de la que ha possat l´amo.
Per tant, podria esser que fos allà, enmig del camp entre es Pla de na Tesa i Pòrtol.  ???
Es aixi com diu en Metar, ses cases en si ,estan a ES Vivero , precisament a 150 metres de on jo vivia calle Mozart, antigament no hi habia molta cosa construida , ara ha cambiat tot :o

http://ultimahora.es/mallorca/noticia/noticias/local/cort-invierte-un-millon-de-euros-en-la-rehabilitacion-de-son-ametler.html




Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment del mes de novembre 2010
« Respondre #481 el: De Novembre 11, 2010, 18:59:00 p. m. »
Mirau, segons les coordenades que proporciona l´amo i segons l´altitud. Això em surt aquí, a una casa de fora vila situada al camp, al nord de les poblacions de S´Hostalot i Es Putxet.

Té sentit, sabent que la mínima d´avui de´n Metar és de 11ºC, la de Fizban de 10ºC i la de Son Ametler, per estar més fora vila, de 9ºC...
Ah, i a més, l´amo l´ha definida a meteoclimatic com a estaciço a camp obert.



Això sí, podem mirar de contactar amb ell, per a què ens digui realment on és.
« Darrera modificació: De Novembre 11, 2010, 19:04:56 p. m. per Zuco »
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment del mes de novembre 2010
« Respondre #482 el: De Novembre 11, 2010, 19:37:11 p. m. »
Agafant es teu mapa, he marcat la meva posicio exacta i la d'en Fizban aproximadament. La linia vermella seria el cami de Son Ametler, que va del cementiri de Marratxi (devora bon Sosec) a S'hostalot, a la carretera de sineu. En aquella zona hi han moltes cases diseminades, aixi que les cordenades poden estar be, pentura amb maxim 200 m de marge d'error.



No m'extranya la minima, ja que es troba a les estribacions del turó on esta sa cabaneta, aixi que pot tenir mes faciment un fluxe d'aire fret que li arribi. A mes, per aqui devora de cada vegada hi han mes cases.

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Xalocada

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1609
  • Portocolom
    • Veure Perfil
    • Balearsmeteo
    • Correu
Re: Seguiment del mes de novembre 2010
« Respondre #483 el: De Novembre 11, 2010, 19:54:43 p. m. »
M´han dit que sa tempesta que va pasat ahir vespre aprop de Portocolom va efectá a Portopetro en calabruix, i avui dematí ancara ni habia ::)

Desconnectat fizban

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 502
    • Veure Perfil
    • Marratxí - Es Caülls
Re: Seguiment del mes de novembre 2010
« Respondre #484 el: De Novembre 11, 2010, 20:02:41 p. m. »
 ;D ;D a la zona ja començam a tenir una bona concentració  ;D ;D. Segur que les mínimes seran iguals o més baixes que les meves, encara que hem de comprobar-ho en nits fredes. Avui serà un bon test també per veure-ho. Ara per ara ja tenen 12,1ºC mentre que aquí en tenim 13,3ºC.

Vent en calma.
Seguiment dades en temps real Estació Marratxí - Es Caülls
http://www.meteomarratxi.es/


Desconnectat Toliko

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 869
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment del mes de novembre 2010
« Respondre #485 el: De Novembre 11, 2010, 20:06:29 p. m. »
Cuando en invierno iba a jugar a golf a puntiro .. en la zona de s´hostalots hasta el golf .. la temperatura eran unos 3-4º menos que en son cladera ...

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment del mes de novembre 2010
« Respondre #486 el: De Novembre 11, 2010, 22:07:27 p. m. »
A Alfàbia avui no han passat de 9ºC en tot el dia


Desconnectat Vallca

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 650
  • Oregon BAR218HG (Sant Jordi - Palma)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment del mes de novembre 2010
« Respondre #488 el: De Novembre 12, 2010, 00:34:38 a. m. »
Tenim nova estació a meteocloimatic "Son Ametler" (Es Vivero-Palma) :), sa meva barriada de nin ;D

Bona notícia!

No conec molt bé la zona, però no és més coneguda com es Vivero? Mai havia sentit parlar de Son Ametler... No sé, per la gent que no és de la zona no sé si seria millor possar-li un altre nom.
Què opinau?

De tota manera hi ha dues coses que no tenc gaire clar.
Mirant les temperatures que han tengut, la mínima és molt baixa per estar en ple sòl urbà des Vivero. A més, amb Google Earth he ficat les seves coordenades i em dóna damunt una casa de fora vila una mica al NE de Son Bonet i l´altitud és la mateixa de la que ha possat l´amo.
Per tant, podria esser que fos allà, enmig del camp entre es Pla de na Tesa i Pòrtol.  ???
Es aixi com diu en Metar, ses cases en si ,estan a ES Vivero , precisament a 150 metres de on jo vivia calle Mozart, antigament no hi habia molta cosa construida , ara ha cambiat tot :o

http://ultimahora.es/mallorca/noticia/noticias/local/cort-invierte-un-millon-de-euros-en-la-rehabilitacion-de-son-ametler.html





Desde que era un nadó he viscut en es vivero, de fet encara hi visc, just a prop de son ametller, de fet ja vos ho vaig dir en es seguiments de torrents, (carrer San Gabriel) Jo he viscut tot es canvi d'aquesta zona. Record que quan era petit i venia un cotxe, el meu germà i jo deiem, ve un cotxo ve un cotxo! normalment era un familar que venia a ca nostra. Ara tot es carrer està ple de cotxos y cases noves.
Ara es carrer vivaldi es junta amb es meu carrer.
Twitter: @Jawallk

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment del mes de novembre 2010
« Respondre #489 el: De Novembre 12, 2010, 07:39:37 a. m. »
Bon dia!

Avui han baixat una mica més les temperatures. Hem marcat 10.2ºC de mínima.

Albert, estàs content? A partir de dilluns, ve fred per bastants dies  :D

Ara,
11,2ºC
86%

Que passeu un bon dia, que ja és divendres!  ;D
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment del mes de novembre 2010
« Respondre #490 el: De Novembre 12, 2010, 13:02:42 p. m. »
 ;D
Quina alegria de models. I segons ses previsions de s´aemet per localitats, cota de neu a 1200 metres per dimarts. Ses retxes ho posen be, isoterma de 0/+1º a 850 hPa, amb -27ºC en altura i precipitació. I després d´aquest episodi, sa tendència és fresca!

Desconnectat fizban

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 502
    • Veure Perfil
    • Marratxí - Es Caülls
Re: Seguiment del mes de novembre 2010
« Respondre #491 el: De Novembre 12, 2010, 19:18:16 p. m. »
;D
Quina alegria de models. I segons ses previsions de s´aemet per localitats, cota de neu a 1200 metres per dimarts. Ses retxes ho posen be, isoterma de 0/+1º a 850 hPa, amb -27ºC en altura i precipitació. I després d´aquest episodi, sa tendència és fresca!

No sé jo lo de la precipitació... però la baixada es bestial tan en capes mitjanes com en capes altes... A veure que conten els experts.  ;D

Seguiment dades en temps real Estació Marratxí - Es Caülls
http://www.meteomarratxi.es/


Desconnectat g-force

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1267
    • Veure Perfil
    • El tiempo en Ibiza
    • Correu
Re: Seguiment del mes de novembre 2010
« Respondre #492 el: De Novembre 12, 2010, 21:18:17 p. m. »
Nueva estacion en Ibiza, esta en Jesus, es el primer pueblo que hay saliendo de Vila en direccion a Santa Eulalia, os dejo un mapa con la ubicacion del pueblo. Es una Oregon, por lo que habra que empezar a mirar la proteccion del sensor, el pluvio, etc...


Desconnectat Toni Esteva

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1127
  • Molí d'en Leu. Artà.
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment del mes de novembre 2010
« Respondre #493 el: De Novembre 12, 2010, 21:52:13 p. m. »
Bona tarda!  ;D  Nous models!  ;D ;D ;D

Després d'aquest dia tan "guapo" de sol calentet, el meu fill Tomeu ha anat a fer una volteta per dins la garriga i ha trobat... res, aquests parell d'esclatassangs...  ;D ;D ;D  Fitxau-vos que n'hi ha un que pareix un cumulonimbus capillatus...  ;D ;D ;D

Me sap greu Embat i Granotet, però encara que sigui un fill meu, no me vol dir s'agre en el qual han rebentat!  ;) ;) ;) (secrets d'esclatassanquers)  8)








Amb aquest hi ha per pegar una bona panxada!!!  ;D ;D ;D



Bé, al.lotets...  8) crec que ja és hora de sopar, perquè aquests esclatassangs que heu vist passaran a millor vida culinària... ;D ;D ;D
« Darrera modificació: De Novembre 12, 2010, 22:08:30 p. m. per Toni Esteva »
Crònicons del Molí d'en Leu.
http://molidenleu.blogspot.com

*Col·laborador d'AEMET a les Illes Balears
i Soci de la SOMIB.
Estacions oficials a Artà i Campament dels Presos, Parc Natural de la Península de Llevant.

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment del mes de novembre 2010
« Respondre #494 el: De Novembre 12, 2010, 21:57:04 p. m. »
Nueva estacion en Ibiza, esta en Jesus, es el primer pueblo que hay saliendo de Vila en direccion a Santa Eulalia, os dejo un mapa con la ubicacion del pueblo. Es una Oregon, por lo que habra que empezar a mirar la proteccion del sensor, el pluvio, etc...



G-force, no te había reconocido!  ;D

Mirando las máximas mensuales (27º) y anuales (39º) parece que no está bien protegida. Pero todavía no la conocemos...
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com